رواية رهن حمايته الفصل السابع والعشرون 27 بقلم روجينا جمال

الصفحة الرئيسية

          رواية رهن حمايته الفصل السابع والعشرون بقلم روجينا جمال

رواية رهن حمايته الفصل السابع  والعشرون

رحيم : ألو
............. :..
رحيم(بقلق) : أمتى حصل ده
.............. :..
رحيم :أقفل أقفل أنا جاي
ثريا : حصل ايه
رحيم : قاسم محب*وس في القسم
ثريا : ليه حصل أيه.. آكيد ابني معملش حاجه
رحيم : أه معملش حاجه
ثريا : شوفت ابني برئ أهو
رحيم : لا هو يادوب دخل واحد المستشفى وهو في غيبوبة حاليا
ثريا : أيه😳😳
دخل جلال الفيلا في الوقت ده
جلال : مالكم واقفين كدا
ثريا : أخوك أتح*بس
جلال : عارف
ثريا : ولما أنت عارف مارحتش وراه  ليه
جلال : مايروح في دا*هية ماليش دعوة بيه
رحيم : جلاااااااال
جلال : جلال زهق وطهق وبقي قرفان من عيشته.. ف بالله عليكم ماحدش ليه دعوة بيا
رحيم : يلا بينا
هاشم : أستنى أنا جاي معاك 
جلال : خد خد رئيس العصابة معاك علشان تخربوها تاني 
هاشم (بتحزير) : هعمل نفسي ماسمعتش يا جلال.. يلا يا رحيم 
________________رهن حمايته ___________________
في القسم 
الضابط: أنت ضر*بت الراجل فعلا 
قاسم : أه 
المحامي : قصده يا فندم انه مكانش يقصد 
قاسم : لا كنت أقصد 
الضابط : على ما أعتقد أن موكلك معترف 
قاسم :أه معترف 
الضابط : علاقتك بالمجني عليه أيه 
قاسم : كان صاحبي 
الضابط : كان صاحبك أه... وضر*بته ليه 
قاسم :غلط وجاب سيرة ميراتي على لسانه 
المحامي (بصوت خافت) : الله يخر*ب بيتك هتودي نفسك في داهية 
الضابط :تقوم تعمل فيه ده كله 
قاسم : واقت*له كمان 
دخل في الوقت ده رحيم 
الضابط : أنت مين وازاي تدخل كدا 
رحيم : أنا رحيم محامي وحاضر عن المتهم 
المحامي : كنت فين ده كله أخوك هيودي نفسه في داهية 
الضبط : أهلا يا رحيم بيه أتفضل 
رحيم : لا يا باشا أنا جاي أخد قاسم ونمشي على طول
الضابط: طول عمري اسمع عنك وبصراحة كان نفسي اشوفك.. وأعرف أن عمرك ماخسرت قضية .. بس شكلها دي أول  مرة تخسر يا رحيم 
رحيم :هههههههههه.. أنت قولت عمري ماخسرت .. أتفضل حضرتك (وأدى للضابط شوية ورق) 
الضابط :هههههه..لو كنت فاكر أنك لما تجبلي شهادة معاملة خاصة يبقى كدا هطلعه براءة 
رحيم : بزمتك هو الي واقف قدامك ده باين عليه انه محتاج معامله خاصة... دي شهادة من النادي الي كان بيلعب فيه.. والي بيأكد أنهم كانوا بيلعبوا ماتش عادي... والأصابات دي بتبقى ناتجة عادي عن اللعب وبالذات لما يكون الخصمين أقوى من بعض 
الضابط : بس قاسم مقالش كدا 
رحيم : قال انه عمل فيه كدا علشان جاب سيرة مراته 
الضابط :😳😳
رحيم :ههههههههههههه... ماتستغربش يا فندم أنا رحيم مش أي حد.. المهم هو فعلا ده حصل.. أثناء اللعب حاول خصمه أنه يضغط عليه بالكلام علشان يشتته ويخسر.. وعلشان الأتنين أصحاب جامد فخصمه عارف ان قاسم مابيحبش حد يجيب سيرة مراته الله يرحمها.. والكلام ده مش كلامي انا ده كلام المجني عليه الي أتأكد في المحضر بعد ما فاق 
الضابط : هو فاق 
رحيم : أه فاق.. وأتاخدت أقواله كمان.. وعندك صورة من محضر أقواله 
الضابط : أنت فعلا مافيش منك اتنين يا رحيم... اكتب عندك يا يبني.. تم أخلاء سبيل المتهم بضمان محل أقامته 
خرج الكل من عند الضابط وقاسم كان بيعدل هدومه المبهدله 
رحيم : كنت عاوز تت**حبس ليه 
قاسم : أنت عرفت 
رحيم : أه عرفت انك ضربت صاحبك بعد ما قالك ألي خلقها ماخلقش غيرها أتجوز.. دي كانت خدامه عندكم حتى... لتكون فاكر الشويتين ألي عملتهم جوه دول بصحيح.. لحسن الحظ وصلت قبل الضابط الي هياخد أقوال صاحبك وخليته يغير أقواله بعد ما أخد نص مليون جنيه 
قاسم : حيو**ان.. طول عمره كل**ب فلوس 
رحيم: قااااااااااااسم.. وربي غلطة كمان و.. 
قاسم : هتقتلني 
رحيم : مش بعيد.. ومشي وسابه 
هاشم (ضربه على كتفه) : بس أيه ده خرشمت الراجل خالص يا جدع 
قاسم : أيه رأيك عجبتك 
هاشم : طبعا راجل يا بني 
قاسم : هههههههههههه.. وربنا أنت عسل 
هاشم : أنا مع الحق.. أوعى في يوم حد يتعدى على حرمتك وتسكتله 
قاسم : هو أنت من الصعيد 
هاشم : أه بس عشت هنا من زمان 
قاسم : أه قولتلي... بس الواد ده لازم يتربى أكتر
هاشم : لا كفياه دلوقتي خليه لما يخف.. وأنا هعلمك تضر*ب فين..تضر*ب من غير ماتعلم فيه 
قاسم : طب بينا على النادي 
هاشم : أنت لسه فيك نفس 
قاسم :عيب عليك 
رحيم : أيه هتفضلوا تتكلموا كتير يلا بينا 
هاشم : جايين وراك ياباشا.. وانت يلا مافالحش غير في ضرب الناس قدامي يا حيو*ان 
قاسم :ههههههههههههه 
رحيم كان بعيد فمسمعش الحوار الي حصل 😂
وصلوا كلهم الفيلا
أول ما وصلوا استلقاهم جلال الي مكانش طايق قاسم 
جلال : يا ترا جناب الدكتور المره دي كان محبو*س في جريمة قتل ولا سرقة 
قاسم :تؤتؤ.. تحر*ش
ثريا : أيه 😳😳
جلال : يعني هتتوقعي ايه من ألي زيه 
ثريا : الكلام ده بجد يا قاسم 
قاسم : وماله مش عيب 
ثريا ضر*بته وكانت أول مره تضرب حد من أولادها وده ألي خلى الكل يتصدم.. وقاسم حط أيده على وشه مكان القلم 
هاشم : يا ثريا.. قاسم بيهزر عمره مايعمل حاجه زي كدا 
ثريا (بغضب) : أخرس أنت.. أنا السبب أنا ألي دلعتهم.. وقولت دول أتحرموا من باباهم بلاش أقسى أنا عليهم بس الظاهر أني دلعتهم زيادة عن اللزوم.. رحيم بيه ألي عملي نفسه حويط أوي.. على أد  ماهو محامي شاطر على أد ماهو غب*ي معرفش يكسب حب أخواته وراح جري ورا عيلة صغيرة فاكر أنها هتحبه وتتقبل جوازها منه... قاسم أفندي الدكتور الكبير المعروف ألي نسي نفسه وراح حب خدامه عنده ولا فوق ده كله راح أتجوزها وأهو بعد مو*تها ساب كل حاجه وبقي كيفه في البارات كل يوم 
قاسم(كان متعصب جدا من كلام ثريا وعينه أحمرت) : ثريااااااااا
ثريا(بصوت عالي) : أخرس بدل ما القلم تاخده تاني.. ولا جلال 
جلال : ماله جلال طول عمره في حاله وحال نفسه 
ثريا : لا راجل يلا راجل أوي فعلا.. زعلان من أخوك أنه فركش جوازتك من الهانم بتاعتك صح.. لا رااجل أوي حضرتك.. فعلا ربيت صح.. ربيت تلات رجالة مافيهمش واحد بيحترمني ولا يسمع كلمتي.. ربيت تلات رجالة كل واحد فيهم فاكر انه عدوته واني بحب اخوه أكتر منه.. أمشوا من وشي مش عاوزه أشوف وش حد فيكم قدامي.. أمشوووووا
وقعدت على أقرب كرسي وانهارت وفضلت تبكي كلهم سابوها ماعدا هاشم ألي قرب منه وطبطب عليها 
ثريا : تعبت يا هاشم تعبت 
هاشم : وأنا جنبك أهو علشان أشيل عنك شوية 
ثريا : فات الأوان 
هاشم : طول ما انا لسه فيَّ نفس لسه مفاتش يا ثريا (واخدها في حضنه وكان ضممها جامد وكأنها بنته
___________________رهن حمايته __________________
رحيم كان رابط كرمة في السرير
كرمة : أووووف
رحيم قعد على السرير وكان بيقلع الشوزة بتاعته
رحيم : مالك
كرمة : أنت رابطني ليه
رحيم : علشان أنتي مش بتسمعي الكلام
كرمة :ما أنت قولتلي هنروح نزوره
رحيم : تقومي ترني عليه وتقوليله هناجي نشوفك بالليل انا وبابا صح
كرمة : أه
رحيم :جاتك أوه
كرمة (بدلع) : بابا
رحيم : أخلصي عاوزة أيه
كرمة : فكني بليز
رحيم : لا
كرمة : أنا جعانه
نفخ رحيم بضيق وراح يفكها ولقيها فاكه نفسها اصلا
رحيم : يابت ال..
كرمة :😁😁
رحيم : يعني بتضحكي عليا
كرمة : أه
رحيم : طب وربنا ما أنا سايبك
جريت كرمة ونزلت تحت... ورحيم جرى وراها وأتصدم لما شاف هاشم وثريا وهما....

يتبع الفصل الثامن والعشرون اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent