رواية حلم الملاك الفصل الثاني 2 بقلم رنا سعيد

الصفحة الرئيسية

   رواية حلم الملاك الفصل الثاني بقلم رنا سعيد

 رواية حلم الملاك الفصل الثاني 

فيروز وانغام بصدمه:ااايه
ملاك برجاء:انا عايزه اشتغل عندكم بترجكم تشغلوني عندكم عشان والله محتاجه الفلوس اووي 
انغام:لا مينفعش يبنتي انتي لسه صغيره علي شغلانه دي 
فيروز:يبنتي انتي لو اي فلوس محتاجه احنا تحت امرك فيه 
ملاك ودموعه في عينه:بالله عليكم شغلوني عندكم لان انا مابلقش اخد فلوس من حد رجاء شغلوني عندكم 
انغام:هو ابوكي شغال اي ياملاك 
ملاك بدموع:انا امي وابويا متوفين ومليش حد في دنيا الا ربنا 
فيروز وصعبت عليه ملاك:طب وانتي ساكنه فين ياملاك. 
ملاك:انا ساكنه في شقه في العماره في شارع------------ 
وبابا الله يرحمه كان بيدفع الايجار 2 الف جنيه وانا معرفش ادفع منين الايجار وغير مصاريف المدرسه فاشغلني عندك بالله عليكي 
انغام:طب ومدرستك يبنتي 
ملاك:انا كنت اخر يوم هرووح النهارده في المدرسه عشان امتحان الصف الاول والثاني فاانا اخد اجازه شهر فاانا اجي الصبح بداري عندكم وامشي بعد مااخلص الشغل عندكم 
فيروز بتفكير:طب ليه تروحي وتمشي هاتي شنطتك وتعالي اعقدي هنا فااوضه عندنا بتاع صفاء الابتشتغل عندنا فاهي هتمشي النهارده عشان هتتجوز فاانتي خديها اوضتها احسن بدل ماتتدفعي ايجار 2الف جنيه من المرتب بتاعك الانتي هتاخدي انشاءالله 
ملاك بتفكير:ماشي بجد ربنا يخليكم يارب معرفش من غيركم كنت عملت اي 
انغام:متقوليش كده ياحبيبتي يلا انزلي عشان تتغدي معانا المحلول خلص اهو استني اشيلوا ليكي 
وانغام وراحت شالت ليها المحلول وملاك قامت وواقفت ونزلوا تحت وفضلوا يتحايلوا علي ملاك انها تتغدها معاهم ولكن هي مش راضيه ومشيت وراكبت تاكسي وصلت علي شقتها وفجاء هتتفتح الباب لكن اوقفها صوت شاب
شاب:اي ياجميل تمشي كده من غير ماتسلمي عليه 
ملاك بضيق وبصت ليها:انا معرفش الاشكال العكره دي بتتطلع مننا 
شاب:انا اشكال العكره ياحبيبتي طب دها انا حتي عسل والبنات هتموت وتتجوزني 
ملاك:طب فكك مني بقا يا تامر وروح اجوز واحده من الاهيموتوا عليك دوول بدل ماانت بضيقني في رايح وجاي 
تامر بحب وبيقرب منها:بس انا مش عايز ولاواحده من دوول انا عايزك انتي ياجميل 
ملاك بخوف من قرب ليها:احترم نفسك يا تامر وانا مش عايزك فاهم 
وملاك داخلت شقتها وقفلت الباب بقوه في وشه 
تامر بشهوانيه:برضوا هجوزك يعني هجوزك حتي لوغصب عنك انتي مش هتكوني لغيري ابدا ياملاك
ملاك داخلت الغرفته ولديها واعقدت علي سرير ومسكه صورهم ووتبكي برحقه
ملاك بدموع: يارب انت علم بحالي دلوقتي يارب قويني علي هذه الحياه انا خلاص بجد مش قدره اعيش من غيركم واحشتني ياماما واحشني كل حاجه بتعميلها اكلك كلامك حضنك الاكان بيحتويني من حزن لي فرح واحشني كل حاجه فيكي وانت يابابا برضوا واحشني جدا واحشني كل حاجه فيكم واحشني لما كنت بيجيب ليها شكولاته وانت جاي من الشغل وحشتوني ليه يارب ماخدنيش معاهم ليه سيبتني ادوق مراره الدنيا من بعدهم ليه يارب خلتني بقت شفقه للناس ليه خلتتي للناس تتطمع فيها اها اها ياربي وراحت قبلته صور مامتها وبابها وحشتوني اووي اووي بدعي منك ياالله تاخدني عندك يارب لان انا والله بموت بالبطي من بعدهم وحشتني يا ماما انتي وبابا 
وفجاء نمت في نوم عميق 
في مكان اخر في الحفله كان يقف نجم من النجوم مصر ويغني اغنيه الخاص والناس بتردد وراه
يارا:شوفي نور مولع المسرح ازي يا ايه 
سهيله :اها مولع المسرح نار ياقلبي
وفجاء نور خلص اغنيه الخاص ونزل وجاي عند يارا 
سهيله:نور جاي عندنا اهو انا همشي انا بقا اشوف محمد فين 
يارا:ماشي ياقلبي 
وسهيله مشيت ونور جه 
يارا بحب:كنت مولع المسرح ياحبيبي والله 
نور ببتسامه:عارف ياقلبي قوليلي الاغنيه عجبتك 
يارا بدلع:اها موت وبتغني حلو اووي 
نور بااعجب:بس اشيك والحلاوه دي يابت 
يارا كانت ترتدي فستان نبيتي ضيق بيلمع بكب وكانت فرده  شعرها علي ضهرها وكانت حطها ميكب كامل علي وجه 
يارا:انت المز وقموره اووي كمان طقم لي لبسه ياكل منك حته والله 
نور كان يرتدي بنطلون اسود وتشيرت ابيض مرسوم علي وحش بلون الاسود وعلي جاكيت جلد اسود ومصفف شعروا وكان جميل للغايه 
نور ببتسامه:انتي المزه يامزه تعالي معايا انا محضر ليكي مفاجاء 
يارا بدلع:اي هيه ياحبيبي 
نور:تعالي معايا بس وانتي تعرفي 
وشدها من ايدها واخدها علي المسرح وبداء يكلم 
نور:يجماعه الاغنيه الاغنيها دي لي حبيبت قلبي وروحي الاملكت قلبي يارا واخدها في حضنه وبداء يغني ويرقص معها علي المسرح 
عارف احلي حاجه فيكي ايه بتحلي اي شي عنيك تيجي فيه قمر ده ايه الا تتسوي بي تعالي اقولك احلي حاجه فيكي والانتي فاهمه قصدي والي بالي فيه 
فيكي الاياما انا حلمت بيه
ليالي يلا ان شاء الله اموت في هواك ان شاء الله 
ده كتير عليا الحب ده والله 
حتمني اكتر من كده اي
حد بالبراءه دي مفيش 
ولا في الغلاوه دي انا معنديش 
انا كل ليكي متكدبيش عينيكي قلبي عقلي روحي  
كلي ليكي مش حرده من عمري 
ولحد اخر يوم في عمري شاريكي يلا 
يلا ان شاء الله اموت في هواك انشاء الله
ده كتير عليه الحب ده والله 
حتمني اكتر من كده ايه 
وبعد مخلص الاغنيه شالها ولف بيه والجماهير سقف ليهم وبيصفروا وبينادوا باسموا 
نور:شكرا شكرا 
في شقه ملاك 
ملاك كانت اعقدها علي سرير ومسكها صور ولديها وبتعيط وفجاء حد فاتح باب غرفته وداخل بتبص علي الابيفتح الباب لقيت امها وابوها مسكين ايد بعض وجايين عليه
ملاك بصدمه:امي ابي


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
رواية حلم الملاك الفصل الثاني 2 بقلم رنا سعيد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent