رواية عشق السيف الفصل الرابع عشر 14 - اسيل وسيف

الصفحة الرئيسية

رواية عشق السيف (اسيل وسيف) البارت الرابع عشر 14 بقلم بسملة محمود

رواية عشق السيف كاملة

رواية عشق السيف الفصل الرابع عشر 14

سيف لسة بيمسك القلم عشان يوقع عقد الجواز .. قاطعه الحارس الخاص بيه
الحارس وهو بينهج: الحق ي سيف باشا اسيل هانم هربت مع واحد  وهو اللي قتل عبد المقصود 
سيف قام بسرعة ورا الحرس بتاعه وساب مايا والحفلة وسط اندهاش الكل 
عدي جري ورا سيف لقاه واقف قصاد شاشات المراقبة وبيشوف اسيل وهي ساندة علي راجل وماشية معاه والراجل ده لف وطلع مسدس وقتل الحارس بتاع سيف وبعدين اخد اسيل ومشي 
سيف بجمود : قربلي الكاميرا علي وشه 
الحارس قرب الكاميرا علي وش الراجل اللي مع اسيل 
عدي بتركيز: ده احمد مدير الحسابات السابق ف الشركة عندنا
سيف بجمود: عدي كمل إجراءات دفن عبد المقصود واعمله عزا أنا عريس جديد ومش فاضي ..وسابه وخرج بجمود وراح ناحية الترابيزة مكان م مايا والمأذون قاعدين ...سيف مسك القلم ووقع عقد الزواج ومسك مايا شدها وراه وطلع  بيها علي اوضته 
مايا وهي بتحاول تلحق سيف ف مشيته : اهدي ي سيف براحة 
سيف دخل بيها الاوضة ومداهاش فرصة تتكلم وقطع الفستان بتاعها نصين وبقت واقفة قدامه شبه عريانة ..سيف قرب م مايا وباسها ب عنف شديد لدرجة أن شفايفها جابت دم بس سيف مهتمش وزقها علي السرير واعتدي عليها ب عنف وسط صراخها ومقاومتها اللي بائت ب الفشل 
عند اسيل ف العربية مع احمد بدأت تفوق.
اسيل بصريخ: أنا فين وانت اخدتني ازاي 
احمد بضحكة شريرة: اخدتك م قلب بيته ومعرفش يلحقك مني ومش هيعرف يلحقك  عشاان احنا خلاص بقينا علي طريق اسكندريه اسيل فضلت تصرخ وتضرب فيه وأحمد بيحاول يبعدها عنه عشان يشوف الطريق .
احمد بغضب : ابعدي ي غبية مش عارف اشوف الطريق 
لسة مكملش الجملة ولقا قدامه عربية نقل كبيرة هتخبط فيه ف انحرف  ب العربية بسرعة ناحية البحر عشان يتفادي العربية النقل بس ملحقش يوقف العربية اللي وقعت و م علي الطريق واتقلبت ف البحر ...
تاني يوم الصبح سيف صحي لقا مايا جمبه جسمها عريان ومليان كدمات ووشها شاحب شحوب الموتي سيف اتنفض جامد وحاول يفوقها بس مفاقتش ..سيف لبسها الروب بسرعة ولفت انتباهه أنها بتنزف ف شالها ونزل بيها بسرعة علي المستشفي 
ف مستشفي المنشاوي ...الدكتور خرج م عند مايا 
سيف : حصل اي ي دكتور هي كويسة 
الدكتور : لا ي سيف بيه هي مش كويسة الهانم حصلها اعتداء جنسي واعتداء شديد كمان ولأنها كانت حامل ف حصلها نزيف شديد خلانا نتضطر ننزل الجنين ونستأصل الرحم 
سيف بصدمة : انت بتقول اي حامل م مين 
الدكتور: حضرتك ده اللي اعرفه 
سيف وهو بيمسك الدكتور م ياقة قميصة : انت اهبل أنت بتقول اي 
الدكتور بخوف: والله ي سيف بيه ده اللي حصل ولو مش مصدقني هات اي دكتور تاني يكشف عليها 
سيف ساب الدكتور وحس بتعب واستسلم للدوامة  السودا اللي بتبلعه جواها 
بعد مدة سيف فاق وكان بيتعرق بشدة وكأنه ف حرب 
عدي بخوف : سيف انت كويس أنا أول م جدك كلمني جيت بسرعة 
سيف بص ف الاوضة بتعب لقا جدو واقف باصصلو ب غضب سرعان م تحول ل خوف اول م شاف حالة سيف
عتمان بخوف : مالك ي سيف انت كويس 
سيف بدموع لأول مرة تظهر لحد بعد اسيل : أنا تعبان اوي ي جدي تعبان اوي 
عتمان حضن سيف وحس أنو فعلا تعبان وفضل حاضنه وقاعد معاه فترة لحد م هدي
عتمان بلوم : ليه عملت كدة ي سيف اسيل تستاهل منك ده كله ؟؟
سيف بعصبية : محدش يجيبلي سيرتها كلهم خاينين ..كلهم بتوع مصلحتهم 
قاطع كلامه دخول رقية ومعاها مريم اخت عدي ( مريم 27 سنة دكتورة نفسية ) 
رقية : لا ي سيف الحيوانة اللي اتجوزتها امبارح هي اللي خاينة اسمع مريم وانت تحكم 
سيف بزعيق : اسمعوني انتو الاول قبل اي حاجة 
م اسبوعين ب الظبط الهانم بدأت تغيب عن البيت والشركة وكل م اسالها رايحة فين تقولي رايحة لماما أصلها تعبانة وانا عارف انها مبتروحش لامها اصلا بس قولت اسيبها أما تيجي تحكيلي كل حاجة بنفسها لكن اتفاجأ أن  الهانم بتروح شقة مفروشة كل يوم ف نفس المعاد وان معاها نسخة ل مفتاح الشقة دي ولما روحت سالت علي الشقة عرفت انها بتاعت واحد بييجي كل يوم ساعتين هو وواحدة ويمشو ..مصدقتش وقولت اكيد في حاجة غلط .. سيف سكت بس كمل بألم : بس بعدها ب يوم لقيت مبعوتلي صور ليها وهي ف كافيه مع احمد وماسكة ايدو وصور تانية ليها وهي نازلة م عيادة دكتور مشبوه وواحدة مسنداها مصدقتش الصور وجريت علي العيادة دي ... العيادة طلعت لدكتور بيعمل عمليات مشبوهة ...وقالي أنها عملت عملية ترجعها بنت تاني عشان هي مش بنت وأنها متفقة معاه م شهرين فاتو على العملية دي بس مكانش معاها فلوس ولما بقا معاها جاتلو وعملت العملية وفعلا يومها جالي رساله م البنك أن اسيل سحبت 50000  جنيه م حسابها ..روحت علي القصر وانا مصدوم ومش مصدق بس اللي خلاني اصدق انها كانت مجهزة نفسها عشان تستقبلني كزوج ليها ... وأكمل بسخرية: م الهانم عملت العملية وبقت بنت م تاني إنما قبل كدة لما قربتلها بعدت عني عشان كانت خايفة اتكشفها ...
سيف بزعيق: كلام الوسخ اللي اسمه احمد كان صح هي فعلا غلطت مع سليم وعشان كدة متجوزتش بعد م مات  وعشان تسكت احمد بعد جوازها مني بقت تروحله شقته كل يوم وتستغفلني واخرتها هربت معاه امبارح .....قولولي بقا اي رايكو أنا استاهل ده كله ..ردو عليااااا 
رقية قربت م سيف وحضنته وسيف انهار ف حضنها 
رقية وهي بتملس علي شعره : اسيل بريئة ي سيف ..اسيل بتحبك وبريئة م ده كله 
سيف بصلها بكسرة والم وكأنه مش قادر يصدق اللي بيسمعو 
مريم اتدخلت: ايوة ي سيف اسيل بريئة ...أنا دكتورة نفسيه و م شهر رقية كلمتني عشان اعالج اسيل ...اسيل عندها عقدة نفسيه ي سيف 
سيف بصلها بعدم فهم: ازاي 
مريم بعملية : اسيل بعد م بعدتك عنها يوم م حاولت تقرب منها اتدايقت وراحت حكت لرقية ورقية عرضت عليا اني اساعدها وكدة ف قعدت معاها وعرفت انها زمان سافرت المنصورة عند أهل مامتها وقت وفاة جدها والكل كانو مشغولين ب العزا وهي كانت حوالي 10 سنين ..مرات خالها وقتها اخدتها لاوضة واتفقت مع واحدة أنها تعملها عملية ختان البنات اللي الناس الجاهلة بيعملوها ل بناتهم وفعلا عملتها لاسيل بس اسيل نزفت جامد لأن جسمها كان ضعيف وكانت هتموت فيها نقلوها المستشفي وحاولوا يوقفو النزيف بس معرفوش ف اضطروا يدخلوها عمليات ويخيطو الجرح وم ساعتها وهي عندها عقدة م الجواز وبتترعب منه 
سيف يصلها باهتمام : وبعدين 
رقية بعملية : طبعا ده سببلها صدمة وعقدة نفسيه خلتها تترعب منك وتبعد عنك بطريقة غريبة اول م تقربلها بس هي لما جاتلي قالتلي انها عايزة تتعالج عشانك عشان تكمل حياتها معاك ف طلبت منها فحوصات طبية عشان اتاكد أنها مافيهاش اي اصابات جسدية م الحادثة دي وممكن تأثر عليها وودتها عند دكتورة نساء زميلة ليا وده الملف بتاعها
سيف مد ايدو اخد الملف منها وفتحه 
مريم : ده فحص شامل لاسيل بيثبت أنها بنت ومحدش لمسها وبص علي التاريخ كدة 
سيف بص علي التاريخ لقاه بعد جوازهم ب شهر 
رقية بتكملة: يعني ي سيف التحاليل دي م شهر و بتثبت أن  اسيل بنت وسليمة  مش زي م الدكتور ده قال إنها اتفقت معاه م شهرين ع العملية دي 
سيف بصدمة : يعني اللي حصل ده كلو كان لعبة بس مين اللي عمل كدة 
عتمان بغضب: الحرباية الي اتجوزتها امبارح مين غيرو ليه مصلحة ف طلاقك م اسيل 
سيف جرچي بسرعة علي اوضة مايا لقاها قاعدة هي وامها وبتعيط 
مايا بزعيق : اطلع برا ي حيوان انت ليك عين تيجي بعد اللي عملته 
سيف قرب م مايا ومسكها م شعرها وضربها ب القلم 
سيف بزعيق: اسيل فين 
مايا بخوف: أنا معرفش حاجه 
سيف مسكها م شعرها تاني: انتي هتستعبطي ي روح امك اانا عرفت كل حاجة اسيل فين 
مايا بخوف أنا هحكيلك علي كل حاجة بس سيبني : مايا حكت لسيف عن مخططها هي وامها وأمجد وكل اللي حصل 
سيف بغضب : ي ولاد الكلب ده انا مش هرحمكو ...عدي تعالي خد الكلاب دول علي المخزن بسرعة أنا لازم اروح الحق اسيل 
دخل عدي بحزن : مش لازم تروح ي سيف
سيف وحس ب وجع ف قلبه فجأة: فيه اي سيف 
سيف ب حزن : اسيل جات برا ي سيف 
سيف طلع يجري م الاوضة وحاسس أن اسيل فيها حاجة ويتبع الفصل الخامس عشر والأخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent