Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثلاثون 30 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

   رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثلاثون بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثلاثون 

يونس بصدمه :انتي لسه عايشه
هاله بستغراب :ليلي
كانت إمرأه كبيره في السن
ليلي :ازيك يا يونس
يونس :انتي اي إلى جابك هنا
هاله :عيب يا يونس متكلمش مع امك كده
يونس :أمي إلى رمتني
ليلي بندم :عيزاك تسمعني
يونس :مش عايز اسمع منك كلمه اطلعي بره
ليلي بعياط :انا جيت هنا عشان اقولك اني اسفه على ألي عملته فيك زمان سامحني
يونس :اسامحك على أي انتي نسيتي عملتي اي
Flach Back
يونس بعياط طفولي :ماتسبنيش يا ماما زي بابا انا عايزك معايا
ليلي زقته وقعته على الأرض:انا ماصدقت أن ابوك يموت عشان امشي
يونس بعياط :انتي مكونتيش بتحبي بابا
ليلي :انا عمري ما حبيته اتجوزته مجبروه ولا عمري حبيتك انا مصدقك اني اخذ ورثي أهو يعوضني عن الايام السوده إلى عشتها مع ابوك
يونس وهو بيوس ايديها :هتروحي فين وتسبيني
ليلي :هسافر واتجوز إلى بحبه
يونس بعياط :هتسبيني طب وانا
ليلي :انا بكرهك كنت موت مع ابوك كنت ارتاحت
يونس وجعه كلمات أمه
يونس برجاء :ارجوكي ما تسبنيش انا عايزك معايا كفايه عليا موت بابا
ليلي وقعت يونس على الارض ومشيت
Back
يونس :افتكرتي عملتي فيا اي سبتيني في اكتر وقت كنت محتاجك في
ليلي بندم وعياط :ربنا عقابني انا اتسجنت ١٥سنه
هاله :اتسجنتي لي
ليلي :قتلت جوزي بعد لما شوفته بيخوني
يونس :وراجعه ومفكره اني ممكن اسامحك
ليلي بعياط :محتاجك معايا يابني
يونس :وانا زمان كنت محتاجك والنتيجه انك سبتيني ومشيتي
ليلي :ندمت وبتمني تسامحني
يونس :مش هقدر اسامحك انتي كسرتيني
يونس سابها وطلع على اوضته
هاله :معلشي يا عشق اطلعي ليونس عقليه
عشق :حاضر
هاله :اقعدي يا ليلى
ليلي بعياط :ابني مش عايز يسامحني انا ندمت
هاله :يونس معذور وانا متأكده انه هيسامحك بس مسأله وقت
في غرفه يونس
يونس كان بيكسر كل حاجه في الاوضه
عشق دخلت الغرفه خافت لما شافت يونس كده
عشق :اهدي يا يونس وتعالى نتكلم
يونس بعصبيه :سبيني يا عشق وأخرجي، مش عايز اطلع عصبيتي عليكي
عشق :خرج كل عصبيتك لو عايز مستحيل اسيبك كده
يونس حضنها بشده كأنه طفل
يونس بعياط :انا تعبان ااوي
عشق :انا مقدره كل الي انت في لكن دي وامك وعرفت غلطاها ولازم تسامحها
يونس :اسماحها على أي دي وجعتني وكسرتني
عشق :مهما أهلنا يعملوا فينا لازم نسامحهم
يونس :كنتي سامحتي ابوكي
عشق بحزن :انت غيري انك ندمت وجايه طلبه منك السماح لكن ابويا لا ابويا ما ندمش كح كح كح
يونس بعد عنها
يونس بخوف :انتي كويسه
عشق بتعب :متقلقش عليا لكن انت لازم تسامح امك
يونس :انا لما شوفتها تحت كان نفسي تاخذني في حضنها لكن انا مش قادر
عشق بدوخه وتعب :انا حاسه بيك كويس لاني اتحرمت من امي زيك لكن الفرق ان امي ماتت وانت أمك لسه موجوده أشبع منها ومن حضنها قبل ما يفوت الأوان وتندم في وقت ما ينفعش في الندم
عشق فقدت الوعي وسقطت مغشيا على الأرض
يونس بخوف :عشق فوقي عشق
يونس جاب زجاجه البرفان لكن مافقتش
يونس جرى تحت زي المجنون
يونس بزعيق :حد يتصل با دكتوره بسرعه
هاله بقلق :في آي مالك
يونس بخوف :عشق فقدت الوعي ومش بترد عليا عايزه دكتوره بسرعه
هاله اتصلت بالدكتوره بسرعه
جاءت الدكتوره واخرجت الجميع خارج الغرفه
يونس كان واقف قلقان خايف يخسر عشق
خرجت الدكتوره
يونس بخوف :دكتوره طمنيني عشق عندها اي
الدكتوره بابتسامه :الف مبروك المدام حامل
يونس بفرح :انتي بتتكلمي جد يا دكتوره
الدكتوره :طبعا بتكلم بجد انا هكتب ليها على شويه ادويه لأنها ضعيفه خالص ومحتاجه غذا جامد والراحه التامه
يونس بفرح :شكرا يا دكتوره
هاله بفرح :الف مبروك يا يونس هبقي أب
يونس :الله يبارك فيكي
يونس دخل عند عشق شايفها قاعده على السرير فرحانه
يونس بفرح :الف مبروك يا حبيبتي
عشق بفرحه :انا مش مصدقه انا شايله طفل جوايا منك
يونس وضع رأسه على بطنها
يونس بفرح :انا فرحان اني هيكون ليا طفل منك أنتي
عشق :ممكن اطلب منك طلب
يونس :اطلبي إلى انتي عايزاه
عشق :عيزاك تنادي مامتك و تصالحها انت مالكش غيرها
يونس بحزن :انا محتاجها معايا
عشق :يعني هتصالحها
يونس :دي امي ومش عارف ازعل منها
عشق :عرفت لي انا بحبك عشان قلبك الطيب ده
يونس بخبث :يعني قلبي الطيب بس الي بتحبيه
عشق بحب :لا بحبك كلك كده
يونس خدها في حضنه :انا عايزك تجيبي بنوته تكون شبهك َاسميها عشق من عشقي فيكي
عشق :انا راضيه بأي حاجه ربنا هيبعتها طلما منك
دق دق دق
يونس اتفضل
هاله بفرح :الف مبروك يا عشق
عشق :الله يبارك فيكي يا طنط
ليلي :مبروك يا يونس
يونس قام وقالها :انا اسف متزعليش مني علي الكلام الي قولته تحت
ليلي خدته في حضنها :انا الي اسفه اني سبتك زمان بتمنى تسامحني
يونس :مسامحك من كل قلبي
*************
لمياء وابوها فاقوا وبدأوا يتكلموا كانوا في نفس الغرفه 
سمرا :كده يا لومي تخضيني عليكي
لمياء :وحشتني ااوي كنت خايفه مشوفكيش تاني
سمرا :متقوليش كده انا كنت واقفه برن بدعي ربنا إنك تقومي بسلامه وربنا استجاب لدعوتي
لمياء :متزعليش مني عشان محضرتش فرحك
سمرا :مش زعلانه عشان مقدره الظروف إلى كنتي فيها، وبعدين هتبقى نعوضها في فرحك انتي وحمزه
لمياء بحزن :ازاي بقى بعد ما بابا رفض
سمرا :انتي ماشوفتيش هو كان قلقان عليكي بره ازاي هو بيحبك ااوي وانا واثقه انه مش هييأس وهيحاول مره واتنين وثلاته مع عمو لحد ما يوافق
لمياء :يارب
حمزه دخل الغرفه عن عن لمياء
حمزه :حمد الله على السلامه يا لمياء
لمياء :الله يسلمك، اسفه لو كنت تعبتك معايا
حمزه :انتي متاعبتنيش انا كنت بموت بره من غيرك
لمياء :يعني انا لوكنت حصلي حاجه كنت هتعمل اي
حمزه :كنت هموت نفسي واجي وراكي على طول
لمياء :للدرجه دي
حمزه :واكتر وانا بحبك ونفسي تكوني ليا
بسيوني :وانا موافق يا حمزه
لمياء :انت مش كنت نايم
بسيوني :لا وسامع كل حاجه من بدري، انا اسف ونفسي تسامحني على كل حاجه عملتها معاكي
لمياء :انا مسمحاك ومش زعلانه منك
بسيوني :هنخرج من المستشفى وتقدر تيجي للتقدم لمياء تاني انا موافق
حمزه بفرح :حضرتك بيتكلم جد
بسيوني :طبعا يا بني انا مش هلاقي حد احسن منك استأمنه على بنتي
حمزه :متشكر لحضرتك انت رجعت روحي ليا تاني
**********
نيروز :الو عشق عندي ليكي هطيري من الفرحه
عشق بضحك :انا طيرت بس قولي
نيروز :بكره كتب كتابي انا وليام وانتي اول واحده معزومه انتي ورضوي
عشق :معلش يا نيروز مش هعرف اجي
نيروز :لي بقى انتي لو ماجتيش هقتلك فاهمه 
عشق :هتقتليني انا وابن اختك يا هبله 
نيروز بفرحه :لا مستحيل انتي حامل يعني انا هبقي خالو
عشق بضحك :والله العظيم مجنونه انا مش عارفه ليام بحب فيكي 
نيروز بمرح :بيحب فيا الجنان بتاعي
عشق بضحك:انتي لو فضلتي تضحكيني كتير انا ممكن تولد من دلوقتي ومستناش ٩شهور 
نيروز بمرح :اي ده هما ٩شهور يعني مش ٣شهور بس
عشق بضحك :اقفلي احسن يا هبله 
نيروز :لكن برده هتيجي بكره ماليش فيه 
عشق :مش هعرف والله انا لسه في أول الشهور وكده وتعبانه 
نيروز :تعالى وانا مش هقومك من مكانك 
عشق :خلاص انا هخلي يونس يجيني عشان متزعليش 
نيروز :هستناكي لو ماجتيش هاجي اجيبك 
عشق بضحك :جايه متخافيش 
*********
رضوى :الف مبروك يا عشق فرحت ااوي لما عرفت انك حامل
عشق :الله يبارك فيكي، انتي مالك شكلك زعلانه 
رضوى :انتي عارفه اني انهارده روحت الشركه تاني قبلته هناك 
عشق :متكلمش معاكي 
رضوى :اتكلم معايا 
عشق :قالك اي
رضوى بزعل :طلع كل ده كان تمثيله كان بينتقم منها عشان سابته زمان واتخطبت لغيره ولما خطيبها أفلس رجعت لزياد تاني وهو رجع كرامته على حسابي انا 
عشق :خلاص ما طلع تمثيل ارجعي لي بقى 
رضوي بزعل :انا مشاعري مش لعبه عشان يلعب بيها هو لعب بمشاعري عشان ينتقم وانا مستحيل ارجعله بعد إلى حصل 
عشق :حتى وانتي لسه بتحبيه 
رضوى :حتى لو بحبه هدوس على قلبي على حساب كرامتي 
يونس :لكن هو بيحبك يا رضوى 
رضوى بتوتر :يونس انت 
يونس بمقاطعه :ايوه عارف كل حاجه هو حكالي 
رضوى :بس هو جرحني اوي 
يونس :عارف لكن انتي اخذتي حقك 
رضوى :انا مخدتش لسه حقي منه
يونس :اقفى جمبه هو محتاجك 
رضوى :وانا مش عايزاه 
يونس :حاولي انك تعطي لي فرصه تانيه 
رضوى :انا اديته فرص كتير وهو ضيعها 
يونس :يعني ده اخر قرار عندك 
رضوى :انت اخويا الكبير وازعل لما أرفض كلامك لكن هو واجعني ااوي 
يونس :براحتك، لكن لازم تعرفي انك مش هتلاقي حد يحبك قده 
رضوى سابتهم ومشيت 
يونس :حاولي تقنعيها انه تعيد تفكير في الموضوع تاني 
عشق :هي محتاجه وقت بس، وانا عارفه انها هترجعله تاني، بس قوله ماييأسش
يونس :هو بيحبها ندمان ااوي 
عشق :في حاجه عايزه اقولك عليها 
يونس :اي هي
عشق :بكره كتب كتاب نيروز ولازم اروح 
يونس :لا انتي عارفه انك تعبانه ولسه في الشهور الأولى 
عشق :انت هتبقى معايا وانا يعني مش هتحبس شهور الحمل كلها في السرير 
يونس :خلاص هروح معاكي لكن هي ساعه واحده بس 
عشق :طب واثقه انك مش هترفض طلبي 
يونس :مقدرش ازعلك 
عشق :بلاش تقوم من جمبي 
يونس :لي 
عشق :عشان أفضل اتأمل في ملامحك عشان البيبي يطلع شبهك 
يونس :لا انا عايزه شبهك انتي لو جه شبهي هيبقى وحش 
عشق :مين قالك انك وحش انت في عيوني أجمل واحد 
يونس بخبث :طب اي
عشق بستغراب:اي ايه 
يونس بخبث :يعني بعد الكلام الحلو ده مافيش بوسه ولاحضن ولا اي حاجه 
عشق اتكسفت 
يونس :شكلك بيقي قمر وانتي مكسوفه كده 
عشق ضربته في كتفه 
يونس :انا ماليش دعوه انا عايزه بوسه دلوقتي 
عشق أعطته قبله من خده 
يونس خدها في حضنه وناموا 
**************
ثاني يوم 
*********
"بارك الله لكم وبارك عليكم جمعا بينكم في خير" 
المأذون انها كلمته 
ليام شدها من ايده وخدها في حضنه وسط المعازيم ولف بيها كتير 
نيروز بكسوف :نزلني المعازيم يتفرجوا علينا 
ليام :على فكره انتي مراتي 
ام نيروز :سيبها بقى 
ليام :ماصدقت انها تبقى ملكي
عشق :الف مبروك يا نيروز
نيروز :الله يبارك فيكي، مبروك على النونو
عشق :الله يبارك فيكي
نيروز :لو طلعت بنت سميها نيروز
عشق بضحك :اسميها نيروز عشان تطلع هبله زيك
نيروز :ماليش في تسميها نيروز
ليام :تعالى يا نيروز عايزك
نيروز :في اي
ليام شدها من ايدها ودخل بيها اوضتها وقفل الباب با المفتاح
نيروز بستغراب :انت بتقفل الباب لي
ليام وهو بيقرب منها :مبروك يا عروستي
نيروز وهي بتعد لخلف:انت بتقرب لي وبعدين جبتني هنا لي
نيروز فضلت ترجع لحد ما وصلت للحيطه
ليام وهو بيقرب من شفايفها:استنيت اللحظه الي تكوني فيها مراتي وملكي دي من زمان
نيروز قلبها كان بيدق بسرعه
نيروز :وانا
ليام التقت شفايفها بكل حب ورقه نيروز بدلته نفس القبله
ليام بعد عنها بعد فتره وخدها في حضنه
ليام :حضنك ده كنت محتاجه ااوي
نيروز :حضنك باحس بيه بالأمان، لكن احنا لازم نتطلع دلوقتي المعازيم بره
ليام :خليكي معايا شويه
نيروز :كلها ايام وهبقى معاكي طول العمر
مر اسبوع وجاء يوم زفاف نيروز وليام نيروز كانت ترتدي فستان ابيض محجبات وكانت جميله جدا 
في الفرح الكل كانوا فرحانين جدا 
عشق بفرح :انا مكنتش متخيله أن الهبله دي تتجوز 
رضوى بضحك :ربنا يكون في عون ليام هياخد واحده عقلها عقل أطفال 
يونس :انتم جاين الفرح عشان تتريقوا على العروسه 
عشق :لا دي مش تريقه هي فعلا كده والله 
يونس :تعالى معايا يا عشق 
عشق بستغراب :على فين 
يونس :تعالي وانتي تعرفي، مش هنتاخر يا رضوى 
رضوى :ولا يهمكم عادي 
يونس مسك ايد عشق وبعدوا عن التربيزه 
عشق :انت قومتني لي 
يونس :شوفي كده على تربيزه رضوى 
رضوى وهي قاعده على التربيزه 
رضوى :كان نفسي في فارس أحلامي كده زيك يا نيروز 
زياد خلفها :فارس أحلامك جه لحد عندك 
رضوى بستغراب :انت اي إلى جابك هنا 
زياد نزل على رقبته ومسك ايديها 
زياد :انا بحبك ومش عارف اعيش من غيرك نفسي تسامحيني
رضوى سابته وقفت على المسرح وكانت بتعيط 
فجاءه النور انقطع في القاعه كلها 
وظهرت أنوار ازرق واحمر 
زياد وقف على المسرح ومسك المايك 
رضوى كانت في ذهول من الي شايفها 
زياد كان بيتكلم في المايك
زياد :عايز اقول كلمتين وسط الناس دي كلها، انا اسف ندمت على كل حاجه عملتها عايزك تسامحيني انا بحبك ومش عايز غيرك انا مش عارف اعيش من غيرك انتي سامحيني 
زياد نزل على رقبته وطلع من جيبه علبه خاتم وقدمها ليها 
زياد :قدام الناس دي كلها بتقبلي تتجوزينى 
رضوى كانت مصدومه ومش عارفه تتكلم لكن هي مسمحاه 
رضوى :انا موافقه 
زياد :اوعدك اني مش هزعلك تاني 
المعازيم بداؤ يصقفوا 
عشق :انت كنت عارف ان زياد هيعمل كده 
يونس :انا الي خططت لكل ده 
عشق :بجد انا فرحت انها وافقت ترجع لي تاني بس خايفه يجرحها تاني
يونس :مش هيعمل كده تاني لان ندمه ال كان باين في عينه بيقول كده 
نيروز :لوووووووَي
ليام :انتي هبله في عروسه تزغرط 
نيروز :فرحانه لصحبتي انها هتتجوز
ليام :اعقلي يا حبيبتي، انا مش عارف هعيش معاكي ازاي
نيروز بمرح :مش عاجبك تطلقني
ليام :مش بقولك هبله
********
مر شهر على جميع الابطال 
وجاء يوم محكمه رحمه 
رحمه كانت خلف القضبان 
لؤي:متخافيش انا واثق انك هتخرجي
رحمه :انا دعيت ربنا ان يظهر برائتي وواثقه أن ربنا مش هيأخذلني
محكمه 
الكل قام وقف ثم قعدوا 
القاضي :حكمت المحكمه 
قاطع كلام القاضي 
دخول شخص القاعه 
الشخص :لحظه يا سياده القاضي، انا الي قتلت شريف

يتبع الفصل  الواحد والثلاثون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent