Ads by Google X

رواية حياة صقر الفصل الثاني عشر و الاخير 12 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

    رواية حياة صقر كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حياة صقر الفصل الثاني عشر و الاخير 12

بعد مرور شهرين …
من امام المصحه ..
كان يمسك يوسف يد ريهام بسعاده كبيره فقد أتم الله شفائه من ذلك السم اللعين .
ريهام بعشق وسعاده /الف حمد لله على السلامه ي حبيبي .
يوسف وهو يقبل يدها بعشق /ربنا يخليكي يا روحي انا عمري مهنيا وقفتك جنبي ربنا يخليكي ليا .
ريهام بعشق /حبيبي انت مش بس حبيبي لا انت بتجري في دمي بعشقك ي يوسف بعشقك .
يوسف بابتسامه/وانا بعشقك ي نور عيني.
********************.
في لندن …
في الفندق …..
كانت تقف رشا وهي تعد الشنط للرجوع الي القاهره بعدما انعم عليهم ربنا بالشفاء من ذلك المرض .
مهاب بارتياح وسعاده/مش قادر اصدق أننا خفينا خلاص وهنرجع مصر ي رشا .
رشا بابتسامه وسعاده/الحمد لله ي حبيبي ربنا كرمنا ووقف معانا .
مهاب وهو يقبل يدها بحنان/مسمحاني ي رشا .
رشا بعشق /احنا الاتنين غلطنا ي مهاب وتوبنا لربنا وبندعي ربنا أنه يغفرلنا ويسامحنا انا بعشقك ي مهاب وربنا الي يعلم .
مهاب وهو يحتضنها بحنان/ربنا يخليكي ليا ي رشا اوعدك اني هعوضك عن كل الي سببتهولك .
رشا بقلق بالغ/مهاب انت لسه بتحب رنا .
مهاب بابتسامه وهو يضع يده على بطنها المتتفخه /رنا كانت ماضي لكن انتي والمفعوص الصغير ده كل حياتي الجايه ي رشا .
رشا وهي تقبل يده بعشق/ربنا يخليك ليا ي حبيبي.
******************.
في فيلا الجارحي …
في جناح الصقر وحياته ….
صقر بضحكه ساحره/هههههه هتفضلي واقفه قدام المرايا كده والله قمر .
حياه بغيظ شديد وهي تمسك بذلك الفستان /والنبي اسكت يا صقر انت عايزني البس الفستان ده ببطني المنفوخه دي ي شيخ خالي عندك دم فرح ايه الي نعمله ببطني دي.
صقر وهو يحتضنها بعشق/اقسم بالله قمر منور وبعدين مالناس كلها عرفنا ي روحي وبعدين انا لازم اعملك فرح ي حبيتي.

حياه بعشق /انت فرحتي ي صقر انت الامان الي بغرق جواه انت الدفاء والحنان والحب وكل حاجه بعشقك ي صقر بعشقك .
صقر وهو يحتضنها بعشق/وانا بعشقك ي نور عيني ي ام الغالي .
*********************.
في تلك الليله المنتظره.
كانت فيلا الجارحي تسطع بها الانوار الامعه والألوان الزاهية فكانت مهئيه باجمل شكل لاستقبال العشاق .
 .
صقر وهو يحتضن حياه بسعاده /زي القمر ي روحي .
حياه بعشق /قمر علشان جانبك ي حبيبي ي مالك روحي بحبك ي صقر بحبك اوي.
صقر وهو يقبل رأسها بعشق /وانا اكتر ي نور عيني تعالي ترقص بقا مع العرسان ي احلا عروسه في الدنيا .
حياه بضحك /ههههه عروسه ايه بس بالبلونه دي .
صقر بمرح /عروسه المولد ههههه.
حياه بضحك /ههههه.

علي وهو يحتضن رنا ويرقصون علي الموسيقي الهادئه.
علي بعشق /مش مصدق انك في حضني يااه ي رنا كان حلم بعيد اوي .
رنا بابتسامه عاشقه /وخلاص اتحقق ي حبيبي وبقيت مرائتك ي علي بحبك ي علي بحبك اوي.
علي وهو يقبل يدها بعشق/وانا بعشقك ي نور عيني وهفضل عايش عمري كله افكر ازي اسعدك وبس .
علي الجانب الآخر….
كان يقف ادم وهو يرحب بالضيوف ليقترب منه يوسف بابتسامه.
/شكرا ي عمي .
ادم بابتسامه/علي ايه ي عريس .
يوسف بابتسامه/انت برغم الي حصل ممنعتش ريهام تكون جنبي ولا عطلت جوازنا .
ادم بابتسامه/انت بتقول ايه ي يوسف ده انت ابني ولاد مالك ولادي وحته من روحي وانا عمري مكنت هلاقي ل ريهام احسن منك .
يوسف وهو يحتضنه بسعاده/ربنا يخليك ليا ي عمي وانا اوعدك اني هشيلها في عنيا .
ادم بحب/ربنا يوفقك ي حبيبي .
رشا وهي ترقص في احضان مهاب /الفرح ده احلا من فرحنا بكتير ي مهاب .
مهاب بابتسامه/فرحنا كنا في حاله ميعلم بها إلا ربنا والحمد لله عدينا كل حاجه وربنا كرمنا .
رشا بابتسامه /عندك حق ي مهاب ربنا كريم اوي برغم الغلط الي وقعنا فيه ربنا وقف معانا وكرمنا الحمد لله.
علي الجانب الآخر.
كان يجلس مالك وتقي .
حياه وهي تجلس بتعب شديد/اه تعبت .
تقي بابتسامه/كفاياكي رقص كده علشان الي فبطنك .
حياه بابتسامه/قويلي ل صقر ابنك .
صقر بابتسامه/دلوقتي بقا ابنها ماشي ي حياتي .
سالي صديقه رنا وهي تقبل مالك بابتسامه/الف مبروك ي لوكا ل رنا مبروك ي طنط .
تقي بغيظ شديد/واشمعنا انا ي اختي الي طنط وهو لوكا شيفاني ماشيه بالعكاز وبعدين احترم فرق السن الي بينك وبينه .
سالي بابتسامه /لا ي طنط متقوليش كده علي لوكا ده اصغر من ولاده ده موزز لولا أن ابو صاحبتي كنت اتجوزته ومسبتوش ابدا .
مالك وهو يكتم ضحكاته بصعوبه علي مظهر تقي /شكرا ي حبيبتي .
تقي وهي تخلع جزمتها بغيظ شديد/وانا والله لولا أن بنت ناس كنت اديتك بالجزمه دلوقتي .
ليسرع صقر ومالك وهم يمسكوها بضحك شديد.
مالك بضحك/اجري ي سالي .
تقي بغيظ شديد/سبني عليها ال طنط ال ده هي الي طنط .
مالك بابتسامه وهمس عاشق /ايه ي وحش هو انا يملأ عيني غيرك انت ي عسل .
تقي بعشق لذلك الرجل الفريد من نوعه/وانا كمان والله ميملاش عيني غيرك انت ي زعيم .
وبالفعل انتهت الليله واجتمع جميع العشاق سويا .
(حياه وصقر يوسف وريهام رنا و علي مهاب ورش 
وبالفعل قد سافروا إلى السعوديه لأداء العمره وبدايه حياه جديده مبنيه علي طاعه الله ورسوله …
في الاداره .
اعتزر ذيدان كثيرا ل صقر وأصبح يعتبره تلميذه وأصبح مهاب أيضا شخصا آخر كل مهمه هو وعمله وأصبح يعيش هو ورشا حياه سعيده .
اما يوسف قد عاد مره آخره للتدريبات ورحب به المدرب كثيرا وأصبح احسن مما كان وكل ذلك بفضل الله ثم عشقه ريهام .
أما علي ورنا فكانوا يعيشون حياه مليئه بالحب والعشق .
اما حياه فقد صمم صقر أن تكمل تعليمها فأصبحت شعله نشاط وحماس وتنتظر ابنها بفارغ الصبر.
******************.
بعد مرور 8سنوات ..
كان يسرع مالك الصغير بضحك الي الاسفل وكان يسرع وراءه يوسف بغيظ فذلك المشهد يتكرر كل يوم .
مالك بضحك /ههههه الحقني ي جدو عمي هيضربني .
يوسف بغيظ شديد/وانت فاكرني هسيبك ي ابن صقر ده انا هعلقك بقا ادخل اليك بتبوس شذي وقال ايه عينيها مطروفه ده انا هنفخك بتصيع عليا يالا ده انا اصيع من ابوك .
الزعيم بضحك /ههههه ولا تقدر تعمله حاجه.
مالك بطفوله /الله مش بنت عمي ولما تكبر هتبقا مرائتي .
ادم بضحك /ههههه إن ربك بالمرصاد فاكر الي كنت بتعمله فيا قابل بقا .
الزعيم وهو يحتضنه بحب شديد /خلاص بقا ي يوسف قالك هيصلح غلطته ويتجوزها .
يوسف بغيظ /مش هيحصل وحياه ابوك وامك ي مالك مش هيحصل .
صقر وهو يحتضن حياه/ايه موال كل يوم .
يوسف بغيظ شديد/لم ابنك بدل ماتصرف معاه ده مش عاتق حد لا بنتي ولا بنت رنا ولا بنت مهاب .
مالك بطفوله /مانا هتجوزهم كلهم .
الزعيم بضحك /ههههه اه ي قادر هتتجوز تلاته .
مالك بمرح /لا ي جدو هعمل زي مسلسل الزوجه الرابعه اتجوزهم هما التلاته واغير في الرابعه واعيش كده مالك زماني .
ليسرعوا جميعا في الضحك بشده علي ذلك الطفل الغير طبيعي بالفعل فهو مفيد الزعيم ….
تمت بحمد الله
 رواية حياة صقر الفصل الثاني عشر و الاخير 12 - بقلم رنا احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent