Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

   رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل السادس والعشرون بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل السادس والعشرون 

رضوى بصدمه:نعم خطيبته ازاي يعني
مايا :خطيبته وانتي اي دخلك بينا
رضوى :الكلام ده صح يا زياد
رضوى في اللحظه دي كانت بتتمني أن كلام يكون غلط
زياد :ايوه يارضوي مايا خطيبتي وهنتجوز قريب
رضوى بصدمه :لي كدبت عليا، وقولت انك بتحبني
مايا بدلع:الكلام ده صح يا زيزو
زياد :كنتي مجرد تسليه زي يا واحده عرفتها
رضوى بصدمه :تسليه طلعت انا تسليه انا بكرهك يا زياد بكرهك منك لله
رضوى خرجت من مكتبه مش فاهمه حاجه قلبها كان واجعها ااوي
رضوى كانت بتخرج من مكتب زياد وهي شايفه مايا وهي بتدلع عليه كان قلبها بينزف من الوجع
رضوى ماقدرتش تمسك نفسها
فقدت الوعي سقطت مغشيا على الأرض
زياد حاول يفوقها لكن ما بتفقش
زياد حمالها بين ايده
مايا :سيبها خلي اي حد يشوفها
زياد نتبهش لكلام مايا
وأخذ رضوى وذهب بيها إلى المستشفى
زياد وصل بيها المستشفى
وكان بيجري بيها
زياد بصوت عالي :عايز دكتوره بسرعه
الدكتور :دخلها بسرعه انا هكشف عليها
زياد بصرامه:دكتوره عايز دكتور فاهم
الدكتوره :دخلها الاوضه دي
الدكتوره كانت بتكشف على رضوى
وزياد في الخارج كان قلقان على رضوى اااوي
الدكتورة خرجت
زياد :طمنيني يادكتوره هي مالها
الدكتوره :هي اتعرضت لصدمه عصبيه بس هي فاقت دلوقتي
زياد :طب انا ينفع ادخل اطمن عليها
الدكتوره :بس بلاش الزعل
زياد دخل عند رضوى وشايفها قاعده بتعيط
رضوى اول ماشفته
رضوى بصوت عالي :اطلع بره مش عايزه اشوفك
زياد :اسمعيني بس يارضوي
رضوى بعصبيه :اسمع اي اسمع انك واحد حقير بتلعب بمشاعر البنات وتضحك عليهم جاي لي دلوقتي شايف انك لسه عايز تتسلي بيا تاني اطلع بره مش عايزه اشوفك
زياد :اسمعيني بس يا رضوى
رضوى جالها انهيار عصبي
رضوى بصوت عالي :اطلع بره اطلع بره سيبني في حالي بقى حرام عليك
رضوى كانت ماسكه شعرها وبتشد في
اطلع بره
الدكاتره جاءوا
رضوى بعصبيه :خلوا يطلع برا
الدكتورة :من فضلك اطلع بره 
زياد طلع بره 
الدكتوره خرجت 
زياد :أخبارها اي
الدكتوره :هي جالها انهيار عصبي وانا ادتها حقنه مهدئه دلوقتي بس لازم متتعرضش لأي ضغط نفسي بس بلاش حضرتك تدخل ليها تاني لأنه بيتعبها لازم حد من أهلها يفضل معاها 
زياد :شكرا يا دكتوره انا هكلم أهلها 
زياد في نفسه :نفسي تسامحني لكن انا مجبور على ألي بعمله ده بس ميبقاش على حسابك يارب تسامحيني
**************
عشق ويونس كانوا قاعدين امام البحر 
يونس كان وأخدها في حضنه وقاعدين أمام البحر
عشق :تعرف يا يونس انا عمري ما كنت اتخيل اتجوزك اصلا من يوم ما شوفتك وانا بكرهك
يونس :وانا عمري ما كنت اتخيل اني اتجوزك كنت شايفك طول الوقت شبه المجانين 
عشق ضربته في كتفه :انا مجنونه 
يونس بضحك :عايزاني أقولك اي وانتي بتقولي كنت بكرهك 
عشق :بقول الحقيقه يا يونس 
يونس:مش كل الحقيقه لازم تتقال يا عشق 
عشق :خلاص يا يونس اسفه 
يونس: متتأسفيش
عشق :تعرف انا طول عمري كنت بتمنى اتجوز واحد زي بتوع الروايات بس عمري ما كنت اتخيل اني فعلا اتجوز واحد أحسن منهم 
يونس :وانا عمري ما كنت اتخيل اني اتجوز اصلا واني يكون في حياتي واحده ست ولا اني المس ست لكن انتي غيرتي كل أفكاري كلها من يوم مادخلتي حياتي وانا اتغيرت لأحسن 
عشق :الحب بيعمل المستحيل حبيبي 
يونس :انتي مابقتيش تتكسفي وتقولي حبيبي 
عشق بتوتر :لا انا مقصدش هي طلعت مني غلط 
يونس :هو انتي متعرفيش تكملي كلمه حلوه لاخرها ابدا 
عشق وقفت :تقصد اي 
يونس :انتي دايما مضيعه اللحظات الرومانسيه 
عشق :ماشي يا يونس 
عشق جريت ويونس كان بيجري وراها 
عشق وصلت عند الأشجار بس مالقتش يونس وراها خافت جدا 
عشق بلعت ريقها بصعوبه :يالهوي انا شكلي توهت ارجع ازاي بقى 
في اللحظه دي يونس خدها ووقعوا على الأرض 
عشق :حرام عليك يا يونس كده تخضني انا كنت خايفه 
يونس :حبيت اعاقبك بس عقاب صغير عشان جريتي 
عشق كانت بتقوم من الأرض 
يونس شدها لعنده صارت هي فوق يونس 
يونس كان سرحان في عيونها الجذابه 
يونس :كل مره بشوف عيونك بتوديني في دنيا تانيا
عشق :نفس شعوري قلبي بيدق بسرعه لما انت بتقرب مني 
يونس :عايزك يا عشق توعديني انك ماتسبنيش في يوم من الايام 
عشق :انا بحبك والي بيحب حد عمره مايعرف يسيبه ويمشي هموت من غيرك 
يونس وضع صباعه على شفايفها:ماتقوليش كده تاني 
عشق :هو انت بتحبني للدرجه دى 
يونس :انا عديت مرحله الحب انا بعشقك 
عشق حضنته جامد 
عشق :بحبك الله بحبك اكتر من نفسي 
يونس زاح خصلات شعرها لورا ثم ألقت شفايفها وذهبوا لعالمهم الخاص بهم 
****************
ابو سمرا :حلمي طلب مني انه يتجوزك قولتي اي
سمرا :موافقه يا بابا 
ابو سمرا :انتي رفضتي عرسان كتير اشمعنا وافقتي على حلمي 
سمرا :بصراحه هو اكتر واحد وقف جمبي وكان بيساعدني دايما وعارف بموضوع طارق 
ابو سمرا :يعني انتي نسيتي طارق 
سمرا اتوترت من سؤاله :بحاول انساه 
ابو سمرا :طب انا هخلي الفرح بعد شهر
سمرا :لي السرعه دي كلها بابا 
ابو سمرا :هو جاهز من كل حاجه وانتي عارفه كويس يبقى لي نأجل 
سمرا :إلى تشوفه يا بابا 
*************
مايا بدلع :كده برده يا زيزو تسيبني وتروح معاها 
زياد :معلشي يا حبيبتي كان لازم اعمل كده عشان محدش من الشركه ياخد مني موقف 
مايا :ماشي يا حبيبي خلاص انت وحشتني أوي 
زياد :عايز اعرف يا مايا انتي سيبتي خطيبك القديم لي ورجعتي ليا 
مايا:عرفت اني كنت غلطانه لما سبتك ورحتله معرفتش أعيش من غيرك 
زياد :يعني ما رجعتيش لأن شركته افلست
مايا :انت عرفت ازاي أن شركته افلست 
زياد :هو انتي فكره اني مش هعرف 
مايا :انا رجعت عشان بحبك وندمت على ألي حصل 
زياد :يعني انتي مرجعتيش عشان فلوسي 
مايا بكدب :انا اخر حاجه افكر فيها يا حبيبي الفلوس 
زياد في نفسه بيتوعد لمايا انه مش هيسيبها تستغله وهو عارف هي راجعه لي تاني 
***************
سمرا :مالك يا لمياء بتصل بيكي كتير مكنتيش بتردي لي 
لمياء بحزن :ابويا حابسني في البيت يا سمرا 
سمرا :لي يعمل كده 
لمياء حكت ليها على كل الي حصل
سمرا :هتعملي اي دلوقتى 
لمياء بحزن :مش عارفه بس انا مش هعرف اعيش من غير حمزه هو اكتر واحد وقف جمبي في الوقت الي محتاجه في هو بيحبني انا معرفش ابويا بيعمل معايا كده لي
سمرا :طب ما تتجوزي انتي وحمزه من دون علمه 
لمياء بزعل :مش هينفع اكسر ابويا 
سمرا :بس انتي كده معندكيش اي حل هتعملي اي
لمياء بزعل :معرفش انا مش عارفه اعمل حاجه قلبي وجعني ااوي 
سمرا خدتها في حضنها :عيطي يا لمياء هترتاحي 
لمياء بعياط :بحاول اني أبين قدام اي حد اني قويه بس انا ضعيفه ااوي مش بحب حد يشوفني وانا بعيط هيشوفني مكسوره انا تعبانه ااوي قلبي وجعني ومش عارفه أعمل حاجه كل حاجه بتمنها مش بتتحق الناس الي بحبهم بيمشوا ويسبوني انا مكسوره ااوي مش عارفه اعمل حاجة أصعب شعور هو العجز انك ماتقدريش تعملي حاجه ده الي انا حاسه بي تعبانه اوي 
سمرا بزعل على صديقه عمرها وهي بتلمس شعرها :ربنا يحققلك كل الي بتتمناي بس لازم تبقى قويه عشان تعدي من كل الصعب ده 
لمياء بزعل :بحاول ومش عارفه 
سمرا :بكره ربنا هيجبر بخاطرك وبكره حمزه هيكون من نصيبك 
لمياء بعياط :يارب انا مش عايزه غيره في حياتي قلبي مش عايز غيره انا بحبه انا تعبانه كانت امنيتي ان ابويا يكون اماني وسندي فقدت الاحساس ده انا كل الي عايزاه حمزه مش عايزه غيره في حياتي يارب 
لمياء عيطت كتير قلبها وجعها من الحزن 
************
هاله وعزيز راحه المستشفى عند رضوى 
هاله بزعل على حاله بنتها :مالك يا رضوى إي إلى وصلك لكل ده 
رضوى بحزن :مافيش انا تعبانه شويه 
هاله :مين اي إلي حصل انك تتعبي كده 
رضوى بزعل :مش عايزه اتكلم في الموضوع ده تاني 
هاله :طب مين السبب في ده 
رضوى بانفعال :مش عايزه حد يكلمني في الموضوع ده تاني ارجوكم سيبوني في حالي 
هاله :طيب اهدي بس
رضوى بانفعال :مش عايزه اقعد في المستشفى دي تاني عايزه اروح البيت 
هاله :يابنتي ماينفعش انتي لسه تعبانه 
رضوى بانفعال :مش عايزه حد يروحني انا هروح لوحدي 
رضوى قامت من على السرير وشالت الكانولا من ايديها 
هاله بخوف من على بنتها :اهدي يا رضوى اقعدي يا بنتي متوجعيش قلبي 
رضوى بصريخ :سبيني في حالي مش عايزه اتكلم مع حدي سيبوني في حالي 
رضوى وقعدت على الأرض وفضلت تعيط وتصوت 
رضوى بعياط وصريخ :انا تعبانه محدش حاسس بيا قلبي وجعني مش عايزه حد يكلمني تاني انا عايزه اموت محدش بيحبني انا مش عايزه اعيش هنا يارب 
الدكاتره جم على صوت رضوى 
هاله بعياط :رضوى فوقي يادكتور حد يشوفلي مالها بنتي بتروح مني ماليش غيرها 
الدكتوره :اطلعي بره حالا يا مدام 
هاله وعزيز واقفين بره في حاله صعبه 
الدكتوره خرجت 
هاله بعياط :ونبي يادكتوره طمنيني على بنتي 
الدكتوره :هي متعرضه لصدمه عصبيه شديده وانا اديتها حقنه مهدئه دلوقتي بس لازم متتعرضش لأي زعل 
عزيز :طب هو ينفع تروح معانا البيت 
الدكتوره :طبعا ينفع لكن بلاش تتعرض لأي ضغوطات ولا زعل 
هاله :طب هي اي إلى وصلها لكده 
عزيز :بلاش تتكلمي معاها في الموضوع ده دلوقتي 
هاله :انا عايزه اطمن واعرف إلى مضايقها كده 
عزيز :لما تفوق من الحاله دي تبقي اسألها 
************
يونس :تعالى معايا 
عشق :بس على فين
يونس :هتعرفي 
عشق :طب قولي وريحني
يونس بضحك :هو انتي مش بتعرفي تسكتي ابدا 
عشق :طب قولي وانا هسكت 
يونس :مفاجأة يبقى ازاي اقولك 
عشق :انتي قولي بس على المفاجأة وانا هعمل نفسي اني اتفاجأت
يونس :امشي يلا يا عشق مش عايزه هبل
عشق :ما هو بصراحه انا مش هعرف اسكت 
يونس :كنت عامل حسابي 
يونس مسك اللصق ووضعه على فم عشق وربط ايديها عشان متفكهوش وربط عيونها 
يونس :كده عشان تسكتي 
عشق ويونس وصلوا المكان
يونس فك ايد عشق واللصق 
يونس :فتحي عينك 
عشق بشهقه :مش معقول، هو ده حقيقي 
يونس :ايوه حقيقي قولت ليكي اي حاجه هتفرحك  هعملها 
عشق حضنت يونس :انا بحبك ااوي
يونس :وانا بموت فيكي يا مزتي
طب تعالى نتفرج بقى(المفاجأة عباره عن شاشه شبه شاشات السينما تعرض اغاني ام كلثوم بالألوان كأنها 3D)
يونس نفسك في اي تاني يا عشق 
عشق :نفسي اخلف منك خمس ولاد وكلهم يكونوا شبهك انت وبس
يونس :لا انا عايزهم كلهم بنات ويكونوا شبهك وكلهم هسميهم عشق 
عشق :بس انت كده هتتلغبط مننا 
يونس :عمري ما هعرف اتلغبت بينكم 
عشق :انا بحبك يا يونس
يونس :وانا بموت فيكي 
************
عدا شهر على جميع أبطالنا الحلوين
*************
حلمي وسمرا بدأوا يجهزوا لفرحهم بس كانوا منتظرين عشق ويونس يرجعوا 
**********
ولؤي كان بيتعرض لروحمه كتير لكن ما كنتش تعطى لي اي فرصه ورحمه اشتغلت 
*********
رضوى في نفس الصدمه وقلبها واجعها اوي وزياد هيبدا في تنفيذ الخطه قريبا 
*********
حمزه ماخرجش من البيت من الوقت الي حصل وحاول يكلم لمياء لكن معرفش ولمياء مش بتخرج خالص واشتاقت كثيرا لحمزه 
********
عشق ويونس قربوا انهم يرجعوا بعد ما قضوا أجمل شهر في حياتهم 
********
جاء يوم خطوبه لؤي 
لؤي كان حزين جدا لكنه كان مجبور 
وقبل تلبيس الخواتم لؤي شعر بالتعب وفقد الوعي 
كندا أخدته على المستشفى 
الدكتور خرجت 
كندا بحزن :Please, doctor, my son has any reassure me about him(:من فضلك يا دكتور ابني عنده اي طمني عليه) 
الدكتور بحزن :..

يتبع الفصل السابع والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent