Ads by Google X

رواية حب النور الفصل التاسع عشر 19 - مريم حسن

الصفحة الرئيسية

رواية حب النور البارت التاسع عشر 19 بقلم مريم حسن

رواية حب النور الفصل التاسع عشر 19

‎نور.. تعالي نشغل اغاني 
‎مليكا.. يلا 
‎نور.. هشغل اغنية بقى بتحبني
‎مليكا.. بحبها شغليها
‎بقى بتحبني لا يتهزر للدرجة دي 
‎انا كده هتغر و هتمنظر على الدنيا دي 
‎و لا هعرف انام بقى ده اسمه كلام 
‎حلم الاحلام بيحبني انا لا مش عادي
‎مليكا... تعالي نتصور
‎نور.. يلا 
‎و قاعدو يتصورو كتير و مشغاليين اغاني و بيرقصو
‎مراد و سليم داخلين البيت
‎مراد... اي صوت الاغاني دي 
‎سليم... صدقني انا لو اعرف هقولك ده بيتك
‎مراد... سامية اي صوت الاغاني دي
‎سامية... يا بيه الهانم مشغلة اغاني و بيرقصو
‎مراد... ماشي روحي انتي
‎سليم... نهارها اسود 
‎مراد.... يعم اسكت بقى انت بتعمل حاجة
‎سليم.. طب يلا نطلع نشوفهم
‎مراد و سليم طلعو فوق و فتحو الباب و نور و مليكا عمالين يرقصو و مش واخدين بالهم و نور اخدت بالها
‎نور... مليكا بطلي رقص
‎مليكا... ليه يعني 
‎نور.. هتتعبي
‎مليكا... يشيخة هو هنا و في البيت
‎سليم.. ولله 
‎مليكا... اه والله اي ده هو انت 
‎سليم... اه انا 
‎مليكا... نور ابقى اسألي عليا 
‎نور.. حاضر
‎و مشيوا
‎سليم... بترقصي يا مليكا و انتي تعبانة
‎مليكا... ولله ما انا ده اختي منى
‎سليم بجدية و عصبية  .. مبهزرش علفكرة و الموضوع ده لو اتكرر تاني مش هيحصل كويس
‎مليكا ابتدت تدمع... حاضر
‎سليم... طب متعيطيش طيب انا اسف
‎مليكا... متزعقليش تاني
‎سليم... انا كنت خايف عليكي 
‎مليكا.. بس برضو متزعقليش
‎سليم.... من عيني
‎عند مراد...
‎نور... بص يا عسل استهدى بالله احنا كنا بنفرفش
‎مراد.. طب ماشي اما نشوف اخرتها معاكي يا ست نور
‎موبايل مراد اتصل
‎مراد.. الو مين
‎... اي يا مراد لحقت تنساني
‎مراد.. اخلصي عايزة اي يا مروة
‎مروة.... انا عايزة اعتزر لنور
‎مراد... يلا يا بت العبي غيرها
‎مروة... انا بتكلم بجد
‎مراد... انا المفرود اصدق
‎مروة... انا هجيلكو عند خالو بكره نفطر سوا
‎مراد... اما نشوف سلام
‎نور... في اي 
‎مراد... مروة بنت عمتي عايزة تعتزرلم
‎نور... ليه هي عملت اي
‎مراد... هي الي خطفتك هي عمرو 
‎نور ... هي ازاي كده
‎مراد.. انا اصلا مش هوديكي
‎نور... وديني يمكن هي هديت و مش هتعمل حاجة
‎مراد... ولله انتي قلبك طيب
‎عند مروة
‎سلوى.. ها عملتي اي
‎مروة... كلمتهم 
‎سلوى... بس ده من قلبك
‎مروة... كنت شايفك الدنيا غلط و ان كل حاجة احبها لازم تبقى ليا لاكن مش كده خالص
‎سلوى... ربنا يهديكي
.........
‎نور... يلا. يا مراد
‎مراد... يلا بس لو قالت اي كلمة همشي 
‎نور... يعم حبيبي البنات كلها بتحبه مجتش عليها
‎مراد بغرور... ايوا انا كل البنات بتحبني زي ما انا بحبهم
‎نور.... ولله 
‎مراد... بهزر انا بحبك انتي بس
‎نور... طب يلا يا استاذ
‎بعد شوية
‎مراد...وصلنا 
‎نور خبطت مروة فتحت و دخلو قاعدو
‎مروة... ازيك يا نور 
‎نور... الحمدلله ازيك يا مروة
‎مروة... الحمدلله نور ممكن اتكلم معاكي شوية لواحدنا
‎مراد ... لا
‎نور همست في ودن .. متقلقش عليه 
‎مراد... ماشي روحي
‎نور راحت مع مروة
‎نور... ها يا مروة
‎مروة.... انا اسفة انا لواحدي مليش حد كنت بمسك في اي حد انا عارفة اني تصرفي مجنون بس انا اسفة
‎نور.. اسفك مقبول يا مروة انتي زي اختي
‎مروة... عايزاكي تعلميني الحجاب زيك كده 
‎نور... لازم نشتري لبس الاول و يكون واسع 
‎مروة.. اكيد طبعا ده هيبقى جميل عمري ما هنسهاولك ابدا 
‎نور.... ممكن تبقى صحبتي علفكرة 
‎مروة... بجد 
‎نور... اه ولله
‎مروة حصنتها... انا مش عارفة اشكرك ازاي ولله 
‎مراد دخل عليهم و قال بغيرة ... الله الله يست نور انتي بتحضني اي حد كده عادي  
‎نور...مراااد دي مروة انت بتغير منها 
‎مراد.... اه
‎مروة... انا اسفة يا مراد نور سامحتني يا ريت تسامحني انت كمان
‎مراد... مسامحك 
‎نور.... حيس كده بقى انا هنزل انا و مروة نجيب شوية حاجات عشان هتتحجب
‎مراد.... بجد مبروك انزلو خالي بالكو من نفسكو و خدو الحراس معاكو
‎نور... انا هكلم مليكا و كنزي يجو معانا 
‎مراد... انتو شكلكو عصابة 
‎نور... احنا بنات قمرات طيبات
‎مراد... طبعًا طبعًا طب يلا انزلو و متتأخروش
‎نور.. ماشي
‎مروة.. كلميهم يلا
‎نور... الو يا لوكا
‎مليكا ... الو يا نور
‎نور...  انا هنزل انا و مروة بنت عمة مراد نشتري حاجات تيجي معانا و هنقول لكنزي
‎مليك...مروة 
‎... ماشي هقول لسليم و اكلمك
‎نور...تمام سلام
‎نور... الو يا كنزي انا نور
‎كنزي... ازيك عاملة ايه
‎نور.. الحمدلله احنا نزلين انا و مليكا و بنت عم مراد تيجي معانا
‎كنزي... تمام هقول اكريم
‎نور... تمام سلام 
‎عند مليكا 
‎مليكا... سليييييم
‎سليم.... اي في اي بتنادي في اذاعة
‎مليكا بضحك... لا بس ممكن يا سولي يا حبيبي انزل مع نور و كنزي و مروة بنت عم مراد 
‎سليم بتعجب ... مروة و مراد وافق
‎مليكا ... اه
‎سليم ... تمام روحي بس خالي بالك من نفسك
‎مليكا... شكرًا شكرًا يا سولي
‎سليم بضحك.. العفو العفو
‎نور... ها يا كنزي وافق
‎كنزي... اه هلبس و اجي المول نتقابل هناك
‎نور... تمام 
‎بعد مدة
‎نور... ازيك يا كنزي
‎كنزي... الحمدلله واحشتني  ازيك يا مليكا 
‎مليكا... الحمدلله 
‎نور بتشاور على مروة... مروة بنت عم مراد كنزي مرات صاحب مراد و صحبتنا
‎مروة... اهلا ازيك 
‎كنزي... الحمدلله 
‎نور... امال فين حازم
‎كنزي... سبتو عند مامت
‎نور.. تمام يلا
‎عند كريم و مراد و سليم و سامر و مالك
‎كريم... بقولكو اي يا رجالة انا حاسس انهم عصابة نساء
‎سامر.. أسئلني انا لما الستات بيتجمعو مع بعض بتحصل كوارث
‎مراد... ما تسكت يا فقر
‎سليم... اه ونبي
‎مالك قاعد سرحان 
‎سليم... اي يا عم انت بتحب ولا اي
‎مالك.. ها في اي
‎سامر... لا ده انت شكلك واقع خالص
‎مالك... يعم اسكت هو انا اهبل زيك
‎سامر... يا كسفتك يا حازم
‎نسيت اعرفكم على مالك و سامر
‎( مالك 28 سنة فارس من الفرسان الخمسة شعره اسود و طويل و عنيه عسلي و ابيضاني. بيخب يهزر لاكن وقت الجد جد)
‎(سامر 30 سنة من احد الفرسان الخمسة طويل عنيه لونها اسود و شعره اسود و لونه قمحاوي )
‎عند نور و باقي البنات
‎مليكا..يلا نقعد في كافيه انا تعبت
‎نور... اه و انا كمان
‎مروة.. طب يلا
‎و راحو نازلين في الاسانسير 
‎كنزي.. احنا لفينا كتير اوي
‎مروة.. اه انا تعبت
‎و فجأة الاسانسير. وقف
‎نور... اي ده في اي
‎مليكا... دوسو على الجرس بسرعة
‎نور بتعب... خرجوني من هنا مش قادرة اخد نفسي
‎كنزي... حاضر حاضر
‎مروة عمالة تخبط على الباب
‎نور قعدت على الارض  و بصويت....اه مش قادرة ااااه و بتعيط
‎مليكا... ونبي اهدي 
‎نور عمالة تاخد نفسها بصعوبة و فقدت الوعي
‎مروة... نور نور فوقي
‎و بعد شوية جه فريق الانقاذ مليكا اتصلت بسليم
‎مليكا... الو يا سليم الحقنا
‎سليم... بخضة اي في اي
‎مليكا... نور  يا سليم  كنا في الاسانسير و اتعطل و هي عندها فوبيا و و قعدت تصوت و اغمى عليها و عمالة تعيط
‎سليم.... طب انتو في مستشفى اي طيب
‎مراد بخضة في اي يا سليم
‎سليم... تمام احنا جاييين حالا
‎مراد .... في اي اخلص 
‎سليم... اخده نور على المستشفى 
‎مراد ... اي و اخد مفاتيح العربية و مشي بسرعة و كلهم راحو وراه
‎و صل المستشفى و راح الاستقبال
‎مراد... في واحدة هنا بأسم نور الورداني جت هنا
‎الاستقبال.. ايوا يا فندم في اوضة العمليات الدور الرابع
‎مراد طلع و بيجري 
‎مراد بخضة و قلق... نور فين يا مليكا
‎مليكا بعياط...في اوضة العمليات 
‎مراد ... اي الي حصل 
‎مليكا حكت له كل حاجة
‎مراد.... يا رب يا رب انا مليش غيرها يا رب
‎سليم... حاسس بيك يا صحبي متخافش هتطلع
‎مروة راحت الكفتريا
‎مروة... اه هاتلي ازازة مياه
‎مالك كان واقف عند الكاشير التاني و بص جنبه.. اي ده هي اخيرا شوفتها تاني.. ازيك
‎مروة..اي ده انت 
‎مالك... ايوا انا
‎مروة.... انا بشكرك اوي كلامك قصر فيا
‎فلاش باك
‎مروة كانت بتتمشى على النيل و بتعيط 
‎مالك.. مالك يا انسة انتي كويسة 
‎مروة.. مش كويسة أبدًا 
‎مالك... ممكن تحكيلي
‎مروة... طبعا مهو انا مليش حد خليني اتكلم مع الغريب ميعرفنيش 
‎مالك.. اتفضلي
‎مروة... انا ابويا سابنا و مشي و انا صغيرة كبرت و كن فكرة اني بحب ابن خالي كنت عايزة اتملكه خوفًا انه يمشي مني خطفت مراته بس بس رجعت تاني انا مش بحبه انا عايزة خد يكون جنبي مايسبنيش زي ما ابويا سابني انا بني ادم بشع
‎مالك... متقوليش على نفسك كده تصرفك ده مش بأيدك بس الي بأيدك انك تصلحي غلطاتك و تحسني معاملتك مع الناس و منزعليش حد منك و ابن خالك بيحب مراته اكيد متبعديهمش عن بعض و اعتزري لي و لمراته و لو رفضو حاولي تاني و غيري معاملتك هيحبوكي
‎مروة... شكرًا بجد كلامك ريحني انا همشي بقى
‎مالك... طب هشوفك تاني امتى
‎مروة...معرفش و جريت
‎باااااااك
‎مالك.. المهم انك بقيتي كويسة انتي هنا بتعملي اي
‎مروة.. مرات بنت خالي بتولد
‎مالك... مرات مراد
‎مروة... اي ده انت تعرفه
‎مالك.. مراد ده صحبي انا جيتلو انا كمان
‎مروة... طب تعالى نطلع بقى
‎عند مراد عمال يعيط كأن طفل فقد لعبته بس دي مش لعبه دي حياته
‎سليم... كفاية عياط و نبي
‎مراد... مش قادر يا سليم هي كل حاجة 
‎و فجأة الدكتور خرج
‎مراد بلهفة.... ها يا دكتور نور كويسة 
‎الدكتور... المدام كويسة بس محتاجين نقل دم
‎مراد.. طب و البيبي 
‎الدكتور... هيدخل الحضانه عشان اتولد في الشهر السابع 
‎مراد... طب ممكن اشوف نور
‎الدكتور..تمام بس محتاجين نقل دم ab+( طبعا دي فصيلة دم أنا مخترعاتها 😂😂)
‎كنزي... انا انا نفس الفصيلة دي 
‎الدكتور..طب اتفضلي معاية
‎كريم .. يلا يا منزي و راحو ينقلو دم
‎الدكتور... هنسحب كيس 
‎كنزي ... تمام
‎بعد اما الدكتور سحب الدم
‎كنزي... دايخة اوي و جت تقف اغمى عليها
‎كريم... كنزي ولا حبيبتي و ساله حطها على السرير
‎الدكتور ... انا هكشف عليها
‎كريم .. تمام 
‎بعد ما كشف
‎الدكتور... انا عايز افهم ازاي تتبرع بالدم و هي حامل
‎كريم بفرحة.. حامل 
‎الدكتور.. شكلك مكنتش تعرف بس ده غلط جدا انا هجيب الممرضة تعلقلها محلول
‎كريم... تمام
‎عند مراد
‎ادو لنور الدم و خرجت و حطوها في اوضة
‎و مراد قاعد جنبها 
‎نور بصوت متقطع... مراد
‎مراد... نور حبيبتي انتي كويسة 
‎نور.... اه ابني فين
‎مراد... في الحضانه يا حبيبتي
‎نور... عايزة اروح اشوفو
‎مراد... ارتاحي بس 
‎مليكا... مبروك يا قلبي 
‎نور... الله يبارك فيكي يا ملوكا عقبالك
‎سليم... مبروك يا مراد انت و نور
‎مراد..الله يبارك فيك
‎مروة.. مبروك يا نور
‎نور... الله يبارك فيكي
‎و بعد مباركات من سامر ومالك
‎سامر.. احنا هنمشي بقى
‎مراد.. اومال فين كريم
‎سليم.. مراتو كانت بتتبرع لنور بدم و بعد كده اختفه 
‎مراد.. طب لو شفته خليه يجي
‎عند كريم
‎كنزي... كريم
‎كريم.. انتي كويسة
‎كنزي.. اه اي الي حصل
‎كريم... كنتي بتتبرعي بالدم و اغمى عليكي و الدكتور كشف و طلعتي حامل
‎كنزي... بجد يا كريم
‎كريم... ايوا يا قلب كريم
‎كنزي بتقوم  و بتحضن كريم و بيلف بيها
‎كنزي... براحة
‎كريم... ايوا ايوا لازم تقعدي و متتحركيش 
‎كنزي ... ده حبس بقى
‎كريم... ولله لو اطول كنت عملتها
‎كنزي... طب تعالى نقلولهم
‎و طلعو فوق
‎كنزي... نور حبيبتي انتي كويسة 
‎نور... الحمدلله 
‎كنزي.... مبروك هتسموه ايه
‎نور.. عمر
‎كنزي... اسم جميل اوي انا عندي ليكو مفجأة 
‎مليكا... قولي شوقتيني 
‎كنزي... انا حامل
‎مليكا... بجد و قامت حضنتها مبرو يا قلبي
‎نور... مبروك يا حبيبتي و فتحت اديها و قالت بضحك.. خش في خضن اخوك يا فواز
‎كنزي راحت حضنتها... الله يبارك فيكي
‎كريم.. طب احنا هنروح بقى
‎سليم... وأحنا كمان 
‎و مشيوا
‎نور... كنت تعبانة اوي و انا اتحبسنا في الاسانسير 
‎مراد... انا اسف كان المفروض اقولك متخرجيش
‎نور... متتأسفش نلكش دنب انا عايزة اشوف عمر
‎مراد.. تعالي سندها لحد الحضانه 
‎مراد شاور على البيبي... هو ده
‎نور دمعت... صغير اوي انا عايزة اشيله
‎مراد... طب استني هقول للممرضة ... لو سمحت هو ينفع ندخل ابني جوا
‎الممرضة... خمس دقايق بس
‎مراد.. تمام
‎و دخلو
‎و نور شالته و دمعت... انت صغير  ليه انت قمور اوي  احلا عمر في الدنيا انا بحبك اوي و ادته لمراد يشيله... نور ضحكت ... نملة في ايدك 
‎مراد باسه من راسه... صغير اوي ده اد كفي لوحده 
‎نور.. حد قالك تبقى عندك عضلات
‎مراد بضحك... ماشي يا ست نور يلا نخرج بقى ليكي حساب معايا ... بيتكلمو و هما خارجين
‎نور... ليه انا عملت اي طيب
‎مراد... بتبوسيه وتقوليله بحبك
‎نور... انت بتغير من ابنك يا مراد
‎مراد...  المهم متبوسيش حد تاني 
‎نور ابتسمت ... حاضر و باسته في خده
‎مراد.. بقولك اي احنا في ممر المستشفى متخلينيش اتهور
‎نور... لا لا خلاص
يتبع الفصل 20 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent