Ads by Google X

رواية حماتي عقربة الخاتمة بقلم مووني - النهاية

الصفحة الرئيسية
الخاتمة النهائية لرواية حماتي عقربة، ونتمنى لكم قراءة ممتعة.
رواية حماتي عقربة البارت التاسع بقلم أماني خالد
رواية حماتي عقربة البارت التاسع 

رواية حماتي عقربة الخاتمة بقلم أماني خالد مووني (النهاية)

مشيت هند وقررت ترجع لمحمد من تاني
مشيت هند ف الشوارع بليل لوحدها وشايله شنطه صغيره اوي فيها طقمين القدام بتوعها وفي اتجاها لبيت محمد وفوزيه لحد م الصبح طلع عليها
هند دخلت المنطقه وسمعت كلام من الناس وهي ماشيه وبيبصولها بصات مش مريحة
هند لنفسها: جرا اي بقي المرادي فوزيه قالت عليا اي للنااااااس
وحدا جارت هند ندهت عليها : ي هننننننننند
هند: ايوه ي ام سماح ف اي يختي
ام سماح : عاش من شافك يختي كل دا عند ابوكي
هند: باستغراب عند ابويا
ام سماح : ايوه ي بت انا روحت اطل عليكي محمد جوزك قالي قعده عند ابوها انتي كنتي غضبنا ي بت ولا اي
هند: لا ي حبيبتي كنت بشم نفسي من الا يهدها ربنا
ام سماح : ههههههههههه م هدها خلاااااص لهو انتي متعرفيش الا حصل
هند: حصل اي يختي
ام سماح : البت نورا التربيه الو*** جابت راجل وجوزك ومراتو وحماتك مش ف البيت ويختي عملو استغفرالله العظيم وبعد كدا البت من جبروتها قتلتو وهربت قوم اي واحد قابلها وهي بقميص النوم اغتصبها وماتت وبقالها يجي اسبوعين مرميه ف حوش عمك عوضي المنوفي اصلو كان سايب البيت وقاعد عند ولادو في اسيوط والحكومة جت ودورت وفضحو الدنيا والوليه العقربه حماتك لما عرفت انا بتها ماتت وقعت انشلت ثم اكملت في رضا
شوفتي ي بت كل الا عملو فيكي طلع ع جتتهم
هند: هييييييييح (تنهيده ) سبحانك ي منتقم ي جبار اللهم لا شماته ف حد عن ازنك يختي ام اروح اشوفهم
ام سماح : روحي يختي وخلي بالك من نفسك
مشيت هند وهي حسا بارتياح مش شماته لكن كل واحد بياخد حقه
في شقه محمد الباب بيخبط
محمد: ايوووووه
فتح
محمد: هند 😳
هند : ازيك ي محمد وازاي ندي مراتك وازي نورا وحماتي
محمد: هو انتي متعرفيش الا حصل ي هند
هند : لا هعرف منين ي خويا
محمد: ربنا جابلك حقك ي هند ونورا ماتت وسمعتها ع كل لسان وامي اتشلت ومرميه ف المستشفي وانا مكسور ووحيد زي منتي شايفه
هند : وقربت علي محمد وحضنته جاااااااااامد
وهمست في اذنه
ياااااااا ي محمد يااااا كلمه حسبي الله ونعم الوكيل دي مبتروحش ابدا مش قادره اقولك انا فرحانه اد اي النهارده ياااااا كان كل الا فات دا كان حلم ومحصلش كسرتكو دي نستني وجعي كلوووووو انا مبسوطه اااااوي اوووووي ي محمد وانا شيفاكو مزلولين ووشكو ف الارض من الناس كدا اااااااه صحيح انا سمعت الناس وانا ماشيه بتقول ال*** كان بيداري ع اخته وسابلها البيت فاضي عشان تجيب راجل البيت ووحد تاني قال امها ال****** البت طالعه لامها تربيه الو***
وسبحان الله الناس دي عرفت الحقيقه دي منين معرفش يلااااا ع العموم قبل م انسي انا جايه لي طبعا انتا مش حمل محاكم وقواضي ف هتطلقني بزوق احسن
محمد: انتي طالق ي هند طالق بالتلاته
خرجت ندي : مش طلقك غوري برا بقي
هند تؤ تؤ تؤ مش بالسهوله دي ي ندوشه دا بيتي وليا حق فيه كمان وحجتي هخدها ومؤخري وكل حاجة بس ممكن اتنازل عنهم ف حاله وحدا بس
محمد بلهفه لانه معهوش فلوس : اي هي
هند : اقعد هنا ف شهور عدتي الا بدات من النهارده
ندي : نعمممممممم
هند : والله مش عاجبكو ادفعولي
محمد : تمام ي هند تقدري تقعدي ف الحته الا تعجبك
هند : هقعد هنا ف شقه حماتي بس البيت مضلم اوووي من غيرها روح ي محمد هات حماتي من المستشفي
محمد : وموطي راسه ف الارض حاضر
وفعلاااا راح محمد جاب فوزيه الا مبتتحركش بسبب الشلل الا عندها
دخلت فوزيه الشقه
جريت عليها هند : اهلاااااا اهلاااا بحماااااتي المشلوله نورتي بيتك ي عقربه
فوزيه : ساكته مبتقدرش تتكلم لكنها محروقه من كلام هند
هند : بصي ي حماتي انا هنا ست البيت دا هتقعدو كلكو ع مزاجي زي منا عاوزا والا اقول عليه يتنفذ
ندي : متتلمي ي بت لجيبك من شعرك
هند : محممممممممد عقل مراتك بدل م اتهور وازعلكو كلكو
يلااااا خد مراتك واطلعو ع فوق ومشوفش وشكو تاني هنااااااا
طلع محمد ومراته
هند: ازيك ي عقربه يارب الشلل والعجز يكون عجبك انا عن نفسي عجبني اوووووي وانا شيفاكي مزلوله كداااا ياااااا سنين سنين عزبتيني فيها بس خلاص ربنا جابلي حقي منك بصي بقي ي **** انتي هتنامي وتصحي زي منتي كداااا مفيش نوم ع سراير اه والحمام هتعملي ع نفسك كمان ومش هغيرلك ولا هحميكي انتي وسخة من جواااا وهتبقي وسخة من براااا واااه معلش نسيت اعزيكي ف بينتك الا حطت وشكو وشرفكو ف التراب وغارت ف داهيه عبال م تحصليها وع ايدي ان شاء الله بس متقاطعيش
انا داخله اناااام مسمعش حس ساااااااااااااامعه
دخلت هند الاوضه وقلبها بيتحرق علي الا عملتو
هند : ااااااي ي هند جبتي القسوه دي كلها منييييين جبتي الجبروت والظلم دا امتي انتي انتيييي ي هند تعملي كدا ف ست كبيره انا هخرج اتاسفلها وادخلها كفايا عليها موت بنتها
لكن افتكرت كل حاجة وحشه عملتها معاها فوزيه ولما قالت عليها تعرف واحد علي جوزها ومعايرتها بيتمها وزلتها وكل حاجة
لاااااا لاااا انا هاخد حقي ومش هضعف تاااااني ابداااا
حاولت هند تنام لكنها مقدرتش من وجع ضميرها

رواية حماتي عقربة البارت الأخير الخاتمة

تاني يوم

هند : صباح الخير ي عقربه انا رايحة شغلي ارجع القيكي مكانك مش عاوزا ازعلك مني هااااا
نزلت هند ودورت علي شغل لحد م لقت شغل بعيد عن بيتها وفلوسه قليله الف جنيه
اشتغلت هند ورجعت بليل الساعه 9
هند : ازيك ي عقربه اوعي تكوني روحتي ف حته اه صحيح هتروحي فين وانتي مشلوله كدااا😂
انا هطلب اكل بقي جعانه موووت
طلبت هند الاكل واخدت فلوس من دولاب فوزيه
وبعد ساعه جيه الاوردر لان المكان بعيد لان منطقه هند ارياف وبينامو بدري
هند بتاكل : اممممم الاكل جميل اووووي
هههههههه جعانه ي فوزيه احسن خليكي كدا اي دا اي الريحة المقرفه دي انتي عملتيها ع نفسك جتك القرف غوري من هنا سديتي نفسي
وزقت هند الكرسي المتحرك لحد البلكونه ف الشتا
هند : انا مش هحدفك من البلكونه المرادي هموتك من البرد بس زي م عملتي فيا زماااااااان فاااااااكره فاااااكره ي فوزيه شكلك جعانه ورمت لها الاكل ف الارض
لما تعوزي تاكلي ابقي كلي من الارض زي الكلاب اخواتك بالظبط بس عارفه الكلب وفي لصاحبه بيراعي الجميل لكن انتي لاااااء حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ي فوزيه ربنا يقهر قلبك علي ولادك زي م قهرتو قلبي ع ولادي الا مشافوش الدنيا
وظل الحال كما هو عليه حتي مر شهر من الثلاث اشهر المتبقيه
هند وهي ف الشغل
مهندس حسام : بصي ي هند احنا جيلنا مهندس مدني دلوقت هتظبتي معا كل حاجة هاااا
هند : تمامم ي بشمهندس حسام
هند قعده ولقت ابراهيم في وشها : ابراهيم وحشتيني ي هند
هند : ابراهيم اي الا جابك هنا
ابراهيم : انا المهندس المدني ي هند
هند : تمام نتفق ي بشمهندس
ابراهيم : نورا ماتت ي هند
هند: عارفه ي ابراهيم
ابراهيم : مين قلك
هند : انا رجعت تاني لمحمد
ابراهيم : بنرفزه انتي غبيه رجعتي لي لي مخلتوش طلقك انتي غاويه مرمطه وقله قيمه
هند: لااااالالا باخد حقي محمد مطلقني من شهر بس انا شرط عليهم وقصت له كل م حدث
ابراهيم : ايوه كداااا هي دي هند الا كان نفسي اشوفها من زماااان
انا بحب ي هند بحبك من يوم م شوفتك
هند : لو سمحت ي بشمهندس كدا ميصحش
ابراهيم : لا يصح ي هند انا بحبك اووووي اديني فرصه وحياه اغلي حاجة عندك ي هند
هند بتفكير : موافقه بس بشرط
ابراهيم : اي
هند : انا وافقت عشان اقهر محمد زي م قهرني وحرق قلبي وازل فوزيه
ابراهيم : اوعدك هتحبيني
هند : نشتغل ي بشمهندس ولا اي
انتهي اليوم وبدات حياه جديده لهند وهي لا تعلم

بقلم مووني


اما عند شهد وامها
شهد من يوم م مشيت هند وهي قافله علي نفسها لا بتاكل ولا بتشرب ولا بتكلم حد حتي خطيبها محمود
وام شهد حسا البيت فاضي عليها وحياتها ممله من تاني بعد م كانت هند ماليه عليها حياتها
ام شهد بدموع : ياااااااارب يطمني عليكي ي هند روحتي فين ي بنتي دنتي ملكيش حد
اااااه ربنا يهديكي ي شهد ي بنتي انتي كمان ويهديلك حالك تعبتيني اووووي ي شهد انا الا خليتك كدا انا الا خليتك طماعه كداااا
....
مر شهرين وباقي شهر علي عده هند وكمان قعادها ف البيت
طول الشهرين مكانتش بتاكل فوزيه ولا بتدخلها الحمام
هند : تعالي ي عقربه عشان احميكي عشان جايلي عريس مش عاوزه اتعر بسببك وبسبب ريحتك الا تقرف دي
خلصت هند ولبست حماتها وروقت البيت وطلعت لمحمد
الباب بيخبط
محمد : ميييين
هند : انا ي محمد
محمد وقلبه رفرف ازيك ي هند اتفضلي
هند : لا مش هخش وابقي البس عشان جايلنا ضيوف
محمد : ضيوف مين دول
هند: عريس
محمد بصدمة: عرررررررريس مين
هند بثقه : عررريسي ي محمد البس عشان تقابله
محمد : نعمممممممم وكمان هقابله
هند : طبعااااا اماااال
محمد بغيره وقرب عليها اووووي : عاوزا واحد غيري يلمسك ي هند عاوزا تتجوزي غيري
هند : لا ي محمد عاوزا انساك وانسي كل لمسه منك عشان بقرف اووووي لما بفتكر ف هجيب واحد تاني انسي معا كل حاجة منك ومش هفتكر غير لمسته هووووو وبس
محمد : مااااااااشي ي هند
بعد ساعتين وصل ابراهيم ومعا شيكولاته وورد
استقبلتو هند ومحمد ف صدمة
محمد : ه ه هووو داااااا العريس
هند : ايووووووه عندك مانع
محمد : دا جوز نوراز
ابراهيم : متجبش سيرتها ولا تربط اسمي باسمها عشان بقرف
محمد : 😒

بقلم أماني خالد

المقابله بينهم انتهت علي اتفاق ابراهيم وهند ع الجواز بعد العده بيومين
عدي التلت شهور وقرب فرح ابراهيم وهند
محمد : اظن التلت شهور خلصو اهو
هند : اااه منا لميت هدومي وهمشي عشان هتجوز ع العموم انتا معزوم ع الفرح
ومشيت هند
هند : هاااااااا ي هند خلااااص انتقمتي من محمد وفوزيه هتعملي اي تاني ولا هتروحي فين
اتصل ابراهيم
هند : الو
ابراهيم : صباح الجمال ع احلي عروسه
هند : ابتسمت بحب صباح الخير ي ابراهيم
ابراهيم : محتاج اقابلك ي هند
هند: تمام امتي
ابراهيم : دلوقتي
هند : ماشي انتا فين
ابراهيم : وراكي
بصت هند ورها فعلا شافت ابراهيم
ابراهيم : قبل اي كلااااام اه انا من يوم م لقيتك وانا بمشي وراكي وبطمن عليكي دايما ومتزعليش بس بخاف عليكي ااااي مش مراتي ولا اي
هند : اتكسفت ووشها احمر
ابراهيم : لاااا متحمريش دلوقتي سيبي الكسوف لبعدين بقي ي عروسه
هند : كانت هترفض ابراهيم وتبعد لكن حاجة كانت دايما بتخليها تتمسك بيه
اتجوز ابراهيم وهند
يوم الفرح
اتفاجات هند بزفه كبيره ولرح وناس
هند : ابراهيم انتا مش قولتلي انو كتب كتاب بس
ابراهيم : مقدرتش مفرحكيش ي هند انتي الا شوفتي مع العقربه وعيالها مش قليل
هند دمعت وابتسمت لبراهيم
خلص الفرح ومشيو ع بيتهم
ابراهيم : هنددددددد
هند : اي ي براهيم مالك
ابراهيم دون اي مقدمااات شال هند ودخلها لحد السرير
هند : مكسوفه
ابراهيم : لا مش دلوقتي احنا هناكل ونصلي وابقي اتكسفي ف الا جاي😂
هند : بقي كدااااا ماشي اوعي بقي لو سمحت عشان اغير
دون كلام او مقدمات اقتنص ابراهيم من هند قبله طويله دامت لبضع دقائق بث فيها كل حبه واشتياقه لها
هند : احممممممم قوم ي ابراهيم عاوزا اغير
قام ابراهيم وهو بيضحك وفرحان
خرجت هند من الاوضه ولابسه اسدال صلاه ابراهيم مسك ايديها وباسها وصلي بيها
بعد انتهاء الصلاه
ابراهيم : بصي مش عاوزك تتفاجئ خالص بالا هيحصل
وقبل انتهاء الجمله كان قد حملها للسرير لتبدا حياه زوجيه بينهما

رواية حماتي عقربة (النهاية)

بعد سنه ونص من زواجهما
هند : عااااااا منك لله ي ابراهيم انتا السبب انتا السبب انتا الا عملت فيااا كدااااا عاااااا
ابراهيم بضحك : ف اي ي بت هو انا اغتصبتك
هند : بتضحك ي باااااارد عاااااااا يارب اشوفك زي كدا عشان تحس بالا حسا بيه منك لله عااااا
حتي دخلت غرفه العمليات وخرجت الممرضه بولد
ابراهيم قبل ان ينظر للولد : هند فين هي حصلها اي
الممرضه : اهدي ي فندم المدام زي الفل والله
ابراهيم : الحمدلله ابني يما انتا كريم يارب اااااي دا الواد دا اسود مش ابني دا انا ومراتي بيض جبتو منين دا ي ست عاااااااا
الممرضه ي خبر دا اكيد بدلته بابن المدام الا جوا ثانيه كدا وفعلا احضرت طفل ابيض يشبه هند وابراهيم
ابراهيم : ايوووووه هو دا ابني
رجل اخر اسمر ولكنه وسيم : ابني فين ومراتي
الممرضه: ايوه ي فندم ابنك اهوو
محمود: ي حبيبي ي ابني وشهد فين
الممرضه : مدام شهد جوا
خرجتا شهد وهند من نفس غرفه العمليات
لمح محمود هند
ف غرفه هند : بعد افاقتها
الف مبروك ي حبيبي
ابراهيم : مبروك دلوقت مش كنت مني لله وانا السبب كاني كنت بضربك علي ايدك
هند :.م خلاص ي ابو رحيم بقي
ابراهيم : الله رحيم اسم جميل اووووي رحيم ابراهيم اسم موسيقي
هند : هههههههههههههه امال
دخل محمود بعد ان طرق الباب وازن له ابراهيم بالدخول
هند: محمود
محمود : ازيك ي هند
ابراهيم : مين انتا تعرفي منين ي هند
هند : دا جوز شهد الا كنت قاعده عندهم
محمود : كنا بندور عليكي ي هند حماتي مش بتام من يوم بعدك عنها
هند : كدا احسن ي محمود عشان شهد
محمود : شهد نفسها تشوفك اووووي ي هند
هند : اتنهدت ماشي اول م اقوم هروح لخالتي ع طول
وبعد شهرين
ذهبت هند برفقه زوجها ابراهيم وابنته وابنهما رحيم الصغير الي ام شهد ورحبت بهم كثيرا وتوطدت العلاقه اكثر
بعد سنتين
تجلس تيا (ابنه نورا وابراهيم ) تلعب مع رحيم الصغير ويحدثون ضجة شديده
ابراهيم : ي ولااااااااااد الكلب مش عارف اناااااااااام منكو
هند : اي ي ابراهيم سيب العيال تلعب العبي ي توتا ي حبيبت ماما براحتك انتي واخوكي
ابراهيم : منو لله الا اكل الجبنه ي شيخة اوووووف
دخل ابراهيم الحمام استحم ولبس وقلب ف تلفونه
ابراهيم : هنددددددددد الحقي
هند : في اي
ابراهيييييم : محمد قتل ندي وفوزيه ورما نفسه من البلكونه
هند عنيها دمعت
ابراهيم حضنها من ضهرها
متزعليش ي حبيبتي كل واحد بياخد جزاءاه معلش..

google-playkhamsatmostaqltradent