U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

نوفيلا سمراء الفصل السابع 7 والأخير - بقلم نورهان نصار

 رواية نوفيلا سمراء البارت السابع 7 والأخير بقلم نورهان نصار
نوفيلا سمراء بقلم نورهان نصار

نوفيلا سمراء البارت السابع 7 والأخير

فتحت لؤلؤه الباب و دخلت...لقيت أحمد قاعد مع سحر و فارس و لؤي...
لؤي بفرح:بابا لؤلؤه جات اها يا بابا...
سحر باستغراب:مش عندك محاضرات يا لؤلؤه.
لؤلؤه ابتسمت ل لؤي و لسحر:فيه محاضره النهارده اتلغت..
و راحت تسلم علي أحمد..
لؤلؤه بابتسامه بسيطه:اخبار حضرتك ايه؟!
أحمد بحزن داخلي:الحمد لله يا حبيبتي..
سحر:يلا يا لؤلؤه غيري هدومك و تعالي عشان نفطر سوا...
لؤلؤه:تمام..بعد اذنكم...
---
كان فهد في الفيلا قاعد و بيقرأ التحقيق للمره العاشره...و الجرس رن...
قام فهد شال الفايل في درج...و فتح الباب...لقي زياد...
فهد:اهلا زياد..اتفضل..
زياد:انا جيت اهو و معايا المهندسين و العمال عشان نبدأ شغل...
و بتساؤل:ها بقي هتقعد فين الفتره دي..
فهد بهدوء:هنا..
زياد بجديه:ازاي بس يا فهد...
فهد:عادي يا زياد..انا اتعودت علي المكان هنا...
زياد: تمام...هبعت للعمال و المهندسين عشان يدخلوا و نبدأ.
فهد:اتفضل..
---
جه الليل و كانت لؤلؤه قاعده في البلكونه بتاعه أوضتها سرحانه..
أحمد من وراها:ممكن أقعد...
لؤلؤه فاقت من سرحانها و بهدوء:طبعا يا بابا اتفضل..
أحمد قعد و بهدوء:ها بقي يا لؤلؤه... أخبارك ايه و أخبار حياتك...
لؤلؤه بابتسامه:الحمد لله يا بابا كله تمام..
و سكتت...و كذلك أحمد..و بعد شويه أحمد أتكلم..
أحمد بهدوء:أنا عارف أني بعدت عنك..في أكتر وقت كنتي محتاجاني فيه...
لؤلؤه بصتله و بهدوء:بس ده يا بابا بسبب شغلك..
أحمد بحزن:أنا أنشغلت بشغلي عن عيلتي..و خصوصاً أنتي يا لؤلؤه...
و بصلها:يا تري هتسامحيني!
لؤلؤه بجدية:بس أنا مش زعلانه منك يا بابا...
أحمد:تقصيري معاكي..أنا ممكن أفضل بالأيام و الشهر مشوفكيش أنتي و أخواتك...
و بجديه:بس ده خلاص انتهي... أنا مش هبعد عنكم تاني يا حبيبتي..
لؤلؤه بابتسامه فرح:بأذن الله يا حبيبي..
---
كان فهد قاعد في أوضته و ادامه التحقيق...و بيفتكر الحادثه..بكل تفاصيلها......
فهد بجنون:مين بقي ليه مصلحه في ده...ده كان عاوز يقتلني!!!
و بجمود:اعرفه بس..و انا هندمه ندم عمره كله..و مش هرحمه...
و قفل الفايل..و مسك فونه...و اتصل علي سامر..
فهد:الو يا سامر..بقولك كنت عاوز سواق و كده..
سامر:تمام.. هبعتلك حد دلوقتي..
فهد:تمام..
و قفل مع سامر..و قام دخل الحمام...
و خرج بعد شويه و هو بينشف شعره بفوطه..و لافف فوطه علي خصره...و راح ع دولابه و طلع لنفسه هدوم...و لبس و سرح شعره..و نزل...دخل علي المطبخ..عمل لنفسه نسكافيه و خرج قعد في الجنينه و فتح اللاب توب و قعد يشتغل..

بقلم نورهان نصار

*بعد نص ساعه*
كان فهد بيشتغل علي تصميم معين..و قطع تركيزه صوت الجرس...
فهد بيقوم:اكيد السواق..
و دخل الفيلا و راح فتح الباب...و كان السواق....
السواق:اهلا يا فهد بيه..
فهد:اهلا بيك..اتفضل...
دخل السواق....
فهد:اسمك ايه الأول؟
السواق:رياض يا باشا..
فهد:ماشي يا رياض...بكره الساعه ٦ تكون في.......هتلاقي بنت نازله اسمها لؤلؤه عرفها أنك تبعي و كده...و هاتها لحد هنا..
و اخد مفتاح العربيه من ع ترابيزه جانبيه و اداه لرياض..
رياض:أوامرك يا بيه..بعد اذنك..
فهد:اتفضل...
و فتح رياض الباب و خرج و قفل وراه...
و رجع فهد يكمل شغله
---
في اوضه لؤلؤه:

كانت نايمه علي سريرها...و بتفكر...
لؤلؤه بحمد:الحمد لله أنه مخدش باله..كان زمانه استلمني بقي...
و اتنهدت بهيام:بس شكله و هو نايم حلو اوي...
و غمضت عيونها و هي بتبتسم...
لؤلؤه بهدوء:ياه لو تبطل الدبش اللي أنت فيه ده...هتبقي حاجه قمر كده..
و ضحكت و فتحت عيونها:ما هو قمر أصلاً...
و غمضت عيونها بتتخيل فهد و هو نايم...
---
*تاني يوم الصبح عند بيت لؤلؤه*
في عربيه واقفه جمب العماره...
السواق هاتفياً:الو يا باشا..احنا موجودين اهو...
الطرف التاني:................
السواق:يا باشا متقلقش..كله هيتم من غير ما حد يحس..
و قفل الفون...
---
وصل رياض تحت بيت لؤلؤه...و نزل من العربيه...و في الوقت ده كانت لؤلؤه بتقفل باب الاسانسير..و مشت لحد ما خرجت من العماره..
رياض بتساؤل: أنسه لؤلؤه؟
لؤلؤه كانت ماشيه و وقفت باستغراب:أيوه..حضرتك تعرفني؟
رياض بابتسامه مطمئنه:فهد باشا بعتني عشان أوصل حضرتك لعنده..
لؤلؤه سكتت و لنفسها:غريبه...
و بفرح: شكل الدبش هيتحول...
رياض:يلا يا أستاذه عشان منتأخرش.
لؤلؤه: يلا..
و ركبت لؤلؤه مع رياض..و دور العربيه..و مشي...
---
في العربيه التانيه:
راجل من اللي في العربيه بأمر:اطلع وراهم...
السواق بخوف:طب ما تكلم الباشا الأول..يا محمود..
محمود بحده:قولتلك اطلع وراهم..الباشا لو عرف هيزعل و زعله وحش يا محسن..
محسن:خلاص نطلع وراهم و أمري لله...بس لو حصل حاجه انت و فاروق و هشام اللي شايلنها.. أنا مليش فيه...
و دور العربيه و طلع ورا رياض و لؤلؤه....
لحد ما بقي وراهم بالظبط...
فاروق:سرع و اكسر عليهم الطريق قبل ما يطلعوا للرئيسي...
---
لؤلؤه باستغراب:مين اللي ورانا دول؟!!
رياض:و الله ما عارف يا أنسه...
و بقلق:ايه ده...
لؤلؤه بخوف:ايه ده...هما وقفوا ادامنا ليه...
رياض بيقفل العربيه عليهم...بس كان محمود قرب و كسر ازاز الشباك اللي جمب رياض...و خبط دماغه في الدريكسيون...
لؤلؤه بصراخ:انتوا مين و عاوزين ايه...
فاروق فتح الباب و شدها من العربيه و بجدية:لو حاولتي تهربي و الله اقتلك فيها...
لؤلؤه بتزقه و بخوف:ابعد عني..
محمود اخدها من فاروق و مشي ليها لحد عربيتهم..و زقها في العربيه...و ركب...و فاروق فتح الباب التاني و ركب هو كمان...و هشام قعد ادام جمب محسن...و مشوا بالعربية.
---
فهد بحده: أنت بتقول ايه؟؟
رياض بخوف:ده اللي حصل و الله يا باشا...و اول ما فوقت ملقتهاش في العربيه....
فهد بجنون:يعني ايه اللي حصل ده!!!
الباب خبط...و رياض فتح الباب و كان سامر..
سامر بمرح:ازيك ياا...
و سكت لما لقي رياض مضروب...
سامر بجديه:فيه ايه؟!
و دخل لقي فهد قاعد و باين أنه علي أخره..
سامر بقلق:فيه ايه يا فهد؟
فهد:لؤلؤه اتخطفت يا سامر!!!

  • و نكمل في الجزء التاني من نوفيلا سمراء أضغط هنا
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة