Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثاني والثلاثون والأخير 32 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

  رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل  الثاني والثلاثون والأخير بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل  الثاني والثلاثون والأخير

عدا ٦شهور على جميع الابطال
عشق كانت واقفه على سلم الخشب
يونس :لو مش هتعرفي تعليقها انزلي وانا هعلقها
عشق :لا انا هعرف
رضوى :خلصتي يا عشق ولا لسه
عشق :حلوه كده
رضوى :جميله تسلم ايدك انزلي بقي
عشق :حاضر
رضوى :لا بجد انا مش عارفه اشكرك ازاي قربنا نخلص الشقه كلها بسرعه
عشق :اهو نخلص بقى عشان تتجوزي ونرتاح منك
رضوى بضحك :ابدا مش هريحكم
عشق :كده ناقص اي
رضوى :المطبخ وغرفه النوم في هضع الهدوم في الخذانه وخلاص خلصنا
عشق :طب ادخلي انتي حطي الهدوم في الخذانه وانا ويونس هنعمل المطبخ
رضوى :طب ريحي شويه انتي شكلك تعبتي
عشق :لامتخافيش انا كويسه
رضوي دخلت الاوضه عشان تحط الهدوم في الخذانه ويونس وعشق في المطبخ
زياد :اتفضل السندويتشات اهي
يونس :كل ده تأخير انا هنموت من الجوع
زياد :كان المطعم زحمه، اتفضل اكلكم اهو، اومال فين رضوى
يونس :بتحط الهدوم جوه
زياد بخبث :طب انا هدخل اديها السندويتشات
يونس :متقربش منها انا بحزرك
زياد :عيب هو انا حماده
زياد دخل اوضه النوم
زياد خض رضوى
رضوى بشهقه :حرام عليك كنت هتموتيني
زياد برومانسيه :بعد الشر عنك يا روحي
زياد قفل الباب بالمفتاح
رضوى بستغراب :بتقفل الباب لي
زياد :انتي خايفه ولا اي ده انا جوزك يعني
رضوى :لا لما نعمل الفرح ساعتها هتبقى جوزي
زياد :مش احنا كاتبين كتاب برده
رضوى :ايوا
زياد وهو بيقرب منها :فا انتى كده مراتي حتى من غير فرح انتي مراتي واقدر اخدك في اي وقت ونعيش سوا
رضوى :ابدا
زياد مسكها من ايديها
زياد :رايحه فين
رضوى :سيبني اطلع اساعدهم
زياد قرب من خذانه الملابس َطلع لانجيري ليها
زياد بخبث :من ناويه تقيسي ده بقى عايز اشوفه عليكي
رضوى بشهقه :انت قليل الادب وسافل
زياد :ده انا يعني زي جوزك
رضوى :احترم نفسك يا زياد و
زياد قاطع كلامها بقبله رقيقه على شفايفها
يونس :كفايه كده انتي شاكلك تعبانه
عشق بتعب :متخافش عليا انا كويسه
يونس :طب تعالى كلي
عشق بتعب :حاضر
عشق وهي بتاكل
عشق بألم :اااااااااه مش قادره
يونس بخوف :في اي
عشق بوجع :شكلي بولد
رضوى :اي الصويت ده صوت عشق لا اكيد بتولد
زياد :ده وقت تولد في
رضوي :هي الحاجات دي ليها وقت، تعال نشوفها
يونس بخوف :طب اهدي تعالي اوديكي المستشفى
رضوى بخضه :مالها عشق
يونس :مش عارف شكلها بتولد
زياد :طب في مستشفى قريبه هنا 
يونس مسك ايديها :تعالى يلا نروح المستشفى 
عشق بصويت :مش قادره حاسه اني هموت 
يونس حملها ايده وراح بيها على المستشفى 
عشق كانت في غرفه العمليات 
يونس واقف خارج غرفه عمليات 
يونس كان سامع صوت صويت عشق قلبه كان بيوجعه ااوي 
لدرجه ان دموعه بدأت تنزل 
زياد وهو بيطبط عليه :متخافش هي هتبقى كويسه 
يونس بزعل :مش قادر اشوف تعبها قدام عيني ومعملش حاجه 
زياد :كله يهون علي ولي العهد 
يونس بعصبيه : مش عايزه لو ده الي هيخسرني عشق 
زياد :حرام الي انت بتقوله ده ادعيها انها تقوم بسلامه وهي والبيبي
يونس بدموع :يارب 
فجاءه سمعوا صوت صريخ البيبي 
رضوى بفرح :مبروك عشق ولدت
الدكتوره خرجت وكان معاها البيبي 
يونس :عشق أخبارها اي
الدكتوره :الف مبروك جالك بنت زي القمر 
يونس بنرفزه :سألتك هي اخباره اي
الدكتوره خافت من ملامح وشه إلى تحولت لغضب
الدكتوره بخوف :المدام كويسه جدا وشويه وهنتقلها اوضتها، الف مبروك وادته البنت 
يونس كان شايل بنته بين ايده 
يونس شعر لآول مره بشعور غريب شعور الأب 
يونس خدها في حضنه كان فرحان بيها اووي 
زياد :الف مبروك يا يونس جالك بنت اهي 
رضوى :ملامحها كلها عشق 
يونس بفرحه :فعلا هي كلها عشق 
بعد فتره قصيره دخل يونس الغرفه عند عشق 
يونس مسك ايدها :الف سلامه عليكي انا كنت هموت من الخوف عليكي 
عشق بتعب :متقلقش عليا انا كويسه، هو فين 
يونس بستغراب :هو مين 
عشق :ابني 
يونس بضحك :تقصدي بنتك انتي جبتي بنت 
عشق بفرحه مع تعب :انا جبت بنت، طب انا عايزه اشوفها 
يونس :هي مع رضوى بره هجبهالك 
يونس جاب البنت ورضوي وزياد دخلوا الاوضه مع يونس 
عشق شالت بنتها بين ايديها رغم تعبها 
يونس:طالعه شبهك ااوي 
عشق :فيها ملامح منك اكتر 
زياد :هتسموها اي
يونس :انا اختارت اسمها خلاص، انا هسميها عاشقه 
زياد :اشمعنا عاشقه 
يونس :لأن هي الي بتربط بعشقي انا وعشق 
رضوى :ياسيدي على الرومانسيه
زياد :تعالي احنا نمشي ونسيبهم لاني عندي مراره وحده وهتفرقع 
يونس :اطلع بره 
زياد :انت بتطردني طب هات بنتي عشان امشي 
يونس برفع حاجب :بنت مين يابابا دي بنتي انا 
زياد :احنا بدأنا ماليش دعوه انا ليا فيها زي ماانت ليك فيها بظبط هات بنتي 
يونس مسكه من ياقه القميص :معلش بقى يا رضوى على ألي هعمله 
يونس مسك زياد وطلعه بره الاوضه 
يونس :كده انت مالكش حاجه عندي 
زياد :لا لسه ليا 
يونس :ليك اي
زياد :ليا مراتي ولا نسيت 
يونس :هتبقى مراتك لما ينقفل عليكم باب واحد غير كده لا 
عشق بضحك :اديله مراته انا تعبانه وانتم بضحكوني
يونس :خد مراتك اي عشان خاطر عشق بس 
يونس طبع قبله على جبينها
يونس :بحبك 
عشق :وانا بموت فيك 
**************
مر اسبوعين وعملوا حفله سبوع لعاشقه وعشق عزمت نيروز وليام ورضوي عزمت رحمه ولؤي وزياد عزم لمياء وحمزه حلمي جاء السبوع بدون سمرا 
ليلي وهاله :يلا يا عشق عشان تعدي عليها سبع مرات 
يونس :خلاص بقى العاده دي بقت قديمه اوي
ليلي :دي طقوسنا كلنا متعودين عليها من زمان 
هاله بدأت تقول كلمات السبوع مع كل كلمه عشق تعدي من فوق البنت 
هاله :“الأولة بسم الله، والتانية بسم الله، والتالتة بسم الله، والرابعة بسم الله، والخامسة بسم الله، والسادسة بسم الله، والسابعة يا بركة محمد بن عبد الله
عشق شالت بنتها لأنها عيطت من الصوت 
نيروز :تعالي وريني عاشقه يا عشق 
عشق ادتها البنت
نيروز :جميله خالص لكن انا زعلانه منك ازاي متسميهاش نيروز 
عشق بضحك :نيروز المجنونه دي مقبلهاش غير مره واحده في الحياه، وبعدين بكره لما تولدي ابقى سمي بنتك أو ابنك على اسمك 
نيروز :كده يا نيروز يعني انا مجنونه
عشق :انا مش هتكلم انا هسأل زوجك وهو إلى يقول 
ليام :بصراحه هي مطلعه عيني لسه لحد دلوقتي بتتخانق على الكرتون 
عشق بضحك :شوفتي ما قولتش انا حاجه من برا 
نيروز ضربته في كتفه :ماشي لما نروح بس مش هخليك تتفرج معايا على الكرتون 
ليام بضحك :والله هبله بس بحبك 
عشق :احم طب انا هسيبكم انا في اللحظه الرومانسيه دي 
نيروز :يعني انا مجنونه 
ليام وهو حاطط ايده على كتفها :مجنونه اه لكن انا بحب فيكي جنانك ده 
نيروز :وانا بحبك والله 
رضوى :وحشتيني يا رحمه بقالي شهرين من بشوفك 
رحمه :معلشي يا رضوى خالتو كانت في المستشفى ولسه خارجه من يومين 
رضوى :الف سلامه عليها، قوليلي ما فيش نونو جاي في السكه 
رحمه :لا لسه والله، خايفه يكون في مشكله عندي 
لؤي :قولتلك متخافيش هي كلها مسأله وقت حتى لو في مشكله انا مش هسيبك 
رضوي :احم الرومانسيه مش هنا هناك في بيتكم 
رحمه :انتي يا بنتي في كل مكان بتتغزلي في زياد يبقى اي
َرضوي احمرت من الكسوف مشيت وسابتها 
لؤي :احرجتي البنت 
رحمه :ده مش احراج ده كسوف 
لؤي :واي الفرق 
رحمه :الفرق زي كده اني ابقى محرجه لما اتغزل فيك قدام حد لكن اتكسفت 
لؤي :طب ما تتغزلي فيا شويه 
رحمه وشها احمر من الكسوف 
لؤي :شوفتي اتكسفتي ازاي
لؤي طبع قبله رقيقه على خدها 
رحمه بشهقه :عيب احنا في حفله 
لؤي :انا مش بتحرج حتى في اي مكان 
رحمه :والله انت مجنون 
لؤي :لكن بحبك 
رحمه :وانا بموت فيك 
لمياء :معلشي يا زياد والله بابا كان جاي لكن ماما رجليها وجعها مش تعرف تيجي 
زياد :الف سلامه عليها، والف مبروك فرحت اوي لما عرفت انك حامل 
لمياء :الله يبارك فيك، عقبالك 
زياد :مش فاهم ازاي يعني عقبالك اني ابقى حامل 
لمياء بضحك :انا مقصدش كده ان اقصد انك تبقى اب يعني 
زياد :اه انا فهمت غلط، انا هروح اشوف روضي وجاي 
حمزه :تعرفي انك لما تولدي هعمل ليكي سبوع أكبر من ده 
لمياء :لا مش عايزه سبوع كبير كفايه أن البيبي ينزل بسلامه بس ده الي انا عايزاه 
حمزه :لكن الاهم انك انتي الي تبقى كويسه 
لمياء :يعني انت خايف عليا مش خايف على ابننا 
حمزه :خايف عليه لكن انتي اكتر، لاني بحبك مش هتستحمل 
انك يحصل ليكي حاجه 
لمياء بفرحه :بحبك 
حمزه :وانا بموت فيكي 
عشق :مش عايز تشوف بنت اختك 
حلمي :جميله ربنا يخليهالك 
عشق :لسه برده متعرفش مكانها فين 
حلمي :بقالي ٦شهور معرفش مكانها وبيت أهلها هي مش في 
انا تعبان اااوي من غيرها 
سمرا :وانا عرفت اني معرفش اعيش من غيرك 
حلمي بصدمه :سمرا انتي جيتي ازاي 
سمرا :كنت دايما بتواصل مع عشق واعرف عنك كل حاجه وهي إلى جابتني انهارده ليك 
حلمي بندم :اسف والله العظيم اسف 
سمرا :انا مسمحاك وكمان انت عرفت غلطك 
حلمي خدها في حضنه :مكنتش عارف اعيش من غيرك 
سمرا :انا كنت بموت كل يوم وانا من غيرك 
حلمي :ماتسبنيش تاني 
سمرا :مش هعرف لاني عرفت اني مش هعرف اعيش من غيرك 
حلمي :بحبك 
سمرا :وانا كمان بحبك 
زياد :كده خلاص فاضل لينا يومين وتكوني في بيتي 
رضوى :انا مستنيه اليوم ده اكتر منك لكن 
زياد :لكن أي 
رضوى :خايفه تجرحني في يوم 
زياد :كل ده كان ماضي ومش هيرجع تاني 
رضوى :اوعي تسيبني 
زياد :بختصار كده انتي النفس إلى بتنفسه بحبك يا بنت قلبي 
رضوى :وانا مش بحبك 
زياد برفع حاجب :نعم 
رضوى :مش بحبك لاني بعشقك 
زياد خدها في حضنه :خضتيني انا بموت فيكي 
يونس :اللحظه الي انا فيها دي عمري ما كنت اتوقعها في فى يوم، عمري كانت اتوقع اني اتجوز ولا ني احب ولا إني أكون آب انا من لحظه ما عرفتك وانتي غيرتيني 
عشق :قولتك ربنا بيوقعنا في ناس بيكونوا هما مصدر سعادتنا في الحياه زيك انا عمري كانت اتخيل اني الاقي حد يحبني ولا يخاف عليا زيك 
يونس :صدفه غيرتني انا وانتي وهتفضل احلي صدفه
عشق بضحك :انت لسه فاكر
يونس :فاكر اليوم ده كأنه لسه امبارح، كان وشك كله دقيق
عشق :انا حبيتك بالدقيق
يونس :وانا عشقتك ومن زمان ااوي كمان 
عشق :ربنا يخليك ليا يا احسن حبيب وزوج وصاحب واخ وأب وكل حاجه 
يونس: بحبك 
عشق بفرحه :وانا بموت فيك 
يونس كان حاطط ايده على كتف عشق وهي ماسكه ابنتها 
" الحب مش مجرد كلمه بتتقال الحب فعلا بالافعال الحب ما بين الطرفين سلاح الحب مالوش ميعاد الحب بيجي صدفه وبتعيشنا أجمل اللحظات بتخلي قلبك بيطير من الفرحه لازم يكون اختيارنا صح عشان نلاقي الحب الحقيقي ستبكي عينيك حين تراه ولم تعرف لماذا تبكي عنيك تشتاق اليه في كل لحظاتك محتاجه اليه في الفرح و تشتاق اليه الزعل يسندك ويكون بجانبك ويمسح دموعك ويكون معك الحب صدفه وتكون اجمل صدفه صدفه بتجمعنا مع حبيبنا بتغيرنا احنا للاحسن الحب قادر يعمل المستحيل الحب في عيوننا شيء جميل  من يسكن الروح كيف القلب ينساه ستظل في خيالي ستظل في أحلامي حتى الخيال فيك جبر خاطر قلبي مفتاحه معك ولم يسكن قلبي غيرك قلبي ليك وروحي لك تفكير لك واحلامي لك ستظل في عقلي تظل في خيالي كلمه بحبك ما تخرجش غير للشخص المناسب الحب امانه  الحب عطاء وامان الحب زي ما قادر يبني سور قادر يهدم اسوار"

تمت رواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent