رواية حضرة المدير الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار

الصفحة الرئيسية
 رواية حضرة المدير الفصل الثالث بقلم سولييه نصار

  رواية حضرة المدير الفصل الثالث

 -ايه اللي انتي بتعمليه ده يا مج*نونة !!!
قالها بصدمة وهو بيبصلي ...كان مصدوم ومش مستوعب اللي قولته  وعملته ولا انا والله كنت مستوعبة ...كنت حاسة اني هب*لت وعملت حاجات هبلة  وقولت كلام اهب*ل زي عادتي ....
ضحكت وقولت:
-بهزر معاك ....
وبعدين صدرتله الوش الخشب وقولت:
-وانا اصلا مش عايزة اتجوزك ...أنا هتجوز واحد وسيم عيون زرقا انت عيونك رمادي متنفعنيش ...
- أنا مش هتجوزك حقيقي دي لعبة ...
-ايه لعبة؟!!
قولتها بخيبة أمل ...يعني مقدرتش أشقط المدير ...هز هو رأسه وقال:
-تعرفي ألهام اللي جات هنا ؟!
-تقصد البنت اللي شبه سلاكة الاسنان ...
-بطلي تن*مر يخربيتك هتخلفي فيران من كتر تن*مرك ده ..
قالها بغضب ...هزيت كتفي وقولت:
-اسفة يا مدير ...
شاور علي الكرسي وقال:
-اقعدي عشان افهمك كل حاجة....
قعدت وانا مستنية يفهمني الموضوع ...
اتنهد وقعد وقال:
-الهام تبقي قريبتي ابويا وأبوها واحنا صغيرين قالوا هيجوزونا لبعض وانا لما كبرت شوفتها مجرد اخت بس هي مش قادرة تشيل الفكرة دي من دماغها ولازقت فيا وانا قفلت منها فأنتي عليكي ايه انك تعملي انك خطيبتي كدب يعني ...
-وليه كدب يا فقري ما تتجوزني وتخلص أمة لا اله الله عرفت اني بحبك وانت تو*ر ولا بتفهم ..
قولتها بصوت واطي فرد وقال:
-بتقولي حاجة يا نسرين ...
-لا يا مدير مبقولش...
اتنهدت وقولت:
-بصراحة يا مدير ده طلب صعب ...خصوصا أن ليا معجبين وانت كده هتوقف حالي ..
-معجبين
-اه طبعا معجبين وبيجروا ورايا عشان يتجوزوني بس رغم كده هض*حي وابقي خطيبتك كد*ب يعني ...بس طبعا ليا طلباتي ...
-اطلبي يا اختي ...
قربت وانا بقول :
-عايزة الف جنية زيادة علي مرتبي ..
-نعم يا اختي !!!
-انت هتردحلي يا آسر ...
حط أيده علي قلبه وقال:
-آسر حاف ...
-اومال بالجبنة يعني ...
خبط علي الترابيزة وقال :
-انا المدير بتاعك يا هانم
-كنت المدير ...انت دلوقتي خطيبي ...وهتبقي قرة عيني ولازم استفاد من الموقف أيوة والا والله اقول لأستاذة الهام كل حاجة ...
-انتي يا بت بتب*تزيني ..
-ايوة
قولتها من غير كسوف وكملت :
-ركز معايا بقا ...أنا هخلصك من البنت دي وانت تزودلي ألف بس
اتنهد وقال:
-تم خلاص فيه حاجة تاني ساعدتك ...
-اه تجيبلي دبدوب كبير ويكون اطول مني ...
-هو أنا بتكلم من بنت اختي يا نسرين متجننيش امي ...
-يا مدير أنا هخلصك منها ... صدقني ملكش غيري ...
اتنهد بغيظ وقال:
-حاجة تاني ...
-لا خلاص كده
اتنهد وقال :
-تمام كده بكرة هاخدك واعرفك علي اهلي بإذن الله ...وهنعمل خطوبة مؤقتا فترة كبيرة كده عشان تحل عني ...
-تمام ...
ابتسم ليا ابتسامته كانت حلوة اووي وقال:
-مش عارفة اشكرك ازاي ...
-اتجوزني ويبقي كتر خيرك ..
قولتها بصوت واطي فقال:
-بتمرطمي تقولي ايه ؟!!
ز*عق فرديت بسرعة :
-بقول ولا يهمك يا مدير احنا اخوات ...يالا عايز حاجة أنا همشي دلوقتي ...
....
طلعت من مكتبه وانا ماشية كأني طايرة...ياااه هتخطبله ونرقص سلو ...
وقفتني وسام وقالت:
-ايه اعترفتيله
-لا ...بس هنتجوز...
-نعم
صرخت وسام بصدمة ...
......
بالليل ...
كنت قاعدة في الصالة لوحدي امي راحت زيارة لقرايبنا وانا كنت بتدرب ازاي هقولها علي الكار*ثة اللي عملتها ...والله شفقانة علي الست دي كل يوم اجيب في أيدي كار*ثة من برة واصدمها ... خايفة تحصلها حاجة بسببي ...
-ماما أنا كبرت دلوقتي قربت أتم التلاتين وان الاوان ...لا. ..لا
كنت بتمرن قدام مرايا الصالة علي اللي هقوله بس أول محاولة محستهاش نافعة ...اخدت نفس وقولت:
-ماما أنا هتجوز....لا لا لاحسن تجيلها جل*طة لا قدر الله ...
غمضت عيني وانا بقول بصوت عالي :
-ماما انا اتجوزت المدير بتاعي وجبتلكم العا*ر!!
فجأة فتحت عيني ولقيت امي واخواتي الولاد واقفين عند باب الشقة بيبصولي بصدمة ...
-يا مرك يا نسرين!!!!!

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

رواية حضرة المدير الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent