Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

   رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثالث والعشرون بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثالث والعشرون

نيروز كانت بتكلم خطيبها وليام سمعها الغيره وجعته جدا
استنى لحد ما نيروز تخلص المكالمه
ليام بعصبيه :نيروز
نيروز بخضه :انت هنا من أمتي
ليام بعصبيه :كنتي بتكلمي مين
نيروز بعصبيه :وانت مالك
ليام مسكها من ايديها جامد :لما اكون بكلمك تردي فاهمه، كنتي بتكلمي صح
نيروز حبت تغيظ ليام :ايوه كنت بكلمه عايزه حاجه
ليام بعصبيه :عايز اقولك انك بتاعتي انا ومحدش هياخدك مني مهما كان الثمن اي 
نيروز :وانا مش عايزاك افهم بقى 
ليام مسكها ورماها بشده على السرير 
ليام :وانا بحبك ومش هسيبك تكوني لاغيري 
ليام بدأ في تقطيع ملابس نيروز وهي كانت بتصوت 
نيروز بعياط :ابعد عني أرجوك 
نيروز كانت بتضربه بس مكانتش قادره عليه
نيروز بعياط ورجاء :لا يا ليام متعملش كده عشان خاطري متكسرنيش 
ليام بعد عنها 
ليام بندم :اسف يا نيروز معرفش انا كنت هعمل كده ازاي 
نيروز قاعده على السرير وضمه رجليها على صدرها وبتعيط 
ليام قرب منها :انا اسف 
نيروز بصوت عالي :اطلع بره مش عايزه اشوفك تاني حرام عليك 
ليام :ماشي يا نيروز انا ماشي ومش هتشوفي وشي تاني ابدا 
نيروز بعياط :يارب انا تعبت مش عارفه إلى بعمله ده صح ولا غلط 
نيروز قامت بدلت ملابسها واتوضت وصلت صلاه الاستخارة عشان تشوف طريقها الصح (صلاه الاستخارة دي من أجمل الصلوات أنا دايما يصليها) 
****************
يونس :عايز اعرف انتي طلعتي لي 
عشق بتوتر :لا مافيش بس انا اتكسفت بس 
يونس بخبث :ما هو احنا برده المفروض يكون لينا أطفال ولا اي
عشق بتوتر :ايه لا يعني اقصد انه 
يونس :مالك اتوترتي لي 
عشق :انا لاابدا 
يونس قرب من عشق 
يونس :انتي مكسوفه ولا اي
عشق بتوتر :لا وهتكسف من أي 
يونس بخبث:مش عايزه يكون عندك أطفال 
عشق بتوتر :اه لا 
يونس بضحك :انتي على طول متوتره كده
عشق :انا هنزل تحت 
يونس مسكها من ايديها 
يونس :خليكي معايا 
عشق :لي 
يونس بخبث :اصل في كلام كتير عايزه اقوله ليكي 
عشق :كلام اي 
يونس التقت قبله من شفايفها ثم حملها بين يديه ووضعه على السرير 
عشق كان دقات قلبها بدق بسرعه 
يونس قرب منها 
عشق :لا يا يونس 
يونس :لا أي مالك 
عشق :انا مش جاهزه دلوقتي 
يونس بستغراب :مش جاهزه ازاي 
عشق :معلشي يا يونس بس انا مش مستعده الخطوه دي 
يونس بعد عنها :براحتك، بس عايز اعرف السبب 
عشق :خايفه يا يونس
يونس :خايفه لي
عشق :خايفه أنك تسبني في يوم من الايام 
يونس :والله عمري ما هسيبك انتي من يوم ماظهرتي في حياتي وانا مش قادر استغني عنك 
عشق :من فضلك يا يونس متزعلش مني 
يونس بحب :محدش يقدر يزعل من روحه 
عشق :كنت بتمنى من ربنا انه يعوضني عوض حلو عوضني بيك انت 
يونس :بحبك يامزتي
************
لمياء بصدمه :ايه الي انت بتقوله ده 
حمزه :بقولك اني عايز اتجوزك
لمياء بعياط :شكرا انا مش بحب حد يخدني شفقه 
حمزه :مين قال ان جوازنا هيبقى شفقه، انا بحبك يا لمياء 
لمياء :انت بتكدب عليا عشان انا صعبت عليك 
حمزه :والله انا مش هتجوزك شفقه انا هتجوزك عشان بحبك، انا بحبك اول مره قلبي يتعلق بحد حبيتك رغم كلامك الدبش ورغم وجعك مهمنيش اي حاجه غيرك 
لمياء :خايفه تجرحني زي الناس الي دخلوا حياتي 
حمزه :عمري ما هجرحك انتي حته مني ومش هعرف اني أجرحك في يوم 
لمياء :اوعدني انك مش هتسبني في يوم 
حمزه :اوعدك 
لمياء :طب انا ليا شروط عشان نتجوز 
حمزه :قولي كل شروطك 
لمياء كانت بدمع :متجرحنيش في يوم ما تضربنيش متوجعش قلبي حل مشاكلك معايا مهما حصل بينا ماتسبنيش في يوم انام وانا بعيط 
حمزه :كل ده يا لمياء عمره ما هيحصل في يوم من الآيام 
لمياء :قلبي مصدق كل كلمه انا بتقولها 
حمزه :طب شوفيلي ميعاد اقابل والدك في 
لمياء :لا بلاش يجي الميعاد مني روح انت وخده منه 
حمزه :لي
لمياء :مش عايزاه يعرف اننا كنا بنتقابل قبل كده 
حمزه :حاضر، هروحله 
**********
كندا(خاله رحمه) :انا مش موافقه يا لؤي 
لؤي :مش موافقه لي بس يا ماما 
كندا :مش موافقه انك تتجوزها انت ناسي انها قتلت
لؤي :لو حضرتك ناسيه دي كانت دفاع عن شرفها
كندا :اسمع انت ابني الوحيد واتمنى ليك احسن بنت لكن رحمه مستحيل اوافق عليها مهما حصل
لؤي :انتى ازاي بتتكلمي كده عليها دي بنت اختك
كندا :عشان بنت اختي اسيبك تدبس نفسك وتتجوزها، وعشان اريحك منها خالص هي لازم تمشي من هنا
لؤي :اي إلى انتي بتقولي ده يا ماما هي ملهاش حد غيرنا عايزه ترميها في الشارع
كندا :خلاص تبقى تشيل من دماغك الجواز منها وتتجوز إلى اختارته انا
لؤي:وتطلع مين دي
كندا :سلا بنت ايزابيلا صحبتي 
لؤي :ايه الي حضرتك بتقولي عايزاني اتجوز سلا وانتي عارفه اني بكرهه وعمري ما حبيتها 
كندا :هتحبها بعد الجواز قولت اي
لؤي كان عارف كويس انه لو موافقش أمه هتترد رحمه مكانش عنده حل تاني غير أنه يوافق 
لؤي :موافق يا أمي 
كندا كانت بتزغرط 
رحمه جت على صغاريط خالتها ظنت أنها وافقت على جوازهم هي ولؤي 
رحمه بفرحه :فى اى يا خالتو بتزغرطي لي 
كندا :باركي ل لؤي 
رحمه بستغراب :ابارك لي 
كندا :لؤي هيخطب سلا بنت صحبتي 
رحمه بصدمه :ايه ده بجد 
كندا :مش هتقولي لي مبروك 
رحمه وهي كاتمه دموعها :مبروك يا لؤي 
رحمه سابتهم وجريت على اوضتها 
لؤي :بتعملي كده لي يا أمي حرام عليكي، انتي بتموتيني بابطئ 
كندا :بكره تعرف اني كنت بعمل كده لمصلحتك 
لؤي راح اوضه رحمه شاف رحمه لابسه وخارجه 
لؤي :رايحه فين يارحمه 
رحمه بعصبيه :ملكش دعوه بيا سيبني في حالي ومتدخلش في حياتي 
لؤي مكانش عارف يدافع عن نفسه 
رحمه سابته ومشيت 
******************
سمرا :وانا مش موافقه يا بابا
ابو سمرا :مش موافقه لي ده شاب مش يترفض 
سمرا :انا مش عايزه اتجوز خالص 
ام سمرا :حرام عليكي يا بنتي هتفضلي عايشه على ذكره طارق لحد امتى ده ٣عريس يجيلك وانتي مش موافقه حرام عليكي 
سمرا بعياط :حرام عليكم سبوني في حالي سيبوني اعيش حياتي زي ما انا عايزه 
ابو سمرا :اي حياه انتي عيشها حياتكم دي غلط لازم تنسى طارق خالص وتبدأي حياه جديده مع شخص جديد وتتجوزي ويكون عندك أطفال 
سمرا :معلش يا بابا سيبوني في حالي 
ابو سمرا :العريس إلى هجيلك تاني انا هوافق عليه فاهمه 
سمرا دخلت اوضتها وفضلت تعيط وهي ماسكه صورته 
دخلت البلكونه وكانت بتنظر للسماء وتبكي وكانت بتغني لعامر منيب 
عامل إيه في حياتك يا حبيبي طمني عليك
دا أنا ذكرياتك حب عمرك اللي مش ناسيك
عامل إيه في حياتك يا حبيبي طمني عليك
دا أنا ذكرياتك حب عمرك اللي مش ناسيك
وأما بتضايق دلوقتي بتكلم مين
مين حبك في الدنيا دي قدي وإرتحت لمين
دانا وإنت كنا بنفهم بعض بنظره عين
وعامل إيه في حياتك يا حبيبي طمني عليك
دا أنا ذكرياتك حب عمرك اللي مش ناسيك
أنا بسأل دايما يا حبيبي أخبارك إيه
آه وبقول لي اللي يروح أو يجي يسلملي عليك
أنا نفسي أعرف لو لسه فاكرني فاكرني بإيه
وعامل إيه في حياتك يا حبيبي طمني عليك
دا أنا ذكرياتك حب عمرك اللي مش ناسيك
كل ما بحن لأيامك أو شوقي يزيد
بافتكرك وأسرح في كلامك وألاقيني وحيد
وبلوم على الدنيا اللي خدتنا وودتنا بعيد
عامل إيه في حياتك يا حبيبي طمني عليك
دا أنا ذكرياتك حب عمرك اللي مش ناسيك
حلمي :صوتك حلو اوي 
سمرا وهي بتمسح دموعها :انت هنا من أمتي 
حلمي :انا كنت قاعد سمعت صوتك شدني اوي 
سمرا :اسفه لو ازعجتك 
حلمي :انتي كويسه يا سمرا 
سمرا بكدب :كويسه متقلقش 
حلمي :انتى بتكدبي عيونك فيها وجع وكمان كنتي بتعيطي 
سمرا بعياط :اهلي عايزين اتجوز عايزين يفرحوا بيا 
حلمي :طب اي المشكله 
سمرا :مشكلتي اني مش عايزه اتجوز بعد طارق خلاص مش هعرف احب من بعد
حلمي :انا هلاقي ليكي حل 
سمرا :بجد 
حلمي :ثقي فيا بس 
*********
رحمه بعد ما خرجت من بيت خالتها مكانتش عارفه تروح فين كانت ماشيه في الشوارع بتعيط لؤي كان بيراقبها عشان عارف انها متعرفش حاجه هنا 
لؤي :اسمعيني يا رحمه 
رحمه بعصبيه :انت اي إلى جابك ورايا ابعد عني 
لؤي مسكها من درعها بعصبيه :محدش يقدر يبعد عن روحه انتي روحي 
رحمه بعصبيه :كداب كدبت عليا قولتلي انك بتحبني وانت رايح تتجوز غيري خلتني اتعلق بيك عشان تسيبني لي كنت بتقرب مني لي انا عيشتني في حلم جميل وفوقت منه على قلم جامد قلم صعب انت عارف انا شوفت 
دي صعب وبتكمل عليا لي يا أخي حرام عليك كسرت قلبي وكسرتني سيبني في حالي ابعد عني ومالكش دعوه بيا تاني
لؤي بحزن :اسمعيني يارحمه انا
رحمه بمقاطعه :مش عايزه اسمع منك اي حاجه انا بكرهك 
رحمه سابته ومشيت 
*****************
تاني يوم على جميع الابطال 
"" "" "" "" "" "" "" "" "" "
جاء يوم خطوبه نيروز كانت لبسه فستان احمر لونها المفضل 
ام نيروز :قمر مشاء الله عليكي 
نيروز :شكرا يا ماما 
ام نيروز :متعرفيش ليام فين مختفي من امبارح
نيروز :معرفش تلاقي راح في اي حته 
عريس نيروز أخذها وراح بيهم على قاعه 
وكانوا كلهم فرحانين ومبسوطين الا نيروز 
في وسط الفرح نيروز سمعت صوت صريخ امها 
نيروز بقلق :في اي يام ماما 
ام نيروز بعياط :ليام
نيروز بقلق عليه :ماله 
ام نيروز :...

يتبع الفصل الرابع والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent