Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل السادس 6 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

     رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل السادس بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل السادس

خرج منه يونس وكان عاري الصدر ولفف منشفه حول وسطه 
وعضلاته تشبه عضلات المصارع 
عشق اتخضت لما شافت يونس كده وحطت ايدها على عيونها 
يونس :انتي ايه الي جابك هنا 
عشق :البس حاجه الأول وبعدين اتخانق معايا براحتك 
يونس بدأ يقرب من عشق لحد ما بقى أمامها 
عشق بشهقه :قولتلك البس حاجه 
يونس :ليه مكسوفه 
عشق بكسوف :ها اه لا معرفش 
يونس بضحك :اه ولا لا 
يونس بدأ يقرب من عشق وهي ترجع خلف لحد وصلت للحائط 
يونس :هتروحي في تاني وصلتي للحائط 
عشق :انا عايزه اخرج 
يونس :مش قبل ما تدفعي حق القلم بتاع امبارح 
عشق :انت غلطت َده كان عقابك معايا 
يونس :هو انا عملت ايه 
عشق :انت عارف كويس 
يونس بخبث :مش فاكر فكريني عشان انا ناسي 
عشق :انت ساف
قاطعها يونس بقبله عنيفه
حاولت عشق انها تضربه بس كان ماسك ايدها الاتنين بشده
مافيش مفر تخرج منه من هذا الوحش
حاولت تضربه برجليها بس كان اقوى منها وكان رابط رجليه حول رجليها 
بعد عنها يونس عندما شعر انهم محتاجين الأكسجين
يونس :انا كده اخدت حق القلم بتاع امبارح
عشق وهي بتحاول متعيطش :يبقى انا مغلطتش لما قولت عليك سافل وحقير والقلم إلى انت أخدته امبارح انتي محتاج غير عشان إلى عملته من شويه انت مفكرني سهله ولا من البنات الي انت تعرفهم تبقى غلطان 
يونس :كلكم زي بعض ما فيش واحده غير التانيه كلهم خاينين 
عشق:احب أوضح لحضرتك اننا مش زي بعض زي بظبط كده ايديك الزباله دي مش زي ايدي النضيفه دي انا لو من البنات الي انت مفكر اني منهم مكنتش جيت اشتغل خدامه عندكم هنا ولا اني أزل نفسي معاك بس انا فعلا بشتغل لاني محتاجه فلوس اصرف على نفسي بس الي زيك هيفهموا ازاي واحد مولود في معلقه ذهب وواحده... 
يونس :سكتي ليه متكملي 
فجاءه نزل كف سداسي على وش يونس 
عشق :ده عشان إلى عملته من شويه وانك اهنتني ولو حاولت تقرب من تاني هتزعل مني ااوي 
ولسه هاتخرج مسكها يونس من ايديها جامد
يونس بغضب :انتي اتجنننتي انتي ازاي ترفعي ايديك عليا 
عشق :تعالى نغير الأدوار نفرض أن حد عمل كده في امك انت هتعمل ايه 
يونس ضرب عشق كف من قوته وقعت على على الأرض 
يونس بغضب :أياكي تجيبي اسم امي على لسانك فاهمه 
عشق بعياط :عرفت انها بتوجع بمجرد فكره انت بقى خلتني جربتها دلوقتي 
يونس بصوت عالي :اطلعي بره 
عشق :مش هطلع غير لما تعتذر 
يونس بعصبيه :قولت اطلعي بره حالا 
يونس مسك كبايه العصير رماها في الأرض 
يونس بغضب :اتطلعي بره احسلك 
عشق خافت من يونس وخرجت 
عشق بعد ما خرجت سمعت صوت تكسير في غرفه يونس 
قلقت عليه وقللها وجعها 
هاله :في ايه الي بيحصل عند يونس 
عشق :كنت بعطيه عصير فاوقع غصب عني اتعصب اوي 
هاله فتحت الباب لقت كل حاجه في الغرفه متكسره 
هاله :في ايه يايونس اهدا 
يونس بصوت عالي :خليها تطلع بره حالا 
هاله :اطلعي دلوقتي يا عشق 
عشق بقلق :حاضر
بعد ما عشق خرجت 
هاله :اهدا بس وقولي ايه الي حصل 
يونس بعصبيه :كل محاول انساها أفضل افتكرها ليه 
هاله وهي بتشاور على قلبه :لانها ساكنه هنا 
يونس :انا بكرها عمري ما هنسي إلى عملته 
هاله :عمرك ما هتعرف لأنها في الأول وفي الاخر امك 
يونس :هو في أم تعمل كده 
هاله :مهما امك عملت هتفضل امك حتى لو حاولت تقتلك هتفضل امك إلى ربنا هيسألك عليها 
يونس :هي عقدتني من الستات كلهم شايفهم خاينين 
هاله :هما مش زي بعض، في ست هتقدر تصونك وست لا لازم تعرف تفرق بينهم عشان تجوز ست تصونك 
يونس :انا مش هتجوز خالص 
هاله :متقولش كده صدقني هتيجي إلى تخطف قلبك وعقلك ومش هتحب غيرها 
يونس :مش هعرف 
هاله :هتعرف اعطي لوحده تستهلك قلبك، انا هسيبك مع نفسك تفكر في الكلام ده كويس جدا 
*********************
عشق كانت قاعده في المطبخ قلبها بيدق بسرعه جدا وخايفه على يونس 
عشق في نفسها :انا عايزه اعرف انا خايفه عليه دلوقتي ليه 
قلبها :عشان حبتيه 
عشق :لا مستحيل احب مين ده واحد متكبر وشايف نفسه ااوي 
قلبها :الحب بيعمل المستحيل 
عشق : كفايه بقى 
هاله :في ايه انتي بتكلمي نفسك 
عشق :انا لا ابدا، هو استاذ يونس اخباره ايه دلوقتي 
هاله :الحمد لله هدئ دلوقتي 
عشق :هو حصله كده ليه 
هاله :أصله مش بيحب حد يجيب سيره أمه 
عشق بصدمه :نعم هو حضرتك مش مامته 
هاله :لا انا مرات عمه 
عشق :اومال فين مامته 
هاله :اصل... 
قاطع كلامهم تليفون عشق 
عشق :ثانيه واحده ارد على بابا 
عشق :حاضر جايه خلاص مش هتاخر 
هاله :في حاجه 
عشق :لا ابدا بس بابا عايزني في حاجه مهمه انا لازم امشي دلوقتي 
هاله :استنى اخلي السواق يوصلك 
عشق :لا عادي انا هركب تاكسي 
هاله :لا استنى هقول السواق يوصلك 
*********************
زياد في المكتب 
السكرتيره :في انسه خارج بتسأل عن استاذ يونس 
زياد :خليها تدخل 
زياد كان ينظر ليها :اول مره اعرف ان يونس ليه في مزز دي 
رضوى :افندم 
زياد وهو بيقرب منها :بقول انك قمر ااوي 
رضوى :هو استاذ يونس مش موجود 
زياد :مش موجود ماينفعش انا معاكي 
رضوى :ماتحترم نفسك 
زياد :انتي هتعمليه عليا، اكيد يونس هيدفعلك اكتر قولي عايزه كام وهدفعلك 
رضوى ضربته كف :ده عشان تحترم نفسك معايا وتعرف بتكلم مين 
زياد بعصبيه :هيكون مين يعني ما انتي في الأول في الاخر واحده 
رضوى بمقاطقه :رضوى البحرواي 
زياد بصدمه :رضوى البحرواي ازاي يعني 
رضوى بتكبر :انا رضوى البحرواي بنت عم يونس 
زياد :اول مره اعرف ان يونس عنده بنت عم قمر كده 
رضوى :احترم نفسك بقى 
زياد :وكنتي عايزه يونس في ايه 
رضوى :شغل يونس قالي تعالى عشان هشتغل معاه 
زياد :هو انتي محتاجه فلوس عشان تشتغلي
رضوي :هقول ايه لواحد زيك حقير 
زياد برفع حاجب:انا حقير 
رضوى :ايوه لانك مش بتفهم 
زياد :تقصدي اني غبي 
رضوى :فهيم انت عارف نفسك غبي 
زياد :انتي لسانك طويل ااوي 
رضوى :مع إلى مش بيحترم نفسه زيك 
زياد قرب منها واخد قبله من خدها 
رضوى بشهقه :إلى انت عملته ده 
زياد :عشان لما تقولي مش محترم يبقى فعل مش مجرد كلمه
رضوي ضربته قلم :عشان تحترم نفسك بجد 
سابته وخرجت 
زياد :انا هلعمك ازاي ترفعي ايدك عليا يا رضوى 
********************
عشق ذهبت إلى منزلها
عشق :في ايه يا بابا انت كويس قولتلي اجي بسرعه
عبد الله :في موضوع عايزك فيه
عشق :موضوع ايه
عبد الله :انتي جالك عريس
عشق :عريس بس انا مش عايزه اتجوز دلوقتي
هند :انتي هتتجوزيه فاهمه
عشق :وياتري هو مين الي مصممه عليه ده
هند :هاني اخويا
عشق بصدمه :لا طبعا
هند :ولا ليه بقى إنشاء الله اخويا في ايه يترفض
عشق :مش عايزاه وخلاص
هند :هتتجوزيه غصب عنك فاهمه
عشق :ينفع كده يابا قول حاجه
عبدالله :انا موافق، انا بنقولك  عشان تعرفي مش عشان بنااخد رايك
عشق بقله حيره :انا هخلص امتحانات بعد شهر بعد ماخلص نبقى نتكلم في الموضوع ده
هند :ماشي نستني شهر كمان
************************
عشق دخلت غرفه اخوها وكان بيشرب سجاير
عشق :عايزاك في موضوع
حلمي :عايزه ايه اكيد موضوع الفلوس تاني صح
عشق :لا انا اشتغلت اصلا
حلمي :اومال عايزه ايه
عشق :عرفت انا بابا عايز يجوزني هاني اخو طنط هند
حلمي :احسن عشان نخلص منك
عشق بصوت عالي :انت ايه هتحس بيا امتى بقالي سنين بقولك الفكره إلى انت واخدها عني كدب والله العظيم ما حصل انا ماليش ذنب طنط كندا جارتنا هي الوحيده الي عارفه الموضوع بس لاسف هي مش موجوده عشان تقولك اني مظلومه افهم انا ماليش حد غيرك صدقني عايزاك تقف جنبي مره واحده احس ان ليا ضهر اتسند عليه
حلمي :عمري ما هصدقك اطلعي بره
(أصعب شئ التخلي من اقرب الناس ليك لما تكون محتاج ليهم
ويخزلوك)
**************
عدا اسبوعين على أبطالنا الحلوين
عشق كانت بتذاكر كويس جدا عشان امتحاناتها ونسيت موضوع الجواز وكانت بتبعد عن يونس وبقالها اسبوعين مش بتشوفه
اما عند لمياء فهي اشتغلت محاسبه في شركه البحرواي 
اما سمرا فااهلها قرروا أن الخطوبه بعد شهر عشان تكون خلصت امتحانات
رضوى اشتغلت مساعده يونس وزياد بيحاول يضايقها بكل الطرق
رحمه خلصت إجراءات السفر وهتسافر بعد يومين دون حد يعرف
نيروز ذهبت إلى معمل التحاليل عشان تشوف نتيجه التحليل بتاعت والدتها
نيروز :التحاليل ظهرت ايه الاخبار
الدكتور :للأسف الشديد...

يتبع الفصل السابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent