U3F1ZWV6ZTE0NTkwMzMxMzUwX0FjdGl2YXRpb24xNjUyODgzMjYyNTQ=

رواية قدر الزين الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة جنى عيد

قدر الزين بقلم جنا عيد البارت 3 الثالث

ملحوظة: الرواية كاملة أكتب في جوجل "قدر الزين دليل الروايات" أو أدخل مباشرة على "deliil.com"

رواية قدر الزين البارت الثالث كامل بقلم جنا عيد

زين بتساؤل :هو إنتي

فرح بدلع :ايوه يا حبيبي

قدر :بس أنا سمعت صوت إتنين

فرح بتوتر :أصل،،، أصل لتكمل بخبث :أنا كنت بكلم ميرا صحبتي عشان أعزمها علي خطوبتي أنا وزين بكره

لتبلع قدر غصه مربره بحلقها :اه تمام

لتقترب فرح من زين وتتمسك بذراعه وتقول :حبيبي مش هتنام بقي ورانا تجهيزات كتير بكره عشان الخطوبه

قدر بغيظ : بعد إذنكم

فرح :تصبحي على خير يا قدر

لترسم قدر إبتسامه صفراء علي شفتيها وتمتم بسرها :أصبح علي خبر موتك يا حربايه

وتذهب لغرفتها

بعد خروج قدر

ليبعد زين فرح عنه ثم يقول بإستحقار : معتيش تلمسيني فاهمه!

فرح بدلال :ليه بس يا زينو ده إنت هتبقي جوزي

زين بإستحقار :لما أبقي

ليكمل بسخريه :إن بقيت جوزك أصلا

ويتركها ويذهب

فرح بغيظ :ماشي يا زين

ثم تذهب لغرفتها

*بقلم جنا عيد *

كانت قدر نائمه بعمق ليقطع نومها صوت هاتفها

لتفتح قدر عينيها وتعتدل بجلستها علي الفراش وتفرك عينيها بغضب

قدر بتذمر :اوووف مين الرخم ال بيتصل دلوقتي

لتجيب علي الهاتف

قدر بغضب :ألوو

ياسين :أيوه يا قدر

لتري قدر إسم المتصل

قدر :أيوه يا ياسين

ياسين بحب :صباح الخير

قدر :صباح النور

لتكمل بتذمر :خير يا ياسين

ياسين بحرج :ولا حاجه أنا بس كنت بقولك إني هكون موجود النهارده في خطوبة زين يعني ممكن أقابل باباكي النهارده وأفاتحه في موضوعنا

لتتذكر قدر أن اليوم خطوبة زين

لتزمجر بغضب وتقول :تمام مفيش مشكله تقدر تفاتح بابا

ياسين بسعاده :بجد،، أقصد تمام هفاتحه

لتغمض قدر عينيها بألم فهاهي تستغل ياسين لتثأر من زين

قدر :أوكي يا ياسين

لتكمل برقه :باي

ياسين :باي

وتغلق المكالمه

قدر بتوعد :ماشي يا زين

لتكمل بشراسة نمره تستعد للهجوم علي فريستها حتي تسترجع زينها : وربي لوريكي يا فرح وأبوظلك خطوبتك ال إنتي فرحانه بيها ديه فاكره إني هسيبك تاخدي زيْني مني يا حربايه

لتردف بشقاوه : بس مفيش مانع إني ألعب معاك يا زين مهو مش ينفع تزعل حبيبتك منك كده يا زينو

وتذهب لترتدي ملابسها التي حاولت قدر الإمكان أن تكون بسيطه وجميلة أيضا حتي تثير غضب زين

لترتدي فستان أبيض كات طويل وفوقه چاكيت چينز كحلي وكوتشي سبورت أبيض وترفع شعرها ذيل حصان

لتنظر لنفسها بالمرآه برضا ثم تقول بشقاوه : عثل يا بت يا قدر! يا خلاثي يا ناس علي القمر

قدر :هههههه شكلي قربت أتجنن وهجننك معايا يا زينو هههه

*بقلم جنا عيد*

وتنزل قدر لتتناول الفطار

وكان يجلس علي طاولة الطعام

فرح وزين وحياة والدة زين وكان يترأس الطاوله محمود والد قدر

قدر :صباح الخير

محمود :صباح الخير يا قمر

لتقترب قدر من حياه وتقبل وجنتها :صباح الخير يا يويو يا قمر

حياه : يا بنتي عيب كده يويو كده من غير حاجه

قدر بمرح : ما إنتي ال قمر يا يويو وال يشوفك يقول أختي والصغننه كمان

حياه :هههههههه يا بكاشه إقعدي يلا إفطري

قدر : ماشي يا قمر

وتأخذ قطعة توست وتضع عليها نوتيلا

حياه : يا بنتي حرام عليكي طب كلي حاجه تانيه غير النوتيلا

قدر بإستمتاع :اممم لا يا يويو النوتيلا ديه العشق كله مقدرش أستغني عنها

قدر : اه صحيح بابي ياسين هيكون موجود في حفلة الخطوبه النهارده وهيفاتحك في موضوع جوازنا

زين بغصب وغيره وقد تناسي كل شيئ :نعم يا روح امك جواز مين يا قطه؟

قدر بإستفزاز :جوازي أنا وياسين

زين بغيره :نعم يا أختي ياسين إيه ليكمل بغيره :إنسي يا إما قال ياسين قال

ليقول بتذكر :واه صحيح إنتي عرفتي إزاي إن سي زفت ده جاي الخطوبه

قدر :كلمني في الفون

ليقترب زين منها بغضب :فين تليفونك؟

قدر بتوجس :ليه؟

زين بغضب :إخلصي

لتعطيه قدر التليفون : ليأخذ زين منها الفون ويلقيه علي الأرض بغضب ثم يدوس عليه بقدمه

محمود :زين إنت إتجننت

زين لقدر :قسما بربي يا قدر إن شوفتك بتكلمي الواد الملزق ده أو واقفه معاه لأكون قتلك وقتله

ويأخذ جاكيت بدلته ويذهب

حياه والدة زين وهو تريد أن تغيظ فرح : مش معقول بيغير عليها جدا

ليبتسم محمود علي مشاغبة حياة لفرح كأنها طفله صغيره

ثم يذهب للشركه

وو

قد يعجبك أيضا
الاسمبريد إلكترونيرسالة