Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

   رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل  الواحد والثلاثون بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل  الواحد والثلاثون

القاضي :حكمت المحكمة
الشخص :لحظه واحده ياسيده القاضي، انا الي قتلت شريف
القاضي :انت مين
أحمد :انا أحمد سامح شكري 
القاضي :قول والله العظيم قول الحق 
أحمد :والله العظيم هقول الحق 
القاضي :قول اقوالك 
أحمد :انا كنت صديق صديق شريف وقبل الحادثه بأيام كنت قاعد مع شريف قالي انه بيحب رحمه وأنه هيحط لوالده رحمه منوم في الشاي وبعد كده هيدخل غرفه رحمه وهيعتدي عليها انا اتخانقت معاه لكن هو مسمعش كلامي في ليله الحدثه عرفت منه انه هيعتدي عليها انهارده وكان مخطط لكل حاجه انا كنت واقف خلف باب الشقه سامع صويت رحمه وهي بتقول انها قتلته وبعد كده كلمت صحبتها قولت اني استنى اشوف هتعمل اي وبعد كده هتصرف وبعدين شوفت بنت داخله بيت رحمه قعدت نص ساعه وخرجوا هما الاتنين دخلت اشوف شريف ماله دخلت ولقيت شريف واقع على الأرض وكان سايح في دمه لكن كان في نبض كان بيقول تخاريف كلام كان بيقولي انقذني وانا رفضت انقذه وضربته على راسه بافازه خمس ضربات لحد مابقى مافيش نبض خالص 
القاضي :ومسلمتش نفسك لي من ساعتها 
أحمد :كنت خايف لكن لما عرفت ان رحمه سلمت نفسها ضميري أنبني 
القاضي أمر باحبس أحمد والإفراج عن رحمه 
رحمه ولؤي كانوا في المحكمه 
رحمه :انا مش مصدقه إلى حصل ده يعني انا مقتلتش حد 
لؤي:ربنا بيحبك عارف انك مظلومه 
أحمد خرج وكان في ايده الكلبش مع العسكري 
رحمه:انت عملت كده لي
أحمد :لأني بحبك ومحبتش حد يأذيكي
رحمه :انا مش عارفه اتشكرك ازاي وفي نفس الوقت عايزه اعتزر منك
أحمد :متعزريش انا عملت إلى ريضي عليه ضميري 
العسكري اخد أحمد ومشى 
رحمه :انا عمري ما كنت اتخيل ان ده يحصل ده زي المسلسلات 
لؤي :ربنا بحبك عشان محبش يظلمك 
رحمه :الحمد لله 
لؤي :انتي نسيتي ولا اي
رحمه بستغراب :نسيت اي
لؤي همس في اذنها :عايز اتجوزك 
رحمه :ده مكان تطلب مني الطلب ده 
لؤي :عندك حق تعالى معايا 
***********
"بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير" 
حمزه اخد لمياء في حضنه ولف بيها في القاعه كلها 
لمياء بخوف :نزلني هنقع ونبقى مسخره 
حمزه بصوت عالي :بحبك 
لمياء بضحك :فضحتنا حرام عليك انت مجنون 
حمزه :مجنون بيكي انتي 
لمياء :انا مش مصدقه أن انت بقيت ليا 
حمزه :دعيت ربنا إنك تكوني ليا وربنا استجاب لدعيا
لمياء :هتفضل تحبني على وطول
حمزه :طول العمر 
لمياء :مش هتيجي في يوم وتزهق مني 
حمزه :مش هعرف ازهق منك باختصار كده انتي النفس إلى بتنفسه مش هعرف ابعد عنك في يوم من الايام 
لمياء :بحبك والله 
حمزه :وانا بموت فيكي 
"الحب مالي قلبي ليك وعشقي ليك ليا أمان قلوبنا بتتكلم مع بعض روحنا واحد حبنا صادق وهو الحب اي غيرك قلبي ليك وعمره  مكان لغيرك عشقتك رغم كل الظروف حبك ليا علاج وعد مني اني في يوم ما سيبك حبيبي انت ليا أمان" 
***********
عشق :يونس كنت عايزه اطلب منك طلب صغير 
يونس :طلباتك كترت اليومين 
عشق بلوى بوز :كده طب انا مش عايزه حاجه 
يونس :بلاش تلوي بوزك كده لاني بصراحه بضعف قدامه 
عشق باسته من خده
عشق:عشان خاطري 
يونس بحب :بتعملي كده يعني على أساس انتي عارفه اني مش هعرف أرفض ليكي طلب 
عشق :لا انا بعمل كده علشان بحبك حتى لو رفضت 
يونس :طب كنتي عايزه اي
عشق بدموع :كنت عايزه أزور بابا 
يونس بستغراب :بعد كل الي حصل عايزه تشوفي ابوكي تاني 
عشق بزعل :قولت ليك كذا مره أن ده ابويا ومهما حصل مش هعرف ازعل منه 
يونس :وانتي فاكره أن مرات ابوكي هتسيبك بعد إلى عملنا في اخوها 
عشق :انا ماليش دعوه بيها انا رايحه عشان ابويا وانا اتكلمت مع حلمي وقال إنه رايح هو وسمرا نزور بابا بقالنا اربع شهور منعرفش عنه حاجه 
يونس :هنروح يا عشق لكن لو مرات ابوكي قالت كلمه وحشه عنك والله ما هسيبك 
عشق مسكت ايده :ربنا يخليك ليا يا حبيبي 
***********
نيروز بصويت :يا ماما ماما 
ام نيروز :في اي يابنت الهبله بتصويتي لي
نيروز وهي حاطه اي ايديها على وسطها :شوفي ابن اختك إلى بتحبيه وجوزتهولي عمل اي 
ام نيروز :ضربك
نيروز بعياط :اكتر يا ريت 
ام نيروز :طب قولي انت يا ليام عملت اي
ليام :هي الي غلطانه من الاول
نيروز بعياط :انت كداب انتي الي غلطان 
ام نيروز :حد يفهمني اي إلى حصل 
نيروز وهي منهاره من العياط :الأستاذ قالي جعان اتفقنا انا وهو اننا نجيب اندومي باالخضار روحت السوبر ماركت مالقتش غير واحد خضار وواحد فراخ وانا بحب الخضار ااوي عملت طبيقين واحد خضار وواحد فراخ هو عرف ان الطبق بتاعه باطعم الفراخ ضحك عليا قالي هاتي كاسه مياه جبت المياه ورجعت انصدمت لما لقيته واكل الطبق بتاعي كله 
ليام :عرفتي بقى يا خالتي مين الي غلطان المفروض انا الي اخد الخضار من فراخ 
ام نيروز مسك فرده شبشب ابو ورده :انتم الاتنين هتموتوني 
ام نيروز جريت ورا نيورز وليام وهي ماسكه الشبشب 
نيروز :عايزه تضربيني بدل ما تضربيه هو 
نيورز جريت ودخلت اوضتها لكن قبل ما تقفل الباب ليام دخل الاوضه وقغل الباب بالمفتاح 
ام نيروز وهي برا الباب :احسن خليكم في الاوضه عشان لو شفت حد فيكم برا الاوضه مش هيحصل ليكم خير فاهمين 
نيروز :عجبك كده 
ليام :انتي الي غلطانه 
نيروز مسكت المخده وحدفتها عليه 
ليام مسكتش مسك المخده وحدفها عليها 
الاتنين فضلوا يجروا ورا بعض لحد ما نيروز وقعت على السرير وليام وقع فوقها 
نيروز بضحك :مش قادره هموت من الضحك 
ليام :شكلك وانتى بتضحكي بتبقى قمر 
نيروز :اي الرومانسيه دي كلها انت كنت لسه بتتخانق معايا 
ليام طبع على خدها قبله رقيقه 
نيروز علقت ايديها على رقبته 
نيروز :في حاجه عايزه اقولهالك 
ليام بستغراب :اي
نيروز مسكت ايده وحطتها على بطنها 
نيروز :فهمت 
ليام :لا مش فاهم 
نيروز قعدت حطت راسه على بطنها 
نيروز :مش سامع حاجه 
ليام :اوعي تقولي إلى فى بالى 
نيروز :صح هو الي فى بالك 
ليام بضحك :مش معقول انتي حامل صح 
نيروز :ايوه حامل بتضحك لي
ليام خدها في حضنه :لاني مش مصدق ان حامل 
نيروز :يعني انت فرحان 
ليام :انا فرحان عشان لأن البيبي ده هيكون حته منك انتي 
نيروز :بحبك 
ليام :انا بموت فيكي 
**********
عشق ويونس وحلمي وسمرا واقفين على سلم بيت ابوهم وكتر مترددين يطلعوا 
حلمي :انتي متأكده اننا المفروض نطلع بعد كل الي حصل 
عشق :ده ابونا ولا نسامحه ونطمن عليه 
يونس خبطت على باب البيت 
دق دق دق دق 
الباب اتفتح وانصدموا لما شافوا هند 
هند اول ماشافت عشق خدتها في حضنها وعيطت 
هند بعياط :وحشتيني ااوي حقك عليا انا اسفه على كل حاجه عملتها معاكي 
عشق بذهول :هو اي إلى عمل فيكي كده 
هند بعياط :المرض بياكل في جسمي، انا عندي سرطان، وحالتي خطيره 
عشق وهي بتطبط عليها :متزعليش ده اختبار من ربنا وتبقى كويسه انا هتكفل بعلاجك حتى لو أمرت اني اسفرك تتعالجي بره مصر 
هند بندم :كنت عايزه اجيلك اعتزر ليكي على كل الي عملته في فيكي بتمنى تسامحيني
عشق مسكت ايديها :مسمحاكي والله 
هند :عيزاك يا حلمي تسامحني 
حلمي :مسامحك انتي زي امي والله 
عشق :هو بابا فين 
هند هدخل اجيبه من جوا 
هند جابت عبد الله 
عبد الله :انتم مين 
عشق وحلمي في صوت واحد :اي 
هند بحزن :ابوكم جاله زهايمر 
عشق :امتى حصل كده ومقولتيش لحد مننا لي
هند :بقاله شهر ونص، مرضتش اقول لحد منكم عشان عارفه انكم مش هتسامحوا ابوكم بعد إلى حصل 
عشق وحلمي كانوا بيعيطوا على حاله ابوهم 
عشق بعياط :بابا وحشتني 
عبد الله :انتي مين 
عشق بعياط :انت مش فاكرني، انا بنت عشق
حلمي مسك ايده :وانا حلمي ابنك انت مش فاكر حد فينا 
عبد الله :لا انتم كدابين انا عيالي لسه في ابتدائي، انتم اكيد حراميه
عشق بعياط :متعملش كده فينا كده يا بابا افتكرنا
عبد الله بدأ يدقق في ملامح عشق وحلمي بدأ يفتكر حجات بس مش قادر يتذكر اوي 
عبد الله :اسف يا عشق انتي وحلمي
عشق :افاكرتني
عبد الله :عمري ما نسيتك انتي واخوكي انا مش تعبان انا عملت كل ده عشان تسامحوني
عشق وحلمي في صوت واحد :أحنا مسامحينك يا بابا 
عبد الله :عايزاكم تسامحوا هند 
عشق :انا مسامحها هي زي امي وانا مش زعلانه منها
حلمي :وانا كمان مسامحها 
عائله عبد الله العنزي رجعت تاني بحبهم 
**********
سمرا :معلشي يا حلمي عايزاك تدخل تجيب من اوضتي في شقه ماما كتاب ضروري
حلمي :حاضر يا حبيبتي لكن شكلك تعبان لي
سمرا :ده بس لاني ماكلتش كويس انهارده 
حلمي :طب انا هجيبلك اكل وانا راجع 
حلمي دخل اوضه سمرا في شقه والدتها بعد ما استأذن من أهلها 
بدأ يدور على الكتاب 
حلمي جاب الكتاب لكن لاحظ حاجه 
حلمي بصدمه :مش معقول ازاي 
حلمي رجع شقته تاني 
سمرا اول ماشفته خبطت ايديها ورا ضهرها
سمرا :انا عملتلك مفاجاءه 
حلمي كان مصدوم من الي شافه مش قادر يتكلم
سمرا طلعت من ايديها تيست الحمل 
سمرا بفرح :انا حامل 
سمرا حضنت حلمي 
سمرا :انا فرحانه اوي 
حلمي مردش عليها ولا اتكلم 
سمرا بستغراب :هو انت مش فرحان 
حلمي :لا فرحان طبعا 
سمرا :اومال مالك 
حلمي :عايز اقولك حاجه 
سمرا :حاجه اي
حلمي بندم :انا الي قتلت طارق خطيبك القديم 
سمرا بستغراب :اي إلى انت بتقوله ده 
حلمي بزعل :كنت في اوضتك وبدور على الكتاب لقيت صورته افتكرت يوم الحادثه اليوم ده انا كنت شارب ومش شايف قدامي وسايق العربيه خبطته بعربيتي قعدت فتره ندمان ااوي وتوبت وآلله 
سمرا كانت بتعيط 
حلمي :محبتش اعيش معاكي على كذبه
سمرا وهي بتمسح دموعها:طلقني
حلمي بصدمه :اي إلى انتي بتقولي ده 
سمرا :مش هعرف اعيش معاك بعد إلى حصل 
حلمي :انا بحبك ومش هعرف اعيش من غيرك، طب حتى فكري في ابننا إلى جاي 
سمرا بعياط :سيبني في حالي انا مش عيزاك تاني ابعد عني 
حلمي بزعل :متعمليش فيا كده انا بحبك 
سمرا سابته وجريت على شقه أهلها 
حلمي بدموع :مش هعرف اعيش من غيرك ومش هستسلم ابدا ولازم اخليها تسامحني

يتبع الفصل  الثاني والثلاثون والأخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent