رواية احببت صقر العرب الفصل الثالث عشر 13 - بقلم جويريه عبد الله

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت صقر العرب الفصل الثالث عشر 13 

 
رواية. احببت صقر العرب

بقلم✍️جويرية عبدالله سليم (هاجر)


عند هاجر

ناديه... هاجر اصحي يلا

هاجر بنوم... سبيني نايمة شويه عشان عايزة انام

ناديه... قومي يا هاجر

هاجر... حاضر قومت اهوو. صباح الخير

ناديه... صباح النور قومي كده فوقي عشان عايزة اتكلم معاكي

هاجر... حاضر فين ساره وفاطمة

ناديه... فاطمه في المدرسه وسارة هنا

هاجر... هي مرحتش المدرسه


ناديه... لا مرحتش

هاجر... لي اي حصل عمرها مغابت عن المدرسه

ناديه... مش عارفه انا صحيتك عشان كده انتي الي هتعرفي منها

هاجر... حاضر هقوم اخد شور وهشوفها

ناديه... ماشي خلصي معاها عشان عايزاكي

هاجر... حاضر

وخرجت ناديه
وهاجر قامت خدت دش وادت فريضتها وخرجت من الاوضه

هاجر.... ساره يا ساره

ساره.... نعم ياجوري

هاجر... مالك في ايه مرحتيش المدرسه لي

ساره بكدب... عايزة اقعد مع القمر جوري حرام

هاجر بشك.... لا مش حرام بس في اي احكيلي متخافيش

ساره ببكاء انا في مشكله ومش عارفه اطلع منها ازي

هاجر بقلق... طيب استني

هاجر.... ماما يا ماما

ساره ببكاء... هتعملي ايه

هاجر.... اهدي متخافيش اصبري

ناديه... اي

هاجر... هو بابا هنا

ناديه.... اهاا جووه في الاوضه

هاجر... طيب هدخلو

ناديه... في حاجه ولا ايه

هاجر... لا مفيش بس عايزة اخرج اتمشي انت وسارة

ناديه... اهوو عندك جووه

هاجر.. اشطا

دق دق دق

محمد من الداخل... ادخلي يا هاجر

هاجر بمشاكسة.... عوو انا جيت

محمد بضحك... تعالي

هاجر... ابغي اطلب منك طلب ولاكني استحي

محمد.. استحي

هاجر... ممكن نخرج نتمشي شويه انا وسارة. مش هنتاخر

محمد... ع الصبح كده

هاجر... اهاا والدنياة ريقة كده. ممكن

محمد... ممكن متتاخروش

هاجر... حاضر يا حج

وخرجت هاجر من عند ابوها راحت اوضتها تجهز هي وسارة عشان يتمشو ودخلو كافية

هاجر.... هاا احكيلي في ايه

ساره.... قصت عليها ماحصل من يوم كتب كتابها هي وصقر لحد يوم الي نسر خطفها في

ساره ببكاء.... بس هو ده اللي حصل وانا خايفه ممكن يعمل حاجه

هاجر... اهدي ومتخافيش انا هتصرف


بقلم جويرية عبدالله سليم (هاجر)

عند صقر

صقر لي السكرتيره.... سلمى احمد وصل ولا لسة

سلمى بدلع.... لسة

صقر بضيق من تصرفاتها.... انا عشان عارف ظروفك وانك بتصرفي ع امك العيانة كان زماني مشيتك من هنا غلطة كمان وانتي المسؤولة  ع الي هيحصل تمام وانهى كلامو بزعيق

سلمى بخوف... تمام

صقر.... لما احمد يوصل ابعتي

سلمي..... حاضر

ودخل صقر مكتبو

وبعد شويه وصل احمد ودخل عند صقر

احمد... سلمي بتقول انك عايزني خير

صقر... عرفت مين الي حاول يقت*لن*ي يوم كتب كتابي

احمد.... اهاا عرفت

صقر.... مين

احمد.........................

صقر بصدمة..... بتقول ايه

احمد.... اهدى كده عشان نعرف نتصرف

صقر.... اهدى ازاي

احمد.... اسمع بس هنعمل ايه بص.......................

صقر... ماشي لما نشوف اخرتها

احمد... تمام انت همشي عايز حاجه

صقر... رايح ليها

احمد بحزن.... ايوة

صقر بحزن ع حال صديقو.... ربنا يصبر قلبك ويرزقك بي الي تنسيك

احمد... مش عايز غيرها وكفاية الي حصل

صقر... الحياة مبتقفش علي حد

احمد... بس وقفت معاها هي

صقر... ربنا يريح قلبك يارب

احمد....يارب  انا همشي عايز حاجه

صقر.... لا شكرا

احمد... سلام

وخرج احمد من عند صقر

وصقر حزين ع حال صديقو


وعدت الايام بدون احداث تذكر وجه اليوم الي هيحددو في موعد زفاف هاجر وصقر


محمد.... نورتو اهلا وسهلا

الجد سليم.... اهلا بيك النور نور اصحابو

سالم ابو صقر.... تسلم يا حج محمد

الجد سليم... ندخل في الموضوع علطول احنا جايين عشان نحدد معاد الفرح ويا ريت يكون في خلال شهر

محمد... بس دي لسة صغيرة

سالم.... هو في حد يكرها ان بنتو تكبر وتتجوز

محمد... لا مكرهش

الجد سليم... يبقي فرح هاجر وصقر الشهر الجاي

وبعد الحاح ومنقشات وافق محمد ع معاد الفرح

صقر... هي هاجر فين

محمد.... جوها

صقر.... طيب كنت عايزة نخرج نتمشى شويه ممكن

محمد.... تاني

صقر.... متخافش يا عمي

محمد.... مش خايف هي مع راجل

صقر... الله يخليك يا عمي

الجد سليم... هي فين طيب عايز اسلم عليها

محمد...... حاضر ثانية واحدة

وخرج محمد ورجع معاه هاجر

هاجر... السلام عليكم

الجميع.. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

الجد سليم... تعالي عاملة ايه

هاجر بابتسامة... الحمدلله يا جدو حضرتك عامل ايه

الجد سليم.... انا الحمدلله بخير

هاجر... دايما يارب

هاجر... ازيك يا عمي

سالم بابتسامة.... الحمدلله يابنتي انتي عامله ايه

هاجر بابتسامة... الحمدلله بخير

سالم... دايما يابنتي

هاجر.. شكرا يا عمو

الجد سليم بخبث... طيب وصقر مش هتسلمي عليه

هاجر بارتباك.... طبعا هسلم عليه

هاجر لصقر... ازيك عامل ايه

صقر... الحمدلله وانتي

هاجر... دايما انا الحمدلله بخير

صقر... دايما

هاجر... شكرا

محمد... هاجر روحي اجهزي عشان انتي وصقر خارجين

هاجر... هاا

محمد بضحك مكتوم ع بنتو... اجهزي عشان انتي وصقر خارجين

هاجر.... حاضر

وراحت جهزت ولبست تيشرت كوفي وفي ابيض واسود وجيبة كوفي في اسود
وكوتش ابيض وطرحة كوفي في اسود و بني

صقر بانبهار... اي الجمال ده

هاجر خدوده بقت طماطم

والحمداللة محدش سمع صقر

واستاذن وخد هاجر وخرجو




وكدة الفصل انتهاء

احببت صقر العرب

بقلم جويرية عبدالله سليم (هاجر)

 

  •تابع الفصل التالي "رواية احببت صقر العرب" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent