Ads by Google X

رواية حبي الاول والاخير الفصل السابع عشر 17 - بقلم روزالين

الصفحة الرئيسية

 رواية حبي الاول والاخير (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزالين

رواية حبي الاول والاخير الفصل السابع عشر 17

روايه (حبي الاول والاخير) :
البارت السابع عشر : 
عبدالرحمن خدها من شعرها ومعاه احمد وسليم وركبوا العربيه
عبدالرحمن كان بيسوق بعصبيه وبيتوعدلها بكل حاجه عملتها خدها لبيت مراد اللي كان اجازه من الشغل 
عبدالرحمن طلع شقه مراد وماسك صفا من شعرها وبيخبط علي الباب في الوقت ده كان طالع مراد من الحمام بعد ماخد شاور وكان بيغني وبيقول : يا خارجه من باب الحمام وكل...
سمع خبط 
مراد بضيق : استغفر الله العظيم ايه العكننه ديه وكان لافف الفوطه حاولين خصره وبينشف شعره بالفوطه وطبعا كان قمر راح فتح الباب لقي المنظر كالتالي عبدالرحمن متعصب ومش طايق اللي في أيده وكان معاه بنت اللي هي صفا ماسكها من شعرها وهي بتصوت وتعيط واحمد وسليم بينهجوا ووشهم احمر 
مراد بخضه : في ايه يا جماعه مالكوا ومين ديه
راح دخل عبدالرحمن ووراه احمد و سليم 
وبعدين جه يقفل لقي فارس داخل وبيغمزله وبيقوله : ايه يا بوص شكلنا جينا في وقت غلط ادخل استر نفسك امشي 😂😂
مراد : بس يا هبل هو في ايه 
فارس : امشي استر نفسك وهتعرف
دخل مراد وغير هدومه وطلع قعد : في ايه بقا ومين ديه
عبدالرحمن بعصبيه : البت ديه المفروض سكرتيرتي والمفروض برضو شغاله معانا من زمان وإذ فجأه اكتشف انها بتشتغل لحساب الديب
مراد بجديه : طيب عرفت منين أو فين الدليل 
سليم وراله الفيديو وبعدها مراد قام وقالهم : هتتحبس النهارده ودلوقتي كمان
احمد : لا استني احنا عايزين نسألها علي شويه اسئله
مراد : طيب
سليم : هما اللي هجموا علي البيت يسرقوا الورق دول كانوا شغالين لحساب الديب صح 
صفا مبترودش وبتعيط وبس
عبدالرحمن شد اكتر علي شعرها وبيقولها بصوت عالي : انططقي
صفا بشهقه: ايوه كانوا انا وواحد كمان
سليم : مين ده
صفا بعياط: واللهي ماعرفه هو الديب بعتوا وقالي هيكون معاكي
سليم : طيب واللي خطف البنات كان هو صح
صفا بخوف وعياط : ااه ااه هو
فارس اتعصب جدا وقال: يا ولاد....
احمد : طيب بيعمل كدا ليه
صفا : عشان بيكرهكوا وبيغير من نجاحات عيله الالفي وكان عايز يسرق ورق الصفقه القديم والجديد
فارس : بتشتغلي مع الديب من امتي
صفا مبترودش
راح عبدالرحمن مطلع المسدس وحطوا جنب رأسها وقال بغضب : انطقي بدل ما افرتكوا في دماغك 
صفا بشهقات : من سنتين
فارس بغضب : يا بنت ال..وعقله هيتجنن لأنهم كانوا واثقين فيها 
سليم بصدمه : عملتي كدا ليه كنا واثقين فيكي
صفا بعياط : مش بإيدي واللهي مهددني بأهلي
عبدالرحمن : هيعمل ايه فيهم 
صفا بعياط : ابويا تعبان في المستشفي وهو مهددني انو هيقتله في اي وقت
فارس وصعب عليه حالها : هنحطله حراسه ومش هيحصلوا حاجه كان ممكن تقوللنا وكنا هنساعدك
مراد بجديه: هتتعاقبي بردوا ده مش سبب
صفا باستسلام: انا موافقه اني ادخل السجن 
احمد بتذكر : اه صح هو الديب فين
صفا : معرفش هو مبيثقش في حد قد المساعد بتاعه
وخدها مراد اللي كلم البوليس من ساعت ما بدأت تحكي
وجه البوليس وخدها 
وبعدين نروح عند بسمله ويحيي اللي كانوا نايمين بعد ما رجعوا من السفر
يحيي صحي : بسمله اصحي 
بسمله بنوم : سبني شويه ونبي
يحيي : لا ويلا قومي عشان محضرلك مفاجأه
بسمله وقامت بسرعه : ايه هي
يحيي : لا مش هقولك قومي البسي يلا عشان نتغدي برا 
بسمله : هي ديه المفاجأه 
يحيي : لأ اخلصي بقا 
وقامت غسلت وشها وصلت و لبست بلوزه لونها ابيض وجيبه سوده وفيها نقط بيضه وطرحه بيضه وكوتشي ابيض
 ويحيي قام اتوضي وصلي ولبس تيشرت ازرق وبنطلون اسود وكوتشي ابيض وسرح شعره وخدها وراحو مطعم كبير وكلوا هناك بعدها ركبوا العربيه ويحيي غمضلها عينيها برباط 
بسمله : هو لازم تغمض عيني
يحيي : اه لازم ويلا شويه وهنوصل 
بسمله : طيب
 بعدها بشويه وصلوا ونزيلها يحيي ومشي بيها 
 بسمله : طب قولي رايحين فين طيب
 يحيي : هتعرفي دلوقتي ووقف فجأه وشال الرباط من علي عينيها 
 بسمله بتبص بفرحه : ايه ده يا يحيي
 يحيي بابتسامه : ده يختك اللي هنبتدي بيه حبنا 
 بسمله بفرحه : الله جميل اوووي وبصت لقت مكتوب عليه حبي الأول والأخير 
 يحيي : انا سميت اليخت بتاعك ( حبي الاول والاخير) لانك فعلا حبي الاول والاخير من ساعات ما شوفتك وانتي بيبي صغيره وشيلتك بين ايديا وكنتي بتكبري قدامي وانا بكبر معاكي وكنت بغير عليكي من سليم وفارس وعبدالرحمن واحمد اللي عارف انهم اخواتك بس برضوا حبيتك في كل حالاتك كنتي قدامي طفله ومراهقه وحبيتك اكتر كل ما كنتي بتكبري كنت بتمني تكوني مراتي وحصل فعلا
 بسمله وعينها دمعت راحت حضنته: انا كمان يا يحيي حبيتك جدا وحبيتك من اربع سنين كدا كنت بحب فيك كل حاجه ودلوقتي بحمد ربنا اني اتجوزتك انت سندي وضهري وكل حياتي
 يحيي شالها ولف بيها :بحببببك يا حبي الاول والاخير وبعدين يحيي بصلها وقال :هو احنا هنقضيها نااشف تعال نركب اليخت
 بسمله بكسوف : ايه ده انا بحسب هنتفرج ونمشييي
 يحيي : نمشي ايه يامو نمشي احنا هنقضي هنا اسبوع اسبوعين براحتنااا
 وبعدين ركبوا اليخت اللي مشي بعيد وكانوا في نص المايه
 بسمله بتبص حواليها : يا ماما ايه الرعب ده مفيش حد خالص يا يحيي كأن المكان مهجور
 يحيي : لأ مانا جبتك هنا عشان نبقي لوحدنا وبراحتنا وكمان محدش يزعجنا
 بسمله : اه 
 وبعدين التليفون رن 
 يحيي مسكه بص فيه لقي عبدالرحمن راح قافل الموبايل خالص
 بسمله : ماترد يا يحيي 
 يحيي : بلا ارد بلا زفت هاتي موبايلك 
 بسمله : اهوه 
 راح واخده فصله وقالها: بصي محدش هيكلمنا ولا حد هيعرف احنا فين انا عايز اقعد في هدوء كدا مع مرااتي حبيبتي اسبوع اتنين شهر برااحتي
 بسمله بتضححك : طبعا يا باشا 
 وبعدين ..
 المرا اللي جايه هنكمل بقا 
 رأيكم في البارت 
عايزاكم تتحمسوا للبارت اللي جاي لأنو هيحصل مفاجأت كتير البارت الجاي واللي بعده
 للكاتبه / روزالين

   •تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول والاخير" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent