Ads by Google X

رواية هيام ارام الفصل العاشر 10 - بقلم حنين لاتندريس

الصفحة الرئيسية

  رواية هيام ارام كاملة بقلم حنين لاتندريس عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية هيام ارام الفصل العاشر 10

 بعد مرور أسبوعين في مخزن تحت الارض نشوف بنت ملامحها مش بتبان من كتر الضرب و يدخل آرام بكل شموخ و يقع على كرسي مقابل ليها 

آرام:مساعدتي الحلوة الدلوعة عاملة ايه 

ميلا : ارحمني 

آرام : تؤ تؤ انا وحش النار عندي لي بيغلط بيتعاقب و دلوقتي قوليلي انتي الكلبة بتاع مين 

و هنا دخل أسر و ياسر 

أسر : في ايه 

آرام : اسكتوا انتو خلونا نعرف القمر دي كلبة مين قولي مين بعتك 

ميلا : بعت بعتتني م ملكة النار حليمة المحمودي

آرام : واو حليمة المحمودي تمام و دلوقتي حتتعاقبي لانك انتي وحش النار

خرج أسر و آرام و ياسر ______________

ياسر : كيف عرفت أن وراها حد 

آرام : هحكيلكم 

فلاش باك 

كان آرام بالقصر و اجت ميلا لتشتغل معاه و قابلت هتان و كانت قاعدة تدلع على آرام و بعدين تليفونها رن 

ميلا : بعتزر لازم ارد 

آرام : اتفضلي 

راحت ترد 

ميلا : ألو انا عندهم بالبيت 

حليمة (ملكة النار ) : اليوم لازم ينفصلوا 

ميلا : تحت امرك يا ملكة النار هخليهم ينفصلوا باي 

و هي تحكي آرام كان في مكتبه و يسمع مكانتها لانه مراقب تليفونها 

رجعت ميلا تقعد معاهم و بعد ما كملت شغلها مع آرام راحت لبيتها و في طريق وقفت سيارة سوداء فيها ناس مغطيين وجوههم و خدروها و حملوها و اخدوها للمخزن عند آرام 

____________________العودة من الفلاش باك 

آرام : و ده لي صار ابعتوا خبرها للملكة 

ياسر و أسر هزوا راسمهم و راحوا 

دخل أسر للفيلا بتاعه وجد ترانيم تعمل اكل في المطبخ حضنها من ضهرها 

أسر همس لها : تعالي عايزك و حملها و راحوا لغرفتهم 

و بعد شوي قامت ترانيم بقرف و. دخلت الحمام تاخد شاور و هي تبكي 

__________________عند ايهاب و لوتس 

(كانو عايشين حياتهم بالطول العرض ) 

دخل ايهاب للبيت و وجد لوتس تحط الاكل على السفرة 

ايهاب : السلام عليكم

لوتس : و عليكم السلام

إيهاب قرب منها و باسها من راسها وخدها : عاملة ايه اليوم

لوتس : الحمد لله بخير روح غير تيابك و تعال الاكل جاهز

راح ايهاب و غير تيابه و نزل ياكل 

لوتس : ايهاب انا حامل 

ايهاب : انتي ايه 

لوتس : حامل 

ايهاب و قام من مكانه و راح حضنها جامد و الفرحة مالية وشه 

لوتس : انت سعيد بده 

ايهاب : طبعا مش انتي مراتي و حبيبتي لي هيكون عندي حتة منها و اتمنى تكون حلوة زيك كدة 

لوتس ابتسمت : هو انت بجد حبيتني و متجوزتنيش عشان  تنتقم 

ايهاب : انا لما اتجوزتك لأن قررت اتجوز و انا حبيتك و قررت ابلش حياتي من جديد بعيد كل البعد عن امي و العالم بتاعي عالم النار و اقعد انسان و بس فهمتيني و عايز اكمل حياتي انسان و معاكي انتي و بس يا لوتس و مع ولادنا و نعيش كعائلة في سلام و امان و ده كل شيء 

بعد يومين

هتان : آرام أنا عايزة نتجمع كلنا اخواتي و البنات و لوتس و ايهاب و حتى هند ايه رايك 

آرام : فكرة حلوة هنعزمهم بكرا و نقضي اليوم سوا 

هتان : تمام يا حبي بس ما قلتلي نسمي ابنا ايه 

آرام حضنها جامد و قال : شمس الدين و ابتسم 

هتان ابتسمت و قالت : اتفقنا 

و مر اليوم ت جاء يوم العزومة و كان أسر و ياسر و آرام و ايهاب و خزامى و لوتس و ترانيم و هند و هتان كلهم قاعدين 

و بيحكوا و يهزروا و عرفوا على حمل ترانيم و كمان حمل لوتس و خزامى  و هي كانت تمثل السعادة و الفرح و أسر كان مش في مزاجه و يمثل كمان الفرح 

كانت قعدة بتجنن و فيها جو عائلي و حلو (بحياة الإنسان مفيش احسن من العائلة في حياته .و مع القليل من الجنون طبعا )

اما عند الملكة كانت على المرجوحة في جنينة حتى وصلتها رساله خاصه على هاتفها كانت عبارة عن فديو و ترافقه رسالة نصية ( ايه يا ملكة النار حليمة شوفي العظمة دي شوفي ابنك ايهاب سعيد قد ايه و هتان سعيدة قد ايه معايا و كل سعيد بلاكي و بدونك انت لي تدمريني بسبب معشناش السعادة بلاكي نحن نعيش بسلام و امان بعدك عنا هو السلام 

                  وحش النار (آرام ) ) 

حليمة (ملكة النار) كانت مصدومه و و زادت صدمتها عندما رأت الفديو الذي كان عبارة عن اليوم كله لارام و هتان و ضيوفهم و صدمت بحمل هتان و سمعت كل حديثهم تقريبا و رأت سعادتهم و بدأت الدموع تسقط من عيونها بلون برتقالي و ازرق و اصبحت عيونها حمراء بؤبؤها احمر كدم 

ملكة النار حليمة بانهيار : يا ربي يا رحمن يا رحيم ايه المصيبة لاحنا فيها دي بيحصل ايـــــه الولد ده لازم يموت لا ما لازم يعيش ده مشكل في العالم لااااا 

 رواية هيام ارام الفصل العاشر 10 - بقلم حنين لاتندريس
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent