رواية حبي الاول والاخير (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزالين
رواية حبي الاول والاخير الفصل الثالث والعشرون 23
روايه (حبي الاول والاخير):
البارت الثالث والعشرين :
حبيبه بتكلم بسمله وهي متنحه بهمس : هو مش ده جوزك برضو
بسمله متنحه : شكله كدا
يحيي بجديه وصرامه : البنات اللي دخلت ياريت تتدخل تقعد ومسمعش صوت ومحدش هيدخل بعديا تاني لأنه هيكون مطرود
يحيي بيعرف نفسه : أنا دكتور يحيي الألفي هدرسلكم بدل دكتور محمد لأنه ساب الجامعه
الجميع بهمس: أحسن برضوا
بسمله والبنات قعدوا في أماكنهم ، بسمله طول ما هي قاعده سامعه البنات بيتهامسوا واحده تقول : يالهوي قمر والتانيه ترد : يارب اجعله من نصيبي والتالته تقول : انا هجيبه وهيتجوزني
ده كله تحت مسامع بسمله اللي شويه وهتمسك شعرهم وتشدهم تجرجرهم برا وفضلت بصه ليحيي اللي كان فعلا وسيم وهو بيتحرك وبيشرح وسرحت فيه وكانت غيرانه بشكل غير طبيعي لدرجه أنها كانت هتاخده تخبيه في شنطتها
بسمله كانت قاعده جمبها البنات من ناحيه وشويه ولاد من ناحيه
الولد اللي جمبيها واسمه ادم : بقولك ايه متجيبي رقمك
بسمله بصتله بقرف ومردتش عليه
ادم بوقاحه : هو ايه الغرور ده بس هوقعك علي فكرا انتي متعرفيش انا مين
بسمله بقرف : هتكون مين يعني
ادم بفخر : أنا ادم الشرقاوي يا ماما
بسمله بقرف اكتر : تشرفنا ياخويا بعد كدا ملمحكش قاعد جمبي تاني
ادم راح مسك أيدها وصوته كان عالي : مش بمزاجك علفكرا هجيبك هجيبك
لم يكمل كلامه بسبب تلقيه ضربه في وجهه جعلت منه يتآوه من الألم
يحيي بغضب شديد : انت عبيط يالا وبص لبسمله اللي كانت واقفه وراه وقالها : انتي كويسه
بسمله بخوف : حاسب يا يحيي
أدم وقام ضربه راح يحيي مسكه ضرب كان أدم علي الارض ويحيي فوقيه بيضربه بكل قوته
بسمله بعياط : هيموت في أيدك سيبه لوجه الله
محدش قدر عليه غير لما جه أحمد اخو يحيي وكان جاي بالصدفه وشاف اللي بيحصل راح وشال يحيي من فوق ادم وراحوا كلهم علي مكتب العميد
اول ما دخلوا
العميد بابتسامه : يحيي باشا واحمد باشا اتفضلوا وقعدوا
العميد : ايه اللي حصل
يحيي بعصبيه : انطقي ايه اللي حصل
بسمله بعياط : وحكت كل اللي حصل وكانت اسماء واقفه جمبها وأكدت علي الكلام لأنها شافته والبنات كانوا مستنيين برا وطول ما بسمله كانت بتحكي يحيي بيتعصب اكتر وعايز يمسك آدم يموته
يحيي بحده: الواد ده يتفصل ومشفش وشه في الجامعه
العميد بخوف : بس حضرتك ده أدم ابن الشرقاوي انا لو عملت كدا هروح في داهيه
ادم بيهمس لبسمله: ابقي وريني الحلو بتاعك هيعمل ايه
احمد بنبره صوت عاليه : واحنا ممكن نقفلك الجامعه الحلوه ديه وانت عارف احنا مين وممكن نعمل ايه
العميد بخوف اكتر : عارف يا باشا وكتب جواب فصل لأدم
ادم بغضب : يا ولاد ال... واللهي لأطربقها فوق دماغكوا وطلع برا
يحيي بغضب : أعلي ما في خيلك اركبوا
وقام خد بسمله من أيدها وشدها وراه واحمد وأسماء بيجروا ورا يحيي وبسمله
اسماء بخوف: طب اهدي طيب متعملهاش حاجه
يحيي بغضب : ملكوش دعوه مراتي وهعمل اللي عايزه فيها وفتح العربيه ودخلها جوا واتحرك بسرعه
اسماء واقفه بتعيط واحمد بيهديها وادالها منديل تمسح دموعها وقالها : متخافيش يحيي مستحيل يعملها حاجه هو بيحبها وكمان مش بيحبها بس ده بيعشقها مستحيل يعمل حاجه انتي اهدي بس وجم البنات جري يفهموا من اسماء ايه اللي حصل وحكتلهم وكلهم كانوا قلقانين
******************
عند بسمله ويحيي :
بسمله بعياط : طب اهدي طيب براحه هنعمل حادثه
كان يحيي بيسوق بسرعه جدا ومتعصب علي آخره ومبيردش عليها
بسمله بعياط اكتر : رد عليا طيب
يحيي بعصبيه : مسمعش صوتك لغايت ما نوصل
بسمله بتعيط وحطت أيدها علي بوقها تكتم شهقاتها العاليه
يحيي كان في ١٠ دقائق وصل البيت شدها من أيدها وطلع فوق علي اوضتهم وقفل الباب
بسمله لسه بتعيط وبترجع ورا : انت مش هتعملي حاجه صح اكيد مش هتضربني وصوت عياطها زاد
يحيي بيعاتب نفسه : للدرجادي خايفه مني راح واخدها في حضنه وطبطب عليها وبيقولها تهدي وهو مش هيعمل حاجه وكل غضبه اتحول لحنيه وطيبه وقعد يطبطب عليها لغايت ماحس بانتظام أنفاسها واتأكد انها نامت راح حطها علي السرير وغطاها وباس رأسها وطلع برا الاوضه وفك اول زرارين من قميصه وقعد علي الكنبه لقا حد بيتصل وو ..
ده اللي هنعرفوا البارت الجاي 🌚😂
تتوقعوا إيه اللي هيحصل البارت الجاي 🙂
للكاتبه / روزالين
•تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول والاخير" اضغط على اسم الرواية