رواية رهن حمايته الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم روجينا جمال

الصفحة الرئيسية

        رواية رهن حمايته الفصل الثالث والعشرون بقلم روجينا جمال


رواية رهن حمايته الفصل الثالث والعشرون

نزل رحيم لقي هاشم ماسك ثريا من قفا**ها
رحيم :في أيه 
ثريا : الحيو**ان ده بيتأمر عليا 
هاشم : حيو*، ان في عينك.. ده أنا هطلع عينك 
رحيم : أنت بتعمل ايه نزل ايدك عنها
هاشم : لو سمحت ماتحشرش نفسك بين واحد ومراته 
قاسم :مراته.. ليكون فاكر نفسك جوزها بجد 
هاشم : أه جوزها طول ما كرمة تعبانه انا جوزها
ثريا : أيه أنت هتكدب الكدبة وتصدقها 
هاشم :بت أنتي أخرسي خالص
دخلت كرمة ألي كانت جايا من برا
رحيم (بغضب) : كنتي فين
كرمة : أنا أنا...
هاشم (بسرعة) : كانت بتشم هواء برا
كرمة : أه أه أنت صح أنا كنت بشم هواء برا
رحيم مكانش مصدق كلامها وقرب منها
رحيم :متأكدة
كرمة :أه أه
هاشم حاول يلم الموضوع وأتكلم بسرعة قبل ما رحيم يكشف كرمة 
هاشم : على جستي تلبسي الفستان ده ياثريا
رحيم :😡😡😡😡
طبعا هاشم كان بيستغل الموقف ومحدش قادر يتكلم 
(أصل أنا نسيت أقولكم مش كرمة حالتها متآخرة ياحبة عيني وماينفعش يقولولها معلومة وبعد كدا يقولوا عكسها يعني بصريح العبارة هي فاهمة ان هاشم جدها وثريا مراته ودول عيالهم (رحيم وجلال وقاسم) ولو حد لخبطلهت معلوماتها هتتعب 
هاشم: فهمتي ولا أكرر كلامي 
رحيم (بتمثيل بس كان متعصب) :م كل الستات بتلبس عادي 
هاشم : يبقى خلي أمك تلبس كدا لكن مراتي أنا لا 
ثريا : مليون مرا أقولك أسمها مامته
قاسم : هو ده كله ألي فرق معاكي😏 
ثريا : وبعدين أنت مالك أنا ألبس ألي عوزاه فستاني وأنا حره 
هاشم : على جستي تلبسيه
جلال(بيضغط على أسنانه) : طب ممكن نفهم ماله 
هاشم : ده قصير ومالوش أكتاف يتلبس أزاي ده 
ثريا : أسمه أوف شولدر على فكرة
أبتسم رحيم لأنه فهم دلوقتي أن هاشم بيحب ثريا وبيعمل كدا لأنه بيغير عليهاها
شم : أوف أيه
ثريا (بترفع) :شولدر
هاشم : أذا كان بدايته أووف ده يتلبس يا شيخة.. تعالي تعالي انا هخترلك واحد
قاسم: يا حج انت استنى رايح فين
هاشم :رايح أوضتنا
جلال : أوو.. أيه
هاشم(وبيأكد على الكلمة) : أوضتنا (وأخد ثريا ومشيوا)
طبعا جلال وقاسم راحوا وراهم وفضل رحيم وكرمة
رحيم : منورة
كرمة : بنورك يا بابا
رحيم(بيضغط على أسنانه) : بابا
كرمة(بدلع طفولي) : أه بابا 
رحيم : يا صبر... كنتي فين
كرمة :بشم هواء
رحيم :لا بجد
كرمة : أه بجد 
رحيم (مسك كرمة من دراعها جامد) : مفيش خروج من غير إذني تاني فاهمه ولا لا 
كرمة (بدموع) : فاهمة.. فاهمة 
سابها رحيم وراح قعد في الصالون وكرمة دخلت المطبخ وجابت ماء فيها تلج وقعدت تتسحب لحد ما وصلت عند رحيم ومن غير ما ياخد لباله وهي كانت وقافة وراه وهوبا دلقت الماء عليه 😁😁
(احسن احسن بصوت محمد هنيدي)
رحيم : أاااه
وبص وراه لقى كرمة بتضحك و وس رحيم مكانش يبشر بالخير.. وطبعا كرمة أول ما شافته بالمنظر ده هوبا قوام راحت جريت وطلعت على فوق.. ورحيم جرى وراها.. هي تجري وهو يجري هي تجري وهو يجري
.. لحد ما وصلت أوضتهم دخلت بسرعة وقفلت الباب وراها
رحيم كان بيخبط جامد على الباب
رحيم : أفتحي يا كرمة
كرمة : لا
رحيم : بقولك افتحي
كرمة : لااااا.. أنت هتضر**بني
رحيم (بيضغط على أسنانه) : لا مش هضر**بك
كرمة : بجد
رحيم (بخبث) : طبعا هو في حد يضر**ب بنته حبيبته
طبعا كرمة هبل**ة فصدقته وفتحت الباب ورحيم بسرعة قرب منها ومسكها جامد من دراعها
كرمة : أنت قولت مش هتض**ربني صح
رحيم : صح.. بس هل أنا حلفت
كرمة : ها
رحيم : هل أنا حلفت أني ماضر**بكيش
كرمة : لا ما حلفتش
رحيم : يبقى خلاص تنسى أني ماضر**بكيش دي
كرمة : يعني أنت هتضربني بجد
رحيم : تؤتؤ
كرمة(بفرحة) : بجد
رحيم : ده أنا هع**لقك
............... ........
في أوضت ثريا 
هاشم: مش عاجبك ده ليه 
ثريا : يع ده فلاحي 
هاشم : بالعكس ده تحفة وطويل وواسع ولونه جميل 
جلال :  ده بيئة خالص... وحضرتك فاهم غلط أنت مش جوزها
قاسم : وربنا دي لعبة حضرتك ألي مألفها
هاشم : أخرس منك ليه بدل ما أبوظلك الجوازة
قاسم :ياريت😁
جلال : لا وحياتك ده أنا أروح فيها 
هاشم : طب خلاص هجوزهالك
جلال : روح ياشيخ ربنا يكرمك
هاشم : روح يبني ربنا يسترك 
جلال : ماهو حلو الفستان ده يا ماما 
قاسم : نعم.. مش حضرتك قولت من شوية أنه بيئة خالص 
جلال : لا ما أنا حبيته خلاص
قاسم : هو أيه 
جلال : أحم.. الفستان 
قاسم : لا ياشيخ... 😏😏
ثريا : خلصتوا 
قاسم وجلال : اه
ثريا (بصراخ) :مش هلبس القرف ده أناااااااَاااا
حط هاشم أيده على بقها
هاشم : بطلي صراخ صدعتيني
وسمعوا صراخ تاني 
هاشم : أنتي ازاي بتصرخي وانا حاطط أيدي على بقك 
ثريا: أمممممممممم
هاشم : أيه 
ثريا : أممممممممم
هاشم شال ايده من على بقها
هاشم : بتقولي ايه 
ثريا (وهي بتاخد نفسها) : مش أنا يا غب**ي 
وسمعوا صوت الصراخ مرة تاني 
قاسم: الصوت جاي من برا
وطلعوا كلهم لبرا ووقفوا عند السلم 
جلال : الصوت جاي من عند رحيم 
كلهم جريوا بسرعة على أوضت رحيم


يتبع الفصل الرابع والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent