U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

نوفيلا سمراء "الجزء الثاني" الفصل الأول - نورهان نصار

نوفيلا سمراء الجزء الثاني 2 كامل بقلم الكاتبة نورهان نصار جميع الفصول من الفصل الأول إلى الفصل الأخير
  • ملحوظة: الرواية كاملة أبحث في جوجل "نوفيلا سمراء دليل الروايات"
نوفيلا سمراء بقلم نورهان نصار

نوفيلا سمراء الجزء الثاني 2  الفصل الأول بقلم نورهان نصار

في بيت فهد:
فهد بحده: أنت بتقول ايه؟؟
رياض بخوف:ده اللي حصل و الله يا باشا...و اول ما فوقت ملقتهاش في العربيه....
فهد بجنون:يعني ايه اللي حصل ده!!!
الباب خبط...و رياض فتح الباب و كان سامر..
سامر بمرح:ازيك ياا...
و سكت لما لقي رياض مضروب...
سامر بجديه:فيه ايه؟!
و دخل لقي فهد قاعد و باين أنه علي أخره..
سامر بقلق:فيه ايه يا فهد؟
فهد:لؤلؤه اتخطفت يا سامر!!!
سامر بعدم فهم:لؤلؤه مين يا فهد؟
--
لؤلؤه ماشيه و عيونها متغميه بقماشه سوداء و فاروق ماسكها و محسن وراهم....
لؤلؤه بخوف:حرام عليكم..انتوا عاوزين مني ايه!!
فاروق بجديه:ما تتكتمي بقي يا بت أنتي جبتيلنا صداع...
و وقفوا...و فاروق سابها عشان يفتح الباب...
لؤلؤه ببكاء:و الله حرام عليكم...
فتح فاروق الباب و زق لؤلؤه و قفله بسرعه...و هي اول ما سابها رجعت لورا و شالت القماشه من علي عيونها...و بقت تبص حواليها بخوف...
لؤلؤه بخوف: أنا..أنا فين؟
و جرت علي الباب و بقت تحاول تفتح فيه...بس الباب مقفول من بره بالمفتاح...
لؤلؤه بتخبط علي الباب و بصوت عالي:افتحوا...حرام عليكم...
و بقت تعيط..
--
سامر بجديه:و هتقول ايه دلوقتي لأهلها يا فهد..
فهد بتفكير:مش عارف...
سامر:أنت غلطان في ده يا فهد...
فهد بحده:سامر...بالله عليك..أنا مش ناقص اللي فيا مكفيني..
سامر بصوت عالي:هو أنت تغلط و لما تطربق علي دماغك تقول كده...البنت دي نزلت من بيتها و كانت جيالك و انت باعتلها حد تبعك..
فهد بجديه و صوت عالي:ما تتعدل في كلامك هو أنا جايبها لحاجه شمال...
سامر بسخريه:ده علي أساس أن أهلها عارفين أنها بتشتغل معاك..
فهد بصراخ:ممكن تسكت عشان أشوف ههبب ايه!!!!
سامر اتنهد و بغيظ: مفيش فايده..
--
كانت قاعده ورا الباب علي الأرض و بتعيط..
لؤلؤه لنفسها بخوف:مين الناس دي..و عاوزين مني ايه..
و بدعاء:يارب نجيني منهم و من شرهم...
و قامت لؤلؤه من علي الأرض و بقت تدور في المكان علي أي حاجه تقدر تخرج بيها..و بتتحرك بحذر تحسباً لوجود حد...خلصت المكان كله و اللي كان بيت عادي جدا..و لقت سلم...طلعت لؤلؤه عليه بالراحه..و لقت دور تاني من البيت...و فيه تكمله كمان...لدور فوقيه...دخلت لؤلؤه الدور التاني...و كان عباره عن ٣ أوض...
دخلت أول أوضه منهم..و كانت أوضه نوم كبيره...و لقت علي السرير تليفون...جرت عليه بسرعه و مسكته و كتبت رقم فهد و اتصلت...بس مكانش فيه رصيد في التليفون...رمته لؤلؤه بقله حيله و قعدت بخيبه أمل علي السرير و حطت رأسها بين ايديها و بقت تعيط....
و فضلت كده شويه و سكتت فجأه...
لؤلؤه لنفسها:ليه هو!! ليه رقمه!!
و بخوف:تاني يا لؤلؤه عاوزه تجرحي نفسك تاني!!
و سمعت صوت التليفون بيرن...مسكته بسرعه و ردت..
لؤلؤه: مين!!!
الطرف التاني:دلوقتي هتلاقي ناس عندك جابولك أكل...و عندك لبس ليكي في دولاب الأوضه اللي أنتي فيها دلوقتي...
و سمعت صوت الباب تحت بيتقفل
لؤلؤه بتوتر و خوف: أنت..أنت مين...
الطرف التاني:هما دلوقتي خرجوا..انزلي أفطري و وقت الغدا أكلك هيجيلك برضه..و ارتاحي...
و اتقفلت السكه .
لؤلؤه بقله حيله سابت الفون...و قامت نزلت لتحت بخوف....
لقت فعلا كل اللي قاله حصل...و محطوط في المطبخ أكل هي بتحبه....
لؤلؤه بتوتر:مين ده!!!!!
--
في بيت أدهم:
أدهم بعدم فهم:يا ابني انا مش فاهم حاجه..اهدي بس و بطل زعيق و فهمني...
سامر بحده: الأستاذ فهد مشغل بنت معاه من غير ما أهلها يعرفوا..و النهارده الصبح اتخطفت...
أدهم بعدم تصديق:نعم!!و فهد يعمل كده ليه...
سامر قعد و بنرفزه:معرفش يا أدهم معرفش...
أدهم قام وقف و أخد مفاتيحه:طب قوم يلا نروحله...
سامر بجديه:انا لسه جاي من عنده و لو شوفته ادامي هقتله..
أدهم بجديه:يا ابني ما تيجي نشوف حل معاه..مينفعش نسيبه كده....
سامر قام وقف:ماشي أمر لله...
أدهم:يلا بينا...
--
لؤلؤه لنفسها:بس عرف منين أني كنت موجوده في الأوضه اللي فوق..
و بتذكر: ايه حوار الهدوم دي كمان...
و طلعت علي الدور التاني و دخلت الأوضه و فتحت لؤلؤه الدولاب..لقت هدوم كتير ليها..و بالألوان اللي بتحبها...و الاستايلات كمان اللي بتحبها و بتليق عليها...
لؤلؤه بتوتر:ايه ده....ده كل الحاجات اللي أنا بحبها..
و خرجت لؤلؤه من الأوضه عشان تشوف تشوف باقي البيت...و فتحت الأوضه اللي ادام أوضتها..
لؤلؤه بذهول:ايه ده!!!!!!؟
و دخلت الأوضه و الأوضه كلها أرفف وراها مرايات و مليانه هدوم و فساتين...و فيه جدار كامل عباره عن جزم و شنط...
لؤلؤه بعدم تصديق:دي شنطه ديور!!!!
و جرت بسرعه علي الشنطه عشان تتأكد...و حطتها تاني مكانها...
و في نص الأوضه ترابيزه كبيره مدوره او زي ما لؤلؤه كانت مفكره..بس لما قربت لقت أنها مش مجرد ترابيزه..لا تحت الازاز بتاعها فيه مجوهرات و الماظ...
و بتشد اللوح ده من تحت زي اي درج...
لؤلؤه بخوف:ايه ده!!ايه الحاجات دي كلها!!!
و فتحت الترابيزه من تحت و لقت فعلا أن الحاجه الماظ حقيقي و دهب حقيقي...
لؤلؤه بخوف:يا نهار مش فايت..مين اللي جايب الحاجه دي كلها...مين ده...
و قفلت الترابيزه تاني و خرجت بسرعه من الأوضه.
--
أدهم بجديه: أيوا يا فهد بس أهلها لازم يعرفوا..
فهد:ده علي أساس أنهم لسه معرفوش!!انت شايف الساعه كام...احنا بقينا بليل...
أدهم:أيوا بس لازم تعرفهم يا فهد..
فهد بقله حيله:حاضر يا أدهم...
سامر بغيظ:اخيرا يا أخي أقتنعت...
فهد بحده:أنت تسكت خالص...
--
في بيت لؤلؤه:
سحر بقلق:لؤلؤه اتأخرت اوي... المفروض تكون هنا من ٣ ساعات... أنا لازم اكلم أحمد...
و قامت دخلت أوضتها هي و أحمد..و أخدت تليفونها عشان تكلمه..و رد...
أحمد:الو يا سحر...
سحر بقلق: أيوه يا أحمد..لؤلؤه لسه مرجعتش لحد دلوقتي..
أحمد بقلق:طب ما اتصلتيش عليها ليه.. اقفلي و أنا هكلمها...
سحر:مش بترد يا أحمد مش بترد..و أنا مش عارفه أعمل ايه...
أحمد بقلق:اقفلي يا سحر اقفلي...
---
الوقت عدي نص الليل...و في القسم:
أحمد:يعني ايه اللي حضرتك بتقوله ده؟
الظابط:يعني حضرتك مش هقدر أعمل بلاغ عن اختفاء بنت حضرتك إلا بعد مرور تمانيه و أربعين ساعه...
أحمد بصوت عالي:ايه اللي أنت بتقوله ده.. ده لو البنت لسه كويسه بعد اليومين دول يكون جرالها حاجه و منقدرش نوصلها...
الظابط بقله حيله:ده القانون يا فندم..و منقدرش نغيره..يعدي بأذن الله ٤٨ ساعه و نعمل بلاغ..اتفضل...
خرج أحمد من مكتب الظابط بقله حيله..و هو مش عارف يعمل ايه..خرج و ركب عربيته...
أحمد بتوهان: هتعمل ايه يا أحمد!!!!!!
---
تاني يوم الصبح:

كانت لؤلؤه نايمه و فتحت عيونها و لقت حد ادامها...اتفزعت من نومها و قامت و بخضه: أنت مين!!!
عدي رفع ايديه بيحاول يطمن لؤلؤه: متخافيش متخافيش أنا عدي....
لؤلؤه بخوف:ع..عدي مين...
عدي بهدوء:طب ممكن تهدي الأول كده..هدخلك أجيبلك مايه...
و مشي عدي...و لؤلؤه كانت خايفه جدا و جرت بسرعه علي الباب....بس لقته مقفول...
عدي من وراها بهدوء:مش مفتوح..تعالي اشربي..
و حط الكوبايه علي الترابيزه..
و بتساؤل:ليه نمتي هنا علي الكنبه...ما البيت عندك واسع و مليان أوض أهو..
لؤلؤه بخوف:أنت.. أنت عاوز مني ايه؟!!
عدي اتنهد:طب ممكن تطلعي تاخدي شاور الأول و تغيري كده..و نفطر سوا...
لؤلؤه بشجاعه و جديه: أنا مش عاوزه حاجه...رد عليا أنت مين؟
عدي مشي علي المطبخ:براحتك...
و لف و بصلها و بغموض:بس لو طلعت من المطبخ و لقيتك لسه هنا..هنزعل من بعض...
و كمل طريقه للمطبخ...
لؤلؤه سندت رأسها علي الباب بخنقه:اوووف...
و طلعت علي فوق عشان تنفذ كلامه و بقت تعيط
قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة