U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

رواية حياة العز الفصل الحادي عشر 11 - بقلم ريهام سعيد

   رواية حياة العز البارت الحادي عشر 11 بقلم ريهام سعيد عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل

رواية حياة العز كاملة

رواية حياة العز البارت الحادي عشر 11 

عز:هجبلك ماما
حياة بخضه:ازاي
عز:مامتك رجعت يا حياة
حياة:مستحيل اروح معاها
عز:هتروحي
حياة ببكاء وخوف:خليني معاك مش عايزه اروح معاها لو بتحبني
عز بحنيه وهي بداخل احضانه تبكي:هترجعيلي
فاقت حياة على صوت والدتها مرت ثلاثه عشر عاما وهي تبحث عنه
أصبحت حياة اليوم اجمل من ذي قبل بكثير لكنها لا تبتسم أصبحت كئيبه تمتلك حياة أكبر شركات الأذياء في باريس وأمريكا وكوريا
والده حياة بحنان:حياة
حياة ببرودها الدائم:امم
والده حياة:في عريس متقدملك
حياة وهي على نفس برودها:خدي منه الجاتوه وقوليله مش موافقه
اسماء والده حياة:حيااااة انا صبرت عليكي كتير وقولت انك هتنسيه ب واضح ان لعنته هتفضل معانا
حياة بجنون:ازاي ازاي عيزاني أصدق الي هم بيقولوه انا بكرهك بسببك انتي بعدت عنه بسببك انتي
اسماء بحزن:يا بنتي
أخذت حياة مفاتيح سيارتها وذهبت للبحر
واتصلت بشخص
حياة ببكاء:عايزه اكمل الحكايه دلوقتي ممكن
الشخص:انتي فين طيب
حياة:...

بقلم ريهام سعيد

بعد نصف ساعه جاء شخص
عمار:حياة
حياة:هكلمك الحكايه دلوقتي

عمار بعدما جلسوا:كملي

حياة:بعد ما قالي ان امي هتيجي تخدني انا خفت امي كانت دايما بتعاملني على اني مليش لازمه في الدنيا لغايه ما اخدتني خالتي اسماء وقالت لأمي انها مش قد المسؤليه انها تربيني اخدتني وبعدها بيومين امي جابت الشرطه لخالتي اسماء واخدتني رميتني قدام بيت قديم وانت عارف الباقي

عمار:طيب لما قالك انه هيجبلك ماما كان هتجوز

حياة:لا خالتو اتحكم عليها بسنتين وبعد ما خرجت استعادت ثروتها ودورت عليا لمده سنه وشفتني في التليفزيون وكانتوا بيعيدوا حفله عز إلى انا كنت فيها وشفتني

عمار بمقاطعه:استنى ازاي هي مش كانت فقيره زيكوا

حياة:هي اتجوزت واحد كبير في السن ولما مات ورثته وكان غني جدا

عمار:كملي
فلاش باك
عز:حياة اهدي انتي عارفه خالتو أسماء
حياة بصدمه:ا ا ا
أخذها عز في حضنه وقال:خالتو أسماء تحت
جرت حياة للاسفل نظر عز في مكانه وكان مثل الصنم لا يتحرك علم الان انه خسرها
فلا يستطيع منع خالتها من أخذها لا يستطيع أن يمنعها من عيش حياة في وسط عائلتها
ادمعت عينيه قليلا ونزلت دموع قليله منه نظر لنفسه في المراءه وقال في نفسه:بتعيط الشيطان الأسود بيعيط علشان طفله
اعترف لنفسه انه لا يحبها فقط انه يعشقها وبشده وسيحاول أن يرجعها
مسح دموعه ونزل للاسفل وجدها تجلس في حضن خالتها ويبكون
أسماء:يلا نروح البيت
حياة بسعاده:ماشي يلا
عز ببرود:حياة مش هتروح في مكان
اسماء بكبرياء:دي بنت اختي وانا معايا إلى يثبت ده وورتهولك
عز:حياة مراتي
حياة بصدمه:ا ا ا
اسماء بصدمه:ايه الي انت بتقوله ده دي قاصر يعني جريمه
حياة:أنت بجد اتجوزتني
اسماء:يلا يا حياة
عز بحزن:خمس دقايق
اسماء:مش فاهمه
عز:سبيها خمس دقايق وبعدها تقدري تخديها اي مكان انتي عيزاه
اسماء:ومين قال اني ممكن اسبهالك
عز بسخريه:في تلات دقايق لو مسيبتهاش هتلاقي من تليفون واحد كل املاكك وقعت فالأرض انتي اكيد عارفه وشي التاني كويس واسمي مش عز لا الشيطان الأسود ولو مامشتيش وجيتي بعد خمس دقايق هتشوفي مني ازاي بكون الشيطان الأسود
حياة بخوف على خالتها:روحي
اسماء بصدمه:انتي بتقولي ايه
حياة بهمس:انتي لسه متعرفيش عز روحي يا خالتو
تعالى بعد خمس دقايق
اسماء بستسلام:ماشي انا هستنا بره
عز بحزن داخلي:وأنا موافق
وبعدما ذهبت اسماء
عز:حياة تعالى عايزه اقولك حاجه
حياة ببعض الألم من بطنها:تقولي ايه هاا انك اتجوزتني من ورايا ومش عايزني اروح مع خالتي ليييه
عز بعصبيه:اسكتي واقعدي علشان افهمك
حياة بالم:اااه
عز بقلق:مالك
حياة:بطني وجعاني أوي
عز:تعالي اقعدي
جلست حياة وهي تمسك بطنها بألم
عز:حياة إلى اقدر اقلهولك دلوقتي انك فعلا مراتي
حياة:ب بس ازاي
عز:انا بحبك ومن وانتي عندك ١٠ سنين
حياة:مهو انا كمان بحبك
عز:حياة انتي بتحبيني حب البنت لابوها بس انا بحبك حب تاني
حياة في نفسها وهي تنظر له:أنت إلى غبي لو قولتلك اني بحبك هتقولي حب مراهقه
عز:كنت فاكر ان ناقص خمس سنين وهتتمي السن القانوني علشان اتجوزك واعترفلك اني بحبك
بس دلوقتي انا بقيت في خطر وممكن اموت في أي لحظه
حياة بخوف ظاهر:ت تموت
عز:انتي هتروحي مع خالتك وهتنسني خالص يا حياة اكني مكنتش فحياتك وده لمصلحتك بس الي اقدر اقولهولك دلوقتي أنك هترجعيلي
حياة بحزن:يعني مش هشوفك تاني
عز بمرح خارجي ولكن في داخله حزن يكفي الدنيا وما فيها:قولتلك هترجعيلي بطلي نكد بقى هاتي بوسه
حياة ببكاء:امتي
عز بحزن:مش عارف يمكن بكره او شهر أو سنه او اكتر
حياة بصدمه:اكتر من سنه
عز بحزن:ايوه
حياة وهي تحتضنه:بس انا مش عايزه اسيبك
عز:وهو في حضنها وسيضعف:متخافيش هرجعك صدقيني
حياة ببكاء شديد:بجد
عز بضعف وكذب:ايوه
وقف عز لأن دموعه تأبى النزول وأعطى له ظهره وقال:يلا روحي لخالتك وانا هبقي ابعتلك رسايل
حياة بدموع:ماشي (شهقه) انا ماشيه
واحتضنته من ظهره وفي هذه اللحظه هو لم يلتف لأن دموعه نزلت
خرجت حياة سريعا لخالتها
عوده إلى الحاضر
عمار:وبعدين
حياة بدموع:خالتو سفرتني باريس وكانت بتبعتي رسايل على أنها عز بس انا اكتشفت كده فيوم
عمار:بصفتي دكتورك النفساني انا متأكد انك لسه بتحبيه صح
حياة بصدق:صح وانا قررت حاجه
عمار:ايه هيا
حياة بقوه:هرجع مصر تاني
عمار:....
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة