Ads by Google X

رواية مخادعتي الجميلة الفصل السابع عشر 17 - بقلم نورا رمضان

الصفحة الرئيسية

  رواية مخادعتي الجميلة كاملة بقلم نورا رمضان عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية مخادعتي الجميلة الفصل السابع عشر 17

معتز :انا عرفت معلومه جديده عن غزل غزل طلعت مراتك

ليث بغضب :انت بتتصل في الوقت ده عشان تستظرف يا***

معتز بضحك :اه قولت ادايقك م انت بقالك كام يوم بتتفسح وانا قاعد هنا مطحون في الشغل

ليث بغضب :باصصلي في الكام يوم دول اللي واخدهم أجازة يا ابن******

معتز بضحك :طب وابويا ذنبه اي يتشتم

ليث بغضب : ذنبه أنه خلفك ياغلس

معتز :خلاص اسف قولي بقي هترجع أمتي لانك وحشتني

ليث ابتدي يهدأ :وانت كمان وحشتني

غزل فتحت عينيها اول لما سمعت ليث بيقول وحشتني

غزل بغضب :ليث انت بكلم مين بتخوني ياليث

ليث بصدمه :بخونك اي بكلم معتز ياحبيبتي نامي

معتز سمعها وفضل يضحك وقلد صوت بنت :وانت كمان وحشتني ياحبيبي هترجع وابننا عمال يقول فين بابا

غزل بغضب :وطلعت مخلف ياليث

ليث بصدمه :انت يازفت يامعتز اتعدل دي صدقت

غزل بغضب : اه اضحك عليا وعايزني اصدق أن ده معتز مش ام ابنك ياليث طلقنييي

ليث باندهاش :معتز قسماً بالله لو م عدلت صوتك دلوقتي لاق.تلك اتكلم وقولها انك معتز وفتح الاسبيكر

معتز بضحك :انا معتز ياغزل قولت ادايقه شويه

ليث بص لغزل بغضب

غزل بإحراج :احم احم خلاص حصل خير انا هنام سلام يامعتز

معتز بضحك:سلام ياغزل

غزل استخبت تحت الملايه وحطتها علي وشها وعملت نفسها نايمه

ليث بغضب :سلام يازفت وقفل قبل م معتز يكمل كلامه

معتز بضحك :هيمسكو دلوقتي في خناقه احسن ياليث عشان انت سايب الشغل ومع مراتك وانا قاعد هنا مسحول في الشغل وقام من علي المكتب بتعب وخرج ركب عربيته وروح علي بيته ودخل نام بتعب من كتر الشغل

عند ليث

ليث بغضب :المفروض اصدق انك نايمه صح

غزل

ليث بغضب:قومي اقعدي ياغزل

غزل قامت بإحراج:انا اسفه

ليث بسخريه :اسفه علي اي بتشكي فيا!! ودي مش اول مره ياغزل دي تاني مره أمتي هتبطلي تشكي فيا وتثقي فيا ؟

غزل بإحراج :انا اسفه بس صدقت لما سمعت صوت معتز وهو بيقلد صوت بنت ودقني بعد كده مش هشك فيك وهثق فيك انا بحبك ياليث

ليث بسخرية:اه م انتي قولتي كده المره اللي فاتت وبردو شكيتي فيا المرادي

غزل :م اا

ليث بسخرية :م تتهتهيش نامي ياغزل ملوش فايده الكلام واداها ضهره ونام

غزل بدموع محبوسه وصوت عياط :انا اسفه ياليث مش هعمل كده تاني انا مقدرش انك تزعل منك مش هقدر انام وانا مش في حضنك انا بقيت بحس معاك بالأمان ياليث وده شعور مبحسهوش كتير انت الشخص الوحيد اللي حسيت معاه بالأمان والحب والدفاء حسيت بخوغك عليا وحنيتك وانك بتعاملني كاني بنتك مش مراتك انا مقدرش انك تبعد عني وقربت منه وحضنته من ضهره جامد ودفنت وشها في ضهره وعيطت

ليث دموعها وكلامها وجعوه لفلها بسرعه واخدها في حضنه :هششش خلاص اهدي انا زودتها شويه اهدي خالص

غزل مسكت فيه اكتر وليث فضل يطبطب عليها لغايت م هديت

غزل مسحت دموعها بايديها بطفوله:خلاص مش زعلان مني صح

ليث بابتسامه:مقدرش ازعل منك ياروح قلبي وانا اسف اني اتعصبت عليكي بس لاقيت معتز سايق في الموضوع وانتي عماله تتهميني وتزعقي وكمان بتقوليلي اطلقك ياريت الكلمه دي متطلعش تاني ياغزل لأننا هنفضل مع بعض طول العمر ومش هيفرقنا غير الموت وبس انتي ملكي

غزل بابتسامه وحب :اوعدك اني مش هتهمك تاني ولا هقولك تطلقني احنا اتخلقنا لبعض احنا روح واحده وحضنته

ليث بخبث:بس انا لسه زعلان

غزل :طب اصالحك ازاي م انا حضنتك اهو واعتذرتلك

ليث :تصالحيني كده وووو

تاني يوم ليث صحي هو وغزل وقامو حضرو الفطار وقعدو يفطرو بحب

ليث :تحبي نروح فين انهارده

غزل بتفكير :ممكن نروح نتمشي ونزور اماكن مشهوره

ليث بابتسامه: اشطاا يلا نقوم نلبس

عشق :يلا

وكل واحد قام لبس وبعدها راحو عند الشط ونزلو وركبو عربيتهم وواتجهو لجامع السلطان احمد

بعد شويه وصلو

غزل بدهشه :الله ده جميل اوي

ليث : فعلا شكله حلو اوي

كان عباره عن جامع كبير جدا وفيه عواميد كتير وفي شجر من وراه كتير وفيه بحر وراه شكله خرافي

ودخلو فضلو قاعدين هناك ومستمتعين بالمكان

بعد شويه مشيو وراحو مكان اسمه البازار الكبير وده كان فيه محلات للمجوهرات والهدايا وفي شوارع كتيره وشكله جميل جدا

بقو يدخلو المحلات ويجيبو هدايا وليث جاب لغزل خاتم الماظ رقيق جدا وبعدها اتمشو شويه

بعد ساعه خرجو من البازار وركبو العربيه ورجعو لليخت

ليث:احنا هنقعد في اليخت انهارده وبكره هنروح فندق عشان هنرجع مصر لان الاجازه اللي اخدتها خلاص خلصت بسرعه الوقت معاكي بيعدي هوا

غزل بحزن:كنت عايزه نقعد اكتر المكان هنا حلو جدا

ليث :اوعدك أنه كل اجازه هنيجي هنا ماشي وباس ايديها يلا نقوم نتعشي وبعدها ننام عشان نصحي نحضر الشنط وقامو اكلو وبعدها دخلو اوضتهم وليث اخد غزل في حضنه ونامو بحب وعشق

تاني يوم صحيو وحضرو شنطهم وليث حرك اليخت عشان يتجه للشط

بعد شويه كانو وصلو للشط وليث اخد الشنط حطهم في شنطه العربيه وقفلها

ليث :يلا ياغزل

غزل وهي بتبص علي اليخت بحزن :مش عايزه امشي انا قضيت في المكان ده اجمل ايام حياتي

ليث بحب :فعلا انا حبيت المكان اوي عشان كنت معاكي اوعدك اني كل اجازه هنيجي هنا ماشي

غزل :ماشي ونزلت وبصت علي اليخت بصه اخيره ومشيت هي وليث واتجهو للفندق

بعد شويه كانو وصلو ودخلو اخدو المفتاح بتاع الجناح وطلعو حطو الشنط في الجناح

ليث :اطلب الفطار هنا ولا ننزل نفطر في أي مطعم

غزل :لا ننزل نفطر في مطعم

ليث :يلا ومسك ايديها ونزلو ركبو العربيه وبعد شويه وصلو للمطعم وكان المطعم علي البحر وقعدو علي الطرابيزه وطلبو الاكل

الاكل نزل وابتدو يفطرو وهما بيتكلمو

خلصو وليث حاسب وركبو العربيه

ليث :في مكان حلو جدا هنروحه هيعجبك

غزل بحماس:ماشي انا متحمسه جدا

وبعد شويه وصلو الجامع الازرق ونزلو وغزل انبهرت بالمكان وحبته اوي وفضلو قاعدين بيتكلمو وليث اشتري ايس كريم ةدوقعدو ياكلو ويتكلمو وهما مبهورين بالمكان

بعد

ساعات

ليث :يلا عشان نمشي يدوبك نروح ننام شويه وبعدها نروح علي المطار

غزل قامت ومسكت أيده ومشيو وركبو العربيه وبعد شويه وصلو الفندق وطلعو نامو وغزل دخلت في حضن ليث كالعاده ونامو بتعب

بعد ساعتين صحيو عشان يلحقو الطياره

اخدو الشنط ونزلو ركبو العربيه واتجهو للمطار

ليث بحنيه حط دماغها علي كتفه وحضنها جامد

وغزل نامت هي وليث

بعد ساعات وصلو مصر ونزلو من الطياره وركبو التاكس

بعد ساعه كانو وصلو الفيلا دخلو وطلعو الشنط اوضتهم

غزل بتعب :انا هنام تعبت اوي

ليث :يلا واخدها في حضنه ونامو

في مكان بعيد جدا

المجهول 1:ها غزل وليث رجعو ولا لسه

المجهول 2:اه عرفنا من الناس بتوعنا اللي بيراقبو الفيلا أنهم وصلو انهارده

المجهول 1:هنبدا في الخطه أمتي

المجهول 2:اول لما نعرف نتواصل مع غزل لاني مش عارف اتواصل معاها ممكن يكون الفون اللي ادتهولها باظ ف عشان كده مش عارف اتواصل معانا

المجهول 1:وممكن تكون مش عايزه تكمل معانا في اللعبه وحبت ليث

المجهول 2:لالالالا ده يستحيل أنه يحصل احنا بنخطط بقالنا سنين عشان ننتقم منه وغزل اكيد مش هتسيب حق ابوها وهتاخده من ليث !!!!

google-playkhamsatmostaqltradent