رواية عشقتها الفصل الثامن 8 - بقلم "S"

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقتها الفصل الثامن 8 

بارت 8عشقتها
احمد اتجه لمت مريم ووشه لا يبشر بالخير
احمد بعصبيه لا توصف مرييييم
مريم اول ما سمعت صوته  اترعبت وتستخبى وراه الشخص ده من كثر الخوف 
نتعرف علي الشخصيه الجديده عمر  ابن خالت مريم عنده 25 سنه سافر من سنتين عشان يكمل تعليمه في امريكا وهو دكتور نفسي
نرجع بقى تاني  
احمد وتغاز اكتر لما مريم استخبت وراه عمر 
احمد بعصبيه وراح شد مريم من وراه عمر 
مريم يدي سيب يدي ياحمد انت بتوجعني  
عمر ايه اللي انت بتعمله ده سبها مش سامعها بتقولك انك بتوجعها 
احمدبعصبيه  ياريت ما تدخلش وخليك في نفسك 
وفاء جريت على مريم سيب  مريم انت ماسكه كده ليه سبها 
احمد في الوقت ده كان  ماسك ايد مريم بقوه وما كنش سامع ولا شايف اي حاجه غير وهي بتحضن عمر
محمد ابو مريم سيب ايدها يا احمد في ايه 
مريم احمد ايدي 
عمر انت مش سامع بتقولك ايده بتوجعها سيب ايديها وكان لسه هيقرب يشد ايد مريم من يد احمد 
في اللحظه دي احمد ساب مريم     
احمد ببرود مخيف انت ازاي  تقرب منها كده 
عمر فيها ايه يعني بنت خالتي ايه المشكله هيحصل ايه يعني لما اقرب منها  
احمد بهدوء مخيف هيحصل ايه انا هاعرفك هيحصل ايه ومره واحده ضرب عمر بي البوكس في وشه 
مريم سرخت   اول ما احمد ضرب عمر بالبوكس وده اللي خله احمد يتجنن  اكتر وكان هيكمل عليه بس الجد واقفه 
عمر كان لسا هيرد له الضربه بردوه الجد ادخل 
الجد في ايه يا اولاد هتتخنقو قدامي ولا ايه ايه يا احمد اللي انت عملته ده ازاي تمد يدك على عمر كده 
احمد ما كانش شايف حاجه غير خوف مريم على عمر و صورتها وهي في حضنه
احمد انا ما عملتش حاجه يا جدي انت ما شفتش تصرفهم وازاي كان حضنها ولا الهانم لمه كانت في حضنه و استخبت ورا ايه ما شفتش كل ده وما شفتش اي حاجه غلط غير اللي انا عملته 
الجد احمد اتكلم عدل واعرف نفسك انت بتكلم جدك وبعدين كان مسافر من سنتين وكان وحشها ايه المشكله يعني وهم متربين سوا 
الجده  بيقول كده عشان يشوف رد فعل احمد ايه 
احمد بعصبيه وصوت عالي لا والنبي وحشه هو   واحشها ده هو من بقيت عيلتها وانا ما عرفش ولا ايه ده  ابن خالتها 
الجد احمد احترم نفسك صوتك ما يعلاش طول ما انت بتكلميني سمعت وما لكش دعوه بالموضوع ده 
احمدبعصبيه  هو ايه اللي انا ما ليش دعوه بالموضوع 
ساره متداخله هو في ايه يعني يا احمد وبعدين  انت ما لكش دعوه بالموضوع ده وايه المشكله يعني ده ابن خالتها وحضنته يعني ما فيش حاجه عادي 
احمد بصوت عالي وعصبيه وانتي مالك  انت تدخلي ليه اخرسي خالص ملكيش دعوه بالموضوع ده 
ساره انحرجت وقالت في نفسها ماشي يا احمد لو ما ندمتكش  بس انا لازم استحمل لحد  ملي عايزه  يتحقق 
مريم كانت  في الوقت ده امها حضنها وهي عماله تعيط
علي ابو احمد ايه يا احمد ازاي تكلم خطيبتك بالطريقه دي 
ياسمين فعلا احمد مع حق  ازاي مريم تحضنه كده  
الجد بحزم وعصبيه خلاص الموضوع ده يتقفل ما حدش يفتحه وخلاص وانت يا احمد ركز على خطوبتك احسنلك 
عمر ابتدى يسلم على الكل والكل راحب بيه طبعا واحمد مش طايقه 
وياسمين ما شالتش عينها من على عمر طول الوقت 
ياسمين في نفسها يا وحشتني قوي يا عمر 
كل العيله قعدة وعمالين يتكلموا وياسمين مش شايله عينعا من على و عمر لاحظ ده
واحمد مش طايق عمر وعمال يبصله بعصبيه  
وساره هتموت من الغيظ 
عمر خير يا ياسمين هو في حاجه على وشي
ياسمين وبتوتر ليه لا ابدا ليه بتقول كده 
عمر اصلك من ساعه ما قعدة كده بصلي  الصراحه يعني مش عارف بصلي  ليه قلت يمكن في حاجه على وشي ولا حاجه 
ياسمين بي احراج لا ابدا ما فيش حاجه
مريم ضحكة قوي عليها وده خله ياسمين هتموت من الغيظ
عمر تدوم يا رب الضحكه الحلوه وغمز لمريم 
وده خله احمد هايتجنن و هيموت من الي غيرها
احمد مريم يلا اطلعي على فوق مش وراكي مذكره  
مريم لا موريش مذكره وبعدين انا قاعده ايه المشكله
احمد وبصلها بصه ارعبتها انا ما بحبش اعيد كلامي قلت على فوق وانتي كمان يا ياسمين يلا  
طلعت مريم وياسمين 
اول ما مريم طلعت 
عمر بعد اذنك يا جدي انا عاوز ارتاح فلو ممكن يعني حد يقولي  على اوضتي 
الجد اكيد يابني انت لازم ترتاح   استني هاندي علي  مريم توريك  اوضتك وهي طالعه 
احمد بتسرع  لا لا على ايه انا طالع اصلا انا هوديه علي اضته
ساره هتوديه هتطلع تعمل ايه يا احمد انت نسيت اننه ريحن عشان نجيب الفستان
 احمد انا هاروح معاكي اعمل ايه يعني يا ساره ما تروحي وخدي اي حد. من صحابك معاكي
عمر فستان خير هوحد هيتجوز ولا ايه  
الجد اه يا ابني شفت احمد خطوبته بكره ارتاح لك انت شويه بقى عشان تقدر تيجي  معنا   
عمر مبروك ما فيش داعي تعطل  نفسك بي انا هتصرف انا وهعرف اوضتي وانت روح مع خطيبتك 
احمدببرود لا ولا عطله ولا حاجه هي هتقعد تستناني لحد ما اوديك على اوضتك يلا 
عمر بزهق تمام 
احمد وصل عمر علي اوضته 
احمد اتفضل ادخل وياريت ماشفش وشك بره الوضه دي لحد مرجع 
عمر والله انا عايز اسالك سوال هوانت ليه يابني حسك مبتحبنيش كده ليه
احمد ببرود اول حاجه انا مسمحتش ليك تسال تاني حاجه علشان انت  ملزق 
عمر مش هرد عليك احترام الجدي وعلشان انت عريس الف مبروك
احمد. مردش عليه 
احمد متنساش خليك بعيد ان مريم 
احمد مشي وعمر بص عليه بصت خبث وقال هنشوف مين الي هيبقا بعيد عنها
احمد انا وصلته اوضته ياللاياساره 
*****************************
   ساره طول الطريق بتكلم في احمد وهو مش بيرد 
عليها وكل تفكير مع مريم وفي تجاهلها لي
ساره احمد احمد 
احمد بعصبيه خفيفه ايه ي ساره خير
ساره انا عماله اكلمك عن خطوبتنا وانت ولاانت هنا 
احمد اعمل اي يعني وبعدين انا صدعت منك مبطلتيش كلام من ساعة ماطلعنا 
ساره والله مش  كفايه الاحراج الي بسبب الست مريم 
احمد بعصبيه الاحراج ده انتي السببتي لي نفسك لمه ادخلتي في حاجه متخصكيش وملكيش دعوه بيها 
ساره ليه انا ماقلتش حاجه غلط يعني ده ابن وقبل متكمل كلمه 
احمد بعصبيه كلمه كمان في الموضوع ده وماتلوميش غير نفسك 
ساره خافت من عصبيته وفضلت ساكته لحدماوصله 
ساره جابت حجات كتير واحمد متجاهل تمامآ
احمد خلاص خلصتي انا مش فاضي  
سار خلصت تحب تشوف انا جبت اي 
احمد لا بعدين 
ساره بخبث وضيقت من تجهله ليها جبت فساتنين لي ياسمين ومريم تخب تشوفهم
احمدبستنقارو رفع حجبه اي الحب الي نزل عليكي ده وريني كده
ساره ليه بس يابيبي ده حتا ياسمين ومريومه زي اخواتي 
احمد واضح
ساره بص كده ده لي مريم
احمد ببرود اي القرف ده
ساره ليه ماله
احمد ماله ده مش فستان ده قميص نوم وياريت تخليكي في نفسك وملكيش دعوه لابريم ولاحتا ياسمين مش انتي جبتي الانتي عايزه يالا وقبل ماساره ترد كان مشي 
ساره في نفسها لو مورتك انت والست مريم بتعتك ميبقاش اسمي ساره
احمد السوق هيوصلك 
ساره معقول ياحمد هتسبني وتمشي
احمد هوانا سيبك في الشارع السوق هيوصلك سلام ومشي 
ساره تقل اوي من حسابك 
*******************************
احمد رجع بعد يوم طويل مع ساره 
احمد دخل كانت كل العيله متجمعين بس مريم مكنتش موجده ولاهي ولاعمر
احمد مريم فين 
وفاء في اوضته 
ياسمين احمد جبتلي الفستان 
احمد ايوه برا السوق هايجبهم 
******************
مريم في الوقت ده كانت قعده في اوضتها زعلانه وبتفكر في بكره وزاي هتقدر تتحمل تشوف حب حياته  مع حده تاني وفي الوقت ده باب اوضتها خبط 
مريم بملل وتعب قامت فتحت الباب 
مريم نعم 
عمر نعم الله عليكي ياقلبي 
مريم عايز ايه يالا 
عمر عايزك بخير ياقلبي 
مريم عمر امشي من وشي دلوقتي علشان انا مش نقصاك 
عمر احمد صح 
مريم مالو احمد 
عمر هو السبب صح 
مريم بكدب ودة عمر ضهرها احمد مين ده اليكون سبب زعلي احمد ده ولاحاجه ولايهمني 
عمر يعني مبتخفيش منه 
مريم اخاف من مين يابني انا بس بحترمه علشان عمي وبعدين ده بنادم براس حيوان 
عمر مريم 
مريم ايه يابني والفت وتصدمة من الي شافته 
تفاعل ياقمرات

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقتها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent