U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

رواية احببت صاحبة القهوة الفصل الثالث والرابع - بقلم نونو

  رواية احببت صاحبة القهوة الفصل الثالث والفصل الرابع بقلم نونو

رواية احببت صاحبة القهوة كاملة

احببت صاحبة الفصل الثالث

وصلنا البارت اللي فات

كريم قاعد في المكتب مستنيها
وعد وصلت وراحت علي المكتب ودخلت
كريم نورتي ي هانم
وعد عايز اي مش كفاك اللي عملته امبارح عايز مني ايه تاني وصوتها علي
كريم قام وقف وقرب منها وقال كذا مره قلتلك صوتك ما يعلاش عليا ولا انتي ما بتفهميش
وعد طيب ممكن ما تقربش لو سمحت وابعد عني
كريم اولا مش بمزاجك ثانيا انا عمري ما افكر ابص لوحده زيك فاهمه وبصلها بقرف
وعد دموعها نزلت وقالت عايز اي
كريم شوفي شغلك
وعد انا عايزه امشي ارفدني وخليني امشي مش طايقه اشتغل معاك
كريم عادي برحتك ادفعي الشرط الجزائي وامشي
وعد حرام عليك اجيبه منين انت مش انسان اصلا
كريم قرب منها بغضب ومسك أيدها جامد وقال ده الكلام اللي عندي خلصي المده وانا اللي هارفدك
وعد بقلت حيله تمام سيب ايدي
كريم ساب ادها وقال يلا شوفي شغلك ي هانم
وعد طلعت جري من المكتب ودموعها مغرقه وشها راحت علي مكتبها وفضلت تعيط جامد
عند كريم في المكتب قاعد بيتفرج عليها في الكاميرات
وبيقول لنفسه انا لزم احطم عنادك ده انا هاعرفك مين كريم الشرقاوي......

في مكان آخر
ي طنط مني انتي عارفه انا بحب كريم قد اي
مني عارفه ي حببتي انتي من عيله ومحترمه وانا بحبك قووي وأن شاء الله تكوني مراته قريب
البنت بجد ي طنط مني أن بحبك اوووي بجد
مني وأنا كمان ي سندي بحبك اوووي وفضلو يهزرو

نتعرف عليهم مني تكون مامت كريم وفيروز من عيله راقيه بتحب المظاهر جدااا ونفسها تجوز كريم بنت من نفس مستواهم المدي
سندي تكون بنت صحبتها بنت ذات شعر اشقر وعيون بني وبشرة بيضاء مغروره وبتحب كريم جدااا ونفسها تتجوزه بس هو بيتجاهلها دايما وما بيطقهاش خالص

نرجع عند كريم في مكتبه قاعد بيرقبها لسا ونسي انه ماشربش قهوه رن علي وعد وعد الو بدموع
كريم كفاية نكد ودموع تماسيح وشوفي شغلك وبعدين فين القهوة بتعتي
وعد حاضر هاخلي عم محمد يعملهالك
كريم انا قلت قبل كده انتي اللي تعمليها اظن كلامي مفهوم
وعد حاضر ي فندم حاجه تاني
كريم لا بس بسرعه
وعد حاضر وقفلت معاه ومسحت دموعها ونزلت تعمله قهوة خلصت وطلعت توديها ليه
خبطت علي الباب
كريم بصوت عالي ادخل
وعد دخلت اتفضل القهوة
كريم شرب منها شويه وحس انه مزاجه اتظبط وقالها انتي بتعمليها ازاي
وعد مش فاهمه يعني اي
كريم انتي شكلك ما بتفهميش اصلا
وعد شكرا
كريم اطلعي بره
وعد سبته وطلعت من غير رد هي مش قادره اصلا تتكلم
كريم وهو بيشرب القهوة في سره قال مالها البت دي غريبه اوووي شويه عنيده ولسنها طويل وشويه حاضر ونعم بعدين قال لنفسه وهي شغلاني لي تتحرق

عند فيروز رنت علي وعد تطمن عليها
وعد الو ازيك يا فيروز
فيروز تمام يا قمر مال صوتك
وعد مافيش تعبانه شويه من امبارح
فيروز انتي فين كده
وعد في الشغل
فيروز ازاي تروحي هناك بعد اللي حصل
وعد عادي وحكتلها اللي حصل
فيروز لا ده مغرور اوووي
أنا ممكن اكلم اخويا اخليه يوقفه عند حده
وعد لا مش لزم مش عايزه اتعبك معايا وبعدين انا هاخلص المده المحدده واسيب الشغل ما جتش من خمس شهور يعني
فيروز برحتك ي وعد بس لو احتاجتي اي حاجه انا موجوده ي قلبي
وعد تسلميلي يا قمر
وقفلت معاها
وعدي اليوم علي كل واحد منهم
وعد روحت اكلات ونامت
كريم روح قاعد يفكر وبعدين حس انه مصدع وعايز يشرب قهوة طلب من الخدامه اللي عندهم عملتله قهوة
وجبتها اول ما شرب منها بق رزع القهوة على الارض الخدامه في ايه ي بيه
كريم اي القهوة اللي زي الزفت دي
الخدامه انا طول عمري بعملها وحضرتك بتحب تشربها ي بيه
كريم نضفي الارض واطلعي بره
الخدامه حاضر نضفت الارض وطلعت قعد يكلم نفسه
في اي لي مش حابب اي قهوة غير منها ممكن تكون بتحطلي فيها حاجه علشان تنتقم مني مثلا علشان اللي عملته فيها ومن كتر التفكير نام

سندي قاعده بتكلم نفسها أنا بعمل كل حاجه علشان الفت انتباهه وهو ولا هنا لزم اروح الشركة عنده بكره واطمن عليه واشوف هاعمل اي ....

جه الصبح صحي من بدري عنده صداع نزل لعب رياضه وبعدين طلع غير علشان يروح علي الشركه بس راح بدري قبل الموظفين كلهم

عند وعد قامت غيرت ونزلت راحت علي الشركه وصلت في معادها حب يراقبها ويشوف بتعمل القهوة ازاي علشان هو اتلخبط جامد
دخلت وعد حطت حاجتها وراحت عملت القهوة وجابت ملفات اللي المفروض تتمضي والمواعيد بتاعت اليوم
كريم مراقب كل حاجه لقاها بتعملها عادي جدا
وعد اخدت القهوة وراحت علشان عرفه انه قرب يجي
دخلت اتصدمت لقته قاعد علي المكتب بعدين حست انو بيتهيالها وقالت أنا اكيد بتخيل ماهو مش معقول يجي بدري فاقت من شرودهها على صوته الجهوري مالك واقفه متنحه كده لي انجزي هاتي القهوة عندي صداع
وعد دخلت ما كنش بيتهيالها دخلت حطت القهوة
كريم اكيد بتقولي انا جيت بدري لي
وعد مع انها عايزه تعرف بس اتكلمت ببرود وقالت لا مش مهم عندي
كريم بغيظ انتي اطلعي بره مش عايز اشوف وشك
وعد طلعت من غير رد
كريم بس لي قهوتها بتعمل فيه كده دي بقت زي الادمان بنسبالي وبعدين كمل شرب القهوة
وعد طلعت قعدت وهي قاعدة لقت واحدة لبسه لبس هي استغربته وقالت في نفسها اي اللبس ده
وبعدين البنت قربت علي المكتب وكانت هاتدخل
وعد لو سمحتي حضرتك رايحه فين
سندي بصت لها بقرف وانتي مين علشان تساليني وعد استغربت من غرورها الذايد وقالت بكل ثقة انا السكرتيرة بتاعت مستر كريم ممكن تقوليلي انتي مين علشان ابلغه
سندي صوتها علي وقالت هو انا هاخد الاذن من واحده زيك وعد ممكن لو سمحتي تتكلمي بأسلوب احسن
سندي ي سلام وانتي اللي هاتعلميني اتكلم ازاي
وعد والله مش عيب ي فندم
كريم قاعد جوه وسامع كل كلامه وعجبه طريقت وعد في الرد علي سندي المغروره وبعدين لاحظ أن صوتهم بيعلي
رن على وعد وكان عايز يحطم غرورها بردو
وعد الو ي فندم
كريم مين اللي صوته عالي كده
وعد قالتله في وحده اسمها سندي عايزه تدخل لحضرتك
كريم خليها تدخل حالا ده كله بس علشان ينرفزها
وعد حاضر يا فندم
اتفضلي
سندي افتحيلي الباب
وعد اتصدمت من غرورها وفتحت لها الباب
دخلت سندي ازيك ي كريم وقربت منه
كريم اقعدي مكانك وما تقربيش وقولي عايزه اي
سندي انت لي بتعملني كده ي كريم وانت عارف اني بحبك
كريم ي بابا ده مش حب وحتي لو بتحبيني انا ما بحبكيش افهمي بقا ي سندي
سندي بغرور هاتحبني ي كريم هاتحبني
كريم هانشوف كنتي عايزه اي واي اللي جابك هنا
سندي كنت جايه اطمن عليك
كريم اطمنتي تقدري تتفضلي
سندي طلعت وهي متعصبه ومش طايقه نفسها خبطت في وعد وهي معديه وعد القهوة كانت هاتقع منها بس مسكت نفسها دخلت واتصدمت لما لقت كريم ميت من الضحك اول مره تشوفه بيضحك قد اي ضحكته تجنن فاقت علي صوته بعد لما رجع لشخصيته الحاده تاني وهو بيقول انتي واقفه بتعملي اي
وعد ببرود جايبه القهوة
كريم حطيها واطلعي بره
وعد وهو حد قالك اني جايه اقعد معاك وحطت القهوة
كريم اطلعي بره
وعد طلعت راحت عند مكتبها واتفجات من اللي شافته داخل.....

استوووووب نكمل البارت الرابع

البارت الرابع

نكمل وقفنا هنا امبارح
وعد طلعت راحت عند مكتبها واتفجات من اللي شافته داخل.....

وعد فيروز
فيروز وعد انتي بتعملي اي هنا
وعد انا شغاله هنا انتي اللي بتعملي اي
فيروز معقول اللي عمل فيكي كده كريم
وعد انتي تعرفيه
فيروز اخويا
وعد اتصدمت اكتر ومش عارفه ترد
فيروز مالك ي بنتي
وعد اصلي مستغربه انتي حاجه وهو حاجه تانيه خالص
سلمو علي بعض
وبعدين فيروز قالت أنا هاجبلك حقك ي وعد
وعد لا كفايه اللي بيشوفه مني وبعدين ده طلع اخوكي
وضحكو هما الاتنين
فيروز انا هادخل تمام
وعد من غير استاذن ي فندم.
وضحكو
فيروز دخلت كيمو حبيبي
كريم قام حضنها
وسلمو علي بعض وقالها وحشاني ي روز
فيروز وانت كمان ي كيمو
كريم تشربي اي ي روز
فيروز اي ي حاجه ي عم
كريم ضحك ماشي يا صحبي
ورن على وعد وعد الو ي فندم
كريم بجديه هاتي واحد قهوة ليا وواحد كوفي مكس بسرعه
وعد حاضر يا فندم اي حاجه تاني
كريم لا وقفل الخط
فيروز انت بتعملها كده لي ي كريم
كريم كده هي دي البنت اللي وصلتيها
فيروز اه هي دي واتصدمت لما عرفت انك اللي عملت فيها كده
كريم اه تستاهل عنديه وشايفه نفسها
فيروز حرام عليك البنت طيبه خالص
كريم والله انتي اللي طيبه يا روز
وعد خبطت علي الباب
كريم ادخل
وعد دخلت
كريم حطي الحاجة واطلعي
وعد بغيظ حاضر ي فندم حاجه تاني
كريم لا
طلعت وعد وهي بتنفخ وبتقول استغفر الله العظيم ايه الكان ده ده لا يمكن يكون انسان طبيعي وربنا اه كان نفسي ارد عليه بس اخته قعده يلا بقا اللي حصل وقعدت تكمل شغلها

فيروز ي كريم حرام عليك البنت كويسه والله حرام تعمل كده
كريم فيروز معلش ده شغلي ودي طرقتي
فيروز طيب مع اني حسه بعد اللي انت بتعمله ده في حاجه
كريم حاجت اي ي هانم
فيروز عادي ما تخدش في بالك انسي
كريم انطقي في اي
فيروز يعني تحبها مثلا
كريم لا انتي اتجننتي رسمي مين دي اللي احبها اسيب بنات العالم كله وابص لدي
فيروز يعم اعتبرني ما قلتش حاجه وانسي
كريم مش بقول مجنونه رسمي
وبعدين هزرو وضحكو
فيروز طيب انا هامشي علشان شغلك
كريم تمام خلي بالك من نفسك كويس
فيروز حاضر وانت كمان وخف علي البت شويه
كريم بضحك لا كده حلو
فيروز ماشي ي كيمو
وطلعت سلمت علي وعد ومشيت

كريم رن علي وعد
وعد الو ي فندم
كريم تعالي عايزك وعد عندي شغل ومش فاضيه
كريم انا لما اقلك تعالي القيكي قدامي فاهمه قال كلامه بزعيق
وعد خافت بس ما بينتش وقالت جايه لما اشوف اخرتها اي
وقفلت معاه
وراحت عنده
اول ما دخلت خافت من شكله لقت عنيه احمرت من العصبية وعروقه ظهرت اتشهدت علي نفسها
كريم ادخلي
وعد دخلت من غير ولا كلمه وكانت ميته من الرعب
كريم اولا قلت كذا مره صوتك ما يعلاش وما ترديش عليا وكلمي كله اكني ما قلتوش وخبط علي المكتب جامد وعد اترعبت
وقالت حاضر ي فندم حاجه تاني
كريم انتي جايبه البرود ده منين
وعد اللي يشتغل مع حضرتك لزم يتعلمه علشان ما يتشلش
كريم والله انتي اللي هاتشليني
وعد ضحكت
كريم اول مره يشوفها بتضحك كده هو غصب عنه ابتسم بس خلال ثواني رجع تاني لطبيعته تاني
وعد اسفه ي فندم كنت عايزني لي
كريم انتي قلتي لا فيروز اي
وعد حاكتله كل اللي حصل
كريم اه واكيد ده من مخططك
وعد انت بتقول اي ومخطط اي حرام عليك قلتلك مشيني وانت مش راضي
كريم ادفعي الشرط الاول
وعد لو معايا ما كنتش اتزليت ليك اكتر من كده لبرهه من الزمن قلبه حن ليها بس رجع لطبعته الحاد في ثانيه
وعد بعدين كلهم خمس شهور وامشي استحملني معلش
كريم في سره تمشي فين هو دخول الحمام زي خروجه ي وعد هانم
فاق من شروده علي صوتها وهي بتقول حضرتك عايز حاجه تاني ولا اطلع بره
كريم لا امشي
وعد طلعت وفضلت تعيط

نروح مكان تاني
عند سندي ي طنط انا رحت اطمن عليه واقرب منه طردني وبهدلني وفضلت تعيط زي التماسيح وتمثل علشان امه تساعدها
فيروز كانت قاعده مش عاجبها الوضع بس مش حابه تتكلم بعدين مني قالت ما تقلقيش ي حببتي كله هايتحل
سندي ضحكت ضحكه خبيثه وقالت ي رب ي طنط ما تعرفيش انا بحبه قد اي
فيروز طبعا زي كريم مش بطقها
سندي طيب ي طنط انا هامشي عايزه حاجه مني لا ي حببتي خلي بالك من نفسك
فيروز استنت لما مشيت وبعدين قالت اي اللي انا سمعته ده ي ماما معقول عايزه تجوزيها لكريم وانتي فكره اصلا كريم هايوافق
مني بنت صوتك ما يعلاش عليا وبعدين انتي مالك البنت بتحبه ومن عيله وليها مكانه في المجتمع
فيروز ي ماما ما فيش حد بيفكر كده دالواقتي وخصوصاً كريم هايتجوز اللي هايحبها حتي لو شحاته
مني اسكتي دي غلطتي اني علمتكو اصلا وبقيتو بتردو عليا انتو مش عارفين الصح ولا الغلط
فيروز وبعدين دي بت ملزقه كده طيب اختاري واحده احسن مني كلامي انتهي ي فيروز ولو سمعت أن كريم عرف حاجه عمري ما هكلمك تاني فاهمه
مصطفى دخل اي صوتكم عالي لي كده
فيروز حكتله كل حاجه

نتعرف علي مصطفى ده اكبر رجل اعمال في مصر ويكون والد كريم وفيروز بس مش زي مراته خالص عنده الحب ده شئ مقدس ومش مهم عنده غنيه أو فقيرة ومتفهم جدااا وشخصيه طيبه جدا

مصطفى ما ينفعش ي مني ابنك وبنتك مش صغيرين يقدرو يختارو شريك حياتهم بنفسهم فاهمه وياريت ما تعمليش حاجه بعدها تندمي لما تخسري حد فيهم
مني عملت نفسها اقتنعت وقالت معاك حق ي مصطفى انا كنت بفكر في نفسي وبس
بس فعلا كلامك صح
فيروز ما اقتنعتش خالص من تغير امها المفاجئ ده وحست انو في حاجه
وهي حاسه انو كريم هايحب وعد وهاتحصل حاجه تفرقهم بس حاولت تسيب الامور تمشي لحد الاخر

نرجع عند كريم قاعد فجاه الفون بتاعه رن
كريم الو ي صحبي فينك من زمان
المتصل لسا نازل مصر حالا وحشتني قلت اكلامك واعرفك ي كبير
كريم وحشني ي صحبي مش هتعدي تقعد معايا شويه ولا اي
الشخص اكيد ي باشا
كريم امتا
الشخص مفاجاه بقا هاتلقيني قدامك في اي وقت
عدي اليوم علي ابطلنا
وعد روحت السلام عليكم ورحمه الله
مامتها وعليكم السلام ورحمه الله تعالي ي بنتي وحشاني
وعد ساجد فين مامتها في الشغل ي قلبي زمانه جاي
وفاجاه دخل ساجد مين جايب في سيرتي قلولي
وعد انا ي استاذ ما بقتش بشوفك خالص
ساجد معلش ي قلبي وبعدين انا موجود اهو رحت فين يعني وعد قامت حضنته جامد وفضلو يضحكو ويهزرو وبعدين دخلو نامو
عند كريم روح وسلم على والده ووالدته وفيروز طبعا واكل وطلع علشان ينام
بس ماعرفش فضل يفكر فيها ويفتكر وهي بتضحك ويضحك علي شكلها وهي خايفه وبعدين قال لنفسه في اي أنا بفكر فيها لي لا مش معقول لا ده ليمكن يحصل مستحيل احبها انا لزم اندمها علي كل حاجه ولزم اخفي عنادها ده وبعدين بعد صراع طويل مع عقله وقلبه نام
تاني يوم في الشركة
وعد راحت حضرت القهوة كالعاده والملفات والمواعيد ودخلتها المكتب وطلعت دخل كريم وهي بتكلم ساجد في الفون وبتكلم ساجد وبتقله خلي بالك من نفسك ي حبيبي
ولسا بتقفل لقت اللي واقف قدامها وعنيه بطلع شرار قفلت مع ساجد وقالت صباح الخير يا فندم
كريم بصلها بقرف وقال تعالى المكتب عايزك وقال كلامه بعصبيه وعد قالت حاضر وراحت وراه

استوووووب تفتكرو اي اللي حصل واي اللي هايحصل
  • البارت الخامس أضغط هنا كامل عبر دليل الورايات للقراءة والتحميل pdf
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة