رواية حبي الاول والاخير (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزالين
رواية حبي الاول والاخير العشرون 20
جماعه انا كتبت اسكريبت حد شافه ولو في حد شافه يقولي رأيه فيه بكل صراحه 🥺🌚
روايه( حبي الاول والاخير):
البارت العشرين:
سليم كان بيشرب مايه ولسه هيخرج لمح بنت جميله بشعرها الطويل واقفه علي حافه اليخت فالأول اتخض وقال يا تري مين ديه ؟! وايه اللي جابها هنا ؟ واسأله كتير وكتير في عقل سليم بعديها قرر يتحرك بسرعه لأنه لقاها هترمي نفسها في المايه جري سليم وشدها وقعت في حضنه وشالها واتصدم لأن البنت كانت رنيم وكانت جميله جدا سليم بص بعيد وقال : استغفرالله العظيم أنتي ايه اللي مطلعك كدا ونزلها في الأرض بعدها لقاها هتقع مسكها وساعتها اكتشف انها بتمشي وهي نايمه راح شايلها وحطتها علي أقرب كرسي لمحه وبعدين قعد يفكر هيدخلها ازاي جوا بعدين اتصل علي بسمله في المره الاولى والثانيه مرديتش في المره الثالثه ردت
سليم : بسمله تعالي خدي رنيم
بسمله قامت اتعدلت واتكلمت باستغراب : رنيم
وبصت حواليها ملقتش رنيم جمبيها قامت وقالتله : طيب انا جايه وقفلت ولبست الطرحه وقعدت تفكر رنيم بتعمل ايه مع سليم في وقت زي ده وطلعت لقت رنيم نايمه علي الكرسي بشعرها وسليم واقف بيبص للبحر
بسمله بصدمه : لتكون لسه بتمشي وهي نايمه
راحت بسمله قلعت الطرحه وغطت شعر رنيم سليم حس بيها بصلها بعد ما غطت رنيم
بسمله : هو ايه اللي حصل
سليم حكالها اللي حصل من اول ما شاف رنيم لحد ما جت بسمله
بسمله بحب : شكرا يا سولي
سليم بيبص لرنيم بكل حب وبيقول : علي ايه انا معملتش حاجه أهم حاجه انها كويسه
بسمله : عندك حق
سليم : طب أدخلي بقا وخديها معاكي
بسمله : طيب
سليم : يلا ليحيي يشوفنا ويشوفك بشعرك قدامي هيطين عيشتنا
بسمله : انت بتخاف منو ولا ايه
سليم بخوف : طبعا هو حد يقدر علي جوزك
بسمله بضحك : تصبح علي خير
سليم : وانتي من أهل الخير
بسمله سندت رنيم وخدتها الاوضه وحطتها علي سرير وغطتها وقفلت الباب بالمفتاح عشان ميحصلش زي اللي حصل ونامت وسليم دخل نام
تاني يوم الصبح✨
حبيبه فتحت النور : يا جدعان اصحوا بقا بت يا بسمله انتي حبسانه هنا ولا ايه
بسمله حطت المخده علي وشها : استغفرالله العظيم واه حبساكوا اتخمدوا بقا
حبيبه نطت فوقيها : لأ مش هنام وراحت صحيتهم كلهم ومسكت المخده وقعدت تضرب في بسمله والكل صحي وبقوا يضربوا في بعض وهما بيضحكوا والريش بتاع المخدات في كل مكان والاوضه اتبهدلت وهما لسه بيضحكوا علي أشكالهم كانوا كلهم شعرهم عليه ريش المخدات وبعدها بسمله حكتلهم ايه اللي حصل عشان تقفل الباب ورنيم طبعا اتصدمت وأسماء قالت : واللهي الواد ده جدع
بسمله بفخر : طبعا مش قريبي
اسماء بضحك: طبعا طبعا
بسمله بضحك : خلاص يا جماعه يلا نروق الاوضه ونلبس الطرح ونطلع نعمل الفطار للشوباب
البنات بضحك : ماشي يلا
خلصوا ولبسوا وطلعوا برا لقوا الشباب كلهم صاحيين
عبدالرحمن: ايه يا جماعه كل ده نوم
بسمله : معلش يا بودي وبعدين الساعه كام يعني
عبدالرحمن بيبص في الساعه : الساعه 10 يا هانم
حبيبه: ايه يعني 10 براحتنا
عبدالرحمن بحب: طبعا براحتك
بعدها فاق لنفسو وقال : قصدي براحتكوا
يحيي قام جري وخد بسمله في حضنه : انا مش مصدق إني كنت نايم جمب البهايم دول امبارح وكان بيشاور علي فارس ومراد وكمل كلامه وقال ده انتي نعمه
مراد بجديه : ايه يا عم مين اللي بهايم
يحيي بهزار : انتو يا خويا
بسمله لسه بتضحك : شفت عشان تعرف بس قيمتي
فارس وقام زق يحيي وخد بسمله في حضنه وباسها في خدها وقال : صباح الخير يا حبي
بسمله بحب: صباح النور يا حبيبي
يحيي واقف بيشيط علي جمب وفارس واقف بيغيظه
يحيي راح مسك فارس ورماه علي جمب وقال : ولا ابقي قربلها تاني
فارس بغيظ: وانت مالك يا عم براحتي
يحيي بغضب: مالك في جنابك اتظبط يا فارس ديه مراتي
فارس : خلاص يا عم اسفيين عرفنا
بسمله : يارب يعجبك النوم عندنا يا فارس مفيش احسن من كدا
فارس براحه: اه ده انا اول مره انام بشكل ده
يحيي بغيظ : طبعا ياخويا مانتا والبقف اللي هناك ده ( مراد ) نايمين فوقيا طول الليل طبيعي تبقوا مرتاحيين
بسمله بتضحك: انت زي مانتا يا فارس
يحيي مسك بسمله من قفاها : وانتي تعرفي منين ياختي
فارس نزل بسمله وحطها وراه : ملكش دعوه
بسمله بخوف : بلاش فتحت الصدر ديه لنترمي من اليخت هنا والقروش ياكلونا
فارس بخوف : عندك حق عند تلاته اجري
فارس : واحد ... اتنين .. تلاته
بسمله وفارس قاموا يجروا والكل بيضحك
يحيي فاق علي نفسه بيبص حواليه ملقاش حد قام يتحرك في اليخت وبيتكلم وهو صوته عالي : عارفين لو مجتوش دلوقتي هيحصلكوا ايه
بسمله بخوف : يالهوي يا فارس هنتنفخ
فارس برعب وهمس : كان لازم تقولي انك عارفه انا بنام ازاي
بسمله بخوف: معرفش بقا اللي حصل هنعمل ايه
فارس : ولا قبلين هدننا كدا لغايت ما يمشوا ويسبونا
بسمله بعياط : انا مش عايز اكمل حياتي هنا وبتضرب فارس وبتقوله انت السبب يا جزمه
فارس : وانا مالي يا لمبي
بعدها لقوا يحيي في وشهم وملامح وشه لا تبشر بالخير
بسمله وقفت ورا فارس بخوف: انا مليش دعوه هو سبب
فارس بخوف : انا مليش دعوه هي
فارس بخوف: جاهزه
بسمله بخوف: اه
فارس : بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدالله رب العالمين الرحمين الرحيم مالك يوم الدين....
بسمله بتردد وراه بخوف
يحيي بيكتم ضحكته : انزلولي انتو الاتنين ( كانوا واقفين فوق الدولاب في اوضه )
بسمله وفارس في وقت واحد : اوعدنا انك مش هتعملنا حاجه
يحيي بيمسح وشه : استغفرالله العظيم طيب وعد
بسمله بخوف : لأ قول واللهي العظيم مهعملك حاجه يا بسمله يا بنت تامر وواللهي العظيم مهعملك حاجه يا فارس يابن احمد
يحيي بعصبية : يارب صبرني علي شغل العيال ده
بسمله بحزن : عيال طيب انا مخصماك ومتكلمنيش
يحيي بصدمه : انا اللي المفروض ازعل انتي اللي تزعلي يارب أستغفر الله العظيم
يحيي : طيب يا ستي انا اسف وواللهي العظيم مهعملك حاجه يا بسمله يا بنت تامر وواللهي العظيم مهعملك حاجه يا فارس يابن احمد ارتحتوا
فارس : اه الحمدالله وراح نط ونزل تحت وهو مرتاح وطلع برا
يحيي: اديه نزل زي القرد ومعملتلهوش حاجه انزلي بقا
بسمله وهي بتبص لتحت بخوف : لأ انا خايفه انزل المكان عالي
يحيي : طب وانتي ايه اللي خلاكي تطلعي طالما خايفه
بسمله بخوف من الارتفاع : مانا كنت خايفه منك اكتر وفارس طلعني
يحيي بيهدي نفسه: طيب انزلي طيب
بسمله بخوف: مش عارفه اتصرف ونزلني
يحيي : طيب انتي واثقه فيا
بسمله بخوف: اه
يحيي: هاتي ايدك طيب
بسمله مدتله أيدها وغمضت عينها وهو شدها وقعت عليه
احمد دخل في الوقت ده : أظاهر إني جيت في وقت غلط وخرج بسرعه
بسمله ووشها احمر جات تقوم يحيي مسكها
يحيي: قوليلي بقا فارس طلعك ازاي
بسمله بكسوف : يحيي لو حد شافنا كدا
يحيي : ما يشوفوا وبعدين انتي مراتي وفي لمح البصر بسمله كانت تحت ويحيي فوق
بسمله بكسوف اكتر وبتضربه : يا عم لما نكون لوحدنا حتا ده في بشر كتير برا عديني الهي تنستر
يحيي بقرف : مش عارف ايه اللي جبهم كان زماني براحتي دلوقتي وبعدين ايه جو الشحاته ده وراح قايم
بسمله : طب قومني طيب
راح شددها وقامت وقفت
بسمله : يلا استأذن أنا بقا اعمل معاهم الفطار
يحيي : علفكرا المره الجايه إنشاالله نكون في الشارع براحتي
بسمله بكسوف وضحك : إنشاءالله
وطلعت وراحت تعمل الفطار
اسماء بتعمل الفول وبتغني دخل احمد
احمد بابتسامه: يا سيدي يا سيدي علي الصوت تعالي عايزك
اسماء ببرود من غير ما تبصله : مش جايه في حته
احمد وصوته بدأ يعلي : قولت عايزك يبقي تيجي
اسماء وصوتها بقا عالي : انا مش جايه في حته واللي يعجبك اعمله
راح احمد مسك أيدها وشدها لبرا
اسماء بزعيق : ايه يا عم حيلك حيلك بتجر بقره وراك
احمد باستفزاز : كويس انك عارفه نفسك
اسماء بعصبيه : انت بارد اووي
احمد باستفزاز اكتر : مانا عارف
احمد راح مقعد اسماء قدامه وقعد قدامها وقال : بصي انا عايز اعتذرلك علي اللي حصل امبارح انا اسف
اسماء بزعل: وايه كمان
احمد بلطف : حقك عليا يا ستي
اسماء بزعل وربعت أيدها : وايه كمان
احمد بزهق: عايزه ايه عشان اصالحك ونخلص
اسماء بطفوله : عايزه شوكولاته
احمد بضحك علي طفولتها : بس كدا
اسماء : اه
احمد : طيب يا ستي لما نرجع هجبلك شوكولاته كتير
اسماء بفرحه: بجد
احمد : اه
اسماء : ماشي انا هدخل اساعدهم بقا
احمد : طيب خلي بالك بقا للفول يوقع عليا زي المره اللي فاتت
اسماء بكسوف : طيب
احمد قاعد بيفكر ومحتار وبيقول لنفسه : اوعي تكون حبيتها ملحقناش ...
نكمل البارت الجاي بقا ✨
يارب يعجبكم البارت ✨
للكاتبه / روزالين
•تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول والاخير" اضغط على اسم الرواية