رواية مخادعتي الجميلة الفصل الثالث عشر 13 - بقلم نورا رمضان

الصفحة الرئيسية

  رواية مخادعتي الجميلة كاملة بقلم نورا رمضان عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية مخادعتي الجميلة الفصل الثالث عشر 13

ليث :واي كمان يصحبي

خالد وجوليا اتصدمو

خالد بغضب:انت جيت هنا ليه وازاي

ليث بضحك:كنتو بتحسبو نفسكم اذكياء بس طلعتو اغبياء لاني طبعا لازم اشك في جوليا لما حطتلي انا وغزل حبوب هلوسه مكنش في غيرها في البيت معانا ومحدش يقدر يدخل البيت لأن في حراس كتير تاني حاجه ف دي اول غلطه تاني غلطه أنها قبل م غزل تتخطف خرجت بره البيت وفضلت واقفه بالعربيه مستنيه الناس بتوعها يخطفو غزل واللي خلاني اشك فيها اكتر أنها لما لقت الحراس اترش في وشهم مخدر هي متصلتش بيا ولا حتي دخلت البيت وتالت بعد م غزل اتخطفت وانا رجعت من البيت لقيت عربيتها بره وعملت اني مشوفتهاش وبعد م انا دخلت هي دخلت ورايا وبعد م اتخانقت معاها وطلعت فوق نزلت عملت قهوة وشوفتها وهي بتحطلي منوم فيها وراحت جريت علي اوضتها رحت كابب القهوة وعملت غيرها وقعدت شربتها وعملت نفسي نمت بعدها لقتها قلعتني القميص وصورتنا وهي في حضني وكمان عرفت انها رشت الدكتوره عشان تقول إن غزل حامل لأن الدكتوره قالتلي عليكي لأنها عارفني كويس انا مين وكملت في التمثيليه وكمان لما كنا في سيناء والفيديو اتبعتلي عرفت ان انتي اللي مصوراه لأن ايدك كانت باينه والوحمه اللي فيها عرفت منها انك انتي بس عملتي حركه ذكيه لما قبضت علي الرجاله وكنت عايزهم يعترفو

قالو انهم مشافوش وشك قبل كده وكمان كنت مراقب تليفونك وعرفت انك بتكلمي خالد وهتقابليه ف عملت نفسي نايم ولما انتي خرجتي قومت ونزلت مشيت وراكي وحصل اللي حصل وكمان انك بعتي لخالد اسم المعمل وقولتيله يجي يرشي الممرضه اللي سحبت العينات وكمان قولتي أنه ابني مع اني عمري م لمستك ولا لمست اي بنت كنت بحطلك منوم في الويسكي وانتي تنامي وبس

جوليا وخالد بقو مصدومين أنهم اتكشفو بالسهوله دي

غزل جت من ورا ليث وحضنته :انا اسفه اني شكيت فيك ياريت تقبل اسفي

ليث :انا اللي اسف وابتسملها

جوليا :علي فكره ده ابنك وشاورت علي بطنها وانت بتعمل كده عشان غزل

ليث راح ضربها بالقلم :اخرسي خالص

جوليا سكتت بخوف

ليث :السؤال وعايز إجابته ليه عملت فيا كده ياخالد

خالد بحقد :اللي عملته فيك ده قليل انت دايما اللي بتجيب درجات اعلي في المدرسه انت اللي بتترقي كل شويه انت اللي كان عندك اي وام وحنينين عليك وانا لا انت البنت اللي حبيتها حبتك انت وانا لا انت لقيت صاحب يحبك ويخاف عليك وانا مكنش حد جنبي انت عندك عربيه وبيت كبير وفلوس كتير وشغل كويس ليه انت عندك كل حاجه وانا لا

ليث بصدمه من كلامه :كل ده مش ذنبي انا اجتهدت وكنت بشتغل ليل نهار ياخالد ابويا وامي ماتو في حادثه وسابوني ومن بعدها دخلت في اكتئاب وبعدها بدأت افوق ورجعت لشغلي عشان اجيب فلوس واعرف اعيش كنت شغال 24ساعه عشان اعرف انساهم ومكنتش بعرف وانت عارف ده كل وانا ومعتز كنا بنعتبرك اخونا التالت والعربيه والبيت انا اللي جبتهم بفلوسي مش بفلوس بابا وتعبت عقبال مجبتهم وفي كل مهمه كنت بطلعها كنت بتعرض للموت ومع ذلك كنت بكمل محدش قالك تضيع سنين عمرك في اللاشيء ياخالد

ليث بدموع :ياعساكر تعالو خدوهم

العساكر دخلو واخدو جوليا وخالد

جوليا بصوت عالي وخوف :انا معملتش حاجه

خالد بحقد:هندمك ياليث هقت.لك مش هسيبك تتهني بحياتك

ليث بص لغزل مسك أيدها ونزلو ركبو العربيه

غزل اخدت ليث في حضنها لأنها كانت حاسه أنه انهار

وصلو البيت وطلعو اوضتهم

ليث بصوت مهزوز ودموع: عايزه تطلقي ياغزل ولا تكملي معايا ونعيش في سلام وحب

غزل بحزن لأنها ظهرت في حياته عشان تقت.له وتاخد حقها بس للاسف حبته وبقت متيمه في عشقه غزل بقت تفكر هي هتقوله اي وازاي هتقدر تبعد عنه بعد سكوت غزل

ليث ابتسم بوجع :انتي طال

غزل بسرعه حطت أيدها علي بوقه تمنعه أنه يكمل كلامه :اوعك تنطقها انا انا بحبك ياليث وعايزه اكمل اللي باقي من عمري معاك انا بحبك

ليث بدموع اخدها في حضنه :شكرا انك هتفضلي معايا وانا كمان بحبك ياغزلي 

غزل حضنته اكتر بحب

ليث شالها وحطها علي السرير وو

تاني يوم صحيت غزل وبصت علي ليث بحب وباسته من خده :انا بحبك ياليث

ليث فتح عيونه :وانا كمان يعيون ليث

غزل بضحك :حرام عليك خضتني

ليث بضحك :خلاص مش هخضك تاني انا هقوم احضرلك الفطار وبعدها عملك مفاجأة ونزل يحضر الفطار

غزل قامت تاخد شاور وبعد شويه خرجت وليث دخل وقعدو ياكلو

غزل : هتروح الشغل

ليث:لا واخد اجازه

غزل بفرحه : تشرب قهوة

ليث :اه يلا ننزل نعملها ونزلو عملو قهوة وقعدو في البلكونه علي المرجيحه وليث واخد غزل في حضنه

غزل:ليث هو انت تعرف خالد منين

ليث اخد نفس عميق:كان صحبي انا ومعتز كان احنا التلاته دايما مع بعض في كل حاجه كنا بنحب بعض اكتر من الاخوات بعدها خالد اتعرف علي شويه شباب صايعه وبقي معاهم كانو بيشرب مخدر.ات وجرعات كبيرة جدا وانا ومعتز حاولنا نخلي خالد يبعد عنهم بس ده محصلش وخالد كل شويه كان يجي يتخانق معانا ويتهمنا أننا سرقناه مع أننا مرحناش عنده ولا أخدنا منه حاجه خالص وعرفت في الاخر أن الشباب اللي عرفهم هما اللي سرقو فلوسه كلها حرفيا قلناله يجي يقعد عند حد فينا ويرجع لشغله مرضيش وقال إننا بنعطف عليه وشمتانين فيه وبس من ساعتها واحنا قطعنا علاقتنا بيه

غزل :امم

ليث :يلا نقوم نحضر شنطنا عشان هنسافر

غزل بتوتر :هنسافر فين

ليث : مفاجأة

ليث :لما نوصل هتعرفي وفضلو يتكلمو

بعد ساعات وصلو تركيا

ليث :أي رايك

غزل بفرحه :الله جميله اوي انا بحبك اوي

ليث :وانا كمان ياروحي يلا نروح الفندق

وركبو عربيه وبعد شويه وصلو الفندق وطلعو الجناح

غزل بانبهار: حلو اوى بس انت ازاي لحقت تحجز كل ده

ليث :اول لما نزلت احضر الفطار حجزت التذاكر والجناح

يلا ننام ونصحي نخرج

غزل بنعاس :ماشي يلا انا همو.ت وانام وليث اخدها في حضنه ونامو بحب وسعاده

 رواية مخادعتي الجميلة الفصل الثالث عشر 13 -  بقلم نورا رمضان
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent