Ads by Google X

رواية حبي الاول والاخير الفصل الخامس عشر 15 - بقلم روزالين

الصفحة الرئيسية

  رواية حبي الاول والاخير (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزالين

رواية حبي الاول والاخير الفصل الخامس عشر 15

سوري على التأخير بس يارب يعجبكم البارت ❤️✨
روايه (حبي الاول والاخير):
البارت الخامس عشر:
روحت كل واحده بيتها حبيبه كانت اتعافت تماما ورحمه ورنيم كل الإصابات اختفت وأسماء الشاش اتفك ونرجع لبسمله ويحيي اللي كانوا بيلموه الشنط عشان مسافرين القاهره .
بسمله : يحيي هو احنا هنقعد مع طنط وعمو في القاهره
يحيي : لا 
بسمله : طيب هنقعد فين
يحيي : في شقتي اللي في القاهره
بسمله بتفهم : اه
بعد ما لموا الشنط وسلموا علي جدهم وجدتهم سافروا ووصلوا الشقه اخيرا
بسمله دخلت قعدت علي الكنبه علطول : ياااه اخيرا وصلنا وبعدين بصت حواليها لقت ديكور حلو جدا فقامت تتفرج علي شقه حته حته وعجبتها جدا وبعدين كانت باصه فوق علي ديكور اللي في الحيط وبتلف خبطت في يحيي بصتله كدا ووشها محمر : انا اسفه مخدتش بالي
يحيي بنرفزه : استغفر الله العظيم علي الفصلان يابنتي بتفصلي امي ليه
بسمله بدلع : يالهوي عليك وانت نرفوز أمور خالص
يحيي : انا اصلا أمور علطول وبعدين يلا بينا
بسمله : علي فين إنشاءالله
يحيي : علي فين ديه بتاعتي وشالها علي كتفه 
وهي بتضرب فيه : نزلني يا مجنون  
وخلاص بقا نسيبهم ونروح لعبد الرحمن اللي رجع القاهره امبارح علشان حصلت مشكله في الشركه 
عبدالرحمن قاعد في مكتبه حاطت أيده علي وشه وبيفتكر شويه الذكريات اللي عاشها مع حبيبه (ساعه لما كانت بتمشي ورا الورود ولما فتح الباب وقالها انتي كويسه ولما ضحت بنفسها علشانه ولما كانت روحه بتتسحب لما الدكتور قال للاسف ماتت ولما تمت العمليه ودخلها اليوم اللي بعده واتكلموا شويه وسرح في ابتسامتها الجميله كل الأفكار ديه كانت في مخ عبدالرحمن) لغايت ما الباب خبط 
عبدالرحمن: ادخل 
دخلت السكرتيره وقالت بدلع: مستر عبدالرحمن في meeting بعد شويه تحب نأجله 
عبدالرحمن بصرامه : لأ وشكرا اتفضلي شويه وجاي 
السكرتيره صفا : تمام يا فندم وخرجت بتشتم فيه وبتقول : انا هطلع من هنا امتي 
عند سليم اللي قاعد بيفكر ازاي هيجيب الديب وان اكيد في حد بيساعده في الشركه هنا وبعدين افتكر 
فلاش باك من اسبوع 
صفا : الو يا باشا 
باشا : ......
صفا : لا لسه 
باشا : ....
صفا : حاضر هيكون عندك خلال اسبوع
في الوقت ده دخل سليم وسمعها سألها : بتكلمي مين
صفا اتوترت ونزلت الموبايل : ده بابا أصله بيقولي اجبله حاجات
سليم بشك : تمام 
نرجع تاني عند سليم اللي قام وقف بسرعه وقال بعصبيه : هي بنت ال.... واللهي لو طلعت هي ما هعديهالها 
وراح كلم احمد وفارس وقالهم يجو الشركه بسرعه 
احمد كان في المستشفي : الو في ايه يا سليم
سليم : تعالي بسرعه علي الشركه
احمد : ليه في حاجه
سليم : تعالي وهتفهم كل حاجه 
احمد قام وركب عربيته في طريقه للشركه
سليم : الو يا فارس
فارس بنوم : امم مين معايا
سليم : انت لسه نايم يا زفت قوم البس
فارس وكان راح في النوم وفاق علي صوت سليم وهو بيزعق فا راح فارس قايله : مين معايا 
سليم : انا سليم يا زفت قوم بدل ما اجيبك من شعرك
فارس : وعلي ايه يا باشا في ظرف نص ساعه هكون عندك
سليم وبيعدل الجاكت بتاعه : ناس مبتجيش غير بالعين الحمراء 
فارس ضحك وقفل معاه 
وبعدها بنص ساعه كان فارس واحمد وصلوا الشركه وعبدالرحمن كان في ال meeting
فارس : عايز ايه ياخويا
احمد : اشجيني 
سليم : ولا انت وهو اتلموا بصوا انا عرفت الديب حاطط مين هنا ينقله اخبارنا
احمد باهتمام : مين
سليم : صفا
فارس وحط رجل علي رجل : لا يمكن يابني 
سليم : هو ايه اللي لا يمكن ايه الثقه ديه وحكالهم الموقف وقالهم انا عايز اتأكد هي ولا لأ
احمد : هنعمل ايه 
سليم : انا عندي خطه وهي ........
فارس : استعن علي شاء بالله 
احمد : يلا بينا 
سليم : استنوا عبدالرحمن يخلص ال meeting وهنفذ
احمد وفارس :تمام
بعديها بنص ساعه كدا لقي فارس حد بيخبط علي مكتبه قال : ادخل
دخلت سكرتيره واسمها شهد : مستر فارس في واحده برا بتقول انها عايزه تشوفك
فارس : واحده مين واسمها ايه
شهد : معرفش يا فندم ومش عايزه تقول اسمها
فارس اتعدل وقالها : خليها تدخل
سكرتيره : تمام يا فندم
ودخلت رحمه وقالت : انا كنت جايه عشان اشكر حضرتك علي كل حاجه حصلت 
فارس وقام راحلها وقالها : اتفضلي اقعدي وبعدين قعد قدامها وقالها : بتشكريني علي ايه
رحمه : علي كل حاجه 
فارس : بس تعرفي انك تقيله اووي 
رحمه وراحت مدياله بالقلم علي وشه وقامت تمشي
فارس : ديه مجنونه ولا ايه وقام شدها وقالها رايحه فين يا هبله تعالي اقعدي
رحمه ودموع بتتجمع في عينها: يعني انا هبله وتقيله
فارس حب يغيظها اكتر : ومجنونه كمان 
رحمه : تمام ممكن تسيبني كان ماسك أيدها فسابها ومشيت
فارس : طب واللهي مجنونه وطلع وراها وشالها في وسط الشركه والكل بيبص عليهم ومصدومين ان ده فارس اللي يعرفوه لأن فارس في الشغل بيبقي واحد تاني
رحمه وهي بتضربه في صدره : سبني يا حيوان 
فارس وهو مكمل : لا مش هسيبك هتعملي ايه يعني 
رحمه وراحت عضاه في أيده وهو يصرخ وهي بتضحك عليه :عشان تشلني تاني
راح فارس رميها علي الارض 
رحمه : اه يا ضهري يا حيوان 
فارس : احسن عشان تعضيني
رحمه : ده انت ليلتك طين وقامت تجري وراه 
فارس وهو فوق المكتب : علفكرا احنا منظرنا مش لطيف رحمه : لطيف مين يا عم لطيف وكانت بتحدف عليه الكتب والورق وصوتهم كان عالي وبعدين ...
استتوووب ✨
نكمل البارت اللي جاي 
ياتري إيه اللي هيحصل وهل صفا ليها علاقه بالموضوع وفارس ورحمه وجنانهم ده ياتري هيحصلهم إيه 
للكاتبه / روزالين

   •تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول والاخير" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent