Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

   رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الرابع والعشرون بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الرابع والعشرون

نيروز بقلق :ماله ياليام
أم نيروز بعياط :اتصله بيا في المستشفى وقاله عمل حادثة بالعربيه هو في المستشفى وحالته خطره
نيروز بصدمه :مستشفى اي
نيروز جريت على المستشفى وسابت الفرح بالمعازيم وراحت المستشفى
نيروز بعياط :دكتور ارجوك تطمني ليام اخباره اي
الدكتور:للأسف الحاله حرجه جدا
نيروز بعياط :لا مستحيل يسبني متزعلش مني ارجع وانا مش هزعلك تاني
العريس:انتي زعلانه عليه لي كده وازاي تسيبي فرحك وتمشي
نيروز بعصبيه :انا مش عايزاك ولا بحبك انا محبتش غير ليام غلط لما سيبته انا مش عيزاك
العريس :وماقَولتيش كده من الاول لي، تكسري فرحتي في يوم زي ده لي
نيروز بزعل :اسفه مكنتش اقصد اجرحك والله بس كنت فاكره اني هحبك بس لما ليام عمل حادثه انهارده عرفت اني مش هقدر احبك
العريس :انتي لعبتي بيا ومشاعري
نيروز :اسفه والله
العريس :انا همشي وهسيبك ربنا يقومه بسلامه 
نيروز واقفه عن زجاج الغرفه وليام نايم على السرير متجبس كل قطعه في جسمه
نيروز :ارجع بس وانا هعترف بحبك قدام العالم كله
عشق ورضوي في صوت واحد :نيروز 
عشق ورضوي جريوا وحضنوها 
نيروز بعياط :خايفه يسيبني مش هعرف اعيش من غيره 
عشق :متخافيش هو هيبقى كويس اكيد 
رضوى :هو حالته اي دلوقتى
نيروز بعياط :الدكتور قال إن حالته حرجه ااوي ولسه مافقش
رضوى :متقلقيش والله يبقى بخير 
نيروز بعياط :يارب 
الدكتور خرج 
نيروز :دكتور هو فاق صح 
الدكتور :للأسف المريض دخل دلوقتي في غيبوبه 
نيروز :طب هيفوق منها امتى 
الدكتور :دي حاجه بأيد ربنا ممكن اسبوع اوشهر ممكن سنه 
نيروز بعياط :طب ينفع ادخله
الدكتور :اتفضلي 
**************
رحمه مكانتش عايزه ترجع تاني عند خالتها بعد إلى حصل مكانتش عارفه تروح فين راحت عند لارا صديقتها 
لارا :مش عايزه بقى احكيلي مالك 
رحمه :مضايقه شويه، بس لو هضايقك انا ممكن امشي 
لارا :ايه الي انتي بتقولي ده انتي مفرحاني والله انتي عارفه اني عايشه لوحدي ومصدقت أن حد هيقعد معايا 
رحمه :ربنا يخليكي 
لارا :احكيلي مالك يمكن اقدر اسعدك 
رحمه حضنتها وهي بتعيط :قلبي وجعني ااوي مجروحه 
لارا:مالك في اي 
رحمه بعياط :محدش قالي ان الحب بيوجع كده محدش قالي انه عذاب للبنت وتسليه للشباب تعبانه ااوي 
لارا:مين الي وجعك كده 
رحمه حكت لليها عن لؤي 
رحمه بعياط:هو لي كدب عليا وقالي انه بيحبني وهو هيتجوز حد تاني جرحني ااوي مش عارفه اعمل حاجه 
لارا :انسى لازم تنسى وتعيشي حياتك
رحمه بزعل :ياريت قلبي كان زرار كنت ضغط عليه عرفت انساه انا حبيته ااوي كان أول حب في حياتي عارفه لما تلاقي قلبك متعلق بحد ااوي انا حصل معايا كده لهفه البدايات بتكون حلوه في أولها لكن آخرها عذاب ووجع
لارا :ربنا بكره هيعوضك بشخص احسن منه شخص عمره مايجرحك ولا يوجعك 
رحمه :انا مش عايزه حد تاني انا عايزه انسى بس
"اوهمني بحبه صدقته حبيته من كل قلبي حبي ليك كان أجمل هديه كنت اول حب ليا وكنت اول وجع ليا جرحتني لي بنوعد واحنا مش قد الوعود قلبي مات بعد جرحك لي" 
************
نيروز دخلت غرفه الاوضه إلى فيها ليام قلبها كان بيدق بسرعه جدا 
نيروز قعدت جمب ليام وسكت ايده وكانت بتعيط 
نيروز وهي بتعيط :انا عارفه انك زعلان مني بس بلاش تعاقبني العقاب ده ارجوك انا ماليش غيرك فى الدنيا انا عمري ما حبيت غيرك انا بحبك بس كنت بكابر كنت خايفه من اني اختار بقلبي وانجرح وقررت اختار بعقلي بس برده تعبت فوق من الغيبوبه دي وانا هقول قدام الناس كلها اني بحبك كنت بتمنى تكون صاحي من فضلك يا ليام اصحى بقى انت وحشتني ااوي اصحى وانا مش هتخانق معاك تاني ونتفرج على فيلم الأسد الملك يارب يبقى بخير يا رب 
**********
عشق ورضوي كانوا قاعدين في جنينه القصر بيعيطوا هما الاتنين 
جاء يونس شافهم بيعيطوا كده 
يونس :في اي الأنتم الاتنين بتعيطوا لي 
عشق بعياط :ليام في غيبوبه 
يونس بعصبيه:مين ليام ده 
رضوى بعياط :ده يبقى ابن خاله نيروز صحبتنا 
يونس :وانتم زعلانين عليه ااوي كده لي
عشق بعياط :نيروز كانت بتحبه وهي دلوقتي تعبانه ااوي 
يونس :مش نيروز كانت خطوبتها انهارده 
رضوى بعياط :ايوه بس هي كانت بتكابر حبه لي وقررت انها تتخطب لواحد تاني بس هي لما عرفت ان ليام عمل حادثه معرفتش تكمل مع الشخص التاني 
يونس :بتطلوا عياط انتم الاتنين هو إنشاء الله هيفرق قريب 
عشق :يارب يقوموا بسلامه عشان نيروز 
يونس :معلشي يا رضوى بس عايز اتكلم مع عشق شويه 
رضوى قامت :لا عادي ولا يهمك 
يونس :قولي بقى يا عشق بتعيطي لي
عشق بزعل :زعلانه عشان نيروز 
يونس :هو بكره هيفرق من الغيبوبه ويبقى بخير، لكن كل الزعل ده كله إلى انتي عملاه غلط عليكي 
عشق :نيروز صديقتي من الطفوله وزعلانه عليها 
يونس :تعالى معايا 
عشق :على فين
يونس :هنخرج شويه 
عشق :مش عايزه 
يونس :طب انا عندي فكره حلوه 
عشق :ياترى اي 
يونس :احكي ليا مثلا اي اكتر حاجه بتحبيها وبتفرحك نفسك في اي
عشق :اسمع يا سيدي 
يونس بضحك :العياط راح فين 
عشق :أرجع اعيط تاني يعني 
يونس :لا خلاص يا ستي اتفضلي اتكلمي 
عشق :انا بحب جدا اسمع ان كلثوم حفظه كل أغانيها طول عمري نفسي احضر حفله ليها، بحب شوكولاته جدا، طول عمري نفسي اتجوز حد نكون بنحب بعض حب كبير ونروح جزيزه في المالديف وماينكش حد هناك غيري انا وحبيبي 
يونس بخبث :زينا كده 
عشق اتكسفت :بحب اقرأ الروايات الرومانسيه وطول عمري نفسي في مكتبه مليئه بالرويات وكان نفسي البس فستان ابيض زي اي بنت لكن انت عارف الظروف إلى كانت الي اتجورنا فيها 
يونس نزل على ركبته ومسك ايد عشق 
يونس بحب :والله وعد مني ليكي اني هعوضك عن كل الي فات
عشق بحب :وانا من يوم معرفتك وانا مبسوطه حاسه ان ربنا فعلا عوضني بيك 
يونس بحب :بحبك يامزتي 
عشق بضحك :عايزه اعرف لي مزتي إلى بتقولها دي 
يونس بخبث :عشان انا شايفك مزه بصراحه 
عشق اتكسفت :عيب كده يا يونس انا بتكسف 
يونس :شكل خدودك الحمر وانفك الحمرا وانتي مكسوفه دي بتخليكي زي القمر 
عشق بكسوف :انا هطلع انام احسن عشان انت بتحرجني ااوي 
يونس شالها بين ايده 
عشق :نزلني يا يونس افرض حد شافنا هيقول اي
يونس :هيقوله وشايل حبيبته 
عشق :طب نزلني خايفه أقع 
يونس :متخافيش طول ما انا معاكي 
"الحب حياه والبعض لايعرف معناه الحب ليس مجرد كلمه بتتقال الحب فعل وليس فعل بسيط الحب أرواح بتتعلق ببعضها" 
***************
حلمي :سمرا انا لقيت ليكي فكره حلوه عشان موضوع الجواز إلى اهلك بيزنوا عليكي في
سمرا :بجد اي هو 
حلمي :سمرا تتجوزينى 
سمرا بصدمه :انت بتقول 
حلمي :مش هما عايزين يفرحوا بيكي احنا نتجوز وهما يطمنوا عليكي واحنا هنفضل صحاب هنتجوز عشان نرضى اهلك 
سمرا :وانا مش عارفه اقولك اي بصراحه مش عارفه انا هفكر على طلبك ده وهشوف 
حلمي :وانا هستني ردك 
حلمي في نفسه :انتي مش عارفه انا بحبك قد اي يا سمرا والله بكره هتجوزك وهعرف انسيكي خطيبك القديم ده الأبد أنا بحبك وعايزك غير ليا انا 
***********
رضوى كانت قاعده في اوضتها زعلانه جدا كانت مضايقه اتصلت على زياد لأنها محتاجه تتكلم 
رضوى بنبره صوتها فيها حزن :الو يا زياد 
زياد :ماله صوتك 
رضوى بزعل :مضايقه ومخنوفه اوي 
زياد :من أي يا حبيبتي 
رضوى حكت لي عن نيروز وليام 
زياد :وانتي زعلانه عليه لي 
رضوى :مضايقه عشان نيروز لما شوفتها في المستشفى قلبي وجعني ااوي شوفتها مكسوره من غيره كل الي جه في بالي ساعتها انت خوفت انت يحصل ليك حاجه ساعتها مش عارفه هيحصل ليا اي 
زياد :متخافيش عليا 
رضوى :هو لي الحب بيوجع كده 
زياد :مش فاهم 
رضوى :نيروز رفضت انها تقولها انها بتحبه عشان خايفه تتوجع ولما مقالتش لي برده اتوجعت 
زياد :مش كل الناس بتتوجع من الحب
رضوى :هو انت ممكن تيجي في يوم وتوجعني 
زياد :مش هعرف اوجعك إلى بيحب مش بيعرف يوجع 
رضوى :طب اوعدني انك عمرك ماهتسيبني في يوم الايام
زياد :وعد مني اني هفضل جمبك ومعاكي لآخر نفس في عمري كله 
رضوى :بحبك يا زياد 
زياد :انتي قولتي اي مسمعتش 
رضوى بكسوف:ماقولتش حاجه 
زياد :يعني مقولتيش بحبك 
رضوى :تؤتؤ ماقولتش انت بس اكيد سمعت غلط 
زياد :طب انا سمعت غلط مش عايزه تقوليها
رضوى :عايزه انام 
زياد :انتي بتهربي مني انا هخليكي تيجي تقوليها كتير 
رضوى بضحك :مش هيحصل ابدا 
زياد :هتشوفي 
**************
زياد كلم يونس في التليفون 
زياد :ايه يا Bossبقالك٣ايام مش بتيجي الشركه لي
يونس :مشغول شويه 
زياد بضحك :مشغول مع الست عشق صح 
يونس بعصبيه :متجيبش اسمها على لسانك تاني لو مش عايز تخسرني 
زياد بضحك :خلاص يا Boss مش هجيب اسمها تاني انت طلعت بتغير عليها 
يونس :اسكت احسن، كنت عايزك في حوار 
زياد :اتفضل صدعني 
يونس قاله هو عايز اي
زياد :وانت هتعمل كل ده لي
يونس :ملكش في هتنفذ ولا لا 
زياد :وانا اقدر أرفض ليك طلب يا Boss 
يونس :الكلمه دي بضايقني بطل تقولها 
زياد بضحك :عمري ما هبطل اقولها ليك
************
تاني يوم عشق صحيت من النوم ما لقتش يونس جمبها 
البست ونزلت عشان تروح المستشفى 
وهي في الشارع شافت عربيه كبيره ماشيه وراها كانت خايفه ااوي 
العربيه قربت منها خطفوا عشق في العربيه مشيوا 
عشق كانت مرعوبه ااوي 
وكانوا رابطين منديل على عيونها 
نزلوها من العربيه 
عشق بخوف :هتودوني فين 
محدش رد عليها ركبوها طياره 
عشق بعد ماركبتها متعرفش اي ده لحد ما سمعت صوت الطياره 
عشق شالت المنديل 
عشق بشهقه :انت

يتبع الفصل الخامس والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent