Ads by Google X

رواية حبي الاول والاخير الفصل السادس 6 - بقلم روزالين

الصفحة الرئيسية

  رواية حبي الاول والاخير (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزالين

رواية حبي الاول والاخير الفصل السادس 6

روايه ( حبي الاول والاخير):
بارت السادس :
علت الزغاريط والكل في صوت واحد : مبروك يا حبايبي ربنا يسعدكم وبعدها لقيت يحيي جاي عليا وحضني وشالني ولف بيا وانا ماسكه في رقبته وهو قالي : بحبك يا عمري وبعدين نزلني وقالي : كنت مستني اليوم ده بفارغ الصبر عشان اقولك اني بحبك انتي ايه ردك
بسمله بحب: انا كمان بحبك وقالتها بعد ما جلست مع نفسها البارحه تفكر هل هي تحبه أم هذا مجرد إعجاب وتأكدت بحبها له فقالت له بمجرد ما سمع كلمتها أخذها في حضنه وعيناه تدمع : انا بعشقك اكتر بعدها نزلها ولقت صحابها جايين يباركولها وقالتلهم :عقبالكوا وبعدين راحت واخداهم علي جمب وقولتلهم عيال : متخدوني انام عندكوا النهارده 
حبيبه ورحمه وأسماء ورنيم : تعالي الاوضه تنور وسيبك منه
بسمله : ايوا انا بقول كدا برضوا اصل انا كل ما أكلم حد من الشباب يقولي حسابنا فوق ومش فاكره كام مره قالي كدا وخايفه مش مطمنالوا
رنيم وهي بتبص بنظره خوف : بقولك ما خلاص 
بسمله : مالك يا نيمو شكلك خايف كده ليه
رنيم : مفيش بس بصي وراكي كدا 
بسمله : لا مش باصه انا مش مطمنه هو ورايا
البنات في صوت واحد : اه 
بسمله : طيب يا جماعه وحان وقت الهروب 
قمت اجري وهو بيجري ورايا استخبيت ورا سليم
بسمله بخوف : سليم الحقني الواد ده هياكولني
سليم : هياكلك ليه ايه اللي حصل 
يحيي: اسأل الهانم خايفه تطلع فوق هو انا هاكولها
سليم بحنيه لف ليا وقال : اهدي يا حبيبتي وبعدين هو مش هيعملك حاجه متخافيش 
بسمله ببرائه : توعدني وحطت صباعها الأصغر أمامه
سليم : اوعدك ووضع صباعه في صباعها
بسمله : ماشي انا طالعه..ايه ده فارس
فارس : لسه فاكره ان في واحد اسمه فارس
بسمله بتوشوش فارس: بقولك ايه الحقني انا خايفه من يحيي ملقيش معاك حاجه حاده
فارس باستغراب: حاجه حاده هو انتي هتشوي الواد وتدبحيه وتقطعيه حتت وترميه للكلاب
بسمله : بس يا هبل ايه الخيال ده
فارس : خلاص فهمتك لا مفيش وامشي بدل ما أنادي عليه
بسمله : كدا يا فارس هتسلمني
فارس وكان سيرد بالايجاب لولا أن يحيي حمل بسمله علي كتفه : انتو لسه هترغوا يلا يا ماما
بسمله : ولا نزلني بدل ما أصوت وألم علينا الناس 
يحيي ببرود : براحتك اعملي اللي عايزاه
بسمله : ياختاااااي يا بنات الحقوني انا بتخطف عيني عينكوا كدا 
الباقي بضحك : نشوفك بكرا يا حب خلي بالك منها يا يحيي
يحيي : في عنيا من جوا
Basmala pov :
ودخل اوضته اللي هي بقت اوضتنا ونزلني فانزلت وكنت قدام وشه بالظبط لا يفصل بيننا غير انش واحد وباصين في عيون بعض وبعدين لقيت يحيي بيقرب وانا ابعد وهو يقرب وانا ابعد لغايت ما لزقت في الحيطه 
بسمله : بص انا هقولك حاجه 
يحيي : بصي ولا حاجه ولا محتاجه 
بسمله : ونبي ماشي اصبرر
لسه بقول اصبر لقيته قام *****وبعدها سحب الطرحه فانسدل شعري خلفي وبعدها نتركهم في عالمهم الخاص عشان كدا عيب خلاص 
وتحت كان مليئ بالبهجه والزغاريط والفرحه تعم ورقص واغاني وبعدين بعد ساعه كل واحد طلع اوضته وها نحن في يوم جديد في صباح جديد 
عند يحيي وبسمله 
بسمله صحيت الصبح بدأت تتقلب وتتحرك كتير
يحيي بنوم: بطلي حركه بقا عايز أنام
بسمله : ممكن تسبني عشان أقوم
يحيي: لا مش سيبك وبطلي حركه خلينا نام
بسمله : بس انا صحيت ومبعرفش انام تاني 
فسابني وقمت وقفت ودخلت الحمام اغسل وشي وخدت شاور واتوضيت وبعدين فكرت : يالهوي مفيش لبس ليا هنا هعمل ايه فلبست البرنس اللي ورا الباب وطلعت لقيت يحيي قاعد علي سرير اول ما طلعت ابتسلمي كدا بابتسامته اللي تسحر وغمازاته اللي ظهرت علي خدودوه
فاتكسفت وبصيت في الارض وبعدين لقيته قام وقالي: هتدنك مكسوفه كتير 
بسمله : لأ خلاص ادخل بقا الحمام فقام ودخل
وانا قعدت افكر هلبس ايه وقولت يارتني قولتله يجيب هدوم وبعدين فتحت دولابه ولقيت هدوم كتير ليحيي وبدل كتير وبعدين لقيت هدوم كاجوال ليه قمت خدت تيشرت لونه برتقالي فلبسته الكم كان واصل للكوع وتيشرت كان واصل للركبه وبعدها سرحت شعري وفردته وقعدت اروق الاوضه واظبطها وطلعت ليحيي هدوم 
يحيي طلع وبعدين وقف متنح شويه وقال : ايه اللي انتي لبساه ده .
بسمله : بص انا اسفه بس مفيش هدوم ليا هنا وملقتش حاجه فلبست تيشرتك 
يحيي وحط صباعه قدام شفايفها : هشششش ايه القمر ده
لقاها اتكسفت فكمل كلامه
يحيي : طيب انا هجبلك هدومك من اوضتك 
بسمله : طيب انا طلعتلك هدوم البس وروح جيب
يحيي : انا نازل الشركه اصلا
بسمله وعلي وجهها علامه الصدمه : نعم مفيش شركه يا بابا في عريس يوم صبحيتوا ينزل الشركه
يحيي بخبث : انتي مش عايزاني انزل 
بسمله بدلع : اه افضل جمبي
يحيي: طيب عشان خاطرك بس
بسمله قفزت علي يحيي : ياي هيه
وبعدين استوعبت اللي حصل فاجأت تنزل يحيي مسكها وقالها : هو الطلوع زي النزول
بسمله : بس بقا وجبلي هدوم عشان ننزل تحت
يحيي : طب متخلينا هنا شويه 
بسمله : يحييي يلا بقا
يحيي: طيب وراح اوضتها وبعدين بسمله فتحت الباب شويه صغيرين كدا عشان محدش يشوفها شافت اسماء وحبيبه نازلين راحت نادت عليهم : اسماء ... بت 
راحت بصت ليها اسماء : انتي بتعملي ايه 
بسمله : تعالي بس وهاتي حبيبه
اسماء : ماشي يلا يا حبيبه تعالي
حبيبه: نيجي فين
اسماء : تعالي بس
ودخلوا عندها وقعدوا يضحكوا : ايه اللي انتي لبساه ده
بسمله : في ايه يا جماعه مليش هدوم هنا ويحيي بيجبلي هدومي 
اسماء وحبيبه : ماشي مصدقينك وبيضحكوا 😂😂
تحت بقا كانت رنيم نزلت وقعدت علي سفره وقدامها سليم وهما بيحطوا الاكل 
سليم: انتي اسمك ايه 
رنيم من غير ما تبصله : اسمي رنيم
سليم : عندك كام سنه
رنيم : 19 سنه
سليم : في كليه ايه
رنيم : وانت مالك شغال اسئله من الصبح هو ده تحقيق
سليم : لا مش تحقيق عادي بسأل
رنيم : لا متسألش 

   •تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول والاخير" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent