Ads by Google X

رواية حبي الاول والاخير الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم روزالين

الصفحة الرئيسية

 رواية حبي الاول والاخير (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزالين

رواية حبي الاول والاخير الفصل الرابع والعشرون 24

يارب يعجبكم البارت ده والبارت الخامس والعشرين هبعته الساعه 9 بليل أنتظروني 👈👉
روايه (حبي الاول والاخير ):
البارت الرابع والعشرين:
لقا يحيي حد بيتصل كان المستشفي بتتصل فتح ورد 
يحيي : الو في ايه 
الممرضه بتوتر : في حادثه كبيره حصلت وفي ناس كتيره مصابه والمستشفي مليانه مصابيين
يحيي قام بسرعه : طيب انا جاي كلميلي دكتور علي ودكتوره سما بسرعه وشوفيلي دكتور احمد فين بسرعه
الممرضه بتوتر : تمام يا دكتور
يحيي خد موبايله ونزل بسرعه ركب عربيته وطلع علي المستشفي 
فلاش باك عند احمد لما كان في الجامعه
احمد بحب : إلا قوليلي الشكولاته عجبتك
أسماء بكسوف  : اه حلوه
رحمه بملل : ده وقته انتو الأتنين
حبيبه ميلت علي رحمه وقالت لها بهمس : ما تسيبي العشاق مع نفسهم
احمد بتحذير : اسمعي كلام اختك العاقله ويلا شوفوا رايحين فين
حبيبه بضحك : يلا يا جماعه اصل شكلنا بنطرد لم تكمل كلامها بسبب سمعها صوت زماره عربيه 
عبدالرحمن وبيخلع نظارته : محتاجين توصيله ولا إيه 
حبيبه بفرح : عبدالرحمن
عبدالرحمن بحب: قلب عبدالرحمن تعالي يلا عايزك
حبيبه بكسوف : طيب هشوف رحمه 
رحمه بطرف عينها : روحي ياختي وانا هفضل مع رنيم اكمل المحاضرات 
فجأه لقت فارس بيطلع من شباك العربيه 
فارس بغمزه : مش عايزه توصيله انتي كمان ولا إيه
رحمه بضحك : يخربيتك انت عفريت ولا إيه
فارس بحب : لأ انا جني الامنيات 
رحمه بتضحك : طب عايز ايه يا جني
عبدالرحمن: انتو لسه هترغو انزل يا فارس وارغوا بعيد عشان انا عايز حبيبه في حاجه مهمه
فارس بيغمزله : حاجه مهمه بردوا
حبيبه اتكسفت وعبدالرحمن ضرب فارس وقاله : انزل يالا وانتي يا حبيبه تعالي 
راح فارس نزل وخد رحمه بعيد وعبدالرحمن خد حبيبه ومشيوا واحمد خد اسماء متفضلش غير رنيم اللي قررت تروح بيتها 
عبدالرحمن خد حبيبه في مطعم كبير وقالها : تطلبي إيه
حبيبه بكسوف : أي حاجه
عبدالرحمن طلب الجرسون وطلب أكل وبعدين طلع  سلسله مكتوب عليها عبدالرحمن وفوقيها حبيبه بشكل بسيط وجميل وفيها شويه فصوص ألماس وقال لحبيبه : بصي بقا من غير مقدمات كدا انا بحبك وعايز أتجوزك إيه رأيك
حبيبه وكانت في قمه كسوفها ووشها احمر وكانت مبتردش ومنزله وشها في الأرض
عبدالرحمن بحب : اعتبر أن السكوت علامه الرضا
حبيبه رفعت رأسها وقالت : انا موافقه بس مش دلوقتي
عبدالرحمن باستغراب : يعني ايه مش دلوقتي 
حبيبه بخجل: يعني لو عايز تتقدملي تعالي بعد الامتحانات
عبدالرحمن: تمام بس امتحاناتك امتي
حبيبه بابتسامه : بعد شهر إنشاءالله 
عبدالرحمن بحب: تمام يا ستي مش هتخدي السلسله ولا إيه ده بقالهم اسبوعين بيشتغلوا عليها 
حبيبه بخجل : معلش ملحظتهاش وبعدين خدت السلسله وقالت ديه جميله اووي يا عبدالرحمن شكرا 
عبدالرحمن : أهم حاجه انها عجبتك وبعدين إيه شكرا ديه 
حبيبه بخجل: حلو اووي بس مش هلبسها دلوقتي هستني لما تتقدملي ويتكتب كتابنا وألبسها
عبدالرحمن: براحتك
وجه الاكل وكلوا وبعدين روحها 
__________________________________________
عند فارس ورحمه :
فارس أخد رحمه للنيل ووقفوا هناك 
فارس : تحبي تأكلي حمص الشام
رحمه : جدا 
راح فارس جاب الحمص وقعدوا ياكلوا وبعدين غطا عينها وخدها وركبوا في النيل وكان المركب فارس حجزوا ليهم و بس 
كان المركب متزيين بالورود الحمراء  وبلالين مكتوب عليها ? Do you marry me 
فارس قعد علي ركبه وقالها : تشيل الغطا اللي علي عينها 
رحمه وقفت مصدومه : ايه ده وخدت الخاتم وقالت ده ليا
فارس بصدق وحب: اه تتجوزيني يا رحمتي
رحمه بتبص حواليها في ذهول  : تتجوزيني ورحمتي
فارس بقلق من رفضها : قولتي ايه
رحمه بفرحه وكسوف : اه موافقه يا فارسي 
فارس مستوعبش غير وهو شايلها وبيلف بيها
رحمه بخوف : هنغرق ياهبل نزلني
فارس نزلها : انا اسف من فرحتي واللهي
رحمه بفخر : انا مقدره ده طبعا بس بردوا مش هينفع اقولك ردي الكامل غير لما أقول لماما وبابا الأول
فارس بحب : تمام بس أهم حاجه انك موافقه ايه رأيك بقا في المفاجأه
رحمه بفرحه: تحفه كل حاجه انت بتعملها يا فارس تحفه
فارس من غير تردد : انا بحبك
رحمه بكسوف وصوت واطي : انا كمان
فارس : علي صوتك مش سامع 
رحمه بصوت عالي : وانا كمان يا فارس
فارس نزل سجد : الله اكبر نطقت الحمدالله 
******************************
عند احمد وأسماء :
احمد خد أسماء لجنينه كبيره كلها ورود بأشكال وألوان اسماء دخلت ومشيت وبتبص للمكان حواليها وقد ايه هو جميل المكان ومكنش في حد موجود غيرهم 
اسماء كانت بتلف عشان تبص لقت احمد كان وراها بالظبط 
احمد وقف حاصر اسماء علي الحيطه بيبص في عيونها بتوهان 
احمد بتوهان : هو انتي حلوه كدا علطول 
اسماء وهي كمان تايهه في دوامه عيونه الخضر : ها
احمد كان بيقرب اسماء فاقت وزقته بعيد بكل قوتها 
اسماء بقوه : انت عبيط يالا
احمد بيحك رأسه: معرفش بقا انتي اللي خلتيني اعمل كدا بس ايه رأيك في المكان
اسماء بتبص تاني للمكان : تحفه مش محتاجه كلام وجات تبص لأحمد لقته واقف علي ركبته ومطلع خاتم الماس في علبه لونها اسود
اسماء وقفت مصدومه مش مستوعبه 
احمد  بحب: انا بحبك وعايز أتجوزك تقبلي تتجوزيني
اسماء بدون تفكير : لأ 
احمد : ....
تتوقعوا أسماء رفضت ليه🙂
ده اللي هنعرفه البارت الجاي 🌚😂
للكاتبه روزالين

   •تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول والاخير" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent