Ads by Google X

رواية حياة صقر الفصل الحادي عشر 11 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

    رواية حياة صقر كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حياة صقر الفصل الحادي عشر 11

في المحكمه ….
كانت الزغاريط والسعاده تملأ المكان بعد إثبات براءه تلك الفتاه المسكينه التي تعاطف معاها الجميع حقا فإن الله سبحانه وتعالى هو العدل ….
حياه بد*موع وفرحه /الحمد لله يارب الحمد الله يارب .
صقر بد*موع وفرحه وهو يقبل يدها/الف مبروك ي نور عيني الف مبروك ي روحي مش قولتلك ربنا أن شاء الله هيقف معانا .
ذيدان بصد*مه قا*تله /انت بتقول ايه ي ايمن ده انا كنت بعتبرك زي هيثم بالظبط انت الي قت*لته .
ايمن بد*موع ند*م/الشي*طان ي عمي الش*يطان سيطر عليا في اللحظه دي وعما عنيا محستش بنفسي غير وانا بق*تله وبلبس الت*همه ل حياه .
صقر بغ*ضب شديد/اه ي ند*ل ي حقير .
مالك بجد*يه /اهدا ي صقر مرائتك خلاص بقت في حضنك كل حاجه عدت ي حبيبي .

ايمن بقو*ه وثبات /بس مش انا لوحدي فيه كمان سميه وذنوبه اشتركوا معايا في كل حاجه ولازم يتع*قبوا سميه سعيد لأنها متستحقش تكون ام اصلا هي مرات ابو حياه كانت دائما بتعذ*بها لحد ما دفعتها انها تشتغل في مكان قز*ر زي ده وذنوبه محمد صاحبتها الي كانت بتشتغل في نفس المكان وكانت عامله صاحبتها الي خا*يفه عليها وهي الي ساعدتنا أننا ناخدها دول الاتنين الاند*ال الي لازم يتح*سبوا وانا عارف مكانهم ي سياده القاضي .
القاضي بجد*يه /حكمت المحكمه ببراءه حياه السيد والقبض علي كلا من ايمن محمود وذنوبه محمد وسميه سعيد ..
ليسرع صقر وهو ياخذها بين أحضانه ليدور بيها بفرحه وسعاده وهو يقبلها بعشق واشتياق فاخيرا قد ظهر الحق وعادت الحياه الي صقرها  
**********************
في فيلا الجارحي …..
كانت السعاده تملا الإرجاء بعوده حياه فالجميع أصبح يحبها كثيرا .
تقي وهي تحتضنها بحنان/الف مبروك ي حبيبتي نورتي بيتنا .
حياه وهي تقبل يدها بحنان/ربنا يخليكي ليا يا امي.
مالك بابتسامه ساحره/الف مبروك ي مرات ابني .
حياه بابتسامه وحب/الله يبارك فيك ي زعيم ..

رنا بابتسامه ومرح /اهلا ي حياه انا رنا اخت صقر الهادئه العاقله في البيت ده .
ريهام بابتسامه/متصدقهاش ي حياه دي مشكله البيت ده انا ريهام بنت عم صقر وهبقا مرات يوسف اخوه أن شاء الله.
حياه بابتسامه وحب لتلك العائله الجميله/اهلا وسهلا والف مبروك .
صقر وهو يحمل حياه ويتجه بها لاعلي باشتياق /خلاص بقا كفايه سلامات علشان دي وحشاني اوي .
حياه بخجل شديد/صقر .
مالك بابتسامه/خالي بالك من حفيدي يالا فاهم .
صقر بابتسامه وغمزه /امرك ي كبير.
ليرن هاتف مالك ليرد لياتيه صوتها البا*كي بشده .
/الحق*ني ي أبيه .
مالك بر*عب /فيه ايه ي ريم مالك .
ريم بد*موع ور*عب/مهاب مغمي عليه مش عارفه اعمل تعال ي أبيه الله يخليك .
مالك بخو*ف شديد/خلاص ي حبيبتي متع*يطيش انا جايلك حالا.
********************.
في المستشفي ….
في الخارج ..
كانت تجلس ريم في احضان مالك بدمو*ع ليخرج الطبيب.
ريم بخو*ف ولهفه /خير ي دكتور طمني .
الدكتور بار*تباك ملحوظ ل زعيم /مفيش حاجه خالص ي مدام ريم ده تع*ب عادي من الإجهاد واضح أن سياده المقدم مش مريح نفسه .
ريم بدمو*ع /طب انا هدخل اطمن عليه .
الطبيب بجد*يه /كنت عايز اتكلم مع حضرتك ي مالك باشا يريت تتفضل في مكتبي .
في مكتب الطبيب ..
مالك بقل*ق با*لغ/خير ي دكتور فيه ايه.

الدكتور للا*سف /انا ا*سف ي مالك باشا بس مهاب عنده الايد*ز .
مالك بصد*مه /ايد*ز حضرتك بتقول ايه وده جاله منين .
الدكتور بجد*ية /المرض ده غالبا بيجي من العلاقات المحر*مه بيبقا واحده عندها المر*ض بتنقله والعكس ولما كشفنا أثبتنا أن استغفر الله العظيم المرض منقول عن طريق الز*نا أنا آسف ي مالك باشا .
مالك بحز*ن شديد وغ*يظ وتو*عد في ذات اللحظه /علي العموم ي دكتور شكرا ل حضرتك بس ياريت تعرف مستشفي متخصصه لعلاج المر*ض اللع*ين ده وفي سريه تامه من فضلك .
الدكتور بجد*ية /تحت امرك ..
*********************.
في غرفه مهاب ….
كان يسير مالك الي الداخل وهو يحمل غض*با شديدا ليخفيه أمام ريم ببراعه .
/ريم انزلي هاتلينا عصير فريش من تحت .
ريم /امرك ي أبيه .
مهاب بار*تباك شديد من نظرات خاله التي يعلمها جيدا .
/فيه ايه ي خالي مالك .
صف*عه قويه اخترقت وجهه جعلته ينظر إليه بصد*مه .
/طول عمري من ساعه ابوك ما ما*ت بعتبرك زي ولادي ومستحمل شخصيتك الي تقر*ف علشان خاطر اختي الي بعتبرها بنتي ساعدتك انك تتدخل كليه الشرطه رغم اني عارف انك متن*عفش ظابط اصلا واخرتها بعد ده كله كمان تز*ني انت ايه ي شيخ انت ايه .مهاب بصد*مه ور*عب /حضرتك بتقول ايه انا مش فاهم حاجه خالص.
مالك وهو ينظر إليه بغ*ضب /انت عندك الايد*ز ي سياده المقدم اتنقلك من علاقا*تك الو*سخه شوف بقا لو امك عرفت كده ايه الي هيحصل .
مهاب بدمو*ع وتو*سل وهو يقبل يده/ابوس ايدك ي خالي ابوس متفض*حنيش انا مش عايز حد يعرف حاجه والبنت دي انا هتجوزها .
مالك باستغراب /قصدك ايه مش فاهم .
مهاب بد*موع وند*م /انا معرفتش بنات غير رشا زميله رنا هي الوحيده الي حصلت بينا علا*قه وحامل مني وانا خلاص قررت أكفر عن ذ*نبي واتجوزها.

مالك بحد*ه ارعبته /تجهز نفسك بعد مانخرج من المستشفي أننا هنروح نطلب أيدها وتتجوزها فورا فاهم وبعدها هتسافروا انتوا الاتنين لندن علشان تتعالجوه من المر*ض اللع*ين ده وتتدعوا ربنا ليل نهار أنه يغفرلكم فاهم .
مهاب بدمو*ع وند*م /فاهم ي خالي ربنا يخليك ليا.
******************.
في فيلا الجارحي …
في جناح صقر وحياه …
صقر وهو يقبلها بعشق واشتياق /اخيرا ي روحي بقيت في حضني قدام الكل من غير مانخاف من حد .
حياه وهي تقبل يده بعشق /كله بفضلك بعد ربنا سبحانه وتعالى ي حبيبي انت الشمعه الي نورت حياتي بحبك ي صقر بحبك اوي .
صقر وهو يضع يده على بطنها بسعاده /ايه ي زعيم انت غيران علي امك ولا ايه عمال تفرك .
حياه بضحك /ههههه طبعا مش هيبقى حبيب أمه .
صقر بابتسامه حنونه/امه ملهاش غير حبيب واحد بس انا بحبك ي حياه بحبك اوي.
حياه وهي تجلس في أحضانه بعشق /وانا بعشقك ي اجمل راجل في الوجود بحبك ي صقر بحبك اوي .
*********************.
في الجامعه ….
كانت تجلس رنا وهي تتدون بعض الملفات ليجلس علي بجانبها ليتحدث بجراءه .
/بحبك .
رنا بصد*مه /بتقول ايه.
علي بغي*ظ شديد/قولتها وخلاص علي فكره وبقالي كتير عايز اقولها ومش عارف والحمد لله طلعت بحبك ي رنا بحبك اوي .
رنا بخ*بث و*مكر فهي أيضا تشعر بمشاعر من ناحيته /والمطلوب .
علي بابتسامه عاشقه /المطلوب انك توافقي علي القلب الغلبان ده الي مش عايز حاجه من الدنيا غير أنه يفضل جنبك رنا انتي الحلم الي طول عمري بتمنا يتحقق.
رنا هي تسير الي الخارج بسعاده ومرح /خلاص روح اطلبني من ابويا ي بشمهندس .
علي بفرحه لا توصف /ده انا اطلبك من الجن الازرق بحبك ي عسل انت .
**********************.
في المصحه ….
كان يجلس يوسف وهو يعلق بيده المحاليل التي تغذيه لكي يستطيع مقاومه خروج ذلك الس*م الل*عين لي*صعق وهو يرا مالك يسير الي الداخل .
يوسف بصد*مه وار*تباك /بابا .
مالك بابتسامه حنونه /ايوه بابا ي يوسف ايه فاكرني مش هعرف انت فين وبتعمل ايه .
مالك بابتسامه/انا ابوك ي يوسف ي عني انت اغلا حاجه عندي في الدنيا مش عايزك تحس بالخ*جل قدامي انا هفضل جنبك لحد مانعدي من الا*زمه دي علي خير انا عارف أنه غصبن عنك .
يوسف باستغراب /حضرتك عرفت منين .
مالك بغرور وثقه وهو يقدم إليه الهاتف ليقرأ يوسف بصد*مه ذلك الخبر المكتوب .
القب*ض علي لاعب كرة القدم حازم مهران بت*همه التعا*طي والا*تجار بالمخ*درات .
يوسف بصد*مه /حضرتك الي بلغ*ت عنه مش كده .
الزعيم بغرور وثقه/امال كنت عايزني اعرف أنه عمل فيك كده واسكت وبعدين جهز نفسك بقا علشان نعملك فرحك مع اخواتك انا متاكد ان كل ده هيعدي .
يوسف وهو يحتضنه بدمو*ع /ربنا يخليك ليا ي بابا .
google-playkhamsatmostaqltradent