U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

رواية احببت صاحبة القهوة كاملة - بقلم نونو

 رواية احببت صاحبة القهوة كاملة بقلم الكاتبة الشهيرة نونو جميع الفصول من الفصل الأول للأخير عبر دليل الورايات للقراءة والتحميل pdf

رواية احببت صاحبة القهوة كاملة

احببت صاحبة القهوة الفصل الأول

حااااااسب

كانت اخر جمله قلتها قبل الحادثة
لو سمحت دخلني لي ارجوك
ي انسه مش هاينفع
بالله عليك خمس دقائق بس وهاطلع
الدكتور حاضر خمس دقائق بس وما طوليش
حاضر مش هاطول والله بس دخلني ليه
الدكتور: اتفضلي ادخلي
دخلت ماقدرتش اشوفه كده فضلت اعيط واقله والله غصب عني ماتسبنيش مش هاقدر اعيش بعدك قوم علشان خطري ومسكت ايده وفضلت اعيط واقله لزم ابعد سامحني لزم ابعد علشان حياتك انا بعشقك والله وفجاه حست بايده بتتحرك علي أيدها قامت جري وسابت ايده شافت دمعه نزله من عيونه عرفت انه حاسس بيها
طلعت بره الاوضه ورنت علي اهلاه ومشيت....

استوووووب شويه نتعرف على الابطال

أنا وعد ٢٥سنه مخلصه بكلوريوس تجاره قاعده في القاهره انا ومامتي واخويا ساجد٢٢سنه بابا متوفي من فتره وعد ذات بشرة بيضاء وعيون زرقاء جميله ويذيدها الحجاب جمال فوق جمالها وملامحها هاديه جدا جدا
طبعا خلصت وبدور علي شغل ادعولي بقا ...

نبدأ يلا بينا 😉

وعد ي وعد يلا ي حببتي هاتتاخري
وعد بنوم حاضر ي ست الكل قومت خلاص
مدام ساميه مامت وعد طيب ي حببتي انا هاجهز الفطار لحد لما تخلصي
وعد تمام يا قمر انتي
خرجت ما متها
وقامت وعد اخدت شور وقضت فرض ربنا وغيرت
ونزلت مستعجله
مامتها اقعدي كلي ي دودو
وعد معلش يا ماما متاخره اووووي ادعيلي سلام
مامتها ربنا يوفقك يا بنتي في أمان الله وحفظه
راحت عند الشركة بس فضلت واقفه شويه وسرحت وفجأة فاقت علي صوت واحد جوه عربيه بيقول انتي
وعد انا
الشخص:اه انتي ابعدي علشان اعدي
وعد: حاضر براحه ما تزعقش
الشخص :ماهو لو ما بعدتيش هازعق فعلا
وعد:انت مغرور كده لي
الشخص:ابعدي مش فاضيلك
وعد:اي ده بقرف قالت عدي
عدي الشخص
وعد دخلت الشركة وقدمت الورق
وقعدت تستني دورها بعد شويه وقت
شخص انسه وعد ابراهيم
وعد : نعم
شخص:اتفضلي
دخلت وعد وكانت متوتره جدااا وما خدتش بالها من اللي قاعد غير لما رفع رأسه وقال اقعدي
اول ما شفته اتصدمت
الشخص انتي
وعد انت
الشخص بغرور اه انا انا كريم الشرقاوي تكلميني بقرف حضرتك
وعد :انت اللي اتكلمت بغرور واكن مافيش غيرك علي الارض
كريم:لا شطره وبتردي كمان
وعد:خافت بس ما بينتش كان في عنيها نظرت تحدي
كريم:انا هاعرفك تردي عليا ازاي
وعد سكتت وما ردتش
كريم:اقبلتك تقدري تستلمي شغلك من النهارده هاتكوني السكرتيرة الخاصة واي غلطه في الشغل هاتشوفي اللي عمرك ما شفتيه ورزع بايده علي المكتب اللي قدامه وقال اتفضلي على مكتبك
خرجت وعد وهي بتقول في نفسها يا ربي معقول ده انسان طبيعي
راحت علي مكتبها ولسا بتقعد
رن جرس الفون
وعد الو
كريم قهوه ساده وتجيبي الملفات من مها وتيجي حالا
وعد :حاضر يا فندم راحت جابت القهوة والملفات وخبطت علي الباب
كريم:ادخل بصوت عالي
وعد:دخلت بكل ثقه اتفضل القهوة والملفات اللي حضرتك طلبتها
كريم: تمام سبيهم واطلعي
وعد بغيظ حاضر
كريم ملاحظ كده ومبسوط جدااا
وعد خرجت وراحت مكتبها ولسا هاتقعد
الفون رن وعد الو
كريم:تعاليلي حالا
وعد انا عملت اي
كريم قلت تعالي
وعد حاضر راحت وعد وهي بتنفخ ومش طايقاه دخلت
نعم ي فندم
كريم انا قلت القهوة اي
وعد ساده
كريم ودي مظبوط انا عندي كل حاجه اقولها تمشي مظبوط فاهمه
وعد انا قلتله ساده والله
كريم دوقي دي
وعد اخدت القهوة وشربت منها لقيتها سكر زياده اتصدمت
كريم هااا بضحك عليكي انا
وعد ان اسفه بجد والله قلتله ولسا هاتكمل كلامها قال بصوته الجهوري اطلعي بره
وعد انت عليك عفريت اسمه اطلعي بره ولا اي أنا قلتله ما عرفش هو لي عملها كده
كريم اسلوبك يكون احسن من كده معايا صوتك ما يعلاش علي صوتي فاهمه
وعد حاضر يا فندم
كريم يلا اطلعي
وعد طلعت راحت مكتبها وفضلت تعيط وتقول أنا عملت اي بس ي ربي
وعدي اليوم وروحت وهو كمان روح
وعد السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مامتها وعليكم السلام ورحمه الله عامله ايه يا حببتي
وعد تمام يا ماما الحمد لله انا هادخل اغير
مامتها طيب خلاصي وتعالي كلي
وعد اكلت في الشغل انا هادخل انام علشان كان يوم مرهق جدا جدا دخلت اتوضت وصلت وغيرت وبعد تفكير طويل نامت
كريم روح مامته وباباه كانو قاعدين دخل سلم عليهم وقعد معاهم شويه وبعدين طلع غير واكل وراح علشان ينام فضل يفكر فيها وازاي تكلمه كده وقرر انه يندمها علي كل كلمه وبعدين رجع قال لنفسه بس هي ما عملتش حاجه
وفجاه قلب لا عملت علت صوتها عليا وبعدين نام...

تاني يوم في الشركة
وعد راحت علي معادها جهزت القهوة والملفات ومستنياه يجي وبتدعي اليوم يعدي بسلام

كريم نزل سلم علي مامته وراح علي الشركه
وكا المعتاد بنات الشركة كل يوم يتسحرو بجماله
كريم شاب رياضي طويل القامه عريض المنكبين ذات بشرة قمحيه وعيون عسليه جذابه وشعر ذات تسريحه مميزه وحاد الشخصية لا يتهاون في تعامله مع أحد ومغرور بعض الشئ

نرجع لموضعنا تاني

دخل وصل المكتب لقي وعد مش موجوده استغرب معقول تكون مشيت من اول يوم دخل المكتب لقي وعد بتحط القهوة والملفات علي المكتب هي ما حستش بيه
وهو داخل ولسا بتلف علشان تطلع اتفاجات بيه واقف وراها
وعد :اعاااااا صوتت
كريم:اي صوتك شفتي عفريت
وعد :ما اتكلمتش لي لما دخلت
كريم: والله مكتبي وانا حر اعمل اللي انا عايز اعمله وبيقرب عليها
وعد لو سمحت ما تقربش اكتر من كده
كريم:ومين قالك اني هاقرب لوحده زيك
وعد والدموع في عنيها علي وشك النزول ومين اصلا هايسمحلك انك تقرب مني
كريم اطلعي برا
وعد منغير ما تقول أنا طالعه القهوة عندك والملفات والمواعيد بتاعت النهارده كلها ياريت ما تتطلبنيش تاني
وسابته وطلعت
كريم قعد علي المكتب لا دي زودتها خالص حسابك تقل ي وعد
وعد راحت علي مكتبها وفضلت تعيط جامد
كريم رن عليها
وعد ردت الو
كريم مين اللي عامل القهوة دي
وعد انا علشان عم محمد تعبان
كريم كل يوم تعمليها فاهمه
وعد تمام يا فندم
وعدي اليوم من غير اي خناق
كريم روح وكذلك وعد
وعدي كذا يوم علي ابطلنا
وهما كل يوم خناق شكل وغرور كريم لا ينتهي
وعناد وعد كذلك
وفي يوم وعد كانت مروحه بس اتاخرت شويه
ومالقيتش مواصلات وهي ماشيه طلع عليها اتنين سكرانين جريت وهما جريو وراها وفي نفس الوقت كريم كان مروح شاف بنت بتجري في الضلمه واتنين بيجرو وراها لف ورجع بالعربيه بتاعته علشان يشوف ايه اللي بيحصل ونزل واتصدم من اللي شافه .........

استوووووب وهنا يتوقف القلم عن الكتابه
نكمل البارت الجاي ونشوف ايه اللي هيحصل

الفصل الثاني

وفي يوم وعد كانت مروحه بس اتاخرت شويه
ومالقيتش مواصلات وهي ماشيه طلع عليها اتنين سكرانين جريت وهما جريو وراها وفي نفس الوقت كريم كان مروح شاف بنت بتجري في الضلمه واتنين بيجرو وراها لف ورجع بالعربيه بتاعته علشان يشوف ايه اللي بيحصل ونزل واتصدم من اللي شافه .........

نكمل
كريم نزل وراح نحيتهم واتصدم لما لقي الطريق مقفول والبنت مش عارفه تروح فين والاتنين بيقربو منها وهي عماله تصوت وتقول حرام عليكو سبوني اروح وهما تروحي فين ي قطه ولسا هايقربو عليها علشان يمسكوها
كريم بصوت عالي مكانك انت وهوا اتصدمو وبعدين قرب منهم هي عرفته انما هو الجو كان ليل ماخدش باله من شكلها جريت عليه واستخبت وراه واحد من الاتنين انت عايز اي احسنلك تمشي وتسبها البنت دي تخصنا ولسا ما خلصش كلامه لقي اللي ادلها في وشه وهما كانو سكرانين وكريم اوسعهم ضرب وهما ماقدروش يدفعو عن نفسهم
وعد وقفه وعماله تعيط وخايفه خالص وبعدين قالت خلاص سبهم هايموتو في ايدك
كريم سمع صوتها وقال هو انتي وبعدين سابهم وقرب منها وقال بدال انتي خايفه عليهم ما مشتيش معاهم لي من الاول ولا دي حركه منك
وعد مصدومه من كلامه وقالت انت بتقول اي
كريم اللي سمعتيه ي انسه وعد
وعد انا ما سمحلكش تتكلم عني بالطريقة دى لو حضرتك ما كنتش اخرتني في المكتب ما كنش ده حصل بسببك ما لقتش مواصلات اطريت امشي شويه يمكن الاقي اي حاجه توصلني انت السبب منك لله وبعد ده كله بتتكلم عني بطريقه مقرفه زيك بتتكلم وهي منهاره من العياط ومش قادرة
كريم انا ماحدش يستجرا يكلمني بالطريقة دي شكلك نسيتي نفسك انا هاندمك علي كل حرف
وعد انت مغرور واناني مفكرني زي اللي تعرفهم
كريم رفع ايده وضربها بالقلم وعد وقعت علي الارض وبعدين سابها وقال بكره تكوني في الشركة فاهمه والا ما تلوميش علي اللي هايحصلك
وعد فضلت قاعده علي الارض بتعيط
هو روح بس ضميره صحي وقال مهما حصل ما كنش ينفع اسبها في مكان زي ده لوحدها والوقت متاخر كمان ي ترى عملت اي وفضل يفكر

في مكان تاني عند وعد قامت من علي الارض وفضلت ماشيه لقت عربيه جايه من بعيد بسرعه وكانت هاتخبطها بس هي بعدت عن الطريق بسرعه قبل ما تقرب العربية وقفت نزل منها بنت باين علي شكلها الغني من طريقة لبسها بنت بشرة بيضاء وعيون سوداء وشعر كستنائي اللون وكانت جميله قربت من وعد وقالت انتي كويسه وعد بتعب اه البنت طيب تعال اوصلك الوقت متاخر
وعد شكرا بس مش عايزه اتعبك
البنت تعب اي انتي اللي شكلك تعبانه تعالي اوصلك
وعد استسلمت ليها وركبت معاها علشان توصلها
بعد صمت البنت انا فيروز وانتي
وعد اسمي وعد
فيروز اتشرفت بمعرفتك ي وعد بس اي اللي عامل فيكي كده
وعد حكتلها كل اللي حصل معاها
فيروز دول حيوانات خالص ولا كله كوم والمغرور ده كوم تاني معقول في كده
وعد اه في انا تعبت اوووي وفضلت تعيط
‏فيروز خلاص ي وعد اهدي ي قلبي اهم حاجه انو ماحدش اذاكي
‏وعد الحمد لله تعبتك معايا ي فيروز شكرا جدا
‏فيروز ولا تعب ولا حاجه وبعدين بقينا صحاب يعني بلاش الكلام ده
‏وعد انتي كنتي ماشيه بسرعه لي
‏فيروز انا كنت في اميركا وخلاصت دراسه ولسا نزله مصر النهارده وكنت مروحه والطريق كان فاضي ف ذودت السرعه بس الصدفه الحلوه اني قبلتك واتعرفت عليكي
‏وعد وانا كمان وخدو ارقام بعض وعد وصلت ونزلت وفيروز مشيت
ي تري مين فيروز هانعرف بعدين

وعد دخلت البيت وكانت مش قادره تمشي ما متها مالك ي وعد وعد حولت تبان عاديه مافيش ي ماما بس كان في شغل كتير النهارده
ما متها واي اللي اخرك كده ي قلبي
وعد لحد لما خلصت ي ماما انا داخله انام تصبحي على خير دخلت وعد اترمت علي السرير وفضلت تعيط وبعدين دخلت اخدت شور وطلعت غيرت وصلت وفضلت تدعي وتعيط وبعدين راحت في سبات عميق من كتر التعب

عند كريم قاعد هو ووالده ووالادته وسرحان ي تري عاملت اي وروحت ازاي وعمال يفكر فيها ومش مركز خالص
والده مالك ي كريم في حاجه ي ابني
كريم لا يابابا مافيش حاجه بفكر في الشغل بس
وقطع حديثهم صوت اللي دخل فجاه
الكل اتصدم
فيروز انا جيت ملكم سكتين لي امشي تاني
ما متها طلعت جري عليها وحضنتها وقالت حببتي وحشاني لي ما قلتيش انك جايه النهارده فيروز حبيت اعملها مفاجاه
وراحت حضنت بباها جامد وبعدين كريم سرح تاني
راحت وقفت قدامه وقالت ابو طويلة وحشتني
كريم فاق علي صوتها وقال وحشتيني ي قزعه وقام حضنها وحضنو بعض جامد فيروز تكون اخت كريم الصغيرة وبيحبها جداا وهي كمان بتعشقه وفضلو يهزرو ويضحكو وكريم شويه يركز وشويه يسرح في وعد ويرجع يقول لنفسه ما تتحرق انا شاغل نفسي لي وبعدين دي انسانه عنيده ولزم تتربي انا هاعرفها مين كريم الشرقاوي

وبعدين اخته حكت لهم اللي حصل معاها والبنت اللي قابلتها وكريم ركز اووووي في كلمها واطمن أن اخته وصلتها وبعدين فاق علي كلام اخته وهي بتقول معقول في كده ي بابا
مامتها ردت وقالت ياريت ي فيروز تقطعي علاقتك بيها شكلها بنت مش كويسه وبعدين ممكن تكون عملت ده كله علشان توصليها فيروز لا ي ماما دي عسوله ومحترمه جداا كمان وانا حبتها
مامتها انا قلت كلمه ومش هاعدها فيروز علشان تريحها حاضر ي ماما فيروز كريم انت اي رايك معقول في حد بالغرور ده والقسوة دي انه يسيب بنت في الشارع في الوقت المتاخر ده كريم بكل برود اكيد هي عملت حاجه ف تستاهل اللي يجرالها وقال بعد ازنكو انا رايح انام علشان عندي شغل الصبح كتير وراح علشان ينام فضل يفكر فيها وفي كلأم اخته وبعدين قال تستاهل كل اللي جرالها علشان تتكلم معايا بأسلوب احسن المره الجايه وبعدين بعد تفكير طويل نام

تاني يوم في الشركة يوم جديد علي ابطالنا
كريم نزل كا العاده بطلته الجذابه
راح علي الشركه ما لقلش وعد موجوده
راح علي مكتبه مالقهاش هناك رن علي مها المساوله
كريم الو ي مها
مها الو ي فندم
كريم السكرتيرة الجديدة ما جتش النهارده
مها لا ي فندم ما جتش وما بلغتش حد فينا فكرتك عارف
كريم لا هاتيلي رقم الفون بتاعها
مها حاضر وادتهوله
عند وعد كانت نائمه ومش قدره مامتها اي ي وعد مش رايحه الشغل ي حببتي
وعد لا ي ماما مش رايحه اجازه النهارده قالت كده علشان مش عارفه تقول اي لمامتها ومسكت دموعها بالعافيه
مامتها طلعت وسابتها تنام
وعد كانت بتفكر انها ما ترحش تاني وهي غرقانه في تفكرها الفون بتاعها رن
وعد الو مين
كريم بعصبيه هو حد اذنلك انك تغيبي النهارده
وعد بكل برود وانت مين علشان اخد الاذن منك انا اعتبرت كلامك امبارح رفد ليا علشان كده مش هاجي ومش عايزه منك حاجه سبني في حالي وابعد عني
كريم شكلك نسيتي الشرط الجزائي اللي في العقد انك لو مشيتي قبل ٦شهور هاتدفعيه
وعد كانت ناسيه قصت الشرط ده خالص وقالت انت بتعمل فيا كده لي حرام عليك
كريم كلامي خلاص ي تدفعي الفلوس ي تيجي حالا
وقفل الخط هو عارف انها مش معاها تدفعه ف هاتيجي ويعرف يذلها كويس
وعد رمت الفون بتاعها وفضلت تعيط وتقول يارب يارب
ومش عارفه تجيب الفلوس دي منين قررت انها تروح وتتجاهله خالص لحد لما المده تخلص وتشوف شغل تاني
قامت غيرت ومشيت مامتها رايحه فين ي وعد
وعد طلبوني في الشغل ي ماما في ورق لزم يخلص
ما تقلقيش
كريم قاعد في المكتب مستنيها
وعد وصلت وراحت علي المكتب ودخلت
كريم نورتي ي هانم
استوووووب ي تري اي هايكون رد وعد
اتمني تعجبكم ☺️
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة