رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الفصل الخامس والعشرون 25 - بقلم محمد طه

الصفحة الرئيسية

 رواية ليلة بكى فيها الحاضرون الفصل الخامس والعشرون 25 

المشهد 25

ليلة_بكى_فيها_الحاضرون 

_العزيزي...موضوع خط،فها ده مش هعديه..
 لنعمان بالساهل وعشان كده..
 أنا هسافرله أحاسبه بنفسي..
 وف نفس الوقت أمنع سامر إنو يق،تله 

_نسرين...والله يا بابا أنا لو مكان سامر هق،تله..
حتى لو الدنيا كلها وقفت قصادي 

_العزيزي...نعمان كده كده مي،ت..
بس مش هيم،وت غير على حبل المش،نقه هوه ومراته 
______________________
_(في الكباريه)_ 

_وليد بفرحه...يا أهلاً بالملكه..أنا فَضيت المكان كله..
عشان يكون ف شرف إستقبال سعادتك..
وكل اللي شغالين ف الكباريه..
هيكونوا ف خدمتك 

_سهام بدلع...ميرسي يا ليده..
الكباريه يجنن..وإستقبالك حلو أوي..
أنا كده هاجي أسهر عندك كل يوم 

_وليد...والمكان تحت أمرك من الليله 

_سهام...آه نسيت أعرفك بضحي مديره أعمالي 

_وليد...تشرفنا يا ضحي هانم

_ضحي...ميرسي يا وليد باشا
__________________________
_(عند نعمان ومراته)_ 

_هدي...ناوي على إيه يا نعمان 

_نعمان...إتصلي بسليم وإديلو العنوان..
وخليه يجيب الرجاله اللي جمعهم وييجي

_هدي...التلفون جديد ورقمه مش معايا..
وبعدين فهمني هتعمل إيه 

_نعمان...خلاص يا هدي..ما بقاش قدامنا..
غير يا نعيش يا نم،وت هاتي تلفونك..
_( ويتصل بسليم )_

_نعمان...أيوه يا سليم هات الرجاله اللي جمعتهم..
وقابلني عند الفيلا بتاعتي..بسرعة يا سليم 

_(ويقفل مع سليم ويرمي التلفون ف الأرض يكسروا)_ 

_نعمان...إسمعي يا هدي..تروحي عند أختك..
تاخديها وتاخدي بنتك..وتروحو عند أختي..
تخليكم كلكم ف مكان واحد..
لحد ما أخلص الليله دي 

_هدي...رجلي على رجلك ف كل خطوه هتخطيها..
إحنا بدأنا الحكاية مع بعض..وهنخلصها مع بعض 

_نعمان...اللي جاي د،م يا هدي..وخليكي إنتي بعيد

_هدي...على أساس إن اللي فات ما كنش د،م..
أنا مش هسيبك..ونا،ري مش هتبرد..
غير لما أعمل ف البت دي..
زي ما عملت فيا وذياده كمان
_________________
_(في الفيلا)_ 

_نعمان...أي حد جوه الفيلا أنا عايزه حي 

سليم...أوامرك يا باشا _(ويعلي صوته)_ بينا يا رجاله

_ويدخلو الفيلا ما يلاقوش حد فيها..
ونعمان ومراته ياخدو الفلوس والدهب..
اللي ف الفيلا كله

_بقلم...محمد طه عبد المجيد 

_نعمان بغضب...سليم خلي رجالتك يفتحوا الغاز..
اللي ف الفيلا كله..عايز الفيلا دي تو،لع..عايزها رمااااد 

_(عند شركه النعماني)_ (الشركه الرئيسيه لنعمان)_ 

_نعمان بغضب...سليم أي حد ف الشركه..
يخرج بهدوء واللي يرفض الخروج..تخلص عليه..
وبعدين..كل الخزن اللي ف الشركه تفتحها..
والفلوس اللي تلاقيها فيها..
حلال عليك أنته ورجالتك..
وبعد كده تو،لع ف الشركه دي عايزها رماد هيا كمان

_سليم...أوامرك يا باشا..
_(ويعلي صوته)_ سمعتوا الباشا قال إيه نفذووووو 

_(وبعد ما ولعوا ف الشركه وخدوا الفلوس اللي فيها)_

_نعمان...بقولك يا سليم..هكتبلك عناوين مخازن..
تروح أنته ورجالتك..تخلي رجالتك..
ياخدو من المخازن اللي هما عايزينه..
والباقي تحر،قوه..عايز المخازن كلها تتحر،ق..
عايزها نا،ر عايزها رماد يا سليم 

_سليم...أوامرك يا باشا 

_وبعدين نعمان ياخد مراته ويروحوا لأخواتهم..
وبنتهم ويتجمعو ف مكان واحد

_هدي بكره وغل...هيا البت دي راحت فين..
لا كانت ف الفيلا ولا ف الشركه 

_نعمان بغضب...راحت ف ستين داهيه..
كده كده بعد اللي عملناه..
هما اللي هيدورو علينا..وساعت ما هيلاقونا..
هنكون مستعدين ليهم..
يا نخلص عليهم..يا يخلصوا علينا 
_____________________
_(في الكباريه)_ 

_وليد...أتمني إن العشا بتاعنا ينال إعجابكم 

_سهام...دا عشا ملوكي إزاي ما يعجبناش 

_وبعد ما خلصوا أكل..بدأت سهام وضحي..
يفقدو الوعي تماماً..ووليد يضحك ضحكه ماكره..
وينادي على رجالته ويشاور على ضحي

_وليد...خدو البت دي إتسلو بيها
_(ويبص لسهام)_ إنما الملكه دي..
دخلوها جوه عالسرير اللي ف مكتبي.......

_ويتبع.............

_بقلم...محمد طه 

_تحياتي لكل المتفاعلين 
وشكرا على تعليقاتكم الجميلة

  •تابع الفصل التالي "رواية ليلة بكى فيها الحاضرون" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent