Ads by Google X

رواية حبي الاول والاخير الفصل العاشر 10 - بقلم روزالين

الصفحة الرئيسية

  رواية حبي الاول والاخير (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزالين

رواية حبي الاول والاخير الفصل العاشر 10

سوري علي التأخير معلش كنت برا ولسه راجعه .
البارت أهو .
استمتعوا ✨
******************
# روايه ( حبي الاول والاخير):
البارت العاشر:
في مكان آخر في فرنسا :
رجل واقف بيضحك بشر : خليهم كدا مش عارفين يعملوا حاجه
شخص : هنعمل ايه في البنات اللي خطفناهم دول 
رجل : خليهم في مصر لغايت ما اشوف ايه اللي هيحصل 
شخص : تمام نبعتهم علي فين 
رجل : وديهم في فيلا الساحل 
شخص : تمام 
*************
في سياره سوداء متجهه الي الساحل بعد ما جتلهم أوامر بكدا
حبيبه بدأت تفوق وبتبص حواليها وافتكرت اللي حصل حبيبه في سرها : يالهوي احنا اتخطفنا 
فلاش باك ✨
في العربيه :
عم محمد : انزلوا يا بنات تحت
اسماء بخوف : مين دول 
عم محمد : معرفش انزلوا بس تحت وانا هحاول اهرب منهم
البنات نزلوا تحت 
حبيبه  بخوف: هنعمل ايه اتصلي علي بسمله بسرعه
اسماء بتوتر وخوف : طيب (بعد ما كلمت بسمله وكلمت احمد) واحمد سمع صوت الصوت ده كان العربيه اللي بتجري وراهم دخلت في عربيه تانيه اتخبطت وعشان كدا هما صوتوا وبعدين عم محمد وهو سايق : خلاص يا بنات مرحله الخطر عدت لسه مكملش كلامه طلقه جت في صدره العربيه بقت تتحرك يمين وشمال  والبنات بتصوت وكان في مطب اتشقلبت العربيه فااتخبطوا جامد واغمي عليهم
نرجع للحاضر ✨
حبيبه وهي بتبص عليهم لقت اسماء مخبوطه في دماغها وبطلع دم ورحمه عليها دم هي ورنيم مغمي عليهم جت تحاول تفوقهم لقت واحد من البودي جارد بيلف وشه عملت نفسها مغمي عليها تاني 
البودي جارد بجديه وخوف : هنعمل ايه دول شكلهم مخبوطين جامد مش يمكن يكونوا ماتوا
حارس اخر : اسكت ياعم الباشا عايزهم عايشين احنا هنوديهم علي ساحل ونشوف لو في حاجه هنكلم الباشا نقولوا
حبيبه وقد سمعت كلامهم دورت حواليها علي اي موبايل عشان تتصل علي بسمله مش لاقيه دورت في جيبها لقت موبايلها حمدت ربنا أنها لقت الموبايل وبتفتحه براحه عشان محدش يلاحظ أنها بتتحرك واتصلت علي بسمله في الوقت ده كان عبدالرحمن ماسك الموبايل بتاع بسمله وجه يتصل لقا حبيبه بتتصل فتح بسرعه 
(هتقولولي ازاي معرفوش أن حبيبه معاها موبايل مع أن عبدالرحمن بيرن من الصبح هقولكوا أنها عمله موبايلها silent ) 
عبد الرحمن بخوف: الو انتو كويسين
حبيبه مش عارفه ترد اتكلمت بصوت واطي جدا يكاد يكون مسموع : لا احنا مخطوفين وبيقولوا هنروح الساحل الحقونا
عبدالرحمن بخوف : طيب اهدي متعرفيش حاجه تانيه متعرفيش فين في الساحل أو مين اللي خطفكوا
حبيبه بهمس : لا 
بعدين حبيبه كادت أن تكشف لكنها رمت الموبايل بعيد وسابت المكالمه شغاله
عبد الرحمن بخوف : الو .. الو سمعاني
عبدالرحمن عمل كتم للصوت
سليم بتوتر : ها وصلت لحاجه
عبدالرحمن بخوف : بتقولي أنهم مش كويسين وأنهم في طريقهم للساحل
مراد بجديه : طب هي لسه معاك علي الخط 
عبدالرحمن: اه بس مبتردش خايف يكون جرالها حاجه او قفشوها بالموبايل
فارس بعصبيه : ازاي يا غبي هيقفشوها والخط لسه مفصلش افتح السبيكر يمكن نسمع حاجه 
عبدالرحمن : اه صح وفتح السبيكر
يحيي : دول لسه في الطريق 
مراد : اه طيب استني انا هعمل تعقب للخط وهفضل معاكوا وهنعرف هما فين إنشاءالله 
احمد : طب هنروح العنوان اللي بعتوه ولا هنعمل ايه 
مراد : لأ استنوا وبعدين هو بعت تيجوا الساعه كام 
احمد : لأ 
مراد : طيب يلا بسرعه اركبوا العربيه وانا معاكم وهخلي ظابط يتعقب الخط
الشباب : طيب يلا بسرعه
ركبوا العربيه واتجهوا الي ساحل وفي نفس التوقيت كان معاهم مراد علي الخط 
عند بسمله :
بسمله بخوف : جماعه بلاش المقالب السخيفه ديه وفجأه فتحت الباب لقت ناس شكلهم غريب فتوقعت أنهم حراميه لقتهم ماشيين بيتسحبوا وشكلهم جايين يخدوا حاجه قفلت الباب بالمفتاح ودورت علي اي موبايل وفتشت الاوضه ولحسن حظها يحيي كان بيسيب موبايل احتياطي للطوارئ لقته في الدولاب خدته وبعدين جت تتصل هي مش حافظه اي رقم بس فكرت وقالت ما هما معاهم موبايلها فكتبت رقمها واتصلت 
عبدالرحمن : جماعه في رقم غريب بيرن علي بسمله مين ده
يحيي : وريني كدا .. اه ده تليفون البيت اكيد بسمله فاقت
يحيي : الو يا حبيبتي فوقتي 
بسمله ولونها مخطوف : الحقني يا يحيي
يحيي بخضه : في ايه
راح أحمد فرمل العربيه بسرعه
بسمله بخوف : مش عارفه في حراميه برا ومش عارفه بيعملوا ايه
يحيي بقلق : اقفلي علي نفسك كويس ومتفتحيش 
بسمله : عملت كدا انا خايفه اعمل ايه
يحيي: متقلقيش هبعتلك الحراسه يجوا
بسمله بخوف : طيب انت فين
يحيي بقلق : مش مهم دلوقتي 
بسمله بخوف : طب البنات عاملين ايه لقتوهم
يحيي : لما اجيلك هحكيلك سلام وخلي بالك علي نفسك
بسمله : طيب سلام
وقفل الخط
فارس بقلق : في ايه وهي مالها
يحيي بقلق : في حراميه في البيت وتيته وجدو شكلهم لسه مرجعوش واكيد جايين يخدوا الورق 
احمد بعصبيه: يبقي هو ديب بيلهينا في حاجه عشان ياخد ورق الصفقه القديم وباعت حراميه يسرقوا ورق الصفقه الجديد 
سليم : مش سهل الديب بس علي مين احنا عيله الألفي بردوا وعاملين احتياطنا
عبدالرحمن: يحيي ابعت حراسه بسرعه
يحيي : انا بعمل كدا اصلا 
وبعدين رجع أحمد اتحرك بالعربيه تاني
يحيي كلمهم ووصلوا الفيلا بعد فوات الاوان 
***********
البنت ( صفا ): ملقتش حاجه يا باشا
الديب بخوف : طب اقفلي... اقفلي بأخبارك اللي زي وشك ديه
المساعد بتاعه : قلتلك يا باشا مش هتلاقي حاجه 
المهم دلوقتي الرجاله وصلوا الساحل وطلعوا البنات الفيلا بس بيقولوا أن البنات مخبوطين خبطات جامده وخايفين يكون جرالهم حاجه
الديب وهو ينفخ نار سيجارته وبيتكلم بتكبر : خلي الدكتور بتاعنا يروح يكشف عليهم ويعالجهم
المساعد: أمرك يا باشا 
***************
عند البنات في الساحل :
وصلوا الفيلا وخدوهم طلعوهم في اوضه وقفلوا عليهم 
حبيبه اتعدلت بسرعه وقالت بخوف : يارب احنا فين يارب ساعدنا نهرب من هنا ويوصلولنا 
وبدأت حبيبه تشوف هما عايشين ولا لأ واتنهدت براحه لما لقت أن في نبض 
حبيبه بتضرب رحمه بخفه : رحمه فوقي يارحمه 
رحمه : لا رد
حبيبه بخوف : يا رنيم فوقي طيب حد يفوق وبدأت تعيط يا جماعه متسيبونيش لوحدي يارب هعمل ايه دلوقتي والموبايل رميتوا يارب انجدنا من هنا
يتبع ..
يارب يعجبكم البارت ❤️✨
تتوقعوا إيه اللي هيحصل البارت الجاي 🌚✨
مع العلم أن محدش يتوقعني بس حابه أسمع توقعاتكم 😅💗
الكاتبه / روزالين

   •تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول والاخير" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent