رواية سمينة ولكن كاملة بقلم اماني خالد (جميع الفصول)

رواية سمينة ولكن كاملة جميع الفصول بقلم موني الكاتبة اماني خالد عبر دليل الروايات.

رواية سمينة ولكن كاملة

فصول رواية سمينة ولكن كاملة

  1. رواية سمينة ولكن الفصل الأول: اضغط هنا
  2. رواية سمينة ولكن الفصل الثاني: اضغط هنا
  3. رواية سمينة ولكن الفصل الثالث: اضغط هنا
  4. رواية سمينة ولكن الفصل الرابع: اضغط هنا
  5. رواية سمينة ولكن الفصل الخامس: اضغط هنا
قوم بعمل ثلاث كومنتات لكي يظهر لك جميع الفصول

نبذة عن الرواية

زجرت كلماته قلبها الرقيق فقالت مدمعة العينان 
_ ياااا للدرجة دي شكلي مدايقك وعملك إحراج وسط الناس نسيت كل الحب اللي بينا علشان وزني زاد شوية 
رمقها بنظرات إستحقار ممزوجة بسخرية 
لا أنتِ اللي نسيتي نفسك انا لما أتجوزتك أتجوزت ميرال البنوتة الجميلة بملامحها الصغيرة الرقيقة متجوزتش درفيل بصي علي نفسك كدا في المراية بزمتك هدومك تخش في دراعك حتي أنتِ أية هتفوقي أمتي انا قرفان منك ومن شكلك دا مبقتش قادر أستحمل مش عارف انسجم معاكي مش عارف احس اني مبسوط مش مرتاح بشوفك بفتكر الطبيخ والأكل والحلل ، زيك زي اي ست عجوزة حاولت أشوفك وحدة ست بجد مش عارف ثم أشار بيديه ذات العروق البارزة لبطنها المترهل وذراعيها الممتلئين و استأنف 
حاولت أدور فيكِ علي معالم أنوثة ملقتش كلك قرف قرف قرف واي دا هااا أية دا فين لونك الأبيض بتاع زمان كلك علامات بيضا وحمرا ومنظر مقرف 
كان ينتظر صمتها وخضوعها المعتاد ولكنها فاقت تصوراته الخائبة  
نطقت بصريخ قلب مدمي 
_ هو كل دا منين مش من عيالك تعرف أنت أية عن الحمل والولادة والرضاعة والتعب والوجع ، تعرف أية عن عيالك غير أسمائهم تعرف ابنك كام مرة يجي بشكوة من مدرسته بسبب سلوكة العدواني بسببك تعرف أية عن ولادك ياراجل ياشيك يانيق يابو عضلات أنت تعرف أية عن ام كل يوم تصحي تلبس وتحمي وتودي مدارس وترجع تروق وتطبخ وتمسح وتعمل أكل وتاكل وتشرب وتذاكر لولادها وتنيمهم وتروق مكانهم تعرف أية انت فين فين من حياة عيالك فين في حياتي انا أية عاوزني اخد بالي من نفسي علشانك علشان تعطف عليا بالكام دقيقة اللي بتقضيهم معايا وتبعد تاني أنت مين سمحلك تدي نفسك مكانة كبيرة كدا أنت ولا حاجة انا هنا كل حاجة انا الأم والأب انا الصاحب والصديق انا منغيري ولادك يضيعوا عايشة علشان ولادي انت عايش لمين قولي 
وكأنها أشعلت فتيل غضبه 
فما كان منه سوي تمزيق ثيابها كاملًا 
_ بصي منظرك كدا دا منظر أقرب منه جتك القرف فيكِ وفي شكلك مش كفايا متحمل منظرك كمان بتقلي ادبك عليا انا لولي ولادي كنت طلقتك وخلصت منك بس علشان ولادي بسسس انا هسيبك لكن هتجوز ياميرال ومش هجبها هنا علشان انا راجل حقاني وعلشان ولادي هتجوز في الشقة اللي تحت والمخروبة دي معتش اعتبها تاني 
ذهب وتركها تناجي ربها ان يرحم قلبها وقلة حيلتها _ علشان كدا كنت بتوضب الشقة وبتجهزها كأنها شقة عروسه 
ضحكت بمرارة وقالت 
_ وكأن ليه مهي فعلا عروسة بس لا انا مش هقبل بالوضع دا كتير وهاخد حقي تالت ومتلت من عينك يا هيثم 
سمعت هاتفها يهتز بقوة فأجابت 
الو  ايوة ياميرال مبترديش لية بقالي ساعة بتصل 
_ ايوة يا ليلة انا معاكِ 
مالك ياميرو ياحبيبتي صوتك معيط اوي 
_ هيثم هيتجوز عليا بعد عشر سنين إهمال وزل هيتجوز عليا في شقة طنط إعتماد اتاريه بيجهزها بقاله شهر 
أهدي طيب وانا جيالك دلوقت 
اغلقت ليلي الهاتف واعتلتها دهشة مصحوبة بالهلع 
مالك يا ليلي مبلمة كدا لية 
قالها عامر بإستغراب 
_ هيثم هيتجوز علي ميرال ياعامر بعد كل الاستحمال دا بيتجوز عليها 
أبتسم عامر واردف بعدما اشعل سيجارته البنية الرفيعة 
طب والله شاطر يابخته 
طالعته بنظرة حسرة 
_ بقي كدا ياعامر مبسوط في صحبتي انت اكتر واحد عارف ان ميرال طيبة ومش هيلاقي زيها 
عارف ياليلي لكن اللي مش عاوزين تفهموه ان الست بتفقد كل انوثتها وجمالها ام بتتخن مبتبقاش حلوة في نظرنا يعني يانبص بره يانتجوز 
وكأن كلماته شقت لبها مئة قطعة 
_ وانت بقي يا عامر بتبص برا ولا متجوز من ورايا 
عبست ملامحه قليلًا 
ليلي حبيبتي متقوليش كدا أنتِ الأولى والأخيرة ياعمري ثم اكمل في انتصار 
ببص برا طبعا وهفضل ابص طول مانتِ كدا عاوزة تحافظي عليا خسي لأن بصراحة انا جبت أخرى 
هرول للخارج قبل نشب شيجار بينهما 
_ دلوقت بس ياميرال اتأكدت من كلامك وعرفت أن كنتِ صح لما قولتي انها خلصت كدا 

الرواية كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل.

google-playkhamsatmostaqltradent