Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثامن 8 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

     رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثامن بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثامن 

نيروز بصدمه :انت بتعمل ايه هنا انتي بتراقبني بقى
الشاب :انتي هنا بتعملي مش كفايه إلى عملتيه في الشارع
نيروز :عشان كنت هتموتني انت انسان
ام نيروز بمقاطعه :في ايه بتتخانقوا ليه
نيروز والشاب بصوت واحد: مين دي 
ام نيروز :أهدوا بس نيروز ده ليام ابن خالتك ليام دي نيروز بنتي
نيروز :مكنتش اعرف ان خالتي تخلف واحد زي ده
ليام :لا يا خالتي شكلها مش بنتك اكيد لقيتها على باب جامع صح
نيروز بعصبيه :انا لقوني على باب جامع ياشبه ابو رجل مسلوخه
ليام بعد فهم: what يعني ايه ابو رجل ملموحه
نيروز بضحك :ملموحه ايه بس مسلوخه
ام نيروز :كفايه انتي وهو بقى هو انتم تعرفوا بعض قبل كده عشان تتخانقوا
نيروز :اتفضل قولها
ليام :عيب طبعا اتفضلي انتي قوليها
نيروز :لا انت الي هتقولها
ام نيروز بعصبيه :اي حد فيكم يحكي اخلصوا 
نيروز :بصراحه كده كنت ماشيه في الشارع والأستاذ خبطتني بعربيته 
ليام :اولا انتي كنت سرحانه وانتي ماشيه ثانيا كنت بتكلم في التليفون وشوفت وانتي سرحانه وبعدين تليفوني وقع نزلت اجيبه خبطتك بس للأسف محصلكيش حاجه لو كنت دوست على لسانك الطويل ده كان زماني مرتاح
نيروز :انا لساني طويل وانت شبه عم شكشك 
ليام :عايز اعرف مين الناس دول اكيد قرايبك صح 
نيروز :هاها تصدق ضحكتني 
ام نيروز :بس بقى انت وهي قولي بقى يا ليام هتقعد في مصر على طول ولا هنسافر تاني
ليام :بصراحه يا خالتي انا قررت استقر في مصر 
نيروز :والله مصر هتعاني اوي الفتره الجايه لأنك جيت 
ام نيروز :بس يابت عيب كده
نيروز وهي حاطه رجل على رجل :وناوي تقعد فين بقى 
ليام :والله  انا هشتري شقه اقعد فيها 
أم نيروز :عيب كده انت بتشتمني انت هتسكن معانا هنا 
نيروز عدلت نفسها :ايه يقعد فين 
ليام :لا يا خالتي انا هشتري شقه 
نيروز :احسن برده 
ام نيروز :عيب يابت انا قولتها كلمه انت هتقعد معانا يعني هتقعد معانا 
نيروز :لا طبعا متغصبيش عليه هو مش عايز 
ليام حب يضايق نيروز :إلى تشوفيه يا خالتي 
نيروز بعصبيه :لا طبعا مش هيحصل 
ام نيروز :انا لما اقول كلمه تتنفذ 
نيروز :حنفي (بتقلد فيلم أبن حميدو) 
ام نيروز :اخرصي يابت 
نيروز :انا مش قبلاه في العشر دقايق دول استحمله باقي عمري 
ليام :لا حسبي انا الي طايقك ااوي 
أم نيروز :ادخل ياليام الغرفه إلى على اليمين دي 
نيروز :ايه لا طبعا دي اوضتي انا اقولك عندنا الحمام أو المطبخ فاضي نام في ومتاقلقش هما ٢٠صرصور بس الي عندنا 
ام نيروز :بس بقى يا بت 
ليام حب يغيظ نيروز :انا ادخل اريح بقى في اوضتي 
نيروز :اوضه مين اومال انا انام فين 
ليام :نامي في الحمام أو في المطبخ 
نيروز :ماما دا داخل اوضتي، هنام انا فين 
ام نيروز :هتناني جمبي 
نيروز :لا بقى استحمل الرخم ده كتير 
أم نيروز :كنتي رايحه تجيبي نتيجه التحاليل عملتي ايه 
نيروز بتوتر :انا هدخل انام 
ام نيروز :قولي طلع عندي ايه 
نيروز..... 
(ليام شاب عنده ٣٠سنه كان عايش بره وهو عنده ١٠سنين ابوه اتوفى من خمس سنوات وأمه من سنتين هو مهندس هيشتغل في شركه صحبه) 
***************
هاله :معلشي يا عشق اعملي ليونس كأس عصير ودخليه اوضته 
عشق :بلاش انا يامدام حضرتك عارفه انه مش بيقبلني 
هاله:مش هقدر يزعلك تاني خلاص 
عشق :حاضر يا مدام 
عشق حضرت العصير 
عشق :يارب اطلع اشوفك اتحولت قرد (حلوه الدعوه 😂😂) 
عشق وصلت اوضه يونس 
دق دق دق دق 
عشق قررت تفتح الباب لما يونس مافتحش
عشق دخلت الغرفه شافت يونس لابس الهاند فري وقاعد يرسم 
عشق :احم 
يونس منتبهش أن عشق في الاوضه 
عشق :استاذ يونس، استاذ يونس 
عشق زهقت قررت تترك كأس العصير وتخرج وهي بتضع  
العصير على الطربيزه الكوبايه وقعت اتكسرت 
يونس بعصبيه :انتي ازاي دخلتي اوضتي من غير ماتخبطي 
عشق :من الواضح أن حضرتك محتاج دكتور 
يونس بستغراب:ليه 
عشق :عشان حضرتك مش بتسمع لو كنت بتسمع كنت عرفت اني خبطت كتير على الباب قبل ما ادخل 
يونس :طب اتفضلي لمى الزجاج واطلعي بره 
عشق :حاضر 
عشق كانت بتلم الزجاج المتكسر على الأرض وهي بتلمه زجاجه كبيره جرحت ايديها 
عشق بعياط :أه أه ايدي 
يونس مسك ايديها بقلق عليها :انتي كويسه 
عشق مكانتش حاسه بالوجع على قد مكانتش عارفه يونس قلقان عليها ليه 
يونس جاب علبه الإسعافات الاوليه وبدأ يعالج جرحها 
عشق بوجع :اه اه
يونس :بتوجعك 
عشق :اه بتوجعني 
يونس ربط ايد عشق :انا خلصتها بس مره تانيه تاخدي بالك 
عشق :انت ليه خوفت عليا اوي كده 
يونس بنفي :وانا هخاف عليكي ليه انتي خدامه عندي 
عشق :وهو كل الخدامين إلى عندك بتعمل معاهم كده 
يونس بتوتر :اطلعي بره حالا 
عشق :مش قبل ما تجاوبني عملت كده ليه 
يونس وهو بيقرب منها :انتي عايزه تعرفي ليه 
عشق بتوتر :ها اه عايزه اعرف ليه 
يونس َهو بيلمس خصلات شعرها الطويل:لأنك مجرد خدامه هنا فاخوفت انك يحصلك حاجه وهنروح في داهيه بسبب واحده زيك 
عشق فاقت من سرحانها لما سمعت كلامه وهي بتبعد ايدها عنها :فعلا عندك حق الي زيك لازم يخاف 
يونس بعصبيه:وانا مش بخاف من حد، وقولك على حاجه انا غلطان أني ساعدت واحده زيك اتفضلي اطلعي بره 
عشق :انا هطلع بس احب اشكرك على مساعدك ليا 
عشق خرجت بره الاوضه 
يونس بعصبيه :غبي مكنتش لازم اعمل كده هي مجرد خدامه عندنا بعمل معاها كده ليه 
قلبه :ممكن بتحبها 
يونس بعصبيه :ازاي احب انا مستحيل اني احب واحده كلهم زي بعض ويوم ماحب احب خدامه مستحيل طبعا 
*****************
رحمه ذهبت إلى بيتها 
رحمه :سلام عليكم 
شريف :اهلا أنتي وصلتي ايه الي اخرك 
رحمه :كنت في الجامعه 
شريف :واتاخرتي ليه 
رحمه:متأخرتش ولا حاجه انا روحت اشتريت كتب عشان كده اتاخرت، عن اذانك 
شريف مسك ايدها :مش ناويه ترضى عني بقى انا بحبك 
رحمه ضربته بالقلم :انت اتجنيت صح انت جوز أمي افهم بقى 
شريف بعصبيه :انتي اتجنيتي بتضربني بالقلم 
رحمه بصوت عالي :ده عشان لوحاولت تقرب مني تاني سيب ايدي 
شريف :مش سايبها وشوفي هتعملي ايه 
رحمه بصويت :الحقوني الحقوني 
شريف :صوتي براحتك محدش هيدخل وامك حتى مش هنا 
رحمه عضت شريف وسابته ودخلت اوضتها 
شريف اتصل على شخص في الهاتف 
شريف للشخص :شكل كده ان ده الوقت المناسب لتنفيذ الخطه
****************
رضوى كانت في مكتبها 
دق دق دق 
رضوى :اتفضل 
السكرتيره :استاذ زياد عايز حضرتك 
رضوى :خليه يتفضل 
زياد :لا كده كتير عليا مش كل يوم هشوف القمر ده 
رضوى :افندم 
زياد :بقول انك قمر وم
رضوى بمقاطعه :استاذ زياد انا بشتغل هنا بقالي اسبوعين وخلال الأسبوعين دول حضرتك بضايقني من فضلك بلاش تقرب مني تاني ده لمصلحتك انا ماقولتش ليونس لحد دلوقتي عشان انا الي بجيب حقي مش بستني حد يجيبه 
زياد :مالك بس يا جميل براحه علينا شويه 
زياد قرب من كرسي رضوى وطلع علبه قطيفه كبيره 
زياد :دي ليكي 
رضوى :ايه ده 
زياد :عقد الماس اول ماشوفته اتخيلته عليكي 
رضوى بعصبيه مسك العلبه ورمتها 
زياد بعصبيه :انتي مجنونه 
رضوى :ازاي تسمح لنفسك تجبلي حاجه زي دي وعايزني اقبلها عادي كده قولتك ١٠٠مره اني مش زي الزباله بتوعك فاهم
زياد :انتي ازاي مفكرني اني شايفك كده 
رضوى :اومال شايفني ازاي 
زياد :شايفك قمر 
رضوى ضربته بالقلم:اطلع بره حالا وإياك تقرب مني ولا تحاول تضايقني فاهم 
زياد :والله هدفعك حق القلم ده كويس ااوي 
*************
ام نيروز بعياط :كنت حاسه 
نيروز بعياط :عشان خاطري متعيطيش الدكتور قال انك لسه في المرحله الأولى متخافيش 
ام نيروز :انا مش خايفه غير عليكي هسيبك لمين بس 
نيروز وهي بتحضن امها :انتي مش هتسبيني
ليام :في ايه بتعيطوا ليه 
نيروز :وانت مالك انت انا وامي جه على مزاجنا نعيط عندك مانع 
ليام :؟ Are you from this planet(هل انتي من هذا الكوكب) 
نيروز :كلمني عربي 
ليام :عايز شاي 
نيروز :اعمل لنفسك 
ام نيروز :عيب كده قومي اعمليلوا شاي 
نيروز جابت ليام الشاي 
نيروز :اتفضل 
ليام وهو بيشرب اَول مره :كح كح كح ده ملح مش سكره 
نيروز بضحك :احسن تستاهل
ليام :والله منا سايبك 
وفضل يجروا ورا بعض 
**************
في الساعه ٣فجرا  
رحمه بشهقه :انت بتعمل ايه هنا 

يتبع الفصل التاسع  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent