Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

   رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل التاسع والعشرون بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل التاسع والعشرون

الدكتور :محتاجين متبرع للكلي في أسرع وقت
لمياء بصدمه :متبرع للكلي لي يا دكتور
الدكتور :للأسف المريض عنده فشل كلوي ومحتاجين حد يتبرع بكليته
حمزه :طب هو ما ينفع غسيل كلي
الدكتور :للأسف المريض مش هيستحملها، لازم تشوفوا متبرع في اسرع وقت
لمياء بعياط :انا مستعده اتبرع بكليتي يا دكتور
حمزه وامها بصدمه :لا طبعا متعمليش كده غلط عليكي
لمياء بزعل :انا مستعده اعمل اي حاجه بس ابويا يتعافي ويرجع زي الاول تاني، شوف يا دكتور امتى وانا جاهزه
الدكتور :لازم تكون فصيله دمك هي نفس فصيله دم المريض
لمياء :انا فصيله دمي AB+
الدكتور :نفس فصيله المريض، احنا هنجهز المريض وحضرتك لإجراء العمليه
حمزه :انتي ازاي هتعملي كده انتي مش خايفه على نفسك
لمياء :اعمل اي حاجه مقابل أن ابويا يتعافى
حمزه :بالرغم من كل الي كان بيعمله فيكي وانتي هتعملي كده
لمياء :وَاخْفِضْ لَهُمَا جَنَاحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَقُل رَّبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِي صَغِيرًا (24)
حمزه :مش هتندمي في يوم على ألي هتعملي ده
لمياء :مش هندم، بس انا كل الي هطلبه منك انك تفضل معايا، لو حصل ليا اي حاجه متنسانيش
حمزه خدها في حضنه :انا هفضل معاكي ومش هسيبك، انتي هتطلعي بخير
لمياء :انا كل الي طلباه اني ابويا يطلع بخير، لو انا مطلعتش قوله انا كنت بحبه قد اي
حمزه :انتي الي هتقوليله الكلام ده بنفسك
لمياء ذهبت عند والدتها شافتها بتعيط
لمياء وهي بتمسح دموع والدتها :متعيطش هو هيبقى كويس
والدتها بعياط :انتي هتعملي كده لي يا بنتي انا مش هتستحمل اشوف فيكي اي حاجه وحشه
لمياء :انا مش هيحصل ليا حاجه انا عايزاكي تدعي لابويا انه يبقى كويس
والدتها بعياط :هتعملي معاه كده لي وانتي مشوفتيش منه غير كل حاجه وحشه
لمياء :ده أبويا، انا مسمحاه على كل حاجه عملها
والدتها :انا عرفت اربي بنتي عرفت اني مزرعش في قلبها كرهه ولا حقد لحد
في اللحظه دي خرج الممرضه 
الممرضه :يلا يا انسه تعالى معايا عشان نحضرك للعمليه
لمياء قلبها كان واجعها خايفه تخسر ابوها ومكانتش خايفه من الموت 
بعد فتره صغيره خرجت لمياء من الغرفه بعد ما بدلت ملابسها 
لمياء كانت نايمه على السرير 
لمياء :حمزه انا بحبك 
حمزه مسك ايديها وكان بيعيط :انا بموت فيكي، انتى هتقومي بسلامه انا عارف 
لمياء :مش عيزاك تزعل مني لو مطلعتش 
حمزه :متقوليش كده انتي هتطلعي وهتبقي كويسه قلبي بيقولي كده 
لمياء :الجواب ده ليك لما ادخل افتحه واقرأه 
لمياء :متزعليش مني ياماما لو عملت اي حاجه تزعلك مني في يوم سامحيني لو عملت اي حاجه غلط 
والدتها بعياط :مسمحاكي يا بنتي ربنا يقومك بسلامه 
لمياء :متعيطيش انا هبقي كويسه حتى لو توفيت بلاش تعيطي 
والدتها بعياط :متقوليش كده انتي هتبقي كويسه، انا واثقه من كده 
لمياء :الجواب ده ليكي لما ادخل اقرأي، والجواب ده لسمرا اتصلي بيها خليها تيجي عشان لما افوق اشوفها قدامي 
لمياء وهي داخله غرفه العمليات :متزعلوش مني لو مطلعتش 
لمياء دخلت غرفه العمليات وشافت أبوها نايم على سرير تاني
لمياء بعياط :انت ظلمتني في دنيتي لكن انا مسمحاك وقلبي مسمحك عايزاك تخرج بسلامه 
لمياء مسكت ايده :لأول مره احس اني محتاجه حضنك ااوي 
الدكتور :جاهزه 
لمياء :جاهزه، أهم حاجه ابويا خرجوا سليم حتى لو على حسابي انا 
الدكتور :متقلقيش هتخرجوا انتم الاتنين كويسين 
لمياء :يارب 
(اول مره أكتب مشهد واتأثر بيه كده انا كتب المشهد ده وانا بعيط) 
***********
في صباح اليوم التالي 
***********
سمرا صحيت ثاني يوم شافت حلمي نايم جمبها ضحكت هي مش عارفه هي حبته امتى 
سمرا :هو انا فرحانه كده لي مش فاهمه الإحساس ده اول مره احس الاحساس ده حتى لما كنت بحب طارق قلبي مكانش فرحان ااوي كده 
حلمي :وليه متقوليش انك حبتيني مثلا 
سمرا بشهقه :انت صحيت أمتي انت مش كنت نايم دلوقتي، انت سمعت كل حاجه 
حلمى :أنا سامع كل حاجه من الاول 
سمرا :سمعت كل حاجه كل حاجه 
حلمي :ايوه كل حاجه كل حاجه 
سمرا بكسوف :طب انا استخبي فين دلوقتي من الكسفه دي
حلمي مسكها من خصرها وضمها لصدره حتى صارت أنفسهم واحده 
حلمي :شكلك بيبقى قمر وانتي مكسوفه كده وخدودك إلى بقت زي الطماطم 
سمرا بكسوف وتوتر :انت بتكسفني على طول بكلامك 
حلمي قرب من اذنها قال لها حاجه 
سمرا بشهقه :انت سافل وقليل الأدب 
حلمي بضحك :انتي هبله صح 
سمرا :متقوليش كده تاني انا بتكسف 
حلمي بضحك :بتتكسفي مني، لي يا حبيبتي 
سمرا :هتقولي الكلام ده تاني
حلمي بضحك :خلاص مش هقول كده تاني هقول نكت بس 
سمرا :بتطل هزرا 
في اللحظه تليفون سمرا رن
سمرا :اي دي لمياء بتصل بدري اوي لي كده 
حلمي :طب متردي ممكن يكون في حاجه مهمه 
سمرا :الو يا لومي، طنط اومال في لمياء
سمرا بصدمه :اي الكلام ده حصل امتى مستشفى اي، انا جايه حالا
حلمي :في اي إلى حصل 
سمرا بعياط :لمياء في العمليات انا خايفه عليها 
حلمي :مالها 
سمرا بعياط :معرفش انا عايزه اروح ليها حالا 
حلمي :يلا نروح حالا 
***********
ليام خرج من المستشفى 
ام نيروز :حمد على السلامه يا ليام انا مش عارفه اقولك انا كنت خايفه عليك قد اي
ليام :الله يسلمك يا خالتو، انا كنت عايز منك طلب
ام نيروز :اؤمر إلى انت عايزه 
ليام :انا عايز اتجوز نيروز 
نيروز اتكسفت لكن كان قلبها فرحان اااوي 
ام نيروز :انا موافقه لكن انا مش هسأل نيروز إذا كانت موافقه ولا لأن الكسوف إلى على وشها ده بيقول انها موافقه 
نيروز بكسوف :انا هدخل غرفتي احسن 
ام نيروز :ولا وانتي وش كسوف ااوي يا نيروز 
ليام عايز اتكلم معاكي كلمتين 
ام نيروز :انا هسبكم شويا مع بعض 
نيروز :عايز تقول اي
ليام حضنها 
ليام بحب :أنتي وحشتيني ااوي
نيروز بدلته نفس الحضن 
نيروز :هو انتي الي قولته لماما دلوقتي ده صح 
ليام :صح انا عايز اتجوزك أفضل معاكي لآخر يوم في عمري 
نيروز :بحبك 
ليام :بموت فيكي 
نيروز :اوعي تسيبني تاني انا كنت هموت من غيرك
ليام :مش هسيبك تاني 
في اللحظه دي ام نيروز دخلت عليهم 
ام نيروز :الله الله اي المنظر ده 
نيروز اتكسفت ونزلت رأسها 
ليام بتوتر :ده ده يعني 
ام نيروز :الكلام ده مش هيحصل تاني غير لما تتجوزوا مفهوم 
ليام :حاضر احنا اسفين، انا ليا طلب عندك 
ام نيروز :طلب اي 
ليام :هنكتب كتب الكتاب بكره 
ام نيروز :وانا موافقه 
ام نيروز :اي انتم وافقتوا وانا اي يعني انا لازم تعملوا ليا فرح أكبر من فرح دينا داش 
أم نيروز :مين دينا داش دي 
ليام بضحك :دي ممثله يا خالتي، متخافيش يا نيروز هعملك فرح كبير 
نيروز بفرح :شكرا يا حبيبي
أم نيروز :احترمي اني انا واقفه 
ليام :انا هشتري شقه برا 
أم نيروز :مافيش الكلام ده انتم الاتنين هتعيشوا معايا هنا 
ليام :مش هنضايقك 
ام نيروز :انتم هتسلوني بدل ما اقعد لوحدي
نيروز :انا موافقه اني اقعد معاكي 
ليام :وانا معنديش مانع، انا هظبط العفش بتاع الاوضه، هعملك الفرح الأسبوع الجاي 
نيروز :انت بتهزر، اسبوع قليل اوي 
ليام :مالكيش دعوه انا هخلص كل حاجه بسرعه 
ام نيروز :لوووووووَي الف مبروك 
***********
في المستشفى 
كل واحد فيهم بيقرأ جواب بتاعه إلى لمياء تركه ليهمم 
عند حمزه كان بيقرأ الجواب وهو بيعيط 
لمياء كانت كاتبه :حمزه انا بحبك ااوي انا عمري ما تخيلت اني احب حد اصلا انا استحملتني كتير متزعلش مني لو كنت زعلتك مني انا ربنا عوضني بيك كنت بدعي ربنا ان يبعتلي حد يحبني بعتلي انت انا هخرج من العمليات عايزه اشوفك قدامي انا بحبك ااوي 
حمزه خلص الجواب كان بيعيط 
سمرا كانت بتقرا الجواب وهي بتعيط 
لمياء كانت كاتبه :انتي عارفه اني معنديش اخوات لكن ربنا عوضني بيكي انتي ربنا بيحبني انه بعتلي حد زيك عمرك ما عرفتي تزعليني وقفتي جمبي في أوقات كنت محتاجي فيها أنا هخرج من العمليات اشوفك قدامي متزعليش مني عشان محضرتش فرحك لكن انتي عارفه ظروفي لو انا مطلعتش اول بنت تخلفيها سميها على اسمي بحبك يا سمرا 
سمرا خلصت الجواب وهي بتعيط 
والده لمياء كانت بتقرء الجواب بحزن وعياط 
لمياء كانت كاتبه :بحبك يا ماما انا عمري مازعلت منك انا كنت محتاجه حضنك في أوقات صعبه لكن مكنتش بلاقيه عارفه انك كنتي معذوره إلى كان بيعمله بابا معاكي كان بيتعبك انا عارفه انتي استحملتي عشاني متزعليش مني لما كنت بتعصب عليكي سامحيني انا والله بحبك لو انا مطلعتش من العمليه قولي لبابا اني كنت بحبه ااوي كنت محتاجه احس معاه بالأمان زي اي بنت قولي لي انا مسمحاه بحبك يا ماما 
امها خلصت الجواب وهي بتعيط 
الدكتور خرج من العمليات 
حمزه بخوف :طمني يا دكتور 
الدكتور :الحمد لله العمليه نجحت 
حمزه :طب لمياء أخبارها اي
الدكتور :الانسه كويسه احنا هننقل في الاوضه دلوقتي 
ام لمياء :الحمد لله يارب 
**********
رحمه :انا مش مصدقه اننا رجعنا مصر 
لؤي :انا قولت ليكي هعمل اي حاجه تفرحك 
رحمه بحزن :انا الازم اروح اسلم نفسي للقسم البوليسي 
لؤي :انتي لسه مصممه تعملي كده 
رحمه بحزن :عشان اريح ضميري أمام ربنا 
لؤي :طب مش هتروحي تطمني على مامتك 
رحمه :مش عايزاها تزعل لما تعرف اني هسلم نفسي 
لؤي مسك ايديها :انا هفضل معاكي ومش هسيبك
رحمه سلمت نفسها للبوليس بعد مااعترفت انها قتلت شريف جوز امها وكيل النيابه أمر باحبسها ١٤يوم على ذمه التحقيق 
العسكري كان وضع الكلبشات في ايدها وكانت رايحه الحبس 
لؤي :عملتي اي 
رحمه بحزن: اخدت ١٤يوم على ذمه التحقيق 
لؤي بعصبيه :انا مكنتش لازم اسمع كلامك انك تسلمي نفسك 
رحمه :متخافش عليا انا واثقه أن ربنا هيظهر برائتي 
لؤي :انا مش هسيبك تتسجني وهجيبلك اربع محامين 
رحمه :مالهوش داعي محامين انا معملتش حاجه غلط انا دافعت عني وعن شرفي ومتاكده ان ربنا هيظهر برائتي
لؤي :مش هسيبك يارحمه
**********
رضوى رجعت الشغل بعد ما قررت انها تنسى زياد للأبد
زياد فرح جدا لما شاف أن رضوى رجعت الشغل
رضوى ذهبت لمستودع الشركه كانت بدور على ملفات
رضوى وهي في المستودع كانت بدور على الملف
زياد وهو واقف على الباب :وحشتيني على فكره
رضوي جت تخرج لكن زياد قفل الباب بالمفتاح
رضوى بنرفزه :لوسمحت يا استاذ زياد انا عايزه اخرج افتح الباب
زياد :عايزك تسمعيني
رضوى بعصبيه :مش عايزه اسمع منك حاجة
زياد مسكها من ايدها بعصبيه وزنقها في الحيطه
زياد :انتي لازم تسمعني، انا بحبك وعمري ما حبيت حد غيرك، كل الي حصل ده كان تمثيل كنت بنتقم منها انتي متعرفيش هي عملت فيا اي، دي كانت خطيبتي سابتني عشان واحد معاه فلوس ورجعت بعد ما خطيبها شركته افلست، كنت لازم انتقم منها
رضوى :خلصت كلامك
زياد :انا بحبك
زياد شال ايده وبعد عنها
رضوى بعصبيه :انت مين، انت مش إلى انا حبيته إلى حبيته عمره جرحني انت جرحتني وكسرتني
زياد بندم :اسف يا رضوى
رضوى بعصبيه :اسف دي هترجع اي هترجع قلبي الي انكسر ولا ثقتي في نفسي إلى راحت
رضوى وهي بتضرب في كتفه بعصبيه :قولي عندك كام وش، عندك كام قلب، قولي انت مين انت كسرتني
رضوى بعياط وهي بتضربه في صدره :انت ضيعت مني كل حاجه ضيعت ثقتي في نفسي  وضيعت قلبي وثقتي في للناس حرام عليك، انا عملت ليك اي عشان تلعب بمشاعري قولي انا عملت فيك اي انا حبيتك وانت كسرتني وجرحتني حرام عليك
رضوى بانهيار :اتكلم قولي انا عملت فيك اي عشان تعمل فيا كده
زياد بحزن وعياط :انا مكدبتش عليكي في ولا كلمه من الي قولتها
رضوى بعياط :تعرف الألم إلى حسيت بي، تعرف غيابك إلى كنت بحس بيه، تعرف انا اتوجعت قد اي، انا ثقتي انكسرت
زياد بندم وعياط :اسف انا اسف
رضوى بعياط :على أي بظبط من الي عملته
زياد بندم :كل حاجه عملتها
رضوى خدت المفتاح وأيده وخرجت
رضوى قعدت في الأرض بتعيط
زياد خرج شافها بتعيط
زياد مسك ايدها وقومها وخدها في حضنه
زياد وهو حضنها :متعمليش فيا حاجه انا محتاجك
رضوى كانت محتاجه لحضنه بعدت عنه
رضوى بحزن :وانا برده كنت محتاجك، احسلك متتعرضش ليا تاني فاهم
رضوى سابت زياد ومشيت
***********
عشق كانت نايمه تعبانه ويونس كان بيلبس ليذهب لشغل
عشق بتعب :بطني وجعاني اااوي شكلي كده اخدت برد في بطني
يونس :طب تعالى انزلي معايا عشان نفطر
عشق :مش قادره حسه اني لو كلت هرجع
يونس :طب تعالى اوديكي للدكتور
عشق :لا مالوش لزوم الدكتور انا هاخد دواء وهبقى كويسه
يونس :طب يلا انزلي معايا يا إ ما انا مش نازل
عشق :خلاص نزله
يونس وعشق نزلوا بس وهما على السلالم
جرس الفيلا بيرن فتحوا الخدم
يونس بصدمه :انتي

يتبع الفصل الثلاثون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent