رواية أحببت معلمة ابنتي الفصل السابع 7 - بقلم امولة

الصفحة الرئيسية

        رواية أحببت معلمة ابنتي بقلم امولة الفصل السابع 7 بقلم امولة

رواية أحببت معلمة ابنتي كاملة

رواية أحببت معلمة ابنتي البارت السابع

مراد :ازيك يا آنسة آية.. انا آس.....
آية بمقاطعة :خد بنتك واطلع برة 
صدم مراد جدا من ردها رد بدهشة :نعم؟؟
آية :زي ما سمعت خد بنتك واطلع برة
مراد بغضب :انا اساسا غلطان اني عملت بأصلي وجيت اتأسفلك بنفسي
آية بغضب :وكان فين اصلك ده وأنا منهارة قدامك وبحلفلك بدل المرة 50 اني مخطفتهاش.. ها كان فين.. كان فين اصلك وانا بحكيلك اللي حصل ورديت عليا ببرود تام تقولي اني طمعت... ماترود كان فين
مراد :وجيت اعتذرتلك.. ولا انتي بقى عايزة رشوة عشان تسامحي
آية بهدوء:اطلع برة... اكملت بصوت عالي :اطلع براااااااااا
حمل مراد ملاك وخرج بها من بيت آية
--
"في سيارة مراد"
مراد :بتعيطي ليه
ملاك :مث آية زعلانة مننا
ضمها مراد :لا يا قلبي هي تعبانة شوية
ملاك :يعني هي لسة بتحبني
مراد :اه طبعا
*وصلوا للفلة *
مراد :اطلعي يالوكا غيري هدومك واعملي ال homework
ملاك :حاضر
محمد :عملت ايه يا مراد
مراد :طردتني يا بابا
رائد :ايه مراد الشاذلى اتطرد.... احيه
مراد :أخرس
محمد :ايه اللي حصل
قص عليهم مراد ماحدث
محمد :البنت مش غلطانة
مراد :نعم؟ مش غلطانة
محمد :اه مش غلطانة لان انت اهنتها جدا يعني غير أن انت كان ممكن صدقتها من اول مرة... واحتمال كبير اوي تاخد جنب من ملاك
مراد :وايه دخل ملاك؟
محمد :هي ممكن تقول ان انت شايف انها أذى على بنتك فتبعد هي عنها(ودا قرار آية من الفصل اللي فات) 
مراد :بس ملاك متعلقة بيها جدا دي كانت بتسألني ينفع أقولها ياماما
محمد :مهو اللي ملاك شافتو مش سهل بنتك لسة 4 سنين يعني محتاجة لحنية الام
مراد :مش عارف.. انا هطلع اشوف لو في شغل أو أي حاجه وبعدين ابقى انام شوية
محمد :ماشي
رائد وهو يضع الفشار في فمه ووجهه التلفاز :عايز اتجوز
نظر له محمد ومراد ثم نظروا للشاشة رأوه يشاهد فيلم رومانسي
مراد :مش إسراء رفضتك
نظر له رائد بسرعه :ايه
مراد :كُل ياخويا كُل

بقلم امولة

"في اليوم التالي"
استيقظت آية وارتدت بنطلون باللون الكحلي وبلوزة باللون السماوي ذو فيونكة قامت بادخالها في البنطلون وتركت شعرها منسدلا 👇🏻👇🏻وخرجت متجهة للمدرسة
---
استيقظ مراد ولكنه لم يجد ملاك فوقه كالعادة قام لبس بدلته للذهاب للشركة واتجه لغرفة ملاك وجد مني الخادمة تربط لها الكوتش
مني :خلصنا يالوكا
ملاك :ماثي يا مانون
مراد :ملاك..
ملاك مقاطعة :عييييييب
ابتسم مراد وكذالك مني وخرجت
مراد :صاحية بدري يعني وجاهزة
ملاك :اه عثان عايزة اثوف مث آية واحضنها عثان هي مث حضنتني من يومين خالص
مراد :انت بتحضينيها كل يوم ولا ايه
ملاك :دا كل دقتين يابابي بحضنها وابوسها... اه صح
مراد :اممممم
ملاك :انكل سامح راح مع طنط سعاد (مراته) عثان هتجيب نونو
مراد :اعمل ايه يعني
ملاك :توثلني يا فثيح
مراد :يبنتي اتكلمي على قدك
ملاك :ها هتوثلني
مراد :يلا... اوووبح نفطر وبعدين اوصلك
ملاك :اوك بثرعة
*نزلوا الأسفل *
ملاك :صباح الخير يا ميدو
محمد:صباح الخير يا قلب ميدو
ملاك :صباح الخير يا رارا
رائد :صباح الخير يا لوكا... ثم غمز لها
ذهبت له له ملاك وقاموا بعمل بعض الحركات باليدين مع بعض
مراد :ودا ايه ان شاء الله يا سي رائد
ملاك :ايه يا بابا بصبح على انكل
مراد :بت ايه
ملاك :بصبح
مراد :اطفحي يا ملاك
ملاك وهي تقلده :ولد عيب؟
ضحك الجميع عليها
مراد :يلا يا لوكا انا شبعت
ملاك :وانا كمان
مراد :يلا هوباا
قالها وهو يحملها واتجه بها للسيارة منطلق للمدرسة
---
"في المدرسة"
تقف آية أمام السبورة :النهاردة هناخد عربي اوك
الأطفال :اوك
آية :يلا (أ)
الأطفال :(أ)
آية :أرنب.. أسد
الأطفال :أرنب.. أسد
آية :(ب)
الأطفال :(ب)
آية :بطة.. بقرة
الأطفال :هههههه
آية :هههههه يلا قولوا بطة... بقرة
الأطفال :بطة.. بقرة
آية :حد فاكر ايه اول حرف
الأطفال :(أ)
آية :قولي ياسيد كلمة بحرف ال(أ)
سيد :أرنب
آية :قوليلي يا نرمين كلمة تانية بحرف ال(أ)
نرمين :أسد
آية :شطار... ط...
قاطعها دخول ملاك ((اوعوا تفكروا اني من الناس اللي بتعمل فلم هندي دي يعني مش هخالي البطل والبطلة يتقابلوا 😂))
آية وهي تكتب علي السبورة بلا مبالاه لملاك :خوشي ومعتيش تتأخري تاني
ملاك بطفولة :وحثتيني اوي يا مث آية
آية :طب خوشي
نظرت لها ملاك بحزن ثم خفضت رأسها الأسفل وجلست بمكانها
آية :يلا نكمل احنا قولنا حرفين ايه هما يا حنان
حنان :(أ) و(ب)
آية :شطورة
وظلت آية تشرح وهي تتجاهل ملاك ولاتسمح لها حتى أن تجيب علي اي أسئلة الي ان انتهت الحصة
آية :كدا ياحلوين اخدنا من(أ) ل(ج) بكرة هسمعهم بالكلمات واللى هيعرف هياخد ايييه
الأطفال :بنبون
آية :واللى مش يعرف
الأطفال :بوسة
آية :يلا روحوا بريك شوية عشان ناخد ماث
وخرج الأطفال بينما ظلت ملاك قالت :مث آية
آية :نعم يا ملاك
ملاك :انت زعلانة مني
آية :لا
ملاك بدموع :مث انا عايزة اكلم بابا
آية :روحي للمدير وهو يخليكي تكلميه
خرجت ملاك للمدير الذي اتصل بمراد ليحادثها
مراد :في ايه يا لوكا
ملاك ببكاء :بابي
مراد بلهفة :ايه يا ملاك في ايه يا بابا
ملاك :بابي انا عايزة اروح
مراد :ليه يا قلبي حد قالك حاجة
ملاك :انا عايزة اروح
مراد :طب خليكي وانا هاجي اخدك
ملاك :ماثي
---
"في الشركة"
خرج مراد بسرعة رآه رائد
رائد :والله يا مراد ياخويا انت ماهاترتاح غير لما تشلني بسبب خروجك من الشركة شكل الطور الهايج كدا
---
وصل مراد للمدرسة وجد ملاك تجلس على السلم بانتظاره وهي تبكي
مراد :لوكا مالك يا حبيبتي
ملاك ببكاء :مث آية مث بتكلميني وكمان مث راضية تخليني اجاوب ومث بتقولي يا لوكا وكمان مث حضنتني
مراد :يمكن تعبانه يا لوكا
ملاك :لا انا زعلانة منها ومث هكلمها تاني
ضمها مراد قائلا :لا يا قلبي متقوليش كده
ملاك :لا انا عايزة اروح
مراد :امممممممم ايه رأيك نروح ناكل آيس كريم
ملاك :لا
مراد :وبعدين نروح الملاهي
ملاك :لا
مراد :وتشتري حبوب بالشوربة (حمص الشام يا جماعة 😂)
ملاك :بجد
مراد وهو يحملها ويمسح دموعها :بجد
وركبا معا متجهين للملاهي وكانت آية تراقبهم من بعيد ورأت كم انه طيب جدا لكن لماذا فعل معها هذا؟!لماذا كان يكذبها؟!
ايمكن انه فعل ذالك لانه يحب ابنته بشدة؟! أيعقل انه فعل ذالك لانه يخاف عليها؟!ايمكن ان تكون ظلمته بالحكم عليه؟!
قررت آية انها ستصالح ملاك وان لا تدخلها في هذه الأمور فهي لا شأن لها في هذا الموضوع 
google-playkhamsatmostaqltradent