Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل السادس عشر 16 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

    رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل السادس عشر بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل السادس عشر

رضوى بصدمه :ايه انت قولت ايه
زياد فاق :انا ماقولتش حاجه
رضوى :لا انت قولت حاجه دلوقتي
زياد بعصبيه :قولتلك ماقولتش حاجه واياكي اشوفك واقفه مع حد تاني ساعتها متلوميش غير نفسك فاهمه
زياد خرج وساب رضوى واقفه مش مستوعبه إلى قاله زياد بس هي متأكده انه قالها بحبك
رضوى كانت فرحانه جدا وقلبها كان بيدق :هو انا فرحانه لي انا فرحت لي لما قالي كده معقول اكون حبيته في الوقت الصغير ده مهما عمل وقال مش عارفه لي قلبي بيدق اول مره قلبي بيدق كده
****************
لؤي :رحمه تعالى معايا
رحمه بعياط :مش جايه معاك في اي مكان بعد كده
لؤي :رحمه ادخلي البسي حالا عايز اوريكي حاجه
رحمه :حاجه اي
لؤي :البسي بس
رحمه لبست بسرعه
رحمه خرجت كانت لبسه دريس Bink(بمبي) وعليه طرحه كانت جميله جدا
لؤي :شكلك حلو ااوي
رحمه بكسوف :شكرا
لؤي :يلا بينا
رحمه :هنروح على فين
لؤي :هتعرفي دلوقتي
رحمه ولؤي ركبوا العربيه
لؤي :معلشي يا رحمه بس انا هربط عينك
رحمه بستغراب :لي هتخطفني
لؤي بضحك :اخطف مين ده انتي الي تخطفيني
رحمه :اومال لي
لؤي :هتعرفي دلوقتي
لؤي ربط عيون رحمه
لؤي: فتحي خلاص
رحمه فتحت عيونها انصدمت مكان على البحر وملئ بشموع كان منظر جميل 
رحمه :اي ده 
لؤي :دي ليكي انتي 
رحمه :ليا انا لي 
لؤي :انا اسف 
رحمه :محصلش حاجه انت كنت خايف عليا وكنت انا المفروض اسمع كلامك 
لؤي:يعني مش زعلانه مني 
رحمه :لا خلاص 
لؤي :طب تعالى بقى اوريكي المفاجات التانيه 
رحمه :هو لسه في مفاجآت 
لؤي :ايوه 
لؤي طلع ليها ٣هدايا الهديه الأولي ورد احمر وورد ابيض وبينك 
وصندوق على شكل قلب فيه ورد احمر وشكولاته 
رحمه بفرحه :كل ده ليا انا 
لؤي :انا مبسوط بفرحتك دي جدا 
رحمه :هو انت عملت ليا كل ده عشان تتأسف ليا 
لؤي :ايوه 
رحمه :يعني معنى كده انت كل ما تزعل حد منك عشان تتأسف لي تعمل كل ده 
لؤي :انتي اول واحده في حياتي كلها اعمل معاها كده
رحمه :اشمعنا انا يعني عملت معايا كده 
لؤي :معرفش يمكن عشان بنت خالتي 
رحمه:انا قبلت اعتزارك المره دي لكن لو زعلتني تاني مش هقبل اعتزارك مهما عملت 
لؤي :وانا واثق اني مش هزعلك تاني، تعالى نرقص شويه 
رحمه بتوتر :نرقص وانا وانت 
لؤي :عندك مانع 
رحمه بتوتر :لا 
لؤي حاوطها من وسطها وهي كانت مكسوفه جدا 
لؤي :انتي مكسوفه لي كده 
رحمه :اصل اول مره حد يحط ايده على وسطي كده َيبقي قريب مني كده
لؤي بعد عنها :اسف مكنتش اعرف انك هتضايقي 
رحمه :لا ولايمهك 
لؤي :تعالى بقى نتعشي
*************
يونس روح ودخل اوضته هو وعشق 
عشق :انت جيت 
يونس :لا لسه لما هاجي اقولك 
عشق :بطل هزار بقى 
يونس :اصل انتي بتسألي سؤال غبي، مش انتي شايفه اني جيت 
عشق :خلاص مقصدش، بس قولي اي إلى ورا ضهرك ده 
يونس :ولا حاجه 
عشق :طب وريني كده 
يونس :طب غمضي عينك 
عشق :حاضر
يونس :فتحي بقى 
عشق بصوت عالي :عععععع كل ده ليا انا صح 
يونس :صوتك في ايه براحه 
عشق :انت جبت كل ده لمين 
يونس :ليكي انتي طبعا 
عشق :مش عارفه اشكرك ازاي بجد شكرا 
عشق حضنت يونس جامد اااوي 
يونس انصدم بالعملته عشق لكن محضنهاش هو كمان 
عشق بعدت عنه بكسوف :اسفه والله بس انا لما بكون فرحانه 
يونس بعصبيه :يعني انتي كل ما تبقى فرحانه تحضني حد 
عشق :لا مقصدش اقصد لما بكون فرحانه بعمل اي حاجه هبله اسفه 
يونس :خلاص ولا يهمك انتي مكنتيش تقصدي 
(الهديه عباره عن بوكس شوكولاتة ) 
***********
زياد كان في المكان متعود يروحه دايما مكان للسهر 
زياد مكانش عارف هو قال كده لي لرضوي ندم انه قالها كده 
زياد :انت لسه ما تعلمتش من الي فات عايز تجرب نفس التجربه القديمه تاني لي عايز تنجرح تاني انا عمري ما حد هيحبني انا لازم افوق من كل ده 
***********
ليام :نيجي نخرج شويه 
نيروز :مش عايزه 
ليام :لي 
نيروز :ماليش نفس اخرج 
ليام :تعالى نتمشي قدام البحر شويه 
نيروز :هنزل لو حدي متجيش معايا 
نيروز نزلت وقعدت على الكورنيش وكانت سرحانه قدام البحر 
ليام قعد جمبها :شكله حلو ااوي 
نيروز :انت عرفت انا هنا ازاي 
ليام :مشيت وراكي وعرفت
نيروز :لوسمحت عايزه اقعد لوحدي
ليام :انتي لي لما بتبقى زعلانه بتيجي هنا 
نيروز :لأنه مش برتاح غير هنا لأنه بيسمعني، وانت عرفت ازاي اني زعلانه
ليام :قلبي حس انك زعلانه وزعل جامد كمان إلى يعمل فيكي كده ولا بتاكلي ولا بتعملي اي حاجه 
نيروز :كل ده محصلش 
ليام :احب اقولك لي، لأنك بتحبيني وزعلتي لما عرفتي اني خاطب 
نيروز بتوتر :محصلش 
ليام :طب اتوترتي لي دلوقتي 
نيروز :انت عايز مني اي 
ليام :عايزك تعترفي انك بتحبيني
نيروز :انك مغرور في نفسك ااوي ومفكر اني هحبك 
ليام :ما هو ده الي حصل 
نيروز :وانا هثبت ليك انه كدب كله 
نيروز سابته ومشيت 
********
لمياء كانت قاعده في اوضتها 
وكانت بتكتب في مذكرتها 
"لماذا لو كان الحب مساواه بين الطرفين لماذا طرف يضحي على حساب طرف التاني 
متى سنحب حقيقي دون وجع
قلبنا يريد شئ وعقلنا شئ آخر 
لماذا كل الرجال خاينين 
لماذا كل الرجال لا يقضدرون المرأة 
لماذا لم يكن مساواة بين المرأه والرجل 
لماذا الست تسامح ١٠٠مره لكن هي تغلط هو عمره مايسامح 
لماذا الزوج عندما يتوفى تظل الست عايشه على ذكرياته ولكن الرجل عندما زوجته تتوفي يتزوج بعدها بيومين
لماذا المجتمع الست هي الي بتدفع ثمن كل حاجه والرجل لا 
سوف أظل لا أعرف اجأبه على أي سؤال من هذا 
************
نيروز كانت بتتكلم في التليفون
نيروز :انا موافقه هشوف معاد مع ماما واقولك
نيروز دخلت تكلم مامتها
كان ليام وان نيروز مع بعض
نيروز :ماما عايزه اعرف حاجه
ام نيروز :خير في اي
نيروز :انا جالي عريس ومواقفه
ليام بصدمه :ايه ؟؟؟؟؟

يتبع الفصل السابع عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent