رواية حماتي عقربة بقلم موني كاملة من الفصل الأول إلى الأخير

الصفحة الرئيسية
بقلم مووني رواية حماتي عقربة كاملة للقراءة عبر مدونة دليل الروايات pdf البداية من الفصل الأول للرواية، وهي رواية باللغة العامية المصرية.
رواية حماتي عقربة البارت التاسع بقلم أماني خالد
رواية حماتي عقربة البارت التاسع 
  • ملحوظة: الرواية كاملة أكتب في جوجل رواية حماتي عقربة مدونة دليل أو أدخل مباشرة على "deliil.com"

الفصل الأول "1" - رواية حماتي عقربة بقلم أماني خالد

هند بنت رقيقه وهاديه امها ماتت وهي صغيره وابوها متجوز
وطبعا مش محتاجة اقولكو علي معامله مرات الاب
اتجوزت هند وهي عندها 18سنه (بعد م خلصت دبلوم )
هند كانت فاكره انها خلاص ارتاحت من مرات ابوها ومتعرفش انها وقعت في حاجة اسخم
محمد : جوز هند بكري امه وساكن في الشقه الا فوق امه عندو اخت بنت مدلعه علي الاخر متجوزه وقعدت خمس سنين عبال م خلفت عندها بنت اسمها ليان
بعد جواز هند ومحمد حياتهم كانت هاديه جدا بغض النظر عن مديقات حمات هند ليها
فاتت سنه والتانيه ومحمد بدا يزن علي هند يروحو للدكتور ويعرفو سبب التاأخير هند كانت فاهمة وعارفه كويس ان دي فكره حماتها وقالت معلش حقها بردو مهو ابنها الوحيد
الدكتور قال لمحمد ان هند مش بتخلف وفرصتها قليله جدا محمد زعل بس اتمسك بهند وقال مش مهم لما رجع محمد وامه سالته
حمات هند: هاا ي محمد الدكتور قالك اي
محمد : مش عارف يقول اي وسكت
حمات هند :متنطق قالك اي الدكتور
محمد : قال ان هند فرصتها ف الحمل ضعيفه جدا
حمات هند: انا كان قلبي حاسس ان البت دي ارض بور
محمد : قدر ربنا ي امي هنعمل اي
حمات هند : هنعمل كتير ي حبيبي هتجوز طبعا
محمد : اتجوز ع هند لي ي امي هند بنت اصول عمرها م زعلتني
حمات هند :. وبنت الاصول دي ارض بور مبتطرحش اي اصولها هتقولك ي بابا وتشيل اسمك
محمد : سكت ومتكلمش
حمات هند : انتا رااايح فين
محمد : طالع ي ماما عاوزا اي
حمات هند: طاااااالع فين ي عين امك لا ي حبيبي انتا هتبات هنا معايا مفيش طلوع مش كفايه انها مبتخلفش كمان هتطلعلها
محمد : يوووه ي امي وهي زنبها اي يعني مبتخلفش وكمان اسيبها لوحدها هو دا العدل ي ناس
حمات هند : بتعلي صوتك ع امك عشان مراتك اهئ اهئ اهئ خلاص ي خبتي ف ابني البكري ياااااااني بيزعق لامه عشان مرااااتو
محمد : ي امي انا مقصدش والله حقك عليا ي حبيبتي
حمات هند : يعني هتبات معايا
محمد : حااضر
حمات هند : ي هننننننننننننننننند انتي ي زفته الطين ي هنننننننننننننتد
طلعت هند مش شقتها الا فوق شقه حماتها : ايوه ي ماما
حمات هند : تعالي يختي اغسلي المواعين واعمليلنا لقمتين ناكلهم
هند : حاضر ي ماما
حمات هند : بصوت واطي مو يشطح ضلوعك
سمعتها هند وسكتت
دخلت هند المطبخ غسلت المواعين وعملت الاكل
انا حضرت الاكل ي ماما تعالو عشان ناكل
حمات هند : لهو انتي هتاااكلي يختي انا قولت هيطلع عندك دم وتعيطي وتزعلي انك مبتخلفيش ي ارض بور بت معندكيش دم
قامت مريم من ع الاكل
دخلت اوضتها وقفلت الباب وفضلت تعيط
يااااارب انا زنبي اي اني اتحرمت من الخلفه يعني انا عرفت وسكت ومحسيستش حد بوجعي وقولت مش هبقي مبخلفش ونكديه كمان مستكتره عليا استحمل الوجع
محمد : لي كدا ي امي بس
حمات هند : بقولك ااااي انا البت دي مش طيقاها اصلااا ويانا ي هي ي محمد
محمد: يعني اي ي امي

رواية حماتي عقربة

حمات هند : يعني ي تتجوز عليها ف ظرف يومين ياما تنسي ان ليك ام
محمد : لا لا هتجوز خلاص نقي عروسه وانا هتجوزها ع طول
وفعلا بعد يومين اتجوز محمد اتجوز بنت اصغر من هند بسنه
واتجوزها ف نفس الشقه
هند : ساكته مبتتكلمش ولا بتشتكي
محمد : متزعليش مني ي هند مكانش ينفع اقول لامي لاء
هند : هو انا عاتبتك ي محمد دا حتي انا الا فرشالك اوضنا بنفسي عشان العروسه الجديده مبروك ي محمد
محمد : سكت ومبقاش عارف يرد عليها بس شدها لحضنه عشان حس انه ظلمها
لكن كبرياء هند الا محمد كسره هو وامه منعها
هند : زقتو وقالتلو جرا اي ي عريس مش عيب عليك تسيب مراتك العروسه الجديده جوه وتحضن القديمة روح روح مبروك عليك متبوظش ليلتك دي ليله العمر
وضحكت بمراره يوووه نسيت انها مش اول مره معلش انشاء الله تبسط وتبسطت الست الوالده بجوازه الجديده الا هتجبلك ولي العهد ومتشغلش بالك بيا انا جوا ف الاوضه التانيه مش هسمعكو اصل هكون مشغوله اااااه مشغوله هكون بحسبن عليك وعلي امك الا كسرت نفسي ومقالتليش كلمة حلو من يوم م دخلت البيت دا
محمد : هند انا بح
هند :هشششششششش متكلمش عن الحب ي محمد عشان انتا متعرفوش
وسابتو مشيت
محمد ادايق بس دخل لعروسته وقضو ليله زي اي اتنين متجوزين ونسيين اليتيمة الا ملهاش ضهر ولا سند حتي جوزها رمها اول م عرف انها مش هتخلف
هند : لنفسها ابويا ومصدق رماني وامي ماتت وسابتني وجوزي حتي محاولش نروح عند دكتور تاني ولا جرب اخد علاج لااا دا يومين واتجوز يارب خدني وريحني من قهره قلبي دي وف عز وجعها وغيرتها علي جوزها سمعت جوزها بالصدفه مع ضرتها
محمد : هههههههههه تعالي هنا بس هقولك علي حاجة متخافيش
العروسه : هههههههه بس ي محمد بقي بتكسف
ناااااااااار وغيره وغضب وقهرة كسره قلب و كسره نفس
مش كفايا احساسي بالنقص اني مبخلفش كمان احساسي اني كنت بالنسباله مجرد وحدا بيقضي معاها وقت وخلاص
وتذكرت ليله زواجهما
محمد : اتفضلي ي عروسه
هند: دخلت وبصه ف الارض
محمد : تعاااالي وشدها لاوضه النوم
هند : احممم
محمد : هو الفستان دا رباط ولا سوسته
هند:.سوسته
محمد : طب م تيجي افكهولك ونختصر الوقت
هند : لا لا هفكو لوحدي
محمد : طلاق تلاته م يحصل وهفكو دلوقتي حالااا😉😉
هند : مكسوفه ووشها احمر
محمد : هند
هند : نعم
محمد : متخافيش مني
هند: ....
محمد : نزع فستانها باكملها حين فتح سوستهه
هند : اتكسفت جريت 😳😳😳
محمد : تعالي هنا ي بت متخافيش انا جوزك
ندهت هند لمحمد
محمد لو سمحت هات البرنص
محمد: حلو البرنص وسهل بردو
هند : بتقول اي
محمد: لا مبقولش ي حبيبتي خدي اهوو
خرجت هند من الحمام ولابسه برنص
محمد قرب منها وبيفتح البرنص
شهقت هند : بتعمل اي
محمد : هو الا بعمل اي هو انا جايبك افرجك ع الشقه وبغدر بيكي انتي مراتي علي فكره
هند : مش قصدي استنا ام البس اسدال ونصلي الاول
صلي محمد وهند
محمد بيقلعها الاسدال
هند ساكته ووشها ف الارض
لقت نفسها ف الهو ومحمد شايلها وحطها علي السرير
وبدأ في تقبيل شفتيها بنهم ورغبه
ويتكلم بين قبلاته الحاره
اخيرااا

بقلم أماني خالد "موووني"

كنت مستني اليوم دا من زمان
انتي حلوه اوووي ي هند
ثم همس في اذنها وكان تلك اخر كلمة قالها محمد وبعد ذالك سكت عن الكلام وقرر البوح لها بمشاعره عن طريق اخر وصك ملكيته عليها
فاقت هند من شرودها علي ضحكات محمد وزوجته الجديده
بكت هند كثيراااا حتي نامت
واستيقظت علي صوت خبط الباب
هند: ايوووه
حمات هند : يختي الا يشوفك وانتي نايمة لحد دلوقت يقول كانت ليلتك انتي وانتي العروسه اوووووعي من وشي كدا ام اصبح علي العروسه قدم السعد وش الخير مش ارض بور
لوووووووووووووووووووووووولي
دخلت عند محمد ف الاوضه واتكلمت معاهم وخرج محمد
محمد: صباح الخير ي هند
هند: صباحيه مباركة ي عريس
خرجت حمات هند : لوووووووووووووووووووولي راااااجل من ضهر راااااجل ي حبيبي لوووووووووووووولي ي الف بركة
حمات هند: انتي ي زفته الطين تعالي ورايا هاتلهم صنيه الاكل عشان يفطرو دول عرسان تلاقيهم هفتانين ويلا عشان تعمليلهم الغدا عاوزاهم يتغذو هههههههههههههههههههه ربنا يقويك يابني
هند : حسا بالزل والاهانه
حااضر
محمد : بعد ازنك ي امي ممكن تسيبي هند انا هطلب اكل من برا
حمات هند : لااااا اكل اي انتا اولي بالفلوس دي انتا ومراتك سافرو بيها واتفسحو قال اكل جاهز قال خايف علي تعب السنيوره هيجرالها اي يعني امال لو كانت بتخلف كنت هتعمل اي 🙄
انتيلي تعالي ورايا يلاااااا
نزلت هند مع حماتها وعملت فطار لجوزها ومراته وندهت علي حماتها عشان تطلعه
هند: بعد ازنك ي ماما تطلعيلهم الفطار
حمات هند : شهقت لي ي عين خالتك اتشليتي يختي بتدلعي علي اي دنتي ارض بور انجري ي بت طلعي الاكل لجرزك وعروسته
هند : حاضر
هند خدت الصينيه وطلعت لمحمد جوزها
خبطت ع الباب
فتحتلها ضرتها
لابسه بيبي دول مفتوح من كل حته وشعرها مش مترتب وشفايفها حمرا
اااااااااااه وجع وقهره ااااااه والف اااااااه لا تعبر عن المها
هند : الفطار
ضرتها : حطي ف الاوضه جوا انا مش قادره اشيل
هند فين محمد
ضرتها : جووووووا بيستحمي عاوزا ف حاجة لو عاوزا قوليلي انا مراتو بردو وهو قلبي مش بيخبي عليا حاجة خااالص
خرج. محمد من الحمام لابس البوكسر بس وبينادي
ندوشه انتي فيييين تعالي انا لسه مخلصتش ف حجات كتير عاوزا اقولهالك
وقف زي الصنم اول م شاف هند
محمد : هند
هند : ساعتين والغدا هيبقي جاهز عن ازنكو
google-playkhamsatmostaqltradent