رواية حبي الاول والاخير (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزالين
رواية حبي الاول والاخير الفصل الرابع عشر 14
أهوه أخر انشكاح ظبطوني بقا يا جدعان عايزه احس أن الروايه عجباكوا بجد
**********
روايه ( حبي الاول والاخير):
البارت الاربعه عشر :
عبدالرحمن سمع صوت غريب جاي من الاجهزه بص لقي ان حبيبه قلبها رجعلوه النبض
عبدالرحمن مسح دموعه وقام يجري : يا دكتور النبض رجع يا دكتور
الدكتور دخل بسرعه ومعاه دكاتره وبعدها بنص ساعه وطلع قال : تمت العمليه بنجاح
فارس وسليم : الحمدالله
عبدالرحمن نزل يسجد وبيحمد ربنا
الدكتور بجديه : احنا هندخلها العنايه ومقدرش اقولك حالتها دلوقتي غير بعد ٤٨ ساعه من دلوقتي
عبدالرحمن : تمام يا دكتور إنشاءالله خير
الدكتور : إنشاءالله
عند يحيي قاعد جمب بسمله وبيفتكر كلام الدكتوره لما قالتله : جالها انهيار عصبي شديد ياريت لما تفوق محدش يفكرها باللي حصل وانا ادتلها مهدأ
يحيي : تمام تقدري تتفضلي
وبعدين نرجع للحاضر بعد ساعتين كدا كانت الساعه بقت 8
فارس دخل من برا : بص بقا يا واد يا عبدالرحمن جايب معايا ايه
سليم : ايه
فارس بابتسامه: جايب ليكوا اكل هتاكلوا صوابعكوا وراه جايب مشويات وكباب وكفته واخر دلع
سليم بانشكاح : الله وسعلي كدا
عبدالرحمن بقلق : مش قادر اكل حاجه
احمد : عديني يا عم قال مش قادر قال ده انا هفتان من الصبح
فارس : علفكرا انا صارف ومكلف وتيجي سيادتك تقولي مش قادر ده عند ام ترتر قوم يالا عشان تاكل
عبدالرحمن وابتسم علي رده فعل فارس : طيب يا سيدي هات
سليم : روح ادي ليحيي
فارس مانا رايح وقام فارس راح ليحيي وخبط ودخل
فارس بابتسامه : بص يا يحيي جايب معايا اكل
يحيي ببرود: مليش نفس
فارس بلويه بوز : ونبي الموكوسه ديه شكلها عملالك عمل
فارس بتمثيل الخوف : اللهم إذا كان سحرا فا ابطله
يحيي بضحك : بس يا هبل
فارس بجديه: ياعم خد كل عشان تقدر تقف علي رجلك انت مكلتش حاجه من الصبح يا يحيي وبسمله لو صحيا كانت زمانها قيلالك نفس الكلام
يحيي بص لفارس بقله حيله : طيب هات
ومشي فارس ونقول اليوم اللي بعده كان فارس وجنبه عبدالرحمن وسليم واحمد نايمين علي الكراسي لأن ممنوع يدخلوا الأوض لأن خلصت الزيارات
عند اسماء :
فتحت عينها وقالت انا فين بصت حواليها عرفت انها في المستشفي افتكرت بقا اللي حصل امبارح ومسكت رأسها بوجع وبعدين قررت تقوم تشوف مين اللي جابها هنا وقفت اسماء ومشيت بالمحاليل اللي متعلقالها وجت تفتح الباب في الوقت ده كان احمد داخل يبص عليها فهو فتح الباب وأسماء كانت هتقع لولا أيد احمد اللي مسكتها بسرعه وقالها بقلق: انتي كويسه
اسماء بتعب بسيط : اه
وبعدين أحمد اتعصب فجأه : كنتي قايمه ليه المفروض ترتاحي
اسماء : جرا ايه يا جدع بتزعقلي كدا ليه عامل زي البلاعه اللي اتفتحت
احمد بصدمه : انا بلاعه واتفتحت
اسماء بصت بخوف لاحمد اللي كان بيقرب وهي بترجع وبيشمر كمامه وبيقول : اقرأي الفاتحه بقا
اسماء بتلقائيه : علي روحي صح
احمد بهدوء مخيف: شطوره وبعدين راح شايلها علي كتفه ورميها علي السرير وقالها : عارفه لو اتحركتي من علي سرير تاني هعمل فيكي ايه
اسماء وماسكه دماغها بوجع
احمد بقلق : انتي كويسه حاسه بحاجه
اسماء بتمثيل: اه تعالي بسرعه
قرب احمد وبص علي رأسها
اسماء راحت مدياله بالبوكس في بطنه وقالتله : عشان ترميني تاني وعشان كمان تشيلني من غير أذني
احمد بوجع : اه يا بطني طلعتي شرسه يا قطه
احمد ورجع للبرود : براحتي هو انتي اللي بتشيلي ولا انا
انا اللي ضهري بيوجعني وانا شايلك عامله زي الجاموسه
اسماء : محدش قالك تشيلني وبعدين انا جاموسه يا عرة العرر وقامت تجري وراه واحمد بيجري: استهدي بالله بس اسماء نطتت علي ضهره وعضيته في كتفه ونزلت وقالتله : احسن تستاهل
احمد بوجع : يابنت العضاضه
عدي يومين وأسماء ورحمه ورنيم عرفوا باللي حصل لحبيبه وقعدوا يعيطوا وبعدين راحو شافوها واطمنوا عليها وبسمله فاقت واطمنت علي حبيبه وها هو اليوم المنتظر يوم الخروج
حبيبه بقرف : اخيرا هخرج ديه مستشفي تعر
اسماء بابتسامه: حمدالله علي سلامتك يا بيبو
بسمله وقفت قدامهم كلهم : جماعه انا اسفه انا السبب في اللي حصلكوا
رحمه بحنيه: اهدي يا حبيبتي ده قضاء وقدر وده نصيبنا
اسماء ورنيم : ايوا وخدوها كلهم في حضنهم وبعدين مشيوا روحوا كلهم
استووب✨ لحد هنا بكرا نكمل
يارب يعجبكم
للكاتبه / روزالين
•تابع الفصل التالي "رواية حبي الاول والاخير" اضغط على اسم الرواية