رواية حب من اول رسمة الفصل الثلاثون 30 - بقلم مني احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية حب من اول رسمة الفصل الثلاثون 30

حياتك يا ولدي امرأة عيناها سبحان المعبود فمها مرسوم كلعنقود ضحكتها انغاما ووورد والشعر الغجري والممدود يسافر في كل الدنيا قد تغدو امرأة ياولدي يهواها القلب هي الدنيا 
روح وهي سارحه ف ملامحه وصوته الجميل إلي نسخه من صوت عبد الحليم حافظ وملامحه المريحه نفسياً
وبتحمد ربنا أنه رزقها شخص يحبها زي صقر اي كان الخلاف إلي بينهم 
( وان الروح إذا التقت بالذي يشبهها ترممت وتعافت واكتملت 💓💞)
روح بحب تحفه دي مين بقي 
صقر وهو حد قاعد قدامي غيرك 
روح امممم
صقر وخدتني من ايدي ي حبيبي ومشينا تحت المطر 
روح بمقاطعه دي بقي لا ممشيتش معاك تحت مطر أنا ولا غنينا
صقر بتفصليني بت قومي لو هتعملي حاجه قومي مينفعش معاكي الرومانسيه قومي 
روح قايمه مين قالك اني قاعده اصلا 
المهم 
عايزين نروح نزور وسام 
صقر بكرا بعد بكرا أن شاء الله 
قامت روح
صقر ع فين 
روح هرسم شويه
صقر ااحسن بردو 
خرجت روح ودخلت المرسم وبدأت تكمل في اللوحه وهي بتغني تقول وهي مبسوطه 
اهواك واتمنى لو انساك وانسا روحي وياك وان ضاعت يبقي فداك لو تنساني وانساك وتريني بنسي جفاك واشتاق لعذابي معاك والقي دموعي فكراك ارجع تاني
وكانت بترسم ف اللوحه بتحدي وبتقول أنا هوريك يصقر 
صقر انت يا بنت يا روح تعالي اعملي لي شاي
روح في سرها استغفر الله لازم يفصلني
روح بصوت عالي حاضر جايه 
صقر بسرعه
قامت روح سابت الادوات وعملت شاي 
وحطتها وهتمشي
صقر اقعدي
روح برسم
صقر اقعدي اسمعي الكلام انا جوزك لازم تسمعي كلام
روح نيني نيني نيني 
اهو قعدت بعد ما اقعد
صقر كفايه تبقي جنبي 
اه صح عايزاك تختاريلي البدله اللي هلبسها بكره
روح اه لازم تتشيك 
صقر طبعاً
تعالي نتفرج ع فيلم حلو 
روح رعب لا 
صقر لا
تعالي هاتي معايا بطانيه والمخدات ونقعد في الأرض 
روح بحماس طب هدخل أنا اعمل اتنين شاي وفشار
وبعد دقائق كانو قاعدين
وصقر ضامها تحت دراعه وبياكل فشار 
روح الفيلم حلو اوي بس.نهايته حزينه
صقر راجل مغفل ضحي بحياته عشان واحده.وهي بعد منه اتجوزت وخلفت كمان نسوان ملهمش امان 
روح شدت ايده من علي كتفها وبتقول 
متجمعش ي حبيبي ولو هنجمع انتم رجاله خاينين
صقر هنتخانق ع اخر ليل
روح أنا سيباك وقايمه خالص ها
صقر احسن بردو اتكلي. 
ثاني يوم 
صحى صقر من النوم وتجهز وصحى روح 
روح يا عم سيبني بقى انام انا مش رايحه الجامعه
صقر نامي طيب انا رايح الشغل
وبعد ما صقر خرج قامت روح من السرير وهي بتجري على المرسم بدات تجهز في الفرش واللوحه وبدات ترسم وبتحسب في الوقت وبتقول يا لهوي مش هالحق بس لا لازم الحق وهروح معاه وهتكون لوحه عشان بس يعرف يتحداني ويعرف اني عندي قدرات 
عدي الوقت 




روح بتعب اه يا ظهري مسكت فونها وبتبص في الساعه يا لهوي ما فيش وقت انا هقوم اجهز
دخلت روح الحمام اخذت دوش 
خرجت وهيا محتاره هتلبس ايه
فتحت دولابها وشدها فستان واسع وجميل لونه اسود ف ابيض 
روح وهلبس بقى على الكعب وطرحه بيضاء والله هتبقى مزه يا روح 

بدات تروح تجهز وهي متحمسه جدا لانه اول معرض ليها وتحدي كبير بالنسبلها 
دخل صقر وهو مستعجل جدا وبينادي عليها
روح انا في الاوضه تعال
دخل صقر باستغراب وبيقول
لابسه كده ليه 
روح هروح معاك المعرض
صقر لا 
روح ازاي لا 
صقر كدا لا يعني لا 
روح انت وعدتني انك هتحقق كل احلامي فين الكلام دا دلوقتي ولا دا كلام 
صقر بعصبية انتي عارفه كويس اني قد كلامي وقلتلك لا يروح 
روح مستعر مني ي صقر اني مراتك ولا في اي بالظبط ها 
صقر كلمه تاني يروح وهتشوفي وش مش هتحبي تشوفيه طول عمرك فاهمه ولا لا 
خرجت روح من الاوضه ودخلت الحمام وفضلت تعيط
صقر بغضب وقع كل الحاجات الي ع التسريحه
ولبس وهو. غضبان جدا وخرج ل المعرض 
دخل صقر كالعاده باطلالته الجذابه شخص واثق من نفسه 
وكل الفنانين والشخصيات المهمه بتيجي لحد عنده وعايزة تسلم عليه ووتتصور معاه 
وكان صحافين موجودين
وبيعملوا لقاء في المعرض 
وكانت افضل لوحه ل صقر علي الاطلاق انتشرت ف ثانيتها وصوره مع الفنانين والمعجبنين والموظفين
رجع صقر متاخر جدا 
دخل كانت روح نايمه ف الأوضه التانيه واقفله ع. نفسها 
وصقر حتي مسالش عليها ودخل الاوضه غير هدومه ومسك دماغه من الصداع
ودخل المرسم عشان يدور ع لوحه قديمه
وفجاه عينه وقعت علي لوحه علي الاستاند ومتغطيه
ولما شالها
صقر أنصدم ودايق جدا لما شاف اللوحه وخرج وقفل المرسم بس هو لسا مصر ومش شايف أنه غلطان علي الي عمله وان دا الصح وأن كلامها دبش ومش فالوقت الصح 
قعد صقر ف المرسم يكمل ف اللوحه القديمه 

بس سابها وهو حاسس بضيق 
تاني يوم وكان يوم الجمعه 
صحي صقر من بدري 
نزله يعمل رياضه ورجع تاني 
فضل قاعد ع الفون يرد ع التعليقات وعلا كلام الناس وبيرفع بوستات ل المعرض واللوحه 
عدي الوقت وقرب الضهر 
وصقر قاعد بيفرك 
اه نايمه ومش عايزه تصحي 
احسن بردو خليها مخموده
قامت روح بعدها بساعه 
ودخلت ع الحمام ع طول من غير صباح الخير ولا كانه موجود ودخلت عملت فطار لنفسها وخرجت تفطر 
صقر دخل لبس وكان بيغلي من جواه
ونزل ركب عربيته ومشي 
رجع البيت وروح قاعده بترسم فالمرسم
دخل صقر لقاها قاعده بترسم
عدي يومين وروح نفس الموضوع متجاهله صقر تماماً
يوم الحد 



ف الجامعه
بسمه اخبارك اي يروح
روح بحزن كويسه
بسمه مالك زعلانه
روح لا هزعل من اي
يلا عشان عندي محاضره وعملي هطر امشي ابقي اشوفك بعدين 
خلصت روح من الجامعه
ومستنتش صقر يجي ياخدها معتقده أنه مش هيجلها
طلبت اوبر وركبت معاه 
صقر خرج من شغله وهو بيجري عشان يوصل بدري يخدها من الجامعه
وصل صقر.وفضل يبص كتير ع الي خارج بس مشفش روح 
فتح تليفونه ورن عليها 
صقر بعصبية متردش لي 
نزلت روح ودخلت البيت وكالعاده اتجهت عالمرسم ترسم 
صقر مسك فونه ورن علي وسام يسأل ندا 
وبعد دقائق وسام قال لا مش عندها
رجع صقر البيت وهو قلقان وهو داخل لقي انوار البيت شغاله وشاف جزمتها
دخل وهو نار جوا منه 
فضل يدور عليها 
ودخل الاوضه وفتح المرسم 
لقاها قاعده وبتغني وبرسم
صقر بعصبيه روووووح
روح مردتش عليه 
وصل عندها وبعصبيه قلب اللوحه ب الاستاند والألوان 
وبيقول مش بكلمك ومسكها من دراعها بقوه
انتي مش شيفاااني راجل معاكي ولا اي هااا
شيفاني اي معاكي عشان بتعملي كدااا
روح بتوجع ودموع سيبني
صقر مش سااايب انتي لي عيله كدا لي العيب عليا اتجوزت واحده عقلها صغير
روح بعياط قلتلك سيب ايدي ااااه
صقر ساب دراعها وروح اتالمت منه
وبعدها كمل وقال
انتي لي غبيه كدا ها لي لي مش عارفه تفهميني
مفكراني اني مش قد كلامي والوعود دي غلط 
ها
بس انا مش كدا أنا كلمتى سيف بس معرض امبارح كله اعلام وتصوير وانا كراجل والمفروض اي ارفع قرون الناس تشوف مراتي والي يطلب يتصور معاكي جنب لوحتك 
ها استحمل عادي أن اشوف نظرت اعجاب من حد 
أنا ممكن اقتله وافنه في وقتها
روح بعياط وانا ذنبي اي 
صقر ذنبك انك مراتي أنا مش ي
بحرمك من حاجه بس كل حاجه بوقتها وانتي المفروض يبقي عندك تقدير وتحترمي الشخص إلي معاكي 
روح بس أن
قاطعها صقر وخرج وسابها برا البيت 
وهو ف قمت غضبه وعايز يرتكب جريمه بس بيحاول يسيطر علي نفسه 
انهارت روح من العياط.
وبعد دقائق كانت نايمه
رجع صقر متاخر البيت دخل لقاها نايمه ومكشوفه غطاها وشال شعرها من علي عيونها
ودخل المطبخ يعمل قهوه وخرج البلكونه 
عند ندا كانت قاعده بتكلم وسام وبقو فاهمين بعض اكتر وميعديش يوم إلا لما يتكلموا 
وسام ل ندا 
أنا كلمت الدكتور وقالي تقدر تطلع 
ندا بفرح بجدد
وسام اه 
تاني يوم صحيت روح علي صوت صقر وهو بيصرخ وبيرجع قامت لعنده بسرعه وبتقوله مالك ف اي
صقر سيبيني في حاااااالي 
روح يلا نروح ع المستشفي بسرعه 
صقر ابعدي عني قولت 
لبس هدومه وهو. بيتالم وهيموت من الوجع 
ومسك فونه كلم حد من أصدقائه أنه يجي ياخده 
روح بعياط البس واجي معاك 
صقر لاا متتعبيش نفسك 
بعد دقائق راح صقر ع المستشفي 
وكشف عند دكتور 
الدكتور عمليات بسرعه
يتبع
ي جماعه اعتذر عالتأخير 
بس زي م انتم عارفين اخر ايام رمضان كلوا بيكون مشغول جدا ومفيش وقت ف ياريت نعذر بعض وقرائه ممتعه ليكم واتمني انو يعجبكم.
لا تنسوا الصلات علي النبي 
وجمعه مباركه علينا وعليكم 
دمتم بخير

google-playkhamsatmostaqltradent