رواية حبي الاول والاخير (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزالين
رواية حبي الاول والاخير الفصل الثامن عشر 18
يارب يعجبكم البارت ❤️✨
والبارت الجاي بجد ضحك كله إنشاءالله لو البارت ده وصل لخمسين لايك هنزل البارت اللي بعده بليل
******************
روايه ( حبي الاول والاخير) :
البارت الثامن عشر :
عند رحمه اللي روحت بيتها ودخلت وحكت لحبيبه اللي حصل من ساعه ما سليم كلمها لغايت لما رجعت
حبيبه بإعجاب واضح : طب وعبدالرحمن عمل ايه
رحمه بضحك : مشفتيش شدها من شعرها ازاي
حبيبه وهي سرحانه وبتفتكر شكل عبدالرحمن: اه
رحمه بتشوح بايدها في وش حبيبه : ها اين انتي يا أختاه
حبيبه : انا هنا اهوه
رحمه : بت يا حبيبه انتي حبيتي عبدالرحمن
حبيبه بخجل : مش عارفه بس انا معجبه بيه
رحمه بانشكاح: يا سيدي يا سيدي
حبيبه : انتي هتخديني في دوكه وبعدها غمزت وقالت طيب وفروسه
رحمه بصرامه ضربتها وقالت : فروسه في عينك اتعدلي
حبيبه بضحكه: بتغيري يا بيضه
رحمه بخجل : بس يا بت هو الصراحه يعني
حبيبه بضحك : الصراحه راحه قولي قولي يا حبيبتي سمعاكي
رحمه بضيق: مش قايلالك حاجه
حبيبه بتحايل: لا خلاص قولي
رحمه بحزن : بصي هو انا شكلي حبيته بس هو مبيحبنيش
حبيبه : لا طبعا انا متأكده انو بيحبك
رحمه : يا ست وانتي ايش عرفك
حبيبه : بكرا تعرفي
رحمه : تعالي نكلم البنات نشوفهم
حبيبه : طيب انا هتصل علي بسمله اشوف وصلت ولا لأ
رحمه : تمام وانا هكلم اسماء ورنيم
وبعدين راحت حبيبه تتصل علي بسمله : لا رد
واتصلت خمس مرات مبترودش في الوقت ده كانت رحمه بتكلم اسماء ورنيم واتفقوا يخرجوا في كافيه قريب
حبيبه بقلق : يا جماعه بسمله مبترودش خالص
اسماء : انا كلمتها الصبح كانت في الطريق ووصلت أكيد تلاقيها نايمه
حبيبه بقلق : لا اكيد مش ده كله الساعه ٦
رنيم : بقولك ايه متقلقيناش هي مش ناقصه اللي عشناه اليومين دول خلوني بقيت خايفه من كل حاجه
رحمه بابتسامه: تعرفي ان دول كانوا اسعد لحظات حياتي
حبيبه بزعيق : ابقي اسمع صوت واحده فيكو ده انا اللي كنت متدبسه ومرعوبه طول الوقت
الجميع : معلش يا بيبو وبعدين يلا ننزل نتقابل ونشوف حوار بسمله
حبيبه : طيب يلا
بعدها بنص ساعه كانوا لبسوا ونزلوا
حبيبه لبست تيشرت بنفسجي واسع بنص وتحتيه body اسود وعليه بنطلون كارجو اسود وطرحه سوده وكوتشي اسود وميكب خفيف
رحمه لبست تيشرت اصفر واسع بنص وتحتيه body ابيض وعليه بنطلون ابيض واسع وكوتشي ابيض وميكب خفيف
اسماء لبست فستان ازرق سماوي وطرحه بيضاء وكوتشي ابيض وسلسله لونها ذهبي وميكب خفيف
رنيم لبست تيشرت بنص واسع لونه بيچ وتحتيه body اسود وچيبه سوده وكوتشي ابيض وطرحه بيضاء وشويه اكسوسيريز علي ميكب خفيف
وراحوا كافيه وصلوا وسلمو علي بعض وقعدو وطلبوا يشربوا كلهم طلبوا ايس كافي وبعدين قعدو يتصلوا علي بسمله مفيش رد برضوا كلهم قلقوا جدا
اسماء بخوف: لا يا جماعه كدا كتير الساعه 8 هنعمل ايه طب حد معاه رقم يحيي
رنيم : هيكون معانا ليه اكيد ممعناش
حبيبه بخوف : طب هنعمل ايه
رحمه : انا معايا رقم سليم
رنيم بغيره بسيطه : ومعاكي رقمه ليه إنشاءالله وجبتيه ازاي
حبيبه بضحك: اوبا علي الغيره
رنيم بكذب وزعيق : غيره ايه وزفت ايه عادي بسأل
رحمه وحكت لهم ايه اللي حصل الصبح وقعدو يضحكوا عليها هي وفارس وبعدين رحمه قالت : ها نكلموا نعرف
اسماء : يلا انتي مستنيه
رحمه : طيب خدي يا رنيم كلميه
رنيم بصدمه : انا ليه إنشاءالله
رحمه : عادي يعني خدي بس وكانت اتصلت فتح سليم
رنيم اتكلمت وهي لسه مصدومه : الو استاذ سليم معايا
سليم وقلبه دق وقام وقف : ايوه انا سليم مين معايا
رنيم بتوتر : انا رنيم صاحبه بسمله
سليم : اهلا اهلا في حاجه ولا ايه انتو كويسين
رنيم : اه اه كويسين هي بسمله مبتردش ليه
بعدها فتحت رنيم السبيكر
سليم بتوتر : احنا مش لقينهم اصل احنا قعدنا نتصل عليهم كتير
فلاش باك ✨
عبدالرحمن قعد يتصل علي يحيي : ده مبيرودش ديه عاشر مره
احمد : انا بتصل علي بسمله بردوا مبترودش
سليم بقلق : هو في ايه طب تعالو نروح شقه يحيي نشوفهم
فارس : طيب يلا
وراحو شقه قعدوا يرنو ويخبطوا محدش بيرد احمد كان معاه نسخه من المفتاح فتح الباب ودخلوا قعدوا ينادو مفيش رد دخلوا يدوروا ملقوش حد ومفيش هدوم
فارس : ممكن يكونوا مجوش هنا
احمد بقلق : لا جم انا مكلمه لما دخلوا الشقه
سليم بخوف : طب هنعمل ايه
عبدالرحمن بقلق: استنوا هتصل علي مراد يدور عليه وانشاء الله نوصل لحاجه
عبدالرحمن: الو يا مراد بقولك احنا مش لقيين يحيي ولا بسمله عايزينك تبحث عنهم
مراد بملل: يأخي سيبوهم في حالهم مش الواد كان متجوز من اربع ايام
عبدالرحمن باستغراب : ايوا في ايه يعني
مراد بغمزه : يأخي اكيد واخدها يقضو شهر العسل
عبدالرحمن: عسل ايه وبصل ايه وياتري إنشاءالله هيقعدوا قد ايه
مراد باستهزاء: يعني انا بقولك شهر العسل هيبقي قاعدين قد ايه
عبدالرحمن بصدمه : شهر نعم يا حبيبي طب مبيردش علي الموبايل ليه افرد عايزين نقوله حاجه نكلمه
مراد : استغفرالله العظيم كدا كتير طيب هدور عليه وأشوف هما فين واقولكوا
فلاش باك للحاضر ✨
كان ده كله سليم بيحكيه لرنيم
سليم بقلق : مراد لسه بيدور عليهم ومش لقينهم
رنيم بصدمه : يالهوي طب هنعمل ايه يا بنات
سليم: هما البنات معاكي
رنيم : اه كلنا هنا
سليم : طيب اهدوا طيب هما إنشاءالله كويسين
رنيم : إنشاءالله
وبعدين جه عبدالرحمن لسليم وبيقوله : لقيناهم يا سليم لقيناهم
سليم ورنيم في نفس الوقت : فين
فتح سليم الاسبيكر
عبدالرحمن بخوف : في نص البحر في يخت معرفش شكلهم مخطوفين
رنيم والبنات في صوت واحد برعب : يالهوي احنا جايينلكوا
سليم : جايين فين مش هينفع احنا هنروح ونشوف وهنطمنكوا
حبيبه بخوف واضح : لأ احنا لازم نطمن عليها
عبدالرحمن وابتسامته ظهرت لسماع صوت من خطفت قلبه: اهدي يا حبيبه متخافيش وانا هطمنك
حبيبه بتحايل : لا قوله يا عبدالرحمن يخلينا نيجي
عبدالرحمن وقلبه رق لها: طيب انا جاي اخدكوا انتو فين
حبيبه : في شارع ...
بعدها بنص ساعه كان وصل عبدالرحمن وخدهم والشباب في عربيه تانيه ومراد كان جاي معاهم
عند بسمله ويحيي اللي قضوا وقت جميل ونزلوا المياه ولعبوا وسط خوف بسمله وضحك يحيي عليها وطلعوا فوق وغيروا هدومهم
•بسمله لبست فستان احمر غامق طويل بحمالات وفردت شعرها المبلول كانت برفكت بمعني الجمله
•يحيي طلع وكان لابس شورت واصل للركبه لونه ازرق سماوي وتيشرت ابيض
يحيي بفرحه : انا واللهي معايا قمرر
بسمله وخدودها احمرت : يا يحيي قولتلك بتكسف
يحيي بابتسامه : احلي يحيي سمعتها في حياتي
بعدها شافوا نور جاي من فوق ومركب جاي من بعيد وصوت عالي جدا بيقولل : يا صلاه النبييي احسن
يتبع ...
ياتري مين دول وايه اللي هيحصل
للكاتبه / روزالين
•تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول والاخير" اضغط على اسم الرواية