رواية صغيرة داخل حصوني الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسني

الصفحة الرئيسية

  رواية صغيرة داخل حصوني الفصل الخامس بقلم مريم حسني

رواية صغيرة داخل حصوني الفصل الخامس 

مروة قاعده مع طفله صغيره
مروة في ايه بس يا ياسمين
ياسمين ماما انا عاوزه اخرج اروح في الحتت بتاعه التلفزيون دي هو انا مش بخرج من الاوضه بتعاتي خلاص ليه وحتي مش بروح مدرسه وبيجلي مدرسين في البيت ليه ها 
مروة يوووووه سؤال كل يوم وبرد عليكي نفس الرد يا ياسمين روحي العبي يلا اعملي اي حاه اجري اووووووف 
.............
محمد بصدمة بابا انت بتقول ايه 
جمال اللي سمعته 
محمد بابا الامور متتحلش كده 
جمال هي متتحلش عغير كده انا مش هاخدها بعارها 
عمار احم عمي انا عندي حل 
جمال حل ايه مفيهاش حلول 
عمار لا فيه انا ممكن اتجوز مروة 
جمال بلهفه ده بجد 
عمار ايوه طبعا بجد يا عمي 
محمد ثواني يا بابا هو احنا ايه اللي يخلينا واثقين في كلامك اوي كده يا عمار ليه يعني
 عمار وانا اكذب عليك يا محمد اكيد مش هكذب عليكوا يا جماعة ولو مش مصدقين تعالو عندي وانتوا هتعرفوا كل حاجة 
جمال تمام يلا 
……………
عمار قبل ما ينزل يقابل محمد وجمال دخل لمروة وقالها 
عمار لو عاوزة ترجعي لاهلك انا هنزل اجيبهماك دلوقتي بس بشرط
مروة بلهفه موافقه ايه هو الشرط 
عمار انتي هتقولي انك انتي اللي هربتي  انا مش هودي نفسي في داهيه مفهوم
مروة نعم انت مجنون ولا ايه لا طبعا استحاله انا معملت كده ومش هكسر اهلي بالطريقة دي
عمار تمام يبقي خليكي 
مروة طب طب استني استني انا مواقفه
عمار تمام ومتخفيش اكيد اهلك هيسمحوكي 
مروة ماشي 
………..
دخل عمار ومحمد وجمال بيت عمار وعمار نده عل مروة ونزلت 
مروة اول ما شافت باباها جريت عليه وحضنته 
جمال زقها بعيد عنه ابعدي هو سؤال واحد اللي بيقوله عمار ده صح 
مروة بربشت بعيونها وبلعت رقها بخوف ايوه صح 
جمال ضربها بالقلم وقعدت عل الارض 
عمار قومها بسرعه واخدها وره ضهره بحماية
عمار بغضب عمي متفقناش علي كده 
محمد بابا ايه اللي انت بتعمله ده مش لما نسمعها الاول 
جمال ولا عاوز اسمع ولا زفت 
محمد بص لمروه انتي وشك ازرق كده ليه 
جمال بزعيق انت بتسال عل ايه دلوقتي ما يزرق ولا يتحرق وبص لعمار عمار انت لسه علي طلبك
عمار اكيد يا عمي 
مروة بخوف طلب ايه 
جمال بزعيق سكتوا البت دي كش عاوز اسمع صوتها 
عمار مروة اطلعي فوق 
مروة مش هطلع في حته الجدع ده خطفني اصلا 
عمار بصلها بشر 
جمال بسخرية اه عشان تداري عل فضحتك هتتلكيكي بقي 
محمد بغضب بابا انت مش سامع بتقولك ايه 
جمال لا مش سامع كلم المأذون يا عمار 
مروة برعب مأذون ايه 
عمار انا هطلع مروة وانزل لحضرتك يا عمي 
محمد بعصبية تطلع مين انت اهبل 
مروة برعب والنبي با محمد متخليهوش يخدني  
محمد مش هيخدك في حته متخفبش 
جمال انت مالك اصلا بره 
محمد بره ايه 
جمال انا ابوها وانا اللي هجوزها ويا تسكت يا تمشي برن عمار خد البت دي من وشي 
عمار خد مروة بالعافيه وطلعها الاوضه 
مروة حرام عليك انت قولتله ايه خله يعمل كده 
عمار مروة انا هعمل اي حاجه في الدنيا عشاز تبقي بتعتي ماشي يلا اجهزي كده يا عروستب عاوز اشوف ضحكتك 
مروه بصتله بكره انا بكرهك
عمار ابتسم بهدوء وانا بحبك 
ونزل تحت وفعلا كتبوا الكتاب وجمال مشي بعد ما طرد محمد وعمار طلع لمروة 
عمار دخل مروة وعل وشه ابتسامه خبيثه مروة حبيبتي 
مروة بقرف عاوز مني ايه 
عمار زقها عل السرير ختعرفي حالا يا حبيبتي


يتبع الفصل السادس والأخير اضغط هنا
رواية صغيرة داخل حصوني الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسني
rana elhady

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent