Ads by Google X

رواية هيام ارام الفصل التاسع 9 - بقلم حنين لاتندريس

الصفحة الرئيسية

  رواية هيام ارام كاملة بقلم حنين لاتندريس عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية هيام ارام الفصل التاسع 9

في بريطانيا في أوكسفورد كانت لوتس جالسة حتى تأتي بنت من حيث لا ندري 

البنت : اععععع لوتس وحشتيني اوي اوييييي و حضنتها و لوتس بادلتها الحضن 

لوتس : يا جزمة ابعدي عني مبحبش لي بيحضني بس وحشتني أوي يا هند 

هند : اه احكيلي عملتي ايه في الإجازة دي 

لوتس : اتجوزت و ما تقوليلي كيف و ليه لان هحكيلك في وقت تاني و المحاضرة هتبلش قومي نحضر 

هند : لا انا مفيش عندي محاضرة الان حتى بعد ساعة 

لوتس : انا عندي يلا باي هتصل فيكي بوسات 

و راحت دخلت المحاضرة و كان الدكتور لسا مجاش فقعدت هي و الكلاب ينتظروا شوي 

______________________عند هتان 

كانت هتان تبحث عن مدرجة بتاع المحاضرة و فجأة خبطت في بنت تانية 

هتان :   oh sorry i didn't see (اسفة مشفتكيش

البنت : not a problem (مفيش مشكلة)

هتان :Thanks can i ask you please (شكراً فيني اسئلك من فضلك)

البنت :Of course (طبعا)

هتان :runway....(المدرج. .).. 

البنت :I'm going to him come with me (انا هروح ليه تعالي معي )

هتان :What is your name سمك ايه

البنت :I am India and you انا هند و انت 

هتان :I'm Hattan .where are you from انا هتان من اين انت 

هند : I am an Arab 

هتان : والله انت عربيه من وين انا كمان 

هند : والله و انت مصرية صح 

هتان : اه والله

و دخلوا للمحاضرة 

$_____________________بعد المحاضرة التقت هند و هتان و لوتس 

لوتس : هتان عاملة ايه

هتان سلمت عليها : انا منيحة الحمدالله و انتي 

لوتس : الحمد لله و اصبح هتان هند لوتس رفقات

    _______________________عند آرام كان في الشركة بتاعته 

دق الباب و دخلت المساعدة بتاعته ميلا  

ميلا : Mr. Aram, these papers need your signature 

آرام : فيكي تحكي مصري معايا عادي 

ميلا : حاضر و قربت من المكتب و حطت الاوراق قدامه و ابتسم بخبث و حطت أيدها على أيده و كان بالغلط 

ميلا بمياعة : اسفة 

آرام : ولا يهمك 

مضئ على كل الاوراق 

ميلا : حفلة بكرا بالليل هحضر انا 

آرام : اه طبعا و لازم تحضري بشكل مناسب

ميلا : حاضر و خرجت و ابتسمت بشر 

في مكتبها فتحت التليفون و عملت مكالمة مع مجهول 

ميلا : الو بكرا هوقعهم و أخده ليا لوحدي 

المجهولة : واثقة فيكي 

ميلا : شكرا لثقة حضرتك فيا يا ملكة النار 

ملكة النار (حليمة تذكرتوها ام ايهاب ) : بنشوف 

و خلصت المكالمة عند ملكة النار : مش هتكونوا مع بعض انتوا لازم تنفصلوا هخليكم تنفصلوا 

قعدت على ركبها تبكي : ليه ما بدكم تفهموا انو اتحادكم خسارة لحياتكم و لنار 

______________________عند لوتس و ايهاب

كان ايهاب قاعد على السرير و لوتس خرجت من الحمام بيجامة عبارة بنطلون ابيض من الستان عريض و تيشرت حمالات كت احمر و شعرها ورا ضهرها قام ايهاب و راح ليها و قال 

ايهاب : لوتس انا بحبك و حضنها جامد و هي بادلته الحضن و ذهبوا إلى عالمهم  

______________________عند آرام و هتان كانوا على السفرة يتعشوا 

هتان : آرام اليوم تعرفت على رفيقة معايا في الكلية مصرية اسمها هند

ارام: اها متتعلقيش بيها اوي و خلي علاقتكم سطحية 

هتان: خليني اكملك 

آرام: كملي يا قلبي 

هتان: هند دي عندها رفيقة اسمها لوتس و صرنا كلنا صحاب و لوتس عرفتني 

آرام بصدمة :لوتس يعني هي ما تقتلت و هي بخير و عم اكمل دراستها

هتان: اه

 رواية هيام ارام الفصل التاسع 9 -  بقلم حنين لاتندريس
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent