رواية رهن حمايته الفصل السادس والعشرون 26 بقلم روجينا جمال

الصفحة الرئيسية

         رواية رهن حمايته الفصل السادس والعشرون بقلم روجينا جمال

رواية رهن حمايته الفصل السادس والعشرون

في قسم الشرطة
شاكر : أنا لايمكن اتنازل على حقي دول بهدلوا وشي.. حتى شوف سعادتك
الضابط: دول خلوا  وشك شوارع... أحم ما تقلقش يا شاكر بيه حقك هيجي هيجي
هاشم ورحيم كل واحد فيهم قاعد على كرسي ومريح خالص وقاسم واقف جنب هاشم وجلال وقاف جنب رحيم.. وثريا وكرمة قاعدين على كنبه بعيدة شوية  وشاكر وعمار ابنه وحياة وقفين قريب من مكتب الضابط
ثريا قامت وراحت ناحية الضابط
ثريا : يا فندم مش أولادي هما ألي غلطانين 
الضابط: أمال مين 
ثريا : حضرتك الحيو.. ان ده (شاورت على شاكر) هو ألي أستفذهم 
شاكر : سامع حضرتك أهي بتشتمني أهي.. اثبت عندك الكلام ده حضرتك
الضابط  : أهدى يا شاكر بيه حقك هيجي هيجي.. (وبص على ثريا واتكلم بسخرية) وانا المفروض  أطلعهم براءة صح 
ثريا :صح 
الضابط : روحي اقفى مكانك يا متهمة
جريت ثريا ولزقت في كرمة وكانوا خايفين 
ثريا : أنا خايفة 
كرمة : وأنا كمان 
قام هاشم وقرب من الضابط 
هاشم :أنت بتزعق في مراتي 
الضابط :نعم 
هاشم :أنت بتزعق في مراتي 
الضابط : أه بزعق في مراتك
هاشم :طب وانت أد الكلام ده 
الضابط : أنت ناسي أني الظابط هنا 
هاشم(بتحزير) : تؤتؤ... أوعى ترفع صوتك.. علشان بزعل وزعلي وحش
الضابط :أنت أتجننت 
هاشم : لا كدا الحساب تقل (وجه يضر*ب الظابط.. رحيم مسكه) 
رحيم : مش وقته.. (بص للضابط) رد على التليفون 
وفعلا رن التليفون في لحظتها.. مكشوف عنه الحجاب رحيم ده😂😂
الضابط : ألو
........... :..
الضابط : حاضر حاضر يا فندم
وقفل الضابط الموبايل وبص لشاكر 
الضابط : أسف يا شاكر بيه مش هقدر أعملهم حاجه 
شاكر : أزاي.. دول مجرمين 
قاسم : لا ده أنا  ساكتلك من الصبح بقى 
رحيم : قاااسم.. شاكر بيه أحنا بنكرر طلبنا تاني.. أحنا بنطلب ايد بنت حضرتك لأخويا 
شاكر (بص الناحية التانية) : أنا مش موافق 
حياة (برجاء) : بابا 
شاكر : أخرسي إنتي 
جلال كان زعلان جدا وبص بصة أخيرة لحياة 
جلال : أقدر أنصرف أنا يا حضرة الظابط 
الظابط : تقدروا تمشوا كلكم 
جلال مشي بسرعة وكان بيمسح دموعه ألي اتجمعت في عينيه وقاسم لما شافه بالحالة دي جرى وراه
رحيم وكرمة ركبوا عربية 
وهاشم وثريا في عربية تانية 
___________________ رهن  حمايته _________________
في عربية رحيم 
كرمة : أنت رفضت عمار ليه 
رحيم : نعم 
كرمة : رفضته ليه يا بابا 
رحيم : وأنتي تعرفي عمار من فين انشاء الله 
كرمة : معرفوش.. بس ده شكله جنتل كدا وقمر في نفسه 
رحيم : أه قمر.. وايه كمان 
كرمة(بكثوف) : بصراحة يا بابا أنا كنت موافقة عليه 
رحيم : والله 
كرمة : أه يا بابا 
رحيم : تحبي نرجع نطمن عليه 
كرمة : ياريت يا بابا ده أنت خرشمته خالص ووشه باظ خالص 
رحيم : أخص عليا أزاي أعمل كدا ده أنا متوحش أوي  
كرمة : بابا 
رحيم : نعم يا روح بابا 
كرمة : ممكن أروح بكرا أطمن على عمار 
رحيم : طبعاً يا بابا ده واجب 
كرمة (بفرحة) : بجد 
رحيم : أمال هو أنا عندي كام كرمة 
كرمة : ربنا يخليك ليا يا بابا 
رحيم(بيحاول يكتم غيظه) : من ناحية أنه هيخليني فهو هيخليني بس الصبر
__________________ رهن حمايته __________________
......في العربية التانية 
هاشم: مالك
ثريا : مافيش
هاشم : زعلانه على جلال مش كدا
ثريا بصت ناحية الشباك وعينيها دمعت 
هاشم مسك وشها وحوله نحيته
هاشم : بصيلي يا ثريا.. انتي بتبكي
ثريا : أول مره في حياتي اشوف جلال زعلان على حاجه
هاشم : أصعب حاجه على الأنسان أنه يفترق عن ألي بيحبه
ثريا : هاشم
هاشم : قلب هاشم من
ثريا : بوظت  جوازته ليه
هاشم : أن قولتلك أنه مهانش عليا أشوف شاكر بيبيع ويشتري فيه هتصدقيني
بصت ثريا الناحية التانية لأن عارف انه صادق بس هي معندهاش رد
هاشم : بصيلي يا ثريا
ثريا : يا هاشم ماهو..
هاشم : هجوزهالوا
ثريا (بفرحة) : أيه 
هاشم :هجوزهالوا.. وحيات عيونك دول ألي دوبوني فيهم دوب دول هجوزهالوا.. وهنتجوز انا وانتي كمان معاهم(وغمزلها) 
ثريا (بكثوف) : هاشم 
هاشم : قلب هاشم 
ثريا : عيب 
هاشم : وربنا أسمع منك أسمي تاني.. وبدل ما نروح البيت هنروح عند المأذون 
ثريا : ههههههههههههه 
هاشم :مادام ضحك يبقى مال 😉😉
_________________ رهن حمايته ____________________
بعد ما خرج جلال من قسم الشرطة مشي في الطريق لحد ماوصل في مكان هادي قدام النيل وقاسم جه وراه
جلال : أيه ألي جابك
قاسم (بتردد) :مهانش عليا.. أحم قصدي لقيتك جاي هنا فجيت وراك
جلال(بغضب ممزوج بآلم) : أييه مش قادر تقول ماهونتش عليا أسيبك لوحدك
قاسم : لا مش كدا بس..
جلال : عارف ماعندكش كلام تقوله
قاسم : ماهو
جلال(بزعيق ودموع) : بس بقى (ومسك قاسم من هدومه).. تصدق أني مش طايق أشوفك قدامي.. مش طايق اسمع صوتك.. من قسوتك وجبروتك هونت عليك لحد مكسرتلي  قلبي.. أول ما جتلك الفرصة أنك تهدني أستغلتها على طول.. الظاهر أن عداوتك مش مع رحيم بس دي مع الكل.. ليه يا قاااسم ليييه.. أنت عارف أني بحبها بوظت الجوااازة ليه.. أنت عارف أني روحي فيهاا ومش عاوووز من الدنيا غيرها تقف في طريقة سعادتي ليه 
قاسم كان مصدوم من كلام جلال حتى الدموع اتجمعت في عينه 
قاسم : أنا 
جلال : أنت لع*نه 
قاسم : أيه 
جلال : لع*نه.. أنت لع*نه بتصيب كل ألي يقرب منك.. كل ألي  يقرب منك بيتأذي.. كل ألي بيحبك بيمووووت.. أه بيمووووت.. مريم الله يرحمها ما*تت بسببك أنت.. أنت السبب في مو*تها أنت السبب في حز*نها.. أنت أنسان تعيس وحقود مابتحبش تشوف حد مبسوط وفرحان زي ما أنت حزين لازم تخلي الكل زيك  عااارف أنا لو منها كنت كرهتتتك عااارف يعني أيه كرهتتتك.. أنت لع*نه يا قاااسم لع*نه بتضر كل الحواليها زي الفيرس لما ينتشر.. أنا كر*هتك يا قاااااسم.. ليه تعمل فيا كدا ليه أنا عملت أيه 
قاسم ماقدرش يتحمل أكتر من كدا ودموعه نزلت وقلبه كان واجعه قوي ونزل أيد جلال عنه ومشي وسابه
_______________  رهن حمايته _________________ 
..........وصل رحيم وهاشم وثريا وكرمة الفيلا
ثريا : روح شوف اخوك يا رحيم
رحيم : سيبيه هو هيرتاح لوحده وطلع فوق وسحب كرمة معاه
هاشم : عارفه
ثريا : ايه
هاشم : البيت ده عاوز يتظبط
ثريا: عيالي بيضيعوا يا هاشم
هاشم : لا يا حبيبتي ماتقوليش كدا.. هما ضاعوا اصلا
ثريا :🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
...........
رحيم : أدخلي يا كرمة
كرمة : بابا (واتعلقت في رقبته)
رحيم :نعم
كرمة : هو أحنا هنزور عمار أمتى
رحيم : حالا
كرمة : بجد
رحيم : أمال (وسحب حزامه)
كرمة : أنت هتعمل ايه
رحيم :هرقدك في نفس المستشفى الي رقد فيها وبكدا هتشوفيه يا روحي
وهوبااا اا


يتبع الفصل السابع  والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent