Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل السابع والعشرون 27 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

   رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل السابع والعشرون بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل السابع والعشرون

الدكتور بحزن:Unfortunately the patient has a brain tumor and he has to perform this tumor removal (للأسف المريض عنده ورم في المخ وضروري يعمل عمليه استئصال الورم ده)
كندا بعياط :He's in a serious condition(هي حاله خطره)
الدكتور:Unfortunately the situation is dangerous and needs the operation as soon as possible (للأسف الحاله خطره ومحتاجه عمليه في أسرع وقت)
كندا بعياط :can i come in and make a call (هو انا ينفع ادخل اطمن عليه)
الدكتور :You can come in and reassure me about him, but don't talk too much (حضرتك تقدري تدخلي تطمني عليه لكن بلاش الكلام الكتير)
كندا دخلت في عند لؤي
لؤي كان بيتكلم كلام وهو نايم
لؤي :رحمه سامحيني انا بحبك انتي وحشتيني
كندا بعياط :اجيبلك رحمه
لؤي :وحشتني
كندا اتصلت علي رحمه
عند رحمه 
لارا :انا فرحانه انك بدأتي تهتمي بحياتك 
رحمه :انا فرحانه جدا بالي بعمله ده 
لارا :هو لؤي محاولش يكلمك تاني 
رحمه :بيحاول كتير بس انا دايما برفض اني اتكلم معاه 
لارا :انتي لسه بتحبيه 
رحمه :مش عارفه بس انا دايما بفكر في وهو دايما مش بيروح من بالي وبفتكر دايما كل الذكريات إلى كانت بينا مش عارفه انساه 
لارا :طب ماتحاولي تتعطي فرصه تانيه لي 
رحمه :مش عارفه لأن كرامتي وجعاني ااوي و
قطع كلامهم تليفون رحمه 
رحمه :دي خالتو هي هتكون عايزه 
لارا :ردي ممكن تكون عايزاكي في حاجه مهمه 
رحمه :الو يا خالتو
رحمه بصدمه :اي الكلام ده، طب هو كويس، مستشفى اي بسرعه 
رحمه راحت المستشفى بسرعه مع لارا 
رحمه بعياط :خالتو هو لؤي حصله اي
كندا بعياط :سامحيني يا بنتي وسامحي لؤي 
رحمه بعياط :مسامحا بس هو عنده اي
كندا بعياط :لؤي عنده ورم في المخ ولازم يعمل عمليه استئصال الورم ده 
رحمه بعياط :انا عايزه اشوف لؤي 
رحمه دخلت عند لؤي الاوضه شافت لؤي نايم 
رحمه :اصحى يا لؤي انا جيت ومش هسيبك تاني ابدا والله 
لؤي فتح عينه لما سمع صوت رحمه 
لؤي بتعب :كنت خايف اموت قبل ما اشوفك 
رحمه بعياط :متقولش كده انا هنعيش وتبقى كويس 
لؤي :مسامحاني يا رحمه 
رحمه بعياط :مسمحاك بس انت قوم بقى يلا لاني محتاك جمبي وانت مستحيل تسيبني 
لؤي :انا بحبك يا رحمه وعمري ما حبيت ولا هحب حد غيرك 
رحمه :وانا محبتش غيرك في حياتي كلها بس انت هتبقى كويس ومش هتسبني صح 
لؤي :انا مش هسيبك تاني بس انا محتاجك معايا لحد ما اقوم بسلامه 
رحمه :وانا عندي امل كبير في ربنا إنك هتقوم بسلامه 
الدكتور دخل عند لؤي 
الدكتور :we have to take the patient now(احنا لازم ناخد المريض دلوقتي العمليه) 
رحمه وهي ماسكه ايد لؤي :هترجعلي انا واثقه من كده 
لؤي :لو مطلعتش اعرفي اني كنت بحبك ومحبتش غيرك والله 
رحمه :هترجعلي انا واثقه 
*********
عشق ويونس وصلوا القصر بعد غياب شهر كامل 
دخلوا شافوا هاله قاعده وبتعيط 
يونس :مالك يا هاله بتعيطي لي
هاله وهي بتمسح دموعها :حمد الله على السلامه 
يونس :الله يسلمك، بس انتي بتعيطي لي كل حاجه تمام 
هاله :رضوي 
يونس بقلق :مالها رضوى 
هاله بعياط :رضوى بقالها شهر تعبانه 
وحكتلوا هاله على ألي حصل 
عشق :طب ده سبب اي 
هاله بزعل :معرفش ورافضه تتكلم خالص 
عشق :طب انا هطلع اتكلم معاها ممكن تفضفض معايا 
هاله :ياريت يا بنتي 
عشق طلعت عند اوضه رضوى 
تيك تيك تيك 
رضوى :اتفضل 
عشق :انا جيت يا رورو وحشتيني 
رضوى :وانتي كمان 
عشق:ممكن اعرف حابسه نفسك في الاوضه لي
رضوى بكسره :قلبي مكسور 
عشق :مين الي واجعة كده 
رضوى بعياط :زياد 
عشق :عمل اي احكيلي 
رضوى بعياط :طلع بيتسلي بيا كنت مجرد تسليه وخاطب وحده غيري كاسرني ااوي طب هو لي كسر بقلبي كده انا حبيته هي مشاعري لعبه عشان يعمل كده 
عشق :محدش يستاهل انك تعملي عشانه كده هو واحد مايستهالكيش ده واحد زباله انتي لازم تنسيه
رضوى بزعل :انسى اي ولا اي انسى انه كسر قلبي وانسى ان وهمني انه بيحبني انا دخلت مكتبه وشوفته حاضنه من اللحظه دي قلبي موجوع ااوي 
عشق خدتها في حضنها :انسى الماضي هو لازم يشوفك قويه وانك مش محتاجاه لازم تشوفي حياتك وروحي كليتك وشغلك 
رضوى :اروح شغلي ازاي وهو هناك 
عشق :تجاهلي تماما كأنه مش موجود ولو أتعرض ليكي تاني قولي ليونس وهو يتصرف معاه 
رضوى :حاسه اني مش هقدر اني ارجع كليتي تاني ولا شغلي 
عشق :لازم تقدري دوسي على قلبك المره دي 
رضوي بعياط :صعبانه عليا نفسي ااوي 
عشق :الحياه كلها تجارب بس انتي خلاص اتعملي الدروس بدون خسائر
رضوى بزعل :مين قالك اني مخسرتك، انا خسرت ثقتي في نفسي 
عشق :غلط جدا يا رضوى، الثقه دي لأزم ترجع تاني 
رضوى :تفتكري هقدر 
عشق :هتقدري لأن روحك رافضه إلى انتي في ده 
رضوى :انتي معاكي حق، انا لازم انساه وابيعه زي ماهو باعني 
************
زياد :حمد الله على السلامه يا Boss كل دي تأخير 
يونس :تأخير مين يا بني ده كلهم شهر يعني الي اتاخرت فيهم عن الشركه 
زياد :ما هو في الشهر ده حصلت حاجات كتير ااوي 
يونس :زي اي
زياد :مايا رجعت تاني 
يونس بستغراب :راجعه لي بس الي حصل 
زياد :خطيبها إلى سابتني عشانه أعلن افلاسه وهي مفكره انها تقدر تضحك عليا انا عارف كل حاجه 
يونس:هتعمل معاها اي
زياد :من يومين سمعتها بتكلمه وبتقوله **********
يونس :وانت ناوي تعمل معاها اي
زياد :هاخد حقي منها صح
يونس :ازاي بقى 
زياد :هنتجوز بعد يومين 
يونس :انت مجنون 
زياد :اسمع انا هعمل اي لأنك هتنفذ معايا 
يونس :اتفضل احكي 
زياد ***********
يونس :انت متأكد من الي هتعمله ده 
زياد :طبعا 
يونس :لازم تطلع من الموضوع ده من غير اي خسائر 
زياد في نفسه :الخساره هتبقى لو رضوى ماسامحتنيش 
***********
حلمي :لسه مصممه اننا منعملش فرح 
سمرا :معلش يا حلمي بس انت عارف ان جوازنا ده مؤقت ده ومش عايزه فرح 
حلمي :كنت حابب تفرحي زي كل البنات
سمرا :معلشي يا حلمي خليني على راحتي 
حلمي :بس اكيد هنشتري فستان 
سمرا :اي لزمته بقى 
حلمي :عشان تفرحي ومامتك تفرح 
سمرا :ماشي، بس كنت خايفه من حاجه 
حلمي :خايفه من أي 
سمرا :خايفه بعد الجواز تحبني وساعتها لما نتطلق تقول اني كسرت بقلبك 
حلمي :متخافيش مش هيحصل كدا 
حلمي في نفسه :مش هيحصل كده لاني بعشقك 
************
عند رحمه 
كندا بعياط :حقك عليا يا رحمه انا ظلمتك ااوي، بااتمني تسامحيني
رحمه :مسمحاكي انتي زي امي ومهما عملتي فيا مش هعرف ازعل منك 
كندا خدتها في حضنها وبعياط :سامحيني انا مش مسامحه نفسي، لؤي لو حصله حاجه انا عمري ما هسامح نفسي مهما حصل 
رحمه بدموع :متقلقيش على لؤي انا واثقه أن هايطلع بخير 
كندا: يارب 
الدكتور خرج من غرفه العمليات 
كندا بقلق :Doctor, reassure my son about his news
(دكتور طمني ابني اخباره اي دلوقتى) 
الدكتور :The operation succeeded
(العمليه نجحت) 
كندا بفرح :What is the news now؟ 
(طب هو اخباره اي دلوقتى) 
الدكتور :He remains under observation for the first 24 hours, and then you can see him (هو هيبقى تحت الملاحظة ٢٤ساعه الأول وبعد كده تقدورا تطمنوا عليه) 
كندا بفرح :الحمد لله يارب 
رحمه بفرح :كنت عارفه ان ربنا مش هيكسر بخاطري الحمد لله
************ 
في تاني يوم 
عشق ارتدت فستان اسود كان جميل جدا عليها 
عشق :انا جهزت اي رأيك 
يونس كان سرحان في جمالها 
عشق :يونس يونس 
يونس فاق من سرحانه 
يونس :نعم 
عشق :بقولك اي رأيك في الفستان ده 
يونس بدأ انه يقرب منه وهي ترجع لحد مارجعت للحائط 
يونس وهو بيزيح خصلات شعرها 
يونس بهمس في اذنها :طلع مثل القمر 
عشق خدودها احمرت وانفها أحمر 
يونس :خدودك صارت زي الطماطم 
عشق :انت علي طول بتكسفني دايما 
يونس قرب من شفايفها ثم ألقت شفايفها بحب عشق بدلته نفس القبله بعد فتره يونس بعد عنها عندما شعروا انهم يحتاجون الأكسجين 
عشق :على فاكره انت كده هتأخرني 
يونس :انتي السبب 
عشق بستغراب :ازاي انا السبب 
يونس :انتي بتحلوي كل شويه انا مش بقدر اقاوم جمالك 
عشق :عرفت لي بقى انت بتكسفني 
يونس :بتتكسفي من الكلام الحلو، اي واحده تتمنى اني اقولها كلام حلو 
عشق مسكته من ياقه قميصه 
عشق بغضب :انت بتقول كلام حلو لحد غيري 
يونس بضحك :والله انتي مجنونه، انا بهزر معاكي 
عشق :اصل انت لو حاولت انك اصلا تقول كلام حلو لحد غيري ولا أنك تقرب لحد غيري هدبحك
يونس بضحك :وتبقى السبب إلى قتلت زوجها بسبب انه قال كلام رومانسي لحد غيرها 
عشق :هكون ضامنه انك ماتكونش لغيري 
يونس بحب :على أساس انك مش ضامنه اني لحد غيرك 
عشق :ضمنه طبعا لاني بثق فيك اكتر من نفسي 
يونس :بحبك يا مزتي
عشق :وانا بموت فيك، يلا احنا كده هنتاخر بقى 
**********
حلمي ماعملش فرح هو كان عامل مكان عائلي يجتمعوا في القرائب والاصدقاء لأن سمرا رفضت إنه يعمل فرح 
بعد ماروحوا حلمي وسمرا 
حلمي :كنت عايز أقولك على حاجه 
سمرا :حاجه اي 
حلمي :انا بحبك ياسمرا 
سمرا بستغراب :انت بتقول اي 
حلمي :بقول اني بحبك 
سمرا :انت عارف السبب إلى خلاني اتجوزك 
حلمي :عارف وعندي أمل انك ممكن تحبيني في يوم 
سمرا :انت عارف اني بحب غيرك وماكدبتش عليك 
حلمي :بس الحي ابقى من الميت وانتي مش هتعيشي عمرك كله على ذكره 
سمرا :ومش هعرف انساه 
حلمي :حبي ليكي هينسيكي 
سمرا :مش هعرف يا حلمى 
حلمي :انا مش عايزك توافقي دلوقتي الايام هتعرفك قد اي اني بحبك 
حلمي اخد مخده وبطانيه وخارج 
سمرا :انت رايح فين 
حلمي :هنام في بره 
سمرا :لي 
حلمي :عايزاني انام جمبك 
سمرا اتوترت :لا اه لا 
حلمي بضحك :خلاص هريحك انا بره
*************
ليام كان لسه مافقش من الغيبوبه 
ونيروز تعبت جدا وقربت من ربنا جدا وبدأت تصلي واتحجبت 
وام نيروز اتعافت من السرطان 
نيروز في اوضه ليام في المستشفى كانت بتتكلم معاه وبتعيط
نيروز بعياط وهي ماسكه أيده :انت وحشتني ااوي هتفوق امتى بقى
في اللحظه دي نيروز شافت ان ليام بيحرك ايده
نيروز اتخضت :ليام انت بتحرك ايدك
ليام فتح عينه
نيروز :انت فوقت انا مش مصدقه نفسي الحمد لله
ليام بتعب :انتي مين
نيروز بصدمه :ايه؟؟؟؟؟؟؟

يتبع الفصل الثامن والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent