Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

   رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الخامس والعشرون  بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الخامس والعشرون 

عشق بشهقه :انت يا يونس
يونس كان جمبها وقلع نظارته
يونس :عجبتك المفاجأة
عشق :يعني انتي الي خطفتني طب لي
يونس :احب قولك يا زوجتي العزيزه اني هخطفك شهر كامل نقضي شهر عسل
عشق :تعرف اني كنت هموت من الخوف طب تجيبني كده لي لو كنت قولتلي تعالى معايا كنت جيت ايه لزمتها انك تخطفيني
يونس :حبيت افاجأك
عشق :مفاجاءه بس قطعتلي للخلف حرام عليك
يونس بخبث :متقوليش كده يا حبيبتي احنا لسه هنخلف كتير
عشق :هو انت هتوديني فين
يونس :دي مفاجأة هتعجبك
عشق :اوعي تكون المفاجأة انك هترميني من الطياره صح
يونس بضحك :الكلام ده يا حبيبتي في الأفلام العربي بس
عشق :ما هو انا بصراحه قادره اصبر لحد منوصل قولي بقى يا نوسي
يونس بستغراب :مين نوسي ده
عشق بدلع :بدلعك
يونس :دلعيني براحتك بس بلاش الاسم المايص ده
عشق :حاضر بس قولي بقى
يونس طلع لزق وحطه على فمها
يونس :عشان تسكتي لحد ما نوصل، ولو شلتيها هربط رجلك وايدك فاهمه 
************
لارا :يلا يا رحمه هنتاخر على الجامعه 
رحمه :هو انا لازم اروح الجامعه انهارده يعني 
لارا :قولت ليكي انك انتي لازم تروحي الجامعه ونتشغل سوا ساعتها هتنسي لؤي ده الأبد 
رحمه :تفتكري كده 
لارا :خمس دقايق تكوني خلصتي لبس عشان هنتاخر 
رحمه :حاضر 
رحمه ولارا وصلوا الجامعه بس قبل دخولهم لؤي كان واقف عند الجامعه مستني رحمه 
لؤي :رحمه 
رحمه :عايز اي تاني 
لارا :طب انا هدخل انا الجامعه وانتي لما تخلصي ادخلي 
لؤي:عايزك تسمعيني يارحمه
رحمه :مش عايزه اسمع منك كلمه واحده سيبني في حالي 
لؤي:انا بحبك يا رحمه ومش هعرف اعيش من غيرك،انا عمري ماحبيت حد غيرك ولا هحب حد غيرك 
رحمه صقفت:لا بجد برافوا طلعت فنان ممتاز عرفت تكسرني وتوجعني ومفكر اني ممكن ارجعلك كده عادي 
لؤي :والله يا رحمه انا مجبور على الجوازه دي امي رفضاكي وقالتلي اني اتجوز غيرك 
رحمه:وانا عمري ماهعرف اكمل حياتي مع واحد أمه إلى ممشياه 
رحمه قربت منه
رحمه :تعرف انا بلعن قلبي الي حبك في يوم من الايام فكرت عوض ليا بس الأسف مش دايما قلوبنا بتختار صح،امشي روح اتجوز البنت الي امك اختارتها ليك بس هقولك كلمه زي ماكسرت قلبي وووجعتني بكره مراتك إلى اختارتها امك هتجرحك زي ما جرحتني 
لؤي بحزن :ماتسبنيش يا رحمه انا بحبك 
رحمه :حب مزيف، سيبني في حالي وابعد عني
لؤي شدها لصدره :انتي حالي عمري ماعرفت معنى الحب غير معاكي قلبي عمره ما دق غير ليكي انا مش عايز اتجوز غيرك ولا عيش حياتي مع حد غيرك انا مش متخيل نفسي مع حد غيرك ولا اني في حضن حد ولا اني المس حد غيرك انا سمعت كلام امي عشان مصلحتك انتي 
رحمه مكانتش عارفه ترد عليه كل الي كانت محتاجه في الوقت ده حضنه 
رحمه :سيبني اشوف حياتي، وانت شوف حياتك بعيد عني 
لؤي :انا بتوجع من غيرك 
رحمه :كل وجع لي علاج الا وجع الحب مالوش علاج 
لؤي :علاجي انتي 
رحمه :خلاص مابقاش ينفع، ارجوك سيبني ومتحاولش تقرب مني تاني
رحمه سابته ودخلت الجامعه لؤي كان مخنوق مكانش عارف يلاقي حل لؤي كان ماسك راسه من الوجع هو حاسس بالتعب بقاله فتره
رحمه دخلت الجامعه 
لارا :عملتي معاه اي
رحمه بعياط :حاولت اتماسك دموعي قدامه 
لارا خدتها في حضنها :تعيطي يا رحمه يمكن قلبك يرتاح
رحمه بعياط :قلبي عمره ما يرتاح طول ما قلبي لسه بيحبه مش عارفه انساه 
لارا :هو كان عايز اي
رحمه بعياط :خالتي إلى هي في مقام امي يعني زيها رفضاني هو طبعا مقدرش يكسر كلام أمه بس يكسر قلبي عادي 
لارا :طول ما قلبك مش عايز ينسي مش هتعرفي تسامحي
رحمه بعياط :انا حبيته اكتر من نفسي قلبي واجعني مش قادره اشوفه وهو بيتجوز واحده غيري 
لارا :ادعي ربنا انه يصلح كل حاجه بينكم 
رحمه بعياط :يارب 
************
الطياره هبطت على جزيره 
عشق شالت اللصق من فمها
عشق بشهقه :يونس اضربني عشان افوق لو ده حلم 
يونس :ده مش حلم دي حقيقية قولتي ليا انك نفسك تروحي جزيره مع حد بتكوني بتحبيه وعيشوا هناك انا بقى جبتك هنا هنقضي احلى honeymoon (شهر عسل) ومحدش هنا في الجزيره غيري انا وانتي بس يعني بمعنى انك اتخطفتي شهر كامل معايا انا وبس وهنقفل كل تليفونات عشان محدش يزعجنا 
عشق :طب ما طنط هاله ورضوي وعمو عزيز هيقلقوا علينا 
يونس :كلمتهم وقولت ليهم اننا مسافرين 
عشق :طب ما هيطلع لينا ثعابين ولا اسود 
يونس :قولت ليكي طول ما انا معاكي متخافيش، ادخلي جوه هتلاقي مفاجأة جوه البسيها وتعالى عشان في مفاجأة تانيه 
عشق :هو في مفاجآت كتير صح 
يونس :في المكان ده كله مفاجآت ادخلي البسي المفاجأة إلى جوه 
**********
نيروز راحت المستشفى عند ليام ولسه مافقش من الغيبوبه 
نيروز قعدت جمبه وبتتكلم معاه 
نيروز وهي ماسكه ايده :انت وحشتني ااوي لما روحت البيت امبارح البيت كان حزين الحيطان كانت بتسأل عليك انا عارفه انك بتحب هزاري بكره لما تفوق ههزر معاك كتير ونتفرج على الكرتون ونتخانق مع بعض زي كل مره وهجيبلك شيبسي عشان متخدش بتاعي زي المره إلى فاتت، انت وحشتني ااوي نفسي تخدني في حضنك انا مش عارفه اعيش من غيرك انا حاسه اني هموت تعرف ان زعلانه من نفسي ااوي حاسه اني السبب في كل الي انت في ده انا قلبي بيقولي انك سامعني رد عليا وحشني صوتك والله وحشني خناقتنا مع بعض وحشتني ااوي 
***********
عشق خرجت وكانت لبسه فستان ابيض متكون من القطع الكريستال 
ويونس كان لبس بدله سمراء
عشق :انت بتهزر صح يا يونس انت جبتلي فستان فرح 
يونس :معرفتش اشوفك نفسك في حاجه وماعملهاش ليكي 
عشق جريت على وحضنته:انا بحبك ااوي يا يونس 
يونس :وانا بحبك يا مزتي، تعالى بقى عشان انهارده تبقى ليله فرحنا 
عشق :فرح من غير معازيم 
يونس بضحك :اعتبري الكراسي دي المعازيم 
عشق :خلاص مش عايزه معازيم كفايه اني لبست فستان ابيض زي كل البنات 
يونس وهي بينحني إليها :تسمحي ليا برقصه دي 
عشق :بس انا مش بعرف ارقص يا يونس 
يونس :انا هعلمك 
يونس شده إلى صدره حتى صارت أنفاسهم واحده ووضع ايده إلى خصرها وبدأ يرقصوا 
واشتغلت اغنيه حلم حياتي لوائل جسار 
عشق :تعرف يا يونس انا عمري ما كنت اتخيل اني هعيش في السعاده دي كلها 
يونس :طول ما انا عايش هخليكي سعيده 
عشق :بحبك وآلله العظيم بحبك يا يونس 
يونس بخبث :طب على فكره انا قلبي ضعيف ومش بستحمل اللحظات الومانسيه دي
عشق بستغراب:يعني اي
يونس شالها بين ايده :تعالى معايا وانتي هتعرفي 
يونس شالها بين ايده حطها على سريرها وبدأ انه يقرب منه  
عشق كان قلبها بيدق بسرعه وهي بيقرب ليها 
يونس شافها متوتره بعد عنها :اسف يا عشق عارف انك لسه خايفه و 
عشق بمقاطعه :مابقتش بخاف وانا معاك بقيت واثقه انك مش هتسبني في يوم من الايام 
يونس :وعد مني اني مش هسيبك أبدا
عشق :واثقه من كده يا يونس 
يونس قرب منها حتى صارت أنفسهم واحده والتقت شفايفها وهي بدلته نفسي القبله 
وصارت عشق زوجه يونس البحرواي قولا وفعلا 
**************
حمزه ذهب ليتقدم إلى لمياء 
بسيوني (ابو لمياء وخال زياد) :وانت بقى يا حمزه ابوك وامك ماجوش معاك لي
حمزه :انا ابويا وامي توفي من زمان 
بسيوني :اومال كنت عايش مع مين 
حمزه :كنت عايش مع عمي بس توفي من ٣سنين 
بسيوني :طب عندك شقه 
حمزه :ايوه عندي شقه لكن صغيره شويا، كنت عايز اعرف رد حضرتك موافق ولا
بسيوني :مش موافق انك تتجوز بنتي
حمزه بصدمه :لي
بسيوني :انت معندكش أهل اعرف اتفق معاهم وكمان شقتك صغيره وانت شايف بنتي عايشه فين يعني لازم نفس المستوى 
حمزه :للأسف انا مختارتش اني مايكونش عندي أهل ولا أن تكون ظروفي مش زي ظروفكم بس كل الي اقدر عليه اني بحب لمياء وهقدر اساعدها 
بسيوني :اتفضل طلبك مرفوض 
حمزه كان خارج من البيت وهو شايف لمياء بتعيط 
محدش عارف حل 
بعد ما حمزه نزل 
لمياء لأول مره تقف قدام ابوها 
لمياء بعياط وعصبيه :انت اي هو انا مش بنتك بتعمل معايا كده لي طول عمري مستحمله ضربك ليا واهانتك ليا عمرك ما حسستني بالحنان ولا اخدتني في حضنك كنت بشوف صحابي ابوهم يأخدهم بالاحضان وانا لا عمرك ما حاولت تصاحب عليا ولا تعرف بحب اي ولا بكره اي واستحملت ويوم ما الاقي شخص بيحبني وانا بحبه وانت ترفضه حرام عليك انت اي حس بيا شويه 
بسيوني ضربها كف من قوته وقعت في الأرض 
بسيوني بغضب :كنت بأمن ليكي مستقبلك بعمل كل ده لمصلحتك وفي الاخر انا الغلطان ده 
لمياء بعياط :مش مصلحتي في الفلوس مصلحتي بالأمان وانت عمرك ما حسستني با الأمان ده 
بسيوني بغضب :ادخلي اوضتك ولعلمك مافيش نزول من البيت خالص فاهمه
**************
سمرا :انا فكرت كتير في كلامك ولقيت انك معاك حق انا موافقه 
حلمي :بجد 
سمرا:ايوه بس ليا شرط 
حلمي :اي هو الشرط ده 
سمرا :جوازنا هيكون على ورق بس يعني هنعيش احنا الاتنين زي الإخوات
حلمي :وانا موافق يا سمرا 
حلمي في نفسه :وعد مني هخليكي تحبيني وتنسى خطيبك القديم الأبد 
************
عشق صحيت ثاني يوم كان يونس نايم جمبها 
عشق وهي بلمس شعره :اول مره بجد احس اني فرحان قلبي اول مره مايكونش زعلان شكلك شبه البيبي الصغير وهو نايم 
عشق باست خده 
عشق :مكنتش هقدر اعمله وانت صاحي 
يونس :بس مين قالك اني نايم يا عشق انا صاحي وسامع كل حاجه
عشق :طب انا اروح استخبي فين دلوقتي من الكسفه إلى انا فيها
يونس وهو بيزيح خصلات شعرها :هي لو واحده باست جوزها خدودها بتكون زي الطماطم كده 
عشق :ما هو انا بصراحه مش متعوده اني اصحى القى راجل غريب نايم جمبي 
يونس برفع حاجب :غريب! 
عشق بتوتر :اقصد صحبي 
يونس بعصبيه :صحبي مين بقى انشاء الله 
عشق بتوتر :اهدا انا دبش ومعرفش بقول اي
يونس :انا فاهمك ياعشق 
عشق :اخيرا فهمتيني الحمد لله 
يونس بخبث :بس انتي بصراحه طلعتي مزه 
عشق اتكسفت وضربته في كتفه :احترم نفسك يا يونس، انا هقوم احسن 
يونس مسكها من ايديها :هتروحي هكملك كلام امبارح
عشق :لا مش عايزه اسمع كلام
يونس بخبث :تعالى لأن كلام امبارح لسه ما خلصش
وشدها لحضنه
*************
رضوى دخلت على مكتب زياد
رضوى فتحت الباب
رضوي بشهقه وضعت ايدها على فمها من الي شافته
شافت زياد وواحده حضناه
رضوى بعصبيه :مين دي
مايا :مين دي انت ازاي تسمح للسكرتيره تدخل كده
رضوى بعصبيه :انتي مين
مايا :خطيبته
رضوى بصدمه :نعم 

يتبع الفصل السادس والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent