Ads by Google X

رواية هيام ارام الفصل الثامن 8 - بقلم حنين لاتندريس

الصفحة الرئيسية

  رواية هيام ارام كاملة بقلم حنين لاتندريس عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية هيام ارام الفصل الثامن 8

بعد الفرح 

في قصر المحمودي عند ايهاب و السيدة 

السيده:ايهاب الفرح اليوم حسيت بشيء غريب نحو مرات رجل الأعمال آرام أضن أنها هي بنتي هتان اسمها و حسيت بشيء غريب كأن كره شديد نحو آرام 

ايهاب : هل يعقل أن يكون آرام هو وحده النار و مراته هي بنت ملاك النار 

السيدة: يا الله كيف هذا نحن لازم نعمل اي شيء يخليهم ينفصلوا عن بعض و اكيد بما انها مراته قربو من بعض كتبت المرأة بخيبة اه ايه الغباء ده يا رب استر أن شاء الله ما يكونوا قربو من بعض ااااااه لااااا

ايهاب : اهدي اهدي خلي كل شيء للوقت اهدي 

ايهاب في نفسه: يا الله بعمل ايه في المصيبة دي انا 

________________________بعد مرور شهر 

آرام و هتان في حياة العسل طبعا (شوي و ترجع حياة البصل )رومنسيه و هادايا و ورود حمراء (مش هنروح ليهم )

و ياسر و خزامى كمان في حياة العسل و السعادة و السلام و يا ماشاء الله عليهم 

و أسر و ترانيم مساكين كل واحد يفكر في لي يحبه ترانيم كل ما تشوف شيء تتذكر ديميتري و أسر يتذكر دكتورة و مش طايقين بعض خالص أسر و ترانيم

و لوتس في عائلة المحمودي بشخصية أميرة الشرقاوي الدكتورة بتاعت حليمة  و ايهاب واقع فيها بس محترم جدا والله

و السيدة المجهولة(دي هي ملكة النار بعد شوي نعرفها) تفكر بس في هتان ملاك النار 

و هنا انتهى شهر و انتهى عسل آرام و هتان و ياسر و خزامى

___________________في يوم في فيلا أسر و ترانيم

كانت ترانيم في الفيلا و هي لابسة شورت ابيض و تيشرت حمالات احمر و شعرها البرتقالي مفرود (اغراء لاسر هه)

و فجأة دخل أسر و كان رجع من الشغل و شافها.  كان كالاعمى و هي طبعا لا خجل ولا شيء لأنها ترانيم مش اي حد جبروت يا ختي

أسر : ايه لي لبساه انتي 

ترانيم: عادي ما انا بلبس هيك بالبيت 

أسر كان معجب بها اوي و قرب منها :كتير حلوة

(إلى هنا يا جماعه نغلق أفواهنا و نتركهم بقا في حالهم عيب )

عند آرام و هتان 

هتان : آرام انت لساتك مكمل في خطة الانتقام دي 

آرام : يا قلبي متفكريش بحاجة انتي انا لهعمل كلش انت هتقعدي هنا و تفكيرك فيا و بس فهمتي 

هتان : أنانية 

آرام : مراتي انتي ما دخلك اكون اناني انتي ملكي انا و بس (خلونا نطلع من جو انت ملك و معرفش ايه نروح لناس تانية احسن )

عند الدكتورة أميرة (لوتس دي ولا حد هيفتكرها ) كانت مع حليمة أم ايهاب و كانت بتعالج فيها و أم ايهاب مش مركزة خالص كانت. مركزة حتة تانية 

فجأة دخل ايهاب و سرح في تحركات أميرة (ده واقع جامد ) و بعد شوي قامت و طلعت من الأوضة و راحت اوضتها و و حكت مع آرام 

آرام : الو عرفتي شيء 

لوتس : اه عرفت كتير و أن ملكة النار عملت كل ده و ايهاب مكنش شريك معاهم و كان يحاول يمنعهم 

آرام : في ايه لوتس بجلالة قدرها واقعة وقعة دي 

لوتس قفلت الموبايل و ايهاب كان وراها 

راح مسكها 

ايهاب : بلا كذب مع مين كنتي تحكي 

لوتس : ده اخي عادي 

ايهاب : والله جد ايه تعالى بقا و اخذها و ربطها في المخزن 

ايهاب : يلا اعترفي مين بعتك ولا احزر احسن 

لوتس ............

ايهاب بس يعني قوليلي انت أميرة الشرقاوي بجد ولا عندك اسم تاني 

لوتس ........... لوتس اسمي 

ايهاب : اسمك حلو بس خليني اتسلى فيكي شوي مش هنخلي كل شيء لارام يعني

لوتس : انا مش بتاعت تسلية حد على فكرة و مش هخاف منك يعني 

ايهاب ابتسم و قال في نفسه : فرصة متتعوضش اني اتجوزها و بعدين اعاقبها شوي و بالمرة اخد جانب الخير و مش هنحرق و اكون انسان و بس الحمد لله

طلع ايهاب 

________________________عند أسر و ترانيم

قام أسر من النوم و صدمة أنه كان هو ترانيم (مع كل احترامي بس ترانيم مهزقة )

نرجع لإيهاب احسن 

رجع ايهاب و معاه فستان ابيض رقيق و طرحة و صندل كعب

ايهاب قومي البسي يا عروسه كتب كتابك اليوم 

لوتس : ايه كتب كتابي كيف يعني 

ايهاب : عادي انتي كبرتي و هتتجوزيني 

لوتس: لحظة هو كيف اتجوزك دي انا ما فيني اتجوز و دخلت في حالة هستيرية قرب منها ايهاب 

ايهاب : اهدي اهدي مش هعملك حاجة هتتجوزيني  

لوتس هديت و اخدها و كتب كتابهم و حليمة كانت سعيدة واخيرا واحد من ولادها هيعيشوا حياة طبيعية كاي بشر 

بعد قليل دخل آرام إلى قصر المحمودي

آرام : ايييييببهااااب  

ايهاب: آرام بجلالة قدره عندنا

آرام بصوت هز الكل : المشكل بينكم و بين وحش النار لي هو انا الناس تانية طالعوها منها و عم احكي على لوتس هي ملهاش في كل ده 

و طلع بلا ما يسمع جواب حد راحت حليمة للوتس و ضربتها و لكن بعد شوي فاق ايهاب لنفسه و راح للوتس و كانت واقعة على الأرض بلا أي رده فعل و الكل يضرب فيها وهي كأنها مش في العالم بتعنا 

ايهاب :, خلاص خلاااااااص بقا اتركوها هي ملهاش دخل 

حملها و طلع لغرفتهم و حطها في البانيو مليا مياه سخنة و نزع تيابها و حطها في و بعد شوي لفها في البرنص الحمام و طالعها و حطها على السرير و جابلخا تياب من لي جابهم ليها بعد جوازهم و لبسها تيابها و نيمها على سرير و باسها و قعد يملس على شعرها و يغني بصوت هادئ جدا اغنية ايطالية  lo sí اسمها اسمعوها هحطلكم إياها مع غلاف الرواية 

عند ترانيم:كانت فاقدة الامل من كل شيء و بس تبكي و بعد وقت طويل رجع أسر مش شغل راحت ترانيم له و بلشت زعيق و شتم فيه 

ترانيم:انت زبالة و حيوان و واحد رخيص اوي كيف عندك الجرأة تعمل لي عملته و أسر حس بروحلته راحت في الهوى بقا 

أسر : مش انتي مراتي ما ده حقي الشرعي و قرب منها و قال انا عايزك و الان و اصحك تبعدي و هو بلا وعي قرب منها 😊(ما هو حقه صح يا ترانيم يا حياتي ديميتري مات بطلي تفكير فيه بقا )

عند آرام كان عند هيام و فجأة راحت ليه و قالت 

هتان : آرام هو انت تعرف انك هتكون احلى بابي 

آرام : يعني ايه الكلام ده

اخرجت هتان من بين يديها اختبار حمل 

هتان :, يعني انا حامل و آرام ما صدق و فرح اوي و غرقها هدايا 

________________________عند اكثر انسان حبيته في القصة هو ايهاب 

كان قاعد جنب لوتس و كمل غناء و قاعد عم يلعب في شعرها و هي مش عارفه تعمل ايه  

لوتس برجاء: استاذ هو انت ممكن تطلقني انا ما فيي اتجوز 

ايهاب :, ليه 

لوتس : ما بدي 

ايهاب قومها و قربها منه و قال : احنا نحن زوج و زوجة بلاش سيرة الطلاق فهمتي و انت هتقعدي مراتي إلى يوم موتي 

لوتس ملقتش إجابة 

________________مر شهر 

ترانيم صارت حامل و ما بدها الحمل ده بس محافظة عليه ما ابنها يعني لازم و أسر ضميره يانبه و مش يتعامل معاها خالص 

خزامى و ياسر عايشين ولا علبالهم خالص 

آرام و هتان عايشين و هو لساته ينتقم من عائلة المحمودي

و ايهاب قرب من لوتس اكتر و اكتشف فيها اشياء كتير تشبهه و هو عايش معاها و قارف من قرف أمه في محاولة لانفصالهم بس هو محترمها لأنها أمه (ولا مرة تقلل من احترامك لأمك و ابوك حتى أو كانو على غلط يبقوا والديك )

_______________________مر شهرين و بلشت الدراسة و انتقل آرام لبريطانيا بسبب دراسة هتان و كانت تدرس في اكبر جامعة هناك 

و لوتس و ايهاب راحو لبريطانيا كمان بسبب دراسة لوتس و كانت تدرس ولا علبالها خالص

 رواية هيام ارام الفصل الثامن 8 - بقلم حنين لاتندريس
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent